Taycan 4S

*Fra kr. 1.118.910 inkl. moms og afgifter

Teknik | Konfigurér

Taycan Turbo

*Fra kr. 1.704.874 inkl. moms og afgifter

Teknik | Konfigurér

Taycan Turbo S

*Fra kr. 2.120.096 inkl. moms og afgifter

Teknik | Konfigurér

Tekniske Data

Forbrug/CO2-udledning
Forbrug, kombineret (WLTP): 26,7-23,0 kWh/100 km
 
CO2-udledning, kombineret (WLTP): 0-0 g/km
26,7-23,0
kWh/100 km
0
g/km
625 hk/460 kW Ydelse (hk/kW)
3,2 sek. Acceleration 0 - 100 km/t
10,6 sek. Acceleration 0 - 200 km/t
260 km/t Tophastighed
1.966 mm Bredde
4.963 mm Længde

Med Taycan sætter Porsche for alvor strøm til fremtidens elektromobilitet.

Efterspørgslen er stor, og rigtig mange har vist interesse for den fuldelektriske Taycan. Derfor får du nu mulighed for at få en prioriteret plads i køen til at købe den nye Porsche Taycan ved at tilmelde dig.

Selvom du får en prioriteret plads i køen, er det ikke garanteret, at du får mulighed for at købe den nye Porsche Taycan, da Porsche Danmark endnu ikke kender det endelige antal tilgængelige biler.

*De oplyste priser er baseret på 2020 afgift.

FAQ

Soul, electrified.

Den første fuldelektriske sportsvogn med en Porsche-sjæl.
Highlights
*

Design

*

Air Curtains
Luftindtag i siderne foran forhjulene – såkaldte Air Curtains – forbedrer aerodynamikken yderligere, ved at de fører luften hen over hjulene og på den måde minimerer turbulens.

4-punkts LED-Matrix-forlygter
Direkte derover sidder frontens highlight: 4-punkts LED-Matrix-forlygter, som forener samtlige lysfunktioner i én komponent og er monteret, så det ser ud, som om de svæver.

Automatisk udkørende dørhåndtag
Silhuetten er præget af en dynamisk, lav flyline, og flugtende, automatisk udkørende dørhåndtag åbner døren til bilens kabine med en lav, sportslig siddeposition.

Panoramafastglastag
Taget fås i to forskellige varianter: Den markant udformede variant af let aluminium med fordybning i midten skaber en form, som man kender fra motorsporten. Som alternativ giver et panoramafastglastag en åben og let pladsfornemmelse.

Hækdesign
Hækdesignet imponerer med et gennemgående lysbånd i glasudførelse samt ”PORSCHE”-teksten i glaslook. Derover sidder Porsche Active Aerodynamics (PAA) i form af et tretrins hækspoilersystem.

Advanced Climate Control
Den innovative klimaregulering Advanced Climate Control (2- eller 4-zoners) kan ikke ses, men mærkes: Luftdyser uden lameller giver mulighed for en præcis luftføring og -fordeling.

Bagagerum
Ud over det 81 l store bagagerum foran til mindre stykker bagage har bagagerummet bagi en volumen på 366 l, som kan udvides fleksibelt takket være separat fremklappelige bagsæderyglæn.

Cockpit
Mekaniske knapper er næsten komplet erstattet af digitale. Det gør, at interiøret virker meget klart og overskueligt. Det samme princip med klarhed og overskuelighed gælder også for bilens displays. Der er op til fire af dem – intuitive, uden afledning af opmærksomheden og med direkte betjening.

16,8” Curved Display
Placeringen er også førerorienteret, som det er typisk for Porsche: Det centrale element er kombiinstrumentet bestående af et 16,8” Curved Display og omkringliggende betjeningsfelter med Direct Touch Control til indstilling af lys og undervognsfunktioner.

Communication Management
Den centrale styreenhed til audio, navigation og kommunikation: det nydesignede Porsche Communication Management (PCM) inkl. Online Navigation. Visningen af PCM i det 10,9” store centraldisplay i instrumentpanelet kan konfigureres individuelt, således at man får direkte adgang til de vigtigste funktioner.

8,4” betjeningspanel i midterkonsollen
Herfra har du via en menuliste, der kan deaktiveres, adgang til navigation, medier, telefon, indstillinger og Apple® CarPlay. Du kan også åbne og lukke bagagerummet og ladeklapperne derfra. Derudover kan du få vist ladevisningen med batteriets ladestatus.

*

Performance

*

Nøglen bag konstruktionen af en fremragende drivlinje bestod i den konsekvente videreførelse af purpose design-tilgangen: ingen kompromiser ved det perfekte samspil mellem drivlinjekomponenterne.

Permanent aktiveret synkronmotor
Der er monteret to permanent aktiverede synkronmotorer i Taycan Turbo og Taycan Turbo S – en på hver aksel – og performance-batteriet er integreret helt nede i bilens bund. Effekten er en overlegen køredynamik og et firehjulstræk, som i de forskellige køreindstillinger kan indstilles optimalt til spredningen mellem effektivitet og dynamik.

2-trins gearkasse
Konceptet med en permanent aktiveret synkronmotor giver et højt ydelsesniveau, en høj permanent ydelse og en høj virkningsgrad samtidig med en kompakt konstruktion. En nyudviklet, automatisk skiftende 2-trins gearkasse på bagakslen sørger samtidig for mærkbart mere dynamik.

Overboost-ydelse
Samspillet mellem drivlinjekomponenterne giver præstationstal, som begejstrer både teknisk og emotionelt: Med en overboost-ydelse på op til 761 hk med aktiveret Launch Control accelererer begge motorer Taycan Turbo S fra 0 til 100 km/h på 2,8 sek. Og dét med høj reproducerbarhed: Det er muligt at foretage flere accelerationer efter hinanden, endda op til en tophastighed på 260 km/h.

Performance-batteri
Det skyldes blandt andet bilens performance-batteri, som er baseret på 800-V-teknologi frem for den hidtil almindelige 400-V-teknik. Effekten er en bedre performance både til opladning og drift samtidig med mindre kabeltværsnit, hvilket har en positiv indvirkning på den samlede vægt.

Active Aerodynamics
Særligt til dynamisk kørsel er Taycan udstyret med systemet Porsche Active Aerodynamics, som består af en adaptiv hækspoiler og regulerbare køleluftindtag. Hækspoileren kører ud i tre trin afhængigt af kørselssituationen: Ved 90 km/h, 160 km/h og 200 km/h demonstrerer den, hvor en elbil bliver til en sportsvogn, og hvor en sportsvogn bliver til en Porsche.

Bremser
Din Taycan bremses ned af Porsche Surface Coated Brake (PSCB) med optimeret respons. Eller du kan vælge den ekstremt lette Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) – standardudstyr på Taycan Turbo S. Vores high performance-bremsesystem stammer fra motorsporten og sikrer især ved høj belastning en kort bremselængde.

Rekuperation
Porsche Recuperation Management (PRM) arbejder innovativt og kan regenerere op til 90 % af bremseenergien. Ved aktiv opbremsning aktiveres rekuperationen i første omgang, og først ved behov for en kraftigere bremseydelse tager den mekaniske bremse fat – intelligent styret af det blendingkompatible bremsesystem. Med en meget høj rekuperationseffekt på op til 265 kW kan der i Taycan sendes energi tilbage til batteriet. Eller sagt mere præcist: I dagligdagen opnår du fx ved en sportslig kørestil op til en tredjedel af din rækkevidde udelukkende fra rekuperationen. Ved en nedbremsning via rekuperationen fra 200 km/h til 0 kan der genindvindes elektrisk energi til op til 4 km rækkevidde.

Design

Air Curtains
Luftindtag i siderne foran forhjulene – såkaldte Air Curtains – forbedrer aerodynamikken yderligere, ved at de fører luften hen over hjulene og på den måde minimerer turbulens.

4-punkts LED-Matrix-forlygter
Direkte derover sidder frontens highlight: 4-punkts LED-Matrix-forlygter, som forener samtlige lysfunktioner i én komponent og er monteret, så det ser ud, som om de svæver.

Automatisk udkørende dørhåndtag
Silhuetten er præget af en dynamisk, lav flyline, og flugtende, automatisk udkørende dørhåndtag åbner døren til bilens kabine med en lav, sportslig siddeposition.

Panoramafastglastag
Taget fås i to forskellige varianter: Den markant udformede variant af let aluminium med fordybning i midten skaber en form, som man kender fra motorsporten. Som alternativ giver et panoramafastglastag en åben og let pladsfornemmelse.

Hækdesign
Hækdesignet imponerer med et gennemgående lysbånd i glasudførelse samt ”PORSCHE”-teksten i glaslook. Derover sidder Porsche Active Aerodynamics (PAA) i form af et tretrins hækspoilersystem.

Advanced Climate Control
Den innovative klimaregulering Advanced Climate Control (2- eller 4-zoners) kan ikke ses, men mærkes: Luftdyser uden lameller giver mulighed for en præcis luftføring og -fordeling.

Bagagerum
Ud over det 81 l store bagagerum foran til mindre stykker bagage har bagagerummet bagi en volumen på 366 l, som kan udvides fleksibelt takket være separat fremklappelige bagsæderyglæn.

Cockpit
Mekaniske knapper er næsten komplet erstattet af digitale. Det gør, at interiøret virker meget klart og overskueligt. Det samme princip med klarhed og overskuelighed gælder også for bilens displays. Der er op til fire af dem – intuitive, uden afledning af opmærksomheden og med direkte betjening.

16,8” Curved Display
Placeringen er også førerorienteret, som det er typisk for Porsche: Det centrale element er kombiinstrumentet bestående af et 16,8” Curved Display og omkringliggende betjeningsfelter med Direct Touch Control til indstilling af lys og undervognsfunktioner.

Communication Management
Den centrale styreenhed til audio, navigation og kommunikation: det nydesignede Porsche Communication Management (PCM) inkl. Online Navigation. Visningen af PCM i det 10,9” store centraldisplay i instrumentpanelet kan konfigureres individuelt, således at man får direkte adgang til de vigtigste funktioner.

8,4” betjeningspanel i midterkonsollen
Herfra har du via en menuliste, der kan deaktiveres, adgang til navigation, medier, telefon, indstillinger og Apple® CarPlay. Du kan også åbne og lukke bagagerummet og ladeklapperne derfra. Derudover kan du få vist ladevisningen med batteriets ladestatus.

Performance

Nøglen bag konstruktionen af en fremragende drivlinje bestod i den konsekvente videreførelse af purpose design-tilgangen: ingen kompromiser ved det perfekte samspil mellem drivlinjekomponenterne.

Permanent aktiveret synkronmotor
Der er monteret to permanent aktiverede synkronmotorer i Taycan Turbo og Taycan Turbo S – en på hver aksel – og performance-batteriet er integreret helt nede i bilens bund. Effekten er en overlegen køredynamik og et firehjulstræk, som i de forskellige køreindstillinger kan indstilles optimalt til spredningen mellem effektivitet og dynamik.

2-trins gearkasse
Konceptet med en permanent aktiveret synkronmotor giver et højt ydelsesniveau, en høj permanent ydelse og en høj virkningsgrad samtidig med en kompakt konstruktion. En nyudviklet, automatisk skiftende 2-trins gearkasse på bagakslen sørger samtidig for mærkbart mere dynamik.

Overboost-ydelse
Samspillet mellem drivlinjekomponenterne giver præstationstal, som begejstrer både teknisk og emotionelt: Med en overboost-ydelse på op til 761 hk med aktiveret Launch Control accelererer begge motorer Taycan Turbo S fra 0 til 100 km/h på 2,8 sek. Og dét med høj reproducerbarhed: Det er muligt at foretage flere accelerationer efter hinanden, endda op til en tophastighed på 260 km/h.

Performance-batteri
Det skyldes blandt andet bilens performance-batteri, som er baseret på 800-V-teknologi frem for den hidtil almindelige 400-V-teknik. Effekten er en bedre performance både til opladning og drift samtidig med mindre kabeltværsnit, hvilket har en positiv indvirkning på den samlede vægt.

Active Aerodynamics
Særligt til dynamisk kørsel er Taycan udstyret med systemet Porsche Active Aerodynamics, som består af en adaptiv hækspoiler og regulerbare køleluftindtag. Hækspoileren kører ud i tre trin afhængigt af kørselssituationen: Ved 90 km/h, 160 km/h og 200 km/h demonstrerer den, hvor en elbil bliver til en sportsvogn, og hvor en sportsvogn bliver til en Porsche.

Bremser
Din Taycan bremses ned af Porsche Surface Coated Brake (PSCB) med optimeret respons. Eller du kan vælge den ekstremt lette Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) – standardudstyr på Taycan Turbo S. Vores high performance-bremsesystem stammer fra motorsporten og sikrer især ved høj belastning en kort bremselængde.

Rekuperation
Porsche Recuperation Management (PRM) arbejder innovativt og kan regenerere op til 90 % af bremseenergien. Ved aktiv opbremsning aktiveres rekuperationen i første omgang, og først ved behov for en kraftigere bremseydelse tager den mekaniske bremse fat – intelligent styret af det blendingkompatible bremsesystem. Med en meget høj rekuperationseffekt på op til 265 kW kan der i Taycan sendes energi tilbage til batteriet. Eller sagt mere præcist: I dagligdagen opnår du fx ved en sportslig kørestil op til en tredjedel af din rækkevidde udelukkende fra rekuperationen. Ved en nedbremsning via rekuperationen fra 200 km/h til 0 kan der genindvindes elektrisk energi til op til 4 km rækkevidde.

*

Undervogn

*

Adaptiv luftaffjedring
Den adaptive luftaffjedring sørger for balance mellem komfort og præstationer, en optimal aerodynamik og i sidste ende en forbedret cW-værdi: mere rækkevidde samtidig med maksimale præstationer.

Bagakselstyring
Bagakselstyringen styrer baghjulene i samme eller modsatte retning af forhjulene afhængigt af hastigheden. Det betyder, at akselafstanden – afhængigt af situationen – forkortes eller forlænges virtuelt. For mere kørselsstabilitet ved høje hastigheder, øget tværacceleration på landeveje og en mindre vendediameter i dagligdagen.

Porsche Dynamic Chassis Control Sport
Krængningsstabiliseringen Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) sørger desuden for en sportslig køredynamik. Systemet, der også anvendes i andre modelrækker, kompenserer næsten fuldstændigt for sidehældning og giver dermed hjulene mulighed for at overføre mere ydelse til vejbanen.

Porsche Torque Vectoring Plus
Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) øger køredynamikken og stabiliteten. Afhængigt af styrevinklen og -hastigheden, speederstillingen, rotationshastigheden og bilens hastighed forbedrer systemet styreegenskaberne og styrepræcisionen med målrettede adræthedsskabende bremseindgreb på venstre eller højre baghjul.

*

Assistentsystemer

*

Porsche InnoDrive inkl. adaptiv fartpilot
Som en del af det intelligente Porsche InnoDrive inkl. adaptiv fartpilot udvider systemet den forudseende horisont til op til 3 km. Informationerne fra radar- og videosystemerne føres sammen med dataene fra navigationen, og hastighedsgrænser og vejforløb registreres, lang tid før du kommer hen til dem, og hastigheden og kørselsstrategien tilpasses dertil ud fra den valgte køreindstilling.

Aktiv vognbaneføring og køassistent
Den aktive vognbaneføring, der ved hjælp af en kombineret længde- og tværføring holder Taycan i midten af vognbanen og på afstand af den forankørende, er også en integreret del af dette system – og det samme gælder køassistenten, som i køsituationer holder bilen i midten af vognbanen, for mere komfort på lange køreture.

Vognbaneskiftassistent og natsynsassistent
Vognbaneskiftassistenten viser i forbindelse med vognbaneskiftmanøvrer, om der befinder sig et køretøj i den blinde vinkel – meget praktisk ved kørsel på motorvej. Og om natten understøtter natsynsassistenten dig med et infrarødt kamera – fodgængere og dyr bliver vist som varmebillede og desuden fremhævet farvemæssigt.

Surround View
Du får optimalt udsyn hele vejen rundt, når du skal parkere eller køre ud fra en parkeringsbås, med Surround View. Dermed bliver hver eneste meter i Taycan til en køreoplevelse – uanset med hvilken hastighed.

*

Navigation

*

Onlinesøgning
Din Taycan er ikke kun hurtig på vejen. Den er også en hurtig søgemaskine. Gå online, og søg efter destinationer, restauranter eller hoteller. Med mange ekstra informationer som anmeldelser og priser.

Trafikdata
Trafik: Et hyppigt fænomen på mange veje, som Porsche førere dog nemt kan køre udenom. Takket være trafikdata i realtid bliver din rute straks opdateret, således at du i tilfælde af forsinkelser bliver guidet udenom, hvis der er behov for det.

Charging Planner
Effektiv, især ved opladning. Skal du ud på en længere køretur? Ladeplanneren beregner den optimale rute for dig under hensyntagen til din aktuelle ladestatus og den nødvendige ladetid. På den måde sikres det, at du altid tager den hurtigste vej, da de mest velegnede ladestationer bliver udvalgt for at give mulighed for en problemfri og effektiv kørsel.

Porsche Connect App
Alt under kontrol. Ønsker du at kende den resterende rækkevidde for din Taycan? Ønsker du at kontrollere din aktuelle ladetilstand, at indstille ladetiden eller bare at indstille den ønskede kabinetemperatur? Alt dette kan du gøre med din smartphone takket være den intuitive Porsche Connect App.

Undervogn

Adaptiv luftaffjedring
Den adaptive luftaffjedring sørger for balance mellem komfort og præstationer, en optimal aerodynamik og i sidste ende en forbedret cW-værdi: mere rækkevidde samtidig med maksimale præstationer.

Bagakselstyring
Bagakselstyringen styrer baghjulene i samme eller modsatte retning af forhjulene afhængigt af hastigheden. Det betyder, at akselafstanden – afhængigt af situationen – forkortes eller forlænges virtuelt. For mere kørselsstabilitet ved høje hastigheder, øget tværacceleration på landeveje og en mindre vendediameter i dagligdagen.

Porsche Dynamic Chassis Control Sport
Krængningsstabiliseringen Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) sørger desuden for en sportslig køredynamik. Systemet, der også anvendes i andre modelrækker, kompenserer næsten fuldstændigt for sidehældning og giver dermed hjulene mulighed for at overføre mere ydelse til vejbanen.

Porsche Torque Vectoring Plus
Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) øger køredynamikken og stabiliteten. Afhængigt af styrevinklen og -hastigheden, speederstillingen, rotationshastigheden og bilens hastighed forbedrer systemet styreegenskaberne og styrepræcisionen med målrettede adræthedsskabende bremseindgreb på venstre eller højre baghjul.

Assistentsystemer

Porsche InnoDrive inkl. adaptiv fartpilot
Som en del af det intelligente Porsche InnoDrive inkl. adaptiv fartpilot udvider systemet den forudseende horisont til op til 3 km. Informationerne fra radar- og videosystemerne føres sammen med dataene fra navigationen, og hastighedsgrænser og vejforløb registreres, lang tid før du kommer hen til dem, og hastigheden og kørselsstrategien tilpasses dertil ud fra den valgte køreindstilling.

Aktiv vognbaneføring og køassistent
Den aktive vognbaneføring, der ved hjælp af en kombineret længde- og tværføring holder Taycan i midten af vognbanen og på afstand af den forankørende, er også en integreret del af dette system – og det samme gælder køassistenten, som i køsituationer holder bilen i midten af vognbanen, for mere komfort på lange køreture.

Vognbaneskiftassistent og natsynsassistent
Vognbaneskiftassistenten viser i forbindelse med vognbaneskiftmanøvrer, om der befinder sig et køretøj i den blinde vinkel – meget praktisk ved kørsel på motorvej. Og om natten understøtter natsynsassistenten dig med et infrarødt kamera – fodgængere og dyr bliver vist som varmebillede og desuden fremhævet farvemæssigt.

Surround View
Du får optimalt udsyn hele vejen rundt, når du skal parkere eller køre ud fra en parkeringsbås, med Surround View. Dermed bliver hver eneste meter i Taycan til en køreoplevelse – uanset med hvilken hastighed.

Navigation

Onlinesøgning
Din Taycan er ikke kun hurtig på vejen. Den er også en hurtig søgemaskine. Gå online, og søg efter destinationer, restauranter eller hoteller. Med mange ekstra informationer som anmeldelser og priser.

Trafikdata
Trafik: Et hyppigt fænomen på mange veje, som Porsche førere dog nemt kan køre udenom. Takket være trafikdata i realtid bliver din rute straks opdateret, således at du i tilfælde af forsinkelser bliver guidet udenom, hvis der er behov for det.

Charging Planner
Effektiv, især ved opladning. Skal du ud på en længere køretur? Ladeplanneren beregner den optimale rute for dig under hensyntagen til din aktuelle ladestatus og den nødvendige ladetid. På den måde sikres det, at du altid tager den hurtigste vej, da de mest velegnede ladestationer bliver udvalgt for at give mulighed for en problemfri og effektiv kørsel.

Porsche Connect App
Alt under kontrol. Ønsker du at kende den resterende rækkevidde for din Taycan? Ønsker du at kontrollere din aktuelle ladetilstand, at indstille ladetiden eller bare at indstille den ønskede kabinetemperatur? Alt dette kan du gøre med din smartphone takket være den intuitive Porsche Connect App.

Porsche Electric Sport Sound

Også rent akustisk byder Taycan på en helt ny oplevelse: Du kører næsten helt lydløst i bilen – det eneste, man kan høre, er den udvendige lyd, der opfylder de lovmæssige krav. For at skabe en enestående akustisk baggrund til dynamiske køreture kan man desuden få Porsche Electric Sport Sound – et system, som får bilens egen lyd fra drivlinjen til at lyde endnu mere emotionelt både udenfor og i kabinen med sin innovative karakter. Den perfekte feedback til din højre fod.
Galleri

Design

Puristisk, udtryksfuldt, tidløst. Tre egenskaber, som beskriver enhver Porsche – og især denne her, som viderefører vores DNA til en ny automobiltidsalder.