Den nye 911 er summen er sine forgængere – og dermed både tilbageskuende og fremtidsorienteret. Silhuetten: ikonisk. Designet: tidløst. Teknologien: inspireret af store motorsportstriumfer og altid en idé foran. Med ottende generation af 911 fortsætter vi ud i fremtiden.
Hvis du ønsker at høre mere om 911, bedes du udfylde formularen, hvorefter du vil blive kontaktet af en salgsrådgiver fra dit valgte Porsche Center hurtigst muligt. Når du henvender dig, behandler vi dine personoplysninger.Læs mere om behandlingen her.
Design
Det tidløse og det moderne har aldrig været mere tæt forbundet.
En tidløs idé beholder kun sin ungdommelige friskhed, når den hele tiden videreudvikles. Således er alle nye generationer af 911’eren også en ny start. For en endnu bedre 911.
Ny, men dog velkendt – det er det klare formsprog for den nye 911’er, og det samme gælder bilens markante linjer. Og det gælder både udvendigt og indvendigt. Den brede bagende med gennemgående baglygtebånd pryder nu alle 911-modeller. Stor klarhed – også i kabinen: Her møder den klassiske sportsvognsergonomi nutidens digitale muligheder.
Den nye motorgeneration er stærkere og endnu mere effektiv. Den 3,0-liters 6-cylindrede biturbomotor i 911 Carrera S-modellerne yder hele 450 hk. Accelerationen er voldsom. 911 Carrera 4S med Sport Chrono-pakke og Launch Control sprinter fra 0-100 km/h på kun 3,4 sek.
Tophastighed: 305 km/h. Fremadstræbende – med den nye 8-trins Porsche dobbeltkoblingsgearkasse (PDK), som overfører kræfterne endnu mere effektivt til vejen. Det nykonstruerede Porsche Active Suspension Management (PASM) øger sportsligheden og komforten. Førerassistentsystemer som vognbaneassistent inklusive vejskiltegenkendelse og natsynsassistent gør kørslen nemmere.
At følge med tiden. At ændre sig med tiden. Og forblive tro mod sig selv. Det er indbegrebet af en tidløs sportsvogn.
911’erens silhuet er indbegrebet af tidløst design. Men frem for alt bagfra viser den nye 911, hvor moderne den kan fortolkes. Bagenden er kraftfuld med klare og præcise linjer. Bagruden ser optisk længere ud, og den udmunder næsten ubrudt i det sorte bagklapgitter. Den nye vertikale stoplygte er integreret i bagklapgitteret. Direkte under bagklapgitteret sidder det gennemgående lysbånd mellem de tredimensionelt udformede baglygter i LED-teknik og den nyudformede modelbetegnelse i Lightsilver. Bagendens nederste del omslutter de nydesignede afgangsrør fra udstødningssystemet. De store hjul i forskellige størrelse foran og bagpå får også den nye 911’er til at fremstå særligt atletisk.
Alt i alt et design, som forener tradition og modernitet. Som vil give endnu mere dynamik på vejen. Og som forbillede for alle, der følger efter 911.
Set forfra fortæller den nye 911’er om sin fortid og afslører dermed også meget om sin egen fremtid. Skærmene er markant udformede og fremhæver den kraftfulde formgivning og design-dna'et. Den nydesignede fronthjelm med de karakteristiske fordybninger – og den skarpe afslutning mod fronten – er en hyldest til de første generationer af 911-modellerne. I forlygterne med 4-punkts dagskørelys og nærlys anvendes moderne LED-teknik. Kameraet og sensorerne til komfort- og assistentsystemerne er placeret på bilens front under forlygterne.
Den klare udformning af den nye 911’er viser sig også i detaljerne. Således står de nyudformede sidespejle skarpt, og de forsænkede dørgreb er diskret integreret i hele bilens design. Takket være disse detaljer virker den nye 911’er set i profil endnu mere kompakt, skarp og hightech.
Highlights
En tidløs idé beholder kun sin ungdommelige friskhed, når den hele tiden videreudvikles. Således er alle nye generationer af 911’eren også en ny start. For en endnu bedre 911.
Ny, men dog velkendt – det er det klare formsprog for den nye 911’er, og det samme gælder bilens markante linjer. Og det gælder både udvendigt og indvendigt. Den brede bagende med gennemgående baglygtebånd pryder nu alle 911-modeller. Stor klarhed – også i kabinen: Her møder den klassiske sportsvognsergonomi nutidens digitale muligheder.
Den nye motorgeneration er stærkere og endnu mere effektiv. Den 3,0-liters 6-cylindrede biturbomotor i 911 Carrera S-modellerne yder hele 450 hk. Accelerationen er voldsom. 911 Carrera 4S med Sport Chrono-pakke og Launch Control sprinter fra 0-100 km/h på kun 3,4 sek.
Tophastighed: 305 km/h. Fremadstræbende – med den nye 8-trins Porsche dobbeltkoblingsgearkasse (PDK), som overfører kræfterne endnu mere effektivt til vejen. Det nykonstruerede Porsche Active Suspension Management (PASM) øger sportsligheden og komforten. Førerassistentsystemer som vognbaneassistent inklusive vejskiltegenkendelse og natsynsassistent gør kørslen nemmere.
At følge med tiden. At ændre sig med tiden. Og forblive tro mod sig selv. Det er indbegrebet af en tidløs sportsvogn.
Den nye 911. The Timeless Machine.
Udvendigt design
911’erens silhuet er indbegrebet af tidløst design. Men frem for alt bagfra viser den nye 911, hvor moderne den kan fortolkes. Bagenden er kraftfuld med klare og præcise linjer. Bagruden ser optisk længere ud, og den udmunder næsten ubrudt i det sorte bagklapgitter. Den nye vertikale stoplygte er integreret i bagklapgitteret. Direkte under bagklapgitteret sidder det gennemgående lysbånd mellem de tredimensionelt udformede baglygter i LED-teknik og den nyudformede modelbetegnelse i Lightsilver. Bagendens nederste del omslutter de nydesignede afgangsrør fra udstødningssystemet. De store hjul i forskellige størrelse foran og bagpå får også den nye 911’er til at fremstå særligt atletisk.
Alt i alt et design, som forener tradition og modernitet. Som vil give endnu mere dynamik på vejen. Og som forbillede for alle, der følger efter 911.
Set forfra fortæller den nye 911’er om sin fortid og afslører dermed også meget om sin egen fremtid. Skærmene er markant udformede og fremhæver den kraftfulde formgivning og design-dna'et. Den nydesignede fronthjelm med de karakteristiske fordybninger – og den skarpe afslutning mod fronten – er en hyldest til de første generationer af 911-modellerne. I forlygterne med 4-punkts dagskørelys og nærlys anvendes moderne LED-teknik. Kameraet og sensorerne til komfort- og assistentsystemerne er placeret på bilens front under forlygterne.
Den klare udformning af den nye 911’er viser sig også i detaljerne. Således står de nyudformede sidespejle skarpt, og de forsænkede dørgreb er diskret integreret i hele bilens design. Takket være disse detaljer virker den nye 911’er set i profil endnu mere kompakt, skarp og hightech.
Godt design skal vise vejen, og det samme gælder teknikken. Derfor går interiøret også nye veje i den nye 911’er – med gamle dyder, der udvides med nye muligheder.
Interiøret har klar fokus på de horisontale linjer. Alle relevante betjeningselementer er placeret til venstre og højre inden for rækkevidde i nærheden af det multifunktionelle sportsrat. Det giver stor betjeningskomfort og dermed fuld koncentration på vejen. Direkte i din synsvinkel: kombiinstrumentet med analog omdrejningstæller og to 7” skærme i høj opløsning. De indeholder virtuelle instrumenter med alle de vigtige informationer om bilen. Og lige ved siden af: det 10,9” touchdisplay til Porsche Communication Management (PCM) inklusive onlinenavigation.
Den stigende midterkonsol er adskilt fra instrumentpanelet og understreger ligesom dekorindlæggene på instrumentpanelet og dørene kabinens horisontale indretning. Takket være betjeningskonceptet Porsche Advanced Cockpit er der kun få, til dels berøringsfølsomme knapper på midterkonsollen. Desuden er der fem knapper, der helt bevidst er analoge og giver direkte adgang til vigtige funktioner relateret til motor og undervogn.
Tradition møder fremtid: Der er ingen kompromiser – kun det bedste fra begge verdener.
Fra intuitiv teknik til høj komfort. De komplet nydesignede sportssæder byder på sikker støtte selv ved dynamisk kørsel gennem sving. Det multifunktionelle sportsrat giver mulighed for komfortabel betjening af audio-, telefon- og navigationsfunktioner. Og du lægger straks mærke til det: fornemmelsen af betjeningselementerne. Alle knapper, alle greb og alle luftdyser er gennemtænkt ned i mindste detalje og udført i højeste kvalitet.
Den førsteklasses følelse ved berøring fremhæves med dekorindlæg i Diamar Darksilver eller som ekstraudstyr i Diamar Lightsilver, børstet aluminium eller sportsligt kulfiber. Som ekstraudstyr fås andre læder- og dekorvarianter.
Det hedder sig, at boxermotorens potentiale er fuldt udnyttet. Det tog vores ingeniører til efterretning med et smil på læben – og beviser nu det modsatte. Således er både boxermotorernes ydelse og effektivitet endnu en gang blevet forbedret i den nye 911’er. Desuden er motorophængene rykket tættere på bilens midte. Det reducerer svingningerne og øger bilens stabilitet. Vi lover, at du alligevel nok skal mærke kraften fra den 3,0-liters 6-cylindrede biturbomotor med 450 hk. Det sørger det enorme maksimale drejningsmoment på 530 Nm for. Dermed spurter den nye 911 Carrera 4S med Sport Chrono-pakke og Launch Control fra 0-100 km/h på kun 3,4 sek. Fremdriften fortsætter helt op til 305 km/h.
Motorkraften overføres endnu mere effektivt til vejen via den nye 8-trins Porsche dobbeltkoblingsgearkasse (PDK), som er standardudstyr. Og køreglæden er ligeledes i top. PDK giver mulighed for ekstremt hurtige gearskift uden afbrydelse af trækkraften – og det i løbet af millisekunder. Sammenlignet med forgængergenerationen har den 8-trins PDK desuden en mærkbart større spredning mellem komfort, præstationer og effektivitet.
En markant feature i 911 Carrera 4S er Porsche Traction Management (PTM). Firehjulstrækket sikrer i kombination med Porsche Stability Management (PSM) den optimale kraftfordeling i alle kørselssituationer – det giver fremragende fremdrift og særligt harmoniske køreegenskaber i grænseområdet.
Hvad er umuligt? Lad os formulere det således: Meget er muligt med et tidløst koncept og en stærk kerne.
I den nye 911 bliver vejen til destinationen. Hvorhen? Lad os se. Det vigtigste er, at det går sportsligt for sig. Så er 911 i sit rette element. Og undervognen udfører sit arbejde.
Det videreudviklede Porsche Active Suspension Management (PASM) regulerer aktivt og kontinuerligt støddæmperkraften for hvert enkelt hjul afhængigt af kørebanens tilstand og kørestilen. Resultat: færre karrosseribevægelser og dermed mere komfort og øget dynamik. Med PASM-sportsundervognen (ekstraudstyr), som er sænket 10 mm, ligger den nye 911 endnu mere neutralt og afbalanceret på vejen.
Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) giver mulighed for fremragende vejgreb og stor adræthed ved alle hastigheder – med præcis indstyring og afbalanceret belastningsændringsadfærd. Og enorm køreglæde i sving. Som ekstraudstyr minimerer Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) sidekrængningen i den nye 911 ved dynamisk kørsel i sving og reducerer bilens nikkebevægelser på ujævn vej.
Acceleration selv ved deceleration. Det lyder paradoksalt, men i 70 år har det også været en vigtig del af vores udviklingsarbejde på linje med at accelerere hjerterytmen, når din Porsche starter. Det gælder især den motorsportstestede Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Keramikbremseskiverne er særligt lette og har en diameter på 410 mm foran og 390 mm bagpå, hvilket giver en særligt høj bremseeffekt. Bremsesadlerne på for- og bagakslen er særligt karakteristiske med deres gule lakering. Og ikke mindre karakteristisk: Deres usædvanlige præstationer, når det gælder om at blive meget langsom meget hurtigt.
Desuden er den nye 911’er for første gang udstyret med hjul i forskellige størrelser. 911 Carrera S-modellerne har forhjul i størrelsen 20” og baghjul i størrelsen 21”. Mens den store kontaktflade optimerer bilens præstationer, øger baghjulenes større diameter stabiliteten og komforten.
Indvendigt design
Godt design skal vise vejen, og det samme gælder teknikken. Derfor går interiøret også nye veje i den nye 911’er – med gamle dyder, der udvides med nye muligheder.
Interiøret har klar fokus på de horisontale linjer. Alle relevante betjeningselementer er placeret til venstre og højre inden for rækkevidde i nærheden af det multifunktionelle sportsrat. Det giver stor betjeningskomfort og dermed fuld koncentration på vejen. Direkte i din synsvinkel: kombiinstrumentet med analog omdrejningstæller og to 7” skærme i høj opløsning. De indeholder virtuelle instrumenter med alle de vigtige informationer om bilen. Og lige ved siden af: det 10,9” touchdisplay til Porsche Communication Management (PCM) inklusive onlinenavigation.
Den stigende midterkonsol er adskilt fra instrumentpanelet og understreger ligesom dekorindlæggene på instrumentpanelet og dørene kabinens horisontale indretning. Takket være betjeningskonceptet Porsche Advanced Cockpit er der kun få, til dels berøringsfølsomme knapper på midterkonsollen. Desuden er der fem knapper, der helt bevidst er analoge og giver direkte adgang til vigtige funktioner relateret til motor og undervogn.
Tradition møder fremtid: Der er ingen kompromiser – kun det bedste fra begge verdener.
Fra intuitiv teknik til høj komfort. De komplet nydesignede sportssæder byder på sikker støtte selv ved dynamisk kørsel gennem sving. Det multifunktionelle sportsrat giver mulighed for komfortabel betjening af audio-, telefon- og navigationsfunktioner. Og du lægger straks mærke til det: fornemmelsen af betjeningselementerne. Alle knapper, alle greb og alle luftdyser er gennemtænkt ned i mindste detalje og udført i højeste kvalitet.
Den førsteklasses følelse ved berøring fremhæves med dekorindlæg i Diamar Darksilver eller som ekstraudstyr i Diamar Lightsilver, børstet aluminium eller sportsligt kulfiber. Som ekstraudstyr fås andre læder- og dekorvarianter.
Performance
Det hedder sig, at boxermotorens potentiale er fuldt udnyttet. Det tog vores ingeniører til efterretning med et smil på læben – og beviser nu det modsatte. Således er både boxermotorernes ydelse og effektivitet endnu en gang blevet forbedret i den nye 911’er. Desuden er motorophængene rykket tættere på bilens midte. Det reducerer svingningerne og øger bilens stabilitet. Vi lover, at du alligevel nok skal mærke kraften fra den 3,0-liters 6-cylindrede biturbomotor med 450 hk. Det sørger det enorme maksimale drejningsmoment på 530 Nm for. Dermed spurter den nye 911 Carrera 4S med Sport Chrono-pakke og Launch Control fra 0-100 km/h på kun 3,4 sek. Fremdriften fortsætter helt op til 305 km/h.
Motorkraften overføres endnu mere effektivt til vejen via den nye 8-trins Porsche dobbeltkoblingsgearkasse (PDK), som er standardudstyr. Og køreglæden er ligeledes i top. PDK giver mulighed for ekstremt hurtige gearskift uden afbrydelse af trækkraften – og det i løbet af millisekunder. Sammenlignet med forgængergenerationen har den 8-trins PDK desuden en mærkbart større spredning mellem komfort, præstationer og effektivitet.
En markant feature i 911 Carrera 4S er Porsche Traction Management (PTM). Firehjulstrækket sikrer i kombination med Porsche Stability Management (PSM) den optimale kraftfordeling i alle kørselssituationer – det giver fremragende fremdrift og særligt harmoniske køreegenskaber i grænseområdet.
Hvad er umuligt? Lad os formulere det således: Meget er muligt med et tidløst koncept og en stærk kerne.
Undervogn
I den nye 911 bliver vejen til destinationen. Hvorhen? Lad os se. Det vigtigste er, at det går sportsligt for sig. Så er 911 i sit rette element. Og undervognen udfører sit arbejde.
Det videreudviklede Porsche Active Suspension Management (PASM) regulerer aktivt og kontinuerligt støddæmperkraften for hvert enkelt hjul afhængigt af kørebanens tilstand og kørestilen. Resultat: færre karrosseribevægelser og dermed mere komfort og øget dynamik. Med PASM-sportsundervognen (ekstraudstyr), som er sænket 10 mm, ligger den nye 911 endnu mere neutralt og afbalanceret på vejen.
Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) giver mulighed for fremragende vejgreb og stor adræthed ved alle hastigheder – med præcis indstyring og afbalanceret belastningsændringsadfærd. Og enorm køreglæde i sving. Som ekstraudstyr minimerer Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) sidekrængningen i den nye 911 ved dynamisk kørsel i sving og reducerer bilens nikkebevægelser på ujævn vej.
Acceleration selv ved deceleration. Det lyder paradoksalt, men i 70 år har det også været en vigtig del af vores udviklingsarbejde på linje med at accelerere hjerterytmen, når din Porsche starter. Det gælder især den motorsportstestede Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Keramikbremseskiverne er særligt lette og har en diameter på 410 mm foran og 390 mm bagpå, hvilket giver en særligt høj bremseeffekt. Bremsesadlerne på for- og bagakslen er særligt karakteristiske med deres gule lakering. Og ikke mindre karakteristisk: Deres usædvanlige præstationer, når det gælder om at blive meget langsom meget hurtigt.
Desuden er den nye 911’er for første gang udstyret med hjul i forskellige størrelser. 911 Carrera S-modellerne har forhjul i størrelsen 20” og baghjul i størrelsen 21”. Mens den store kontaktflade optimerer bilens præstationer, øger baghjulenes større diameter stabiliteten og komforten.