Serviceaftale på Taycan i 2 år/30.000 km (uanset modelvariant) inkluderer:

  • Service og inspektion jf fabrikkens krav
  • Pollenfilter
  • Bremser
  • Bremsevæskeservice
  • Viskerblade
  • Nedbrud på motor, gearkasse eller eldele
  • Sprinklervæske – også imellem service
  • Vask og støvsugning i forbindelse med aftalte servicebesøg (hvis det ønskes)
  • Porsche Assistance Vejhjælp/mobilitet
  • Landsdækkende service på autoriseret værksted
  • 2 års garanti på udskiftede reservedele
  • Første service er uden beregning

Serviceaftale uden beregning er gældende ved privatkøb/leasing hos Porsche Center Aarhus eller Porsche Center København (gælder ikke ved firmabilleasing via tredjeparts leasingselskab).

 

Betingelser

 

1.1.
Autoriseret Serviceaftale Taycan dækker arbejdsløn til det af producenten anbefalede service- og reparationsydelser i overensstemmelse med producentens forskrifter og slidgrænser, inklusive producentens anbefalede tillægsarbejder, samt nødvendige reparationer til opfyldelse af Bilens drifts- og trafiksikkerhed, dog med undtagelse af Højvoltsbatterier, specificeret i pkt. 1.2.1. og 1.2.3. og i tilfælde, oplistet i pkt. 1.4. – 1.13. Samt udskiftning af reservedele, som fremgår af producentens serviceplan. Serviceaftalen omfatter tillige efterfyldning af sprinklervæske mellem serviceeftersyn. Opladning af højvoltsbatteri er ikke omfattet af Serviceaftalen.

 

1.2.
Pkt. 1.2.1. – 1.2.3. omhandler udelukkende El biler, Plugin- og Hybrid bilers højvoltsbatterier.

1.2.1.
Højvoltsbatterierne er ikke omfattet af Serviceaftalen, men er omfattet af bilens almindelige fabriksgaranti. Fabriksgarantibestemmelserne er anført i bilens instruktionsbog.

 

1.2.2.
Fabriksgarantien på højvoltsbatterierne gælder ikke, hvis der forekommer fejl på grund af forkert brug, behandling eller vedligeholdelse af batteriet, jf. instruktionsbogen. Dette gælder især i forbindelse med opladning af batteriet.

 

1.2.3.
Bortset fra fabriksgarantiperioden gælder alle fabriksgarantibestemmelser fra den Porsche partner, der sælger bilen (forudsætninger, retningslinjer for mangelfri produkter, årsager til fritagelse, afvikling af krav, fabriksgarantiperiodens ikrafttræden, område, hvor fabriksgarantien gælder etc.) også for højvoltsbatteriet.

 

1.3.
Autoriseret Serviceaftale Taycan dækker derudover IKKE de tilfælde, der er oplistet i punkt 1.4. – 1.13.

 

1.4.
Påfyldning af elektricitet (opladning af højvoltsbatteri) er ikke omfattet af Serviceaftalen.


1.5.
Eftermonteret uoriginalt udstyr, uanset art og monteringstidspunkt, er ikke omfattet af Serviceaftalen, medmindre der foreligger en skriftlig aftale med SMC herom. Uoriginalt udstyr forstås i denne sammenhæng som udstyr, der ikke er produceret af bilproducenten og ej heller monteret af et autoriseret mærkeværksted.

 

1.6.
Kortopdatering af Navigationsanlæg og udgift til øvrige opkoblings forbindelser er ikke omfattet af Serviceaftalen.

 

1.7.
Serviceaftalen omfatter ikke nogen former for karrosseri-, lak- eller rustbeskyttelse, herunder undervognsbehandling.

 

1.8.
Omkostninger i forbindelse med førsyns kontrol samt omkostninger til lovpligtige syn er ikke omfattet af Serviceaftalen.

 

1.9.
Skader som er dækket af en almindelig dansk kaskoforsikring og disses følgeskader er ikke omfattet af Serviceaftalen.

 

1.10.
Alt hvad der kan betragtes som kosmetisk eller reparation og udskiftning af lygter, spejle, glas, herunder kaleche og hardtop, lister, spoilere, karrosseri, indtræk, interiør, og forventelige funktionslyde er ligeledes ikke omfattet af Serviceaftalen.

 

1.11.
Enhver form for rensning eller rengøring er ligeledes ikke dækket, medmindre det fremgår af Serviceaftalens forside.

1.12.
Serviceaftalen dækker ikke reparationer som skyldes udefrakommende genstande eller påvirkninger, trafik skader, påkørsel, dyrebid eller øvrige skader som følge af skadedyr. Serviceaftalen dækker ligeledes ikke reparationer som følge af hærværk eller tyveri.

 

1.13.
Endelig dækker Serviceaftalen ikke reparation og service som følge af fejlagtig anvendelse eller betjening af Bilen, misbrug, unormalt slid og brug*, vanrøgt, grov uagtsomhed, manglende overholdelse af de i Bilens instruktionsbog eller servicehæfte angivne serviceterminer, eller for sen reparation af skade og heraf afledte følgeskader.

 

*Unormalt slid betragtes i denne sammenhæng som slid, der er forårsaget af usædvanlig brug af Bilen. Det vil omfatte, men ikke være begrænset til tilfælde, hvor Bilen helt eller delvist bruges til off-road kørsel, motorsport, hastighedsprøver, on-track eller brug af Bilen til bud-, taxi-, flextrafik- eller udrykningskørsel, medmindre det fremgår af Serviceaftalens forside.