Panamera Turbo S

Fra kr. 3.602.900* inkl. moms og afgifter

Teknik | Konfigurér

Panamera Turbo S Executive

Fra kr. 3.867.900* inkl. moms og afgifter

Teknik | Konfigurér

Panamera Turbo S Sport Turismo

Fra kr. 3.702.900* inkl. moms og afgifter

Teknik | Konfigurér

Panamera Turbo S E-Hybrid

Fra kr. 3.521.900* inkl. moms og afgifter

Teknik | Konfigurér

Panamera Turbo S E-Hybrid Executive

Fra kr. 3.786.900* inkl. moms og afgifter

Teknik | Konfigurér

Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo

Fra kr. 3.621.900* inkl. moms og afgifter

Teknik | Konfigurér

*Prisen er baseret på levering i 2022

 

 

Tekniske Data

Panamera Turbo S

Forbrug / CO2-udledning
Forbrug, kombineret (WLTP): 7,6 - 7,8 km/l

CO2-udledning, kombineret (WLTP): 298 - 289 g/km
7,6 - 7,8
km/l
298 - 289
g/km
630 hk / 463 kW Ydelse (hk / kW)
3,1 sek. Acceleration 0 - 100 km/t med Sport Chrono pakke
11,2 sek. Acceleration 0 - 200 km/t med Sport Chrono pakke
315 km/t Tophastighed
1.937 mm Bredde
5.049 mm Længde

Er du interesseret i at høre mere om Panamera?

Hvis du ønsker at høre mere om Panamera, bedes du udfylde formularen, hvorefter du vil blive kontaktet af en salgsrådgiver fra dit valgte Porsche Center hurtigst muligt.
Når du henvender dig, behandler vi dine personoplysninger. Læs mere om behandlingen her.

Du giver samtykke til, at autoriserede Porsche-forhandlere (2), Porsche-servicepartnere (3) og Volkswagen Semler Finans Danmark A/S kan ringe til dig med henblik på at indgå en aftale om service og reparation af min bil, forsikringsprodukter, leasing og finansiering ved køb af ny bil, køb af en ny eller brugt bil samt køb af ladeløsning til plug-in hybrid og elbiler.

Ved at tilmelde dig, giver du samtidig samtykke til at modtage nyheder og tilbud, herunder indkaldelse til service fra Skandinavisk Motor Co. Premium Import A/S, Skandinavisk Motor Co. A/S, Dr. Ing. H.c. F. Porsche AG, Porsche Smart Mobility GmbH og Porsche Financial Services GmbH, autoriserede Porsche-forhandlere (2) og autoriserede Porsche-servicepartnere (3) i Danmark, Clever A/S og Volkswagen Semler Finans Danmark A/S via post, e-mail, SMS, App, push beskeder, widgets, notifikationer, private beskeder og besvarelse af kommentarer på Facebook, Messenger, YouTube, LinkedIn, Snapchat, Twitter, og Instagram. Nyheder og tilbud vil vedrøre vores produktkategorier.

Du giver også samtykke til, at dine personoplysninger må deles mellem og behandles af ovennævnte selskaber til markedsføringsformål. Personoplysningerne behandles i overensstemmelse med databeskyttelseslovgivningen og vores privatlivspolitikker, som du kan læse mere om her.

Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage og bede os ophøre med at behandle dine personoplysninger til markedsføringsformål.

Highlights
*

Interiør

*

Typisk for Porsche: Den gennemtænkte sportsvognsergonomi med stigende midterkonsol, fladt instrumentpanel og den analoge omdrejningstæller centralt placeret i kombiinstrumentet. Den nye ratgeneration giver sammen med betjeningskonceptet Porsche Advanced Cockpit hurtig adgang til de vigtigste funktioner.

Forsæderne
Forsæderne er komfortable og byder på god sidestøtte ved dynamisk kørsel i sving, uden at pladsen er trang. Sædernes højde, hældning og længderetning samt ryglænets hældning kan indstilles elektrisk.

Komfortsæderne (14-vejs elektrisk indstilling) har desuden indstilling af sædehynden i længderetningen og en 4-vejs lændestøtte til fører og forsædepassager. Memoryfunktionen husker foruden sædernes position også positionen for ratstammen og begge sidespejle samt andre individuelle bilindstillinger.

De adaptive sportssæder (18-vejs elektrisk indstilling) byder på endnu bedre sidestøtte takket være forhøjede sidestøtter på sædehynder og ryglæn. De er elektrisk indstillelige og giver komfort på de lange køreture og præcis sideføring i sving.

Bagsæderne
Kendetegn: to enkeltsæder. Med masser af benplads og hovedhøjde og særdeles god sidestøtte ved dynamisk kørsel i sving, uden at det påvirker komforten. Som ekstraudstyr kan du vælge komfortbagsæder med elektrisk ryglænsindstilling, indstilling af sædehynden i længderetningen og lændestøtte. Dertil kommer – alt efter bilens udstyr – mulighed for at indstille det forreste passagersæde fra bagsædet.

I forbindelse med de adaptive sportsforsæder er bagsæderne også fremstillet som sportssæder med forhøjede sidestøtter.

Standardudstyr i Sport Turismo-modellerne og ekstraudstyr til de øvrige Panamera-modeller: 4+1-sædeindretningen. Den indretning byder på to optisk separate sæder yderst og et midtersæde i stedet for opbevaringsrummet.

Bagagerummet
Bagagerummet i Panamera- og Panamera Executive-modellerne byder afhængigt af model på en bagagerumsvolumen på op til 495 l (E-Hybrid-modeller op til 403 l) og i Panamera Sport Turismo-modellerne endda op til 515 l.

Den store elektriske bagklap med individuelt indstillelig åbningshøjde er standardudstyr på alle modeller. Den kan på komfortabel vis åbnes og lukkes med et tryk på en knap.

*

Panamera modeller

*

Panamera
Hvad enten det er Panamera, Panamera Executive eller Panamera Sport Turismo – så er silhuetten og proportionerne umiskendeligt Porsche. Atletisk, stram med klare lyskanter og kraftfulde muskler.

Den lange akselafstand, de kortere overhæng og den længere bagende skaber optisk dynamik. Sidernes stærkere udformning giver en typisk Porsche talje og lethed.

Panamera Executive
Panamera Executive-modellerne kombinerer sportslig kørsel med komfort. Dette skyldes karrosserier, der er blevet 15 cm længere, hvilket frem for alt kommer passagererne bagi til gode. Kendetegnene for Executive-modellerne er sølvfarvede elementer over sidepanelerne samt afdækningerne til luftudtagene i forskærmene, som også er holdt i sølvfarvet højglans.

Som standard er Panamera Executive-modellerne udstyret med elektriske komfortbagsæder inklusive sædevarme og komforthovedstøtter med formede sidestøtter. Som ekstraudstyr fås en stor midterkonsol ved bagsæderne, og den rummer foruden ekstra opbevaringsplads også en smartphone-hylde, ekstra USB-porte og en 12 V- og en 230 V-stikdåse. I forbindelse med den store midterkonsol fås desuden klapborde bagi som ekstraudstyr. Når det er klappet ind, er de nedsænket i den store midterkonsol. De klappes ud mekanisk som i en flyvemaskine, og de kan justeres i længderetningen.

Panamera Sport Turismo
Det er erkendt for biler i luksusklassen, at fire personer kan køre sportsligt og alligevel komfortabelt i en Panamera. I Sport Turismo-varianten er der med det standardmonterede 4+1-sædekoncept mulighed for, at en femte person kan nyde køreglæden i en Panamera. Den ekstra plads er ikke udformet som et fuldgyldigt sæde, men den fungerer fint som udvidelsesmulighed på korte eller mellemlange strækninger.

At design og anvendelighed i dagligdagen ikke udelukker hinanden, ses også på den store bagklap, den lave læssekant samt den usædvanligt store bagagerumsvolumen, som kan rumme op til 1.384 l.

Panamera E-Hybrid
Alle Panamera E-Hybrid-modeller fås som Sport Limousine, Executive eller Sport Turismo. Indstigningsmodellerne er Panamera 4 E-Hybrid-modellerne med en systemydelse på 462 hk (340 kW). Nye i familien er Panamera 4S E-Hybrid-modellerne med en systemydelse på 560 hk (412 kW). Topmodellerne: Panamera Turbo S E-Hybrid-modellerne med en systemydelse på 700 hk (514 kW) og et maksimalt drejningsmoment på 870 Nm.

Systemydelsen opnås i samspil mellem forbrændingsmotoren og elmotoren med 136 hk (100 kW). Forbrændingsmotoren genererer ydelse og drejningsmoment i takt med et stigende omdrejningstal. Elmotorens maksimale drejningsmoment er til gengæld til rådighed med det samme. Resultatet: Allerede ved lave omdrejningstal er det maksimale drejningsmoment til rådighed, og det giver en enestående performance allerede fra igangsætning.

Panamera GTS-modellerne
Panamera GTS-modellernes helt specielle dynamik viser sig med det samme – blandt andet med spillet med sort kontrastfarve. Således er elementer som fx siderudelisterne, luftindtagene på siderne, logoet på bilens bagende og sportsudstødningssystemets afgangsrør udført i sort (højglans).

En særlig egenskab, som kendetegner sportsvognskarakteren, er sugemotorkarakteristikken i den 4,0-liters V8-biturbomotor med lineær kraftudfoldelse. Der er ikke noget ydelsesplateau, som det kendes fra nutidens turbomotorer. Det matches af sportsudstødningssystemet med en intens V8-Sound-karakteristik. Og en 10 mm sænket sportsundervogn med adaptiv luftaffjedring og en endnu strammere opsætning, som er skræddersyet til Panamera GTS-modellerne.


Panamera Turbo S
Panamera Turbo er med en gennemgribende ændring af motoren og standardudstyret blevet til den nye Panamera Turbo S.

Interiør

Typisk for Porsche: Den gennemtænkte sportsvognsergonomi med stigende midterkonsol, fladt instrumentpanel og den analoge omdrejningstæller centralt placeret i kombiinstrumentet. Den nye ratgeneration giver sammen med betjeningskonceptet Porsche Advanced Cockpit hurtig adgang til de vigtigste funktioner.

Forsæderne
Forsæderne er komfortable og byder på god sidestøtte ved dynamisk kørsel i sving, uden at pladsen er trang. Sædernes højde, hældning og længderetning samt ryglænets hældning kan indstilles elektrisk.

Komfortsæderne (14-vejs elektrisk indstilling) har desuden indstilling af sædehynden i længderetningen og en 4-vejs lændestøtte til fører og forsædepassager. Memoryfunktionen husker foruden sædernes position også positionen for ratstammen og begge sidespejle samt andre individuelle bilindstillinger.

De adaptive sportssæder (18-vejs elektrisk indstilling) byder på endnu bedre sidestøtte takket være forhøjede sidestøtter på sædehynder og ryglæn. De er elektrisk indstillelige og giver komfort på de lange køreture og præcis sideføring i sving.

Bagsæderne
Kendetegn: to enkeltsæder. Med masser af benplads og hovedhøjde og særdeles god sidestøtte ved dynamisk kørsel i sving, uden at det påvirker komforten. Som ekstraudstyr kan du vælge komfortbagsæder med elektrisk ryglænsindstilling, indstilling af sædehynden i længderetningen og lændestøtte. Dertil kommer – alt efter bilens udstyr – mulighed for at indstille det forreste passagersæde fra bagsædet.

I forbindelse med de adaptive sportsforsæder er bagsæderne også fremstillet som sportssæder med forhøjede sidestøtter.

Standardudstyr i Sport Turismo-modellerne og ekstraudstyr til de øvrige Panamera-modeller: 4+1-sædeindretningen. Den indretning byder på to optisk separate sæder yderst og et midtersæde i stedet for opbevaringsrummet.

Bagagerummet
Bagagerummet i Panamera- og Panamera Executive-modellerne byder afhængigt af model på en bagagerumsvolumen på op til 495 l (E-Hybrid-modeller op til 403 l) og i Panamera Sport Turismo-modellerne endda op til 515 l.

Den store elektriske bagklap med individuelt indstillelig åbningshøjde er standardudstyr på alle modeller. Den kan på komfortabel vis åbnes og lukkes med et tryk på en knap.

Panamera modeller

Panamera
Hvad enten det er Panamera, Panamera Executive eller Panamera Sport Turismo – så er silhuetten og proportionerne umiskendeligt Porsche. Atletisk, stram med klare lyskanter og kraftfulde muskler.

Den lange akselafstand, de kortere overhæng og den længere bagende skaber optisk dynamik. Sidernes stærkere udformning giver en typisk Porsche talje og lethed.

Panamera Executive
Panamera Executive-modellerne kombinerer sportslig kørsel med komfort. Dette skyldes karrosserier, der er blevet 15 cm længere, hvilket frem for alt kommer passagererne bagi til gode. Kendetegnene for Executive-modellerne er sølvfarvede elementer over sidepanelerne samt afdækningerne til luftudtagene i forskærmene, som også er holdt i sølvfarvet højglans.

Som standard er Panamera Executive-modellerne udstyret med elektriske komfortbagsæder inklusive sædevarme og komforthovedstøtter med formede sidestøtter. Som ekstraudstyr fås en stor midterkonsol ved bagsæderne, og den rummer foruden ekstra opbevaringsplads også en smartphone-hylde, ekstra USB-porte og en 12 V- og en 230 V-stikdåse. I forbindelse med den store midterkonsol fås desuden klapborde bagi som ekstraudstyr. Når det er klappet ind, er de nedsænket i den store midterkonsol. De klappes ud mekanisk som i en flyvemaskine, og de kan justeres i længderetningen.

Panamera Sport Turismo
Det er erkendt for biler i luksusklassen, at fire personer kan køre sportsligt og alligevel komfortabelt i en Panamera. I Sport Turismo-varianten er der med det standardmonterede 4+1-sædekoncept mulighed for, at en femte person kan nyde køreglæden i en Panamera. Den ekstra plads er ikke udformet som et fuldgyldigt sæde, men den fungerer fint som udvidelsesmulighed på korte eller mellemlange strækninger.

At design og anvendelighed i dagligdagen ikke udelukker hinanden, ses også på den store bagklap, den lave læssekant samt den usædvanligt store bagagerumsvolumen, som kan rumme op til 1.384 l.

Panamera E-Hybrid
Alle Panamera E-Hybrid-modeller fås som Sport Limousine, Executive eller Sport Turismo. Indstigningsmodellerne er Panamera 4 E-Hybrid-modellerne med en systemydelse på 462 hk (340 kW). Nye i familien er Panamera 4S E-Hybrid-modellerne med en systemydelse på 560 hk (412 kW). Topmodellerne: Panamera Turbo S E-Hybrid-modellerne med en systemydelse på 700 hk (514 kW) og et maksimalt drejningsmoment på 870 Nm.

Systemydelsen opnås i samspil mellem forbrændingsmotoren og elmotoren med 136 hk (100 kW). Forbrændingsmotoren genererer ydelse og drejningsmoment i takt med et stigende omdrejningstal. Elmotorens maksimale drejningsmoment er til gengæld til rådighed med det samme. Resultatet: Allerede ved lave omdrejningstal er det maksimale drejningsmoment til rådighed, og det giver en enestående performance allerede fra igangsætning.

Panamera GTS-modellerne
Panamera GTS-modellernes helt specielle dynamik viser sig med det samme – blandt andet med spillet med sort kontrastfarve. Således er elementer som fx siderudelisterne, luftindtagene på siderne, logoet på bilens bagende og sportsudstødningssystemets afgangsrør udført i sort (højglans).

En særlig egenskab, som kendetegner sportsvognskarakteren, er sugemotorkarakteristikken i den 4,0-liters V8-biturbomotor med lineær kraftudfoldelse. Der er ikke noget ydelsesplateau, som det kendes fra nutidens turbomotorer. Det matches af sportsudstødningssystemet med en intens V8-Sound-karakteristik. Og en 10 mm sænket sportsundervogn med adaptiv luftaffjedring og en endnu strammere opsætning, som er skræddersyet til Panamera GTS-modellerne.


Panamera Turbo S
Panamera Turbo er med en gennemgribende ændring af motoren og standardudstyret blevet til den nye Panamera Turbo S.

*

Assistentsystemer

*

Du ved præcis, hvor du vil hen. Du har et klart mål for øje. Men lad os være ærlige: Du har ikke noget imod at få lidt assistance på turen. Derfor kan alle nye Panamera-modeller udstyres med talrige assistentsystemer, der gør kørslen mere sikker og afslappet.

Porsche InnoDrive inklusive adaptiv fartpilot.*
Når du kører Porsche, vil du gerne køre selv. Jo mere sportsligt, komfortabelt, effektivt og sikkert, jo bedre. Porsche InnoDrive understøtter dig på en helt ny måde, når du kører. Systemet udvider den adaptive fartpilot med flere, innovative funktioner.

*Porsche InnoDrive understøtter føreren inden for de systemmæssige grænser. Føreren skal hele tiden holde øje med kørestilen og gribe ind i tvivlstilfælde. Føreren kan til enhver tid tilsidesætte systemet ved at træde på bremsepedalen eller speederen. Porsche InnoDrive er ikke tilgængeligt i visse lande.

Køassistent
Et andet element i Porsche InnoDrive inklusive adaptiv fartpilot er køassistenten. Den hjælper dig i tilfælde af kø på brede landeveje og motorveje.

Systemet holder ved hjælp af blide styreindgreb bilen midt i vognbanen ved hastigheder op til ca. 60 km/h, regulerer afstanden til de forankørende køretøjer og følger inden for de systemmæssige grænser rækken af biler foran. I den forbindelse orienterer køassistenten sig ud fra vognbanemarkeringerne og de andre køretøjer på vejen. Det giver en mærkbar aflastning og mere komfort på lange køreture.


Head-up display
Head-Up Displayet er en del af standardudstyret i Panamera Turbo S- og Turbo S E-Hybrid-modellerne, og det fås som ekstraudstyr til alle andre Panamera-modeller. Head-up-displayet projicerer alle relevante kørselsinformationer direkte i førerens synsfelt, mens vognbaneskiftassistenten advarer dig om objekter i den blinde vinkel. Via projektionerne vises informationerne optisk 2,3 m foran føreren. Visningspositionen kan alt efter førerens højde og siddeposition tilpasses i PCM. Førerens blik distraheres mindre, og opmærksomheden på trafikken øges. Der vises fx informationer om kørehastigheden, omdrejningstallet, indgående opkald og navigationsanvisninger. Afhængigt af bilens udstyr vises desuden vejskilte, fareanvisninger og Sport Chrono-informationer. Det viste indhold kan tilpasses individuelt.

*

Performance

*

Hvad enten du sidder på førersædet eller er med som passager: I en Porsche skal bilkørsel føles som en sport, og ikke som transport. Komfortabel, men ikke søvndyssende.

 

Undervognen
Undervognen på de nye Panamera-modeller klarer dette kompromis mellem sport og komfort helt uden problemer – og endda endnu mere imponerende end tidligere. Undervognssystemerne har nemlig gennemgået en komplet fornyelse og byder nu på mere af begge dele i kombination med det endnu mere præcist afstemte styretøj og den nye dækgeneration. Bedre præstationer – men frem for alt mere komfort – især på krævende strækninger. Videreudviklede undervognsteknologier, der til dels fås som ekstraudstyr, forbedrer køreegenskaberne yderligere. Det gælder fx den adaptive luftaffjedring med 3-kammer-teknologi, Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) og bagakselstyringen. Den integrerede undervognsregulering Porsche 4D-Chassis Control analyserer kørselssituationen i alle tre rumdimensioner – fx nikke-, krængnings- og drejebevægelser – centralt og beregner på den baggrund de optimale kørselstilstande og synkroniserer alle undervognssystemer i realtid: den 4. dimension. For en optimeret samlet performance. Og for den størst mulige spredning mellem sportslighed og komfort.

 

Bagakselstyringen
Bagakselstyringen, der fås som ekstraudstyr (standardudstyr på Panamera 4S Executive, Panamera 4S E-Hybrid Executive samt Panamera Turbo S og Turbo S E-Hybrid), øger præstationerne og anvendeligheden i dagligdagen. Ved lave hastigheder styrer systemet baghjulene i modsat retning af de drejede forhjul. Det giver en virtuelt kortere akselafstand. Det reducerer vendediameteren, øger adrætheden og gør det betydeligt lettere at parkere.

Ved højere hastigheder styrer systemet baghjulene i samme retning som de drejede forhjul. Denne virtuelle forøgelse af akselafstanden øger kørselsstabiliteten. Bagakselstyringen viser tydeligt, at stabilitet og adræthed samt præstationer og anvendelighed i dagligdagen ikke er modsætninger. Resultatet: stor anvendelighed og kørselssikkerhed i dagligdagen – og en tydelig forøgelse af de maksimale kørselspræstationer.

 

Sport Chrono-pakke inklusive Mode-kontakt
Adrenalin med et tryk på en knap: Sport Chrono-pakken gør det muligt at få en endnu mere sportslig afstemning af undervognen, motoren og gearkassen.

Med Mode-kontakten inklusive SPORT Response-knap på rattet kan du vælge mellem fire køreindstillinger: ”Normal“, ”SPORT“, ”SPORT PLUS“ og ”Individual”, som du kan bruge til at tilpasse bilen din personlige kørestil.

Allerede i indstillingen SPORT reagerer Panamera med større dynamik og mere direkte køreegenskaber. I SPORT PLUS bliver motoren endnu mere hidsig. Omdrejningsregulatoren bliver skarpere. Porsche Active Suspension Management (PASM) og Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) er klar til endnu hårdere affjedring og mere direkte styring. Den adaptive luftaffjedring sænkes til det laveste niveau, og affjedringskarakteristikken bliver hårdere. Bagakselstyringen reagerer endnu mere adræt. Endnu en funktion: Launch Control. Den giver den bedst mulige acceleration fra stilstand.

*

Eksteriør

*

Allerede tidligt i forløbet stillede vi os selv ét spørgsmål: Skal en sportslig limousine egentlig se ud som en limousine? Den nye Panamera besvarede igen det spørgsmål med et rungende nej. Og det er endda hele tre gange. Hvad enten det er Panamera, Panamera Executive eller Panamera Sport Turismo – silhuetten og proportionerne er umiskendeligt Porsche. Atletisk, stram med klare lyskanter og kraftfulde muskler.

LED-forlygter inkl. Porsche Dynamic Light System (PDLS).
Standardudstyr på de nye Panamera GTS-, Turbo S- og Turbo S E-Hybrid-modeller og ekstraudstyr til de øvrige Panamera-modeller: LED-forlygter inklusive Porsche Dynamic Light System (PDLS) med dynamisk lyslængderegulering, dynamisk kurvelys og hastighedsafhængigt lys.  For bedre oplysning af området tæt på bilen, i siderne og langt væk – og større sikkerhed.

LED-Matrix-forlygter inklusive Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus)
Med LED-forlygterne med Matrix-teknologi kan du se endnu længere. Matrix-forlygterne deaktiverer målrettet segmenter i den permanente fjernlyskegle. 84 LED'er, der aktiveres separat, indstilles i den forbindelse til situationen ved at blive slukket eller dæmpet. Køretøjer foran dig eller i en modkørende vognbane blændes ikke, og områderne derimellem og ved siden af er fortsat fuldt oplyste. For at optimere førerens synsfelt blændes modkørende køretøjer selektivt af, og samtidig bliver området til højre for lystomrummet lyst op for bedre at kunne dirigere førerens blikretning. Den segmentvise afblænding af reflekterende vejskilte forhindrer, at føreren blændes. LED-Matrix-forlygter inklusive PDLS Plus: lyst, homogent, sikkert.

Bremserne
I over 70 år har vi arbejdet på at blive hurtigere. Selv når det gælder nedbremsninger. Alle modeller – bortset fra Panamera Turbo S og Turbo S E-Hybrid – er derfor udstyret med et bremsesystem med 6-stemplede aluminiums-monobloc-fastsadler på forakslen og 4-stemplede aluminiums-monobloc-fastsadler på bagakslen. Bremsesadlerne i én del er lukkede. Det resulterer i en meget stor formstivhed og en lav vægt. Pedalvandringen er stram, trykpunktet præcist og bremselængden imponerende kort.

Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB)
Testet i motorsporten og standard på Panamera Turbo S- og Turbo S E-Hybrid-modellerne og tilgængeligt som ekstraudstyr til de øvrige modeller: Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). De perforerede keramikbremseskiver til PCCB-systemet har en diameter på 420 mm foran og afhængigt af model op til 410 mm bagpå – for en endnu højere bremseeffekt.

Assistentsystemer

Du ved præcis, hvor du vil hen. Du har et klart mål for øje. Men lad os være ærlige: Du har ikke noget imod at få lidt assistance på turen. Derfor kan alle nye Panamera-modeller udstyres med talrige assistentsystemer, der gør kørslen mere sikker og afslappet.

Porsche InnoDrive inklusive adaptiv fartpilot.*
Når du kører Porsche, vil du gerne køre selv. Jo mere sportsligt, komfortabelt, effektivt og sikkert, jo bedre. Porsche InnoDrive understøtter dig på en helt ny måde, når du kører. Systemet udvider den adaptive fartpilot med flere, innovative funktioner.

*Porsche InnoDrive understøtter føreren inden for de systemmæssige grænser. Føreren skal hele tiden holde øje med kørestilen og gribe ind i tvivlstilfælde. Føreren kan til enhver tid tilsidesætte systemet ved at træde på bremsepedalen eller speederen. Porsche InnoDrive er ikke tilgængeligt i visse lande.

Køassistent
Et andet element i Porsche InnoDrive inklusive adaptiv fartpilot er køassistenten. Den hjælper dig i tilfælde af kø på brede landeveje og motorveje.

Systemet holder ved hjælp af blide styreindgreb bilen midt i vognbanen ved hastigheder op til ca. 60 km/h, regulerer afstanden til de forankørende køretøjer og følger inden for de systemmæssige grænser rækken af biler foran. I den forbindelse orienterer køassistenten sig ud fra vognbanemarkeringerne og de andre køretøjer på vejen. Det giver en mærkbar aflastning og mere komfort på lange køreture.


Head-up display
Head-Up Displayet er en del af standardudstyret i Panamera Turbo S- og Turbo S E-Hybrid-modellerne, og det fås som ekstraudstyr til alle andre Panamera-modeller. Head-up-displayet projicerer alle relevante kørselsinformationer direkte i førerens synsfelt, mens vognbaneskiftassistenten advarer dig om objekter i den blinde vinkel. Via projektionerne vises informationerne optisk 2,3 m foran føreren. Visningspositionen kan alt efter førerens højde og siddeposition tilpasses i PCM. Førerens blik distraheres mindre, og opmærksomheden på trafikken øges. Der vises fx informationer om kørehastigheden, omdrejningstallet, indgående opkald og navigationsanvisninger. Afhængigt af bilens udstyr vises desuden vejskilte, fareanvisninger og Sport Chrono-informationer. Det viste indhold kan tilpasses individuelt.

Performance

Hvad enten du sidder på førersædet eller er med som passager: I en Porsche skal bilkørsel føles som en sport, og ikke som transport. Komfortabel, men ikke søvndyssende.

 

Undervognen
Undervognen på de nye Panamera-modeller klarer dette kompromis mellem sport og komfort helt uden problemer – og endda endnu mere imponerende end tidligere. Undervognssystemerne har nemlig gennemgået en komplet fornyelse og byder nu på mere af begge dele i kombination med det endnu mere præcist afstemte styretøj og den nye dækgeneration. Bedre præstationer – men frem for alt mere komfort – især på krævende strækninger. Videreudviklede undervognsteknologier, der til dels fås som ekstraudstyr, forbedrer køreegenskaberne yderligere. Det gælder fx den adaptive luftaffjedring med 3-kammer-teknologi, Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) og bagakselstyringen. Den integrerede undervognsregulering Porsche 4D-Chassis Control analyserer kørselssituationen i alle tre rumdimensioner – fx nikke-, krængnings- og drejebevægelser – centralt og beregner på den baggrund de optimale kørselstilstande og synkroniserer alle undervognssystemer i realtid: den 4. dimension. For en optimeret samlet performance. Og for den størst mulige spredning mellem sportslighed og komfort.

 

Bagakselstyringen
Bagakselstyringen, der fås som ekstraudstyr (standardudstyr på Panamera 4S Executive, Panamera 4S E-Hybrid Executive samt Panamera Turbo S og Turbo S E-Hybrid), øger præstationerne og anvendeligheden i dagligdagen. Ved lave hastigheder styrer systemet baghjulene i modsat retning af de drejede forhjul. Det giver en virtuelt kortere akselafstand. Det reducerer vendediameteren, øger adrætheden og gør det betydeligt lettere at parkere.

Ved højere hastigheder styrer systemet baghjulene i samme retning som de drejede forhjul. Denne virtuelle forøgelse af akselafstanden øger kørselsstabiliteten. Bagakselstyringen viser tydeligt, at stabilitet og adræthed samt præstationer og anvendelighed i dagligdagen ikke er modsætninger. Resultatet: stor anvendelighed og kørselssikkerhed i dagligdagen – og en tydelig forøgelse af de maksimale kørselspræstationer.

 

Sport Chrono-pakke inklusive Mode-kontakt
Adrenalin med et tryk på en knap: Sport Chrono-pakken gør det muligt at få en endnu mere sportslig afstemning af undervognen, motoren og gearkassen.

Med Mode-kontakten inklusive SPORT Response-knap på rattet kan du vælge mellem fire køreindstillinger: ”Normal“, ”SPORT“, ”SPORT PLUS“ og ”Individual”, som du kan bruge til at tilpasse bilen din personlige kørestil.

Allerede i indstillingen SPORT reagerer Panamera med større dynamik og mere direkte køreegenskaber. I SPORT PLUS bliver motoren endnu mere hidsig. Omdrejningsregulatoren bliver skarpere. Porsche Active Suspension Management (PASM) og Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) er klar til endnu hårdere affjedring og mere direkte styring. Den adaptive luftaffjedring sænkes til det laveste niveau, og affjedringskarakteristikken bliver hårdere. Bagakselstyringen reagerer endnu mere adræt. Endnu en funktion: Launch Control. Den giver den bedst mulige acceleration fra stilstand.

Eksteriør

Allerede tidligt i forløbet stillede vi os selv ét spørgsmål: Skal en sportslig limousine egentlig se ud som en limousine? Den nye Panamera besvarede igen det spørgsmål med et rungende nej. Og det er endda hele tre gange. Hvad enten det er Panamera, Panamera Executive eller Panamera Sport Turismo – silhuetten og proportionerne er umiskendeligt Porsche. Atletisk, stram med klare lyskanter og kraftfulde muskler.

LED-forlygter inkl. Porsche Dynamic Light System (PDLS).
Standardudstyr på de nye Panamera GTS-, Turbo S- og Turbo S E-Hybrid-modeller og ekstraudstyr til de øvrige Panamera-modeller: LED-forlygter inklusive Porsche Dynamic Light System (PDLS) med dynamisk lyslængderegulering, dynamisk kurvelys og hastighedsafhængigt lys.  For bedre oplysning af området tæt på bilen, i siderne og langt væk – og større sikkerhed.

LED-Matrix-forlygter inklusive Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus)
Med LED-forlygterne med Matrix-teknologi kan du se endnu længere. Matrix-forlygterne deaktiverer målrettet segmenter i den permanente fjernlyskegle. 84 LED'er, der aktiveres separat, indstilles i den forbindelse til situationen ved at blive slukket eller dæmpet. Køretøjer foran dig eller i en modkørende vognbane blændes ikke, og områderne derimellem og ved siden af er fortsat fuldt oplyste. For at optimere førerens synsfelt blændes modkørende køretøjer selektivt af, og samtidig bliver området til højre for lystomrummet lyst op for bedre at kunne dirigere førerens blikretning. Den segmentvise afblænding af reflekterende vejskilte forhindrer, at føreren blændes. LED-Matrix-forlygter inklusive PDLS Plus: lyst, homogent, sikkert.

Bremserne
I over 70 år har vi arbejdet på at blive hurtigere. Selv når det gælder nedbremsninger. Alle modeller – bortset fra Panamera Turbo S og Turbo S E-Hybrid – er derfor udstyret med et bremsesystem med 6-stemplede aluminiums-monobloc-fastsadler på forakslen og 4-stemplede aluminiums-monobloc-fastsadler på bagakslen. Bremsesadlerne i én del er lukkede. Det resulterer i en meget stor formstivhed og en lav vægt. Pedalvandringen er stram, trykpunktet præcist og bremselængden imponerende kort.

Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB)
Testet i motorsporten og standard på Panamera Turbo S- og Turbo S E-Hybrid-modellerne og tilgængeligt som ekstraudstyr til de øvrige modeller: Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). De perforerede keramikbremseskiver til PCCB-systemet har en diameter på 420 mm foran og afhængigt af model op til 410 mm bagpå – for en endnu højere bremseeffekt.

 

 

Porsche

Porsche Connect. Din digitale co-driver.

Hvordan øger man performance endnu mere? Med den rette indstilling. Du bliver aflastet af Porsche Communication Management (PCM) inkl. Online-Navigation og Porsche Connect. Det giver dig den ideelle startposition til enhver roadtrip – og ved alle dine destinationer. Med nye nyttige tjenester og Porsche Car Connect-appen. Via smartphone kan du synkronisere destinationer og kalender med din Porsche, planlægge ture med trafikinformationer i realtid og bruge musiktjenester. Lad dig guide, informere og underholde af din Porsche – alt sammen i realtid. Navigation & Infotainment-pakken hjælper dig med at komme endnu hurtigere frem til din destination takket være ruteberegning med opdaterede onlinekort. Via stemmebetjening kan du nemt hente informationer som fx vejrudsigten for destinationen, og du kan få oplæst aktuelle nyheder inden for økonomi, politik eller sport.

Se Porsche Connect kataloget

 

 

Panamera Turbo S

Panamera Turbo S modellerne byder på en ny form for sportsvogn med fire sæder, en umiskendelig silhuet og præstationer, som kun er kendt fra Porsche.

 

 

Galleri