Panamera
Hvad enten det er Panamera, Panamera Executive eller Panamera Sport Turismo – så er silhuetten og proportionerne umiskendeligt Porsche. Atletisk, stram med klare lyskanter og kraftfulde muskler.
Den lange akselafstand, de kortere overhæng og den længere bagende skaber optisk dynamik. Sidernes stærkere udformning giver en typisk Porsche talje og lethed.
Panamera Executive
Panamera Executive-modellerne kombinerer sportslig kørsel med komfort. Dette skyldes karrosserier, der er blevet 15 cm længere, hvilket frem for alt kommer passagererne bagi til gode. Kendetegnene for Executive-modellerne er sølvfarvede elementer over sidepanelerne samt afdækningerne til luftudtagene i forskærmene, som også er holdt i sølvfarvet højglans.
Som standard er Panamera Executive-modellerne udstyret med elektriske komfortbagsæder inklusive sædevarme og komforthovedstøtter med formede sidestøtter. Som ekstraudstyr fås en stor midterkonsol ved bagsæderne, og den rummer foruden ekstra opbevaringsplads også en smartphone-hylde, ekstra USB-porte og en 12 V- og en 230 V-stikdåse. I forbindelse med den store midterkonsol fås desuden klapborde bagi som ekstraudstyr. Når det er klappet ind, er de nedsænket i den store midterkonsol. De klappes ud mekanisk som i en flyvemaskine, og de kan justeres i længderetningen.
Panamera Sport Turismo
Det er erkendt for biler i luksusklassen, at fire personer kan køre sportsligt og alligevel komfortabelt i en Panamera. I Sport Turismo-varianten er der med det standardmonterede 4+1-sædekoncept mulighed for, at en femte person kan nyde køreglæden i en Panamera. Den ekstra plads er ikke udformet som et fuldgyldigt sæde, men den fungerer fint som udvidelsesmulighed på korte eller mellemlange strækninger.
At design og anvendelighed i dagligdagen ikke udelukker hinanden, ses også på den store bagklap, den lave læssekant samt den usædvanligt store bagagerumsvolumen, som kan rumme op til 1.384 l.
Panamera E-Hybrid
Alle Panamera E-Hybrid-modeller fås som Sport Limousine, Executive eller Sport Turismo. Indstigningsmodellerne er Panamera 4 E-Hybrid-modellerne med en systemydelse på 462 hk (340 kW). Nye i familien er Panamera 4S E-Hybrid-modellerne med en systemydelse på 560 hk (412 kW). Topmodellerne: Panamera Turbo S E-Hybrid-modellerne med en systemydelse på 700 hk (514 kW) og et maksimalt drejningsmoment på 870 Nm.
Systemydelsen opnås i samspil mellem forbrændingsmotoren og elmotoren med 136 hk (100 kW). Forbrændingsmotoren genererer ydelse og drejningsmoment i takt med et stigende omdrejningstal. Elmotorens maksimale drejningsmoment er til gengæld til rådighed med det samme. Resultatet: Allerede ved lave omdrejningstal er det maksimale drejningsmoment til rådighed, og det giver en enestående performance allerede fra igangsætning.
Panamera GTS-modellerne
Panamera GTS-modellernes helt specielle dynamik viser sig med det samme – blandt andet med spillet med sort kontrastfarve. Således er elementer som fx siderudelisterne, luftindtagene på siderne, logoet på bilens bagende og sportsudstødningssystemets afgangsrør udført i sort (højglans).
En særlig egenskab, som kendetegner sportsvognskarakteren, er sugemotorkarakteristikken i den 4,0-liters V8-biturbomotor med lineær kraftudfoldelse. Der er ikke noget ydelsesplateau, som det kendes fra nutidens turbomotorer. Det matches af sportsudstødningssystemet med en intens V8-Sound-karakteristik. Og en 10 mm sænket sportsundervogn med adaptiv luftaffjedring og en endnu strammere opsætning, som er skræddersyet til Panamera GTS-modellerne.
Panamera Turbo S
Panamera Turbo er med en gennemgribende ændring af motoren og standardudstyret blevet til den nye Panamera Turbo S.