Macan

Fra kr. 1.144.900

Teknik | Konfigurér

Macan S

Fra kr. 1.344.900

Teknik | Konfigurér

Macan GTS

Fra kr. 1.664.900

Teknik | Konfigurér

Tekniske Data

Tekniske data

Forbrug / CO2-udledning

Forbrug, kombineret (WLTP): 9,3 - 9,9 km/l

CO2-udledning, kombineret (WLTP): 243 - 228 g/km
9,3 - 9,9
km/l
243 - 228
g/km
265 hk / 195 kW Ydelse (hk / kW)
6,2 sek. Acceleration 0 - 100 km/t med Sport Chrono pakke
16,1 sek. Acceleration 0 - 160 km/t med Sport Chrono pakke
232 km/t Tophastighed
1.922 mm Bredde
4.726 mm Længde

Er du interesseret i at høre mere om Macan?

Hvis du ønsker at høre mere om Macan, bedes du udfylde formularen, hvorefter du vil blive kontaktet af en salgsrådgiver fra dit valgte Porsche Center hurtigst muligt.
Når du henvender dig, behandler vi dine personoplysninger. Læs mere om behandlingen her.

Du giver samtykke til, at autoriserede Porsche-forhandlere (2), Porsche-servicepartnere (3) og Volkswagen Semler Finans Danmark A/S kan ringe til dig med henblik på at indgå en aftale om service og reparation af min bil, forsikringsprodukter, leasing og finansiering ved køb af ny bil, køb af en ny eller brugt bil samt køb af ladeløsning til plug-in hybrid og elbiler.

Ved at tilmelde dig, giver du samtidig samtykke til at modtage nyheder og tilbud, herunder indkaldelse til service fra Skandinavisk Motor Co. Premium Import A/S, Skandinavisk Motor Co. A/S, Dr. Ing. H.c. F. Porsche AG, Porsche Smart Mobility GmbH og Porsche Financial Services GmbH, autoriserede Porsche-forhandlere (2) og autoriserede Porsche-servicepartnere (3) i Danmark, Clever A/S og Volkswagen Semler Finans Danmark A/S via post, e-mail, SMS, App, push beskeder, widgets, notifikationer, private beskeder og besvarelse af kommentarer på Facebook, Messenger, YouTube, LinkedIn, Snapchat, Twitter, og Instagram. Nyheder og tilbud vil vedrøre vores produktkategorier.

Du giver også samtykke til, at dine personoplysninger må deles mellem og behandles af ovennævnte selskaber til markedsføringsformål. Personoplysningerne behandles i overensstemmelse med databeskyttelseslovgivningen og vores privatlivspolitikker, som du kan læse mere om her.

Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage og bede os ophøre med at behandle dine personoplysninger til markedsføringsformål.

Highlights
*

Eksteriør

*

Nydesignet front med wing-element.
Frontens design har fået en ny fortolkning. Arkitekturen imponerer med et helt nyt designelement, som giver en sportslig fremhævelse af bilens bredde: det såkaldte wing-element. Det er integreret harmonisk i luftindtagene, men adskiller sig alligevel rent optisk.

De dynamisk skarpt skårne sideblades i nye designs.
Bilens sideblades på siderne er et af kendetegnene ved Macan. De har fået ny farve og form – som differentiering af de forskellige modeller.

Den kraftfulde Porsche bagende – nu endnu mere markant.
På den nydesignede bagende er det sorte diffusorområde blevet udvidet opad. Det giver de nye Macan-modeller et endnu mere sportsligt look. Typiske Porsche kendetegn på den muskuløse bagende: de brede skuldre over baghjulene og den gennemgående baglysstribe.

Mere end blot Macan-modeller: selvstændige karakterer.
Macan står på 19" Macan-fælge. Dens sideblades er udført i lavasort med 3D-struktur. Wing-elementet på fronten er lakeret i bilens farve.

Macan S er udstyret med 20” Macan S-fælge lakeret i mørk titanfarve. Dens sideblades er udført i lavasort med 3D-struktur. Wing-elementet er lakeret i bilens farve, de dobbelte afgangsrør i venstre og højre side er udført i sølvfarve.

Macan GTS kører på 21” fælge i RS Spyder-design i sort (silkeglans). Dens sideblades i sort (silkeglans) er forsynet med GTS-modelbetegnelse i sort højglans. Wing-elementet er lakeret i mat sort, mens de nederste dele af fronten og bagenden er lakeret i bilens farve.

*

Interiør

*

Hightech møder klassisk sportsvognsfornemmelse: i Porsche Advanced Cockpit.
Porsche Advanced Cockpit er et avanceret betjeningskoncept: Den stigende midterkonsol giver mulighed for et hurtigt greb fra rattet til den kompakte gearvælger. Dets Direct Touch Control er udstyret med en overflade i glaslook med berøringsfølsomme knapper der giver direkte adgang til de vigtigste funktioner. Der er integreret et 10,9” touchdisplay med høj opløsning i instrumentpanelet.

Hvad hedder et ur i en sportsvogn? Tidsmåler.
En helt ny detalje i bilen er det eksklusive analoge ur i midten af instrumentpanelet. Den henleder opmærksomheden på det, som lige fra begyndelsen har været vigtigt i sportsvogne: tiden.

Sportslige kendetegn, som både ser godt ud og føles godt.
Designet af omdrejningstælleren i midten er overtaget fra den ikoniske 911’er. De nye typer rat ligger sportsligt i hånden og giver mulighed for manuelle gearskift via skiftekontakterne.

Mod til kontrast.
Til den læderbetrukne kabine tilbyder Porsche kontrastpakker som ekstraudstyr, der passer til den valgte lakfarve til bilen. Det giver et imponerende farvepræg.

Eksteriør

Nydesignet front med wing-element.
Frontens design har fået en ny fortolkning. Arkitekturen imponerer med et helt nyt designelement, som giver en sportslig fremhævelse af bilens bredde: det såkaldte wing-element. Det er integreret harmonisk i luftindtagene, men adskiller sig alligevel rent optisk.

De dynamisk skarpt skårne sideblades i nye designs.
Bilens sideblades på siderne er et af kendetegnene ved Macan. De har fået ny farve og form – som differentiering af de forskellige modeller.

Den kraftfulde Porsche bagende – nu endnu mere markant.
På den nydesignede bagende er det sorte diffusorområde blevet udvidet opad. Det giver de nye Macan-modeller et endnu mere sportsligt look. Typiske Porsche kendetegn på den muskuløse bagende: de brede skuldre over baghjulene og den gennemgående baglysstribe.

Mere end blot Macan-modeller: selvstændige karakterer.
Macan står på 19" Macan-fælge. Dens sideblades er udført i lavasort med 3D-struktur. Wing-elementet på fronten er lakeret i bilens farve.

Macan S er udstyret med 20” Macan S-fælge lakeret i mørk titanfarve. Dens sideblades er udført i lavasort med 3D-struktur. Wing-elementet er lakeret i bilens farve, de dobbelte afgangsrør i venstre og højre side er udført i sølvfarve.

Macan GTS kører på 21” fælge i RS Spyder-design i sort (silkeglans). Dens sideblades i sort (silkeglans) er forsynet med GTS-modelbetegnelse i sort højglans. Wing-elementet er lakeret i mat sort, mens de nederste dele af fronten og bagenden er lakeret i bilens farve.

Interiør

Hightech møder klassisk sportsvognsfornemmelse: i Porsche Advanced Cockpit.
Porsche Advanced Cockpit er et avanceret betjeningskoncept: Den stigende midterkonsol giver mulighed for et hurtigt greb fra rattet til den kompakte gearvælger. Dets Direct Touch Control er udstyret med en overflade i glaslook med berøringsfølsomme knapper der giver direkte adgang til de vigtigste funktioner. Der er integreret et 10,9” touchdisplay med høj opløsning i instrumentpanelet.

Hvad hedder et ur i en sportsvogn? Tidsmåler.
En helt ny detalje i bilen er det eksklusive analoge ur i midten af instrumentpanelet. Den henleder opmærksomheden på det, som lige fra begyndelsen har været vigtigt i sportsvogne: tiden.

Sportslige kendetegn, som både ser godt ud og føles godt.
Designet af omdrejningstælleren i midten er overtaget fra den ikoniske 911’er. De nye typer rat ligger sportsligt i hånden og giver mulighed for manuelle gearskift via skiftekontakterne.

Mod til kontrast.
Til den læderbetrukne kabine tilbyder Porsche kontrastpakker som ekstraudstyr, der passer til den valgte lakfarve til bilen. Det giver et imponerende farvepræg.

*

Komfort

*

Kabinen i Macan er skabt til maksimal fremdrift og integrerer føreren perfekt i bilen. De sportslige forsæder formidler en følelse, der er typisk for Macan: Til trods for den højere siddeposition opstår der et indtryk af at være helt tæt forbundet med vejbanen. Derudover har du altid perfekt overblik over det hele. Og greb om tingene: takket være den perfekte ergonomi.

Bagagerum.
Det store bagagerum kan udvides fra 488 l til 1.503 l takket være det fremklappelige bagsæde. Perfekte pladsforhold til mange forskellige fritidsaktiviteter.

Transportløsninger på taget.
Tagrælingen (ekstraudstyr) er integreret harmonisk i bilens dynamiske design og er en forudsætning for transportløsningerne til taget (ekstraudstyr). De forskellige moduler til systemet fås via tilbehørsprogrammet fra Porsche Tequipment.

Transportløsninger til bagenden.
Anhængertrækket (ekstraudstyr) er konstrueret til høje anhængervægte og forsynet med en 13-polet stikdåse. Derudover kan der monteres en cykelholder til bagenden med plads til op til 2 cykler.

Infotainment.
Porsche Communication Management (PCM) med 10,9” touchdisplay i høj opløsning er den centrale betjeningsenhed i din bil. Takket være ruteberegning med aktuelle onlinekort og trafikinformationer i realtid kommer du endnu hurtigere frem til din destination. Med Wireless Apple CarPlay kan du nemt betjene en lang række apps under kørslen. Ved hjælp af Porsche Connect-appen kan du synkronisere destinationer og kalenderaftaler og betjene mediestreamingtjenester som fx Amazon Music. Via Remote-tjenesterne i Porsche Car Connect-appen kan du styre en række forskellige funktioner til din Macan.

Forlygter inkl. Porsche Dynamic Light System (PDLS).
De standardmonterede LED-forlygter inkl. PDLS giver mulighed for hele tiden at opnå en optimal oplysning af vejen. Helt tydeligt en Porsche: 4-punkts-dagskørelys og 4-punkts-stoplygter. Derudover er bilen udstyret med dynamisk og statisk kurvelys, hastighedsafhængigt lys og vejrafhængigt lys.

Forlygter inkl. Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus).
De ekstra funktioner i PDLS Plus omfatter dynamisk fjernlys og vejkrydslyset, som er baseret på data fra navigationssystemet, og giver en bedre belysning af omgivelserne. Så kan du hurtigere se, hvad der sker omkring dig.

*

Assistensystemer

*

Parkeringsstyreassistent.
Den nye parkeringsstyreassistent (ekstraudstyr) er den perfekte ledsager i den urbane storbyjungle. Den søger efter og registrerer tilstrækkeligt store parkeringsbåse og overtager med et tryk på en knap styringen ind i og ud af båsen. For mærkbart større komfort ved baglæns parkering i parallelle og tværgående parkeringsbåse.

Adaptiv fartpilot (ACC).
Assistentsystemet tilpasser helt automatisk hastigheden afhængigt af afstanden til det forankørende køretøj – helt ned til stilstand. En forestående kollision med køretøjer kan inden for rammerne af de systemmæssige grænser under visse omstændigheder undgås takket være en advarsel eller et bremseindgreb.

Vognbane- og vognbaneskiftassistent.
Vognbaneskiftassistenten overvåger området bag bilen og den blinde vinkel. Og advarer mod køretøjer, som nærmer sig hurtigt bagfra eller befinder sig i den blinde vinkel. Vognbaneassistenten kan automatisk styre bilen tilbage i midten af vognbanen.

Parkeringsassistentsystemer.
Ud over den standardmonterede parkeringsassistent gør bakkameraet (ekstraudstyr) baglæns parkering og manøvrering lettere takket være kamerabilledet og dynamiske guidningslinjer på PCM. I forbindelse med Surround View, som er ekstraudstyr, skaber 4 kameraer et billede af området hele vejen rundt om bilen i fugleperspektiv.

*

Motorer

*

Macan.
2,0-liters firecylindret turborækkemotor.
Den nyudviklede motor henter maksimal ydelse og effektivitet fra en kompakt slagvolumen. Den imponerer med sit store drejningsmoment og sin effektivitet.

  • 265 hk (195 kW)
  • 0-100 km/t på 6,2 sek. med Sport Chrono-pakke
  • Tophastighed: 232 km/t
  • Maksimalt drejningsmoment: 400 Nm

Macan S.
2,9-liters V6-biturbomotor.
Den 2,9-liters V6-biturbomotor er sat op til en imponerende adræthed i dagligdagen og brillerer med sin direkte respons.

  • 380 hk (280 kW)
  • 0-100 km/t på 4,7 sek. med Sport Chrono-pakke
  • Tophastighed: 259 km/t
  • Maksimalt drejningsmoment: 520 Nm

Macan GTS.
2,9-liters V6-biturbomotor.
Fra sin slagvolumen på 2,9 liter udfolder biturbomotoren i Macan GTS imponerende præstationer. Og emotioner.

  • 440 hk (324 kW)
  • 0-100 km/t på 4,3 sek. med Sport Chrono-pakke
  • Tophastighed: 272 km/t
  • Maksimalt drejningsmoment: 550 Nm

Komfort

Kabinen i Macan er skabt til maksimal fremdrift og integrerer føreren perfekt i bilen. De sportslige forsæder formidler en følelse, der er typisk for Macan: Til trods for den højere siddeposition opstår der et indtryk af at være helt tæt forbundet med vejbanen. Derudover har du altid perfekt overblik over det hele. Og greb om tingene: takket være den perfekte ergonomi.

Bagagerum.
Det store bagagerum kan udvides fra 488 l til 1.503 l takket være det fremklappelige bagsæde. Perfekte pladsforhold til mange forskellige fritidsaktiviteter.

Transportløsninger på taget.
Tagrælingen (ekstraudstyr) er integreret harmonisk i bilens dynamiske design og er en forudsætning for transportløsningerne til taget (ekstraudstyr). De forskellige moduler til systemet fås via tilbehørsprogrammet fra Porsche Tequipment.

Transportløsninger til bagenden.
Anhængertrækket (ekstraudstyr) er konstrueret til høje anhængervægte og forsynet med en 13-polet stikdåse. Derudover kan der monteres en cykelholder til bagenden med plads til op til 2 cykler.

Infotainment.
Porsche Communication Management (PCM) med 10,9” touchdisplay i høj opløsning er den centrale betjeningsenhed i din bil. Takket være ruteberegning med aktuelle onlinekort og trafikinformationer i realtid kommer du endnu hurtigere frem til din destination. Med Wireless Apple CarPlay kan du nemt betjene en lang række apps under kørslen. Ved hjælp af Porsche Connect-appen kan du synkronisere destinationer og kalenderaftaler og betjene mediestreamingtjenester som fx Amazon Music. Via Remote-tjenesterne i Porsche Car Connect-appen kan du styre en række forskellige funktioner til din Macan.

Forlygter inkl. Porsche Dynamic Light System (PDLS).
De standardmonterede LED-forlygter inkl. PDLS giver mulighed for hele tiden at opnå en optimal oplysning af vejen. Helt tydeligt en Porsche: 4-punkts-dagskørelys og 4-punkts-stoplygter. Derudover er bilen udstyret med dynamisk og statisk kurvelys, hastighedsafhængigt lys og vejrafhængigt lys.

Forlygter inkl. Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus).
De ekstra funktioner i PDLS Plus omfatter dynamisk fjernlys og vejkrydslyset, som er baseret på data fra navigationssystemet, og giver en bedre belysning af omgivelserne. Så kan du hurtigere se, hvad der sker omkring dig.

Assistensystemer

Parkeringsstyreassistent.
Den nye parkeringsstyreassistent (ekstraudstyr) er den perfekte ledsager i den urbane storbyjungle. Den søger efter og registrerer tilstrækkeligt store parkeringsbåse og overtager med et tryk på en knap styringen ind i og ud af båsen. For mærkbart større komfort ved baglæns parkering i parallelle og tværgående parkeringsbåse.

Adaptiv fartpilot (ACC).
Assistentsystemet tilpasser helt automatisk hastigheden afhængigt af afstanden til det forankørende køretøj – helt ned til stilstand. En forestående kollision med køretøjer kan inden for rammerne af de systemmæssige grænser under visse omstændigheder undgås takket være en advarsel eller et bremseindgreb.

Vognbane- og vognbaneskiftassistent.
Vognbaneskiftassistenten overvåger området bag bilen og den blinde vinkel. Og advarer mod køretøjer, som nærmer sig hurtigt bagfra eller befinder sig i den blinde vinkel. Vognbaneassistenten kan automatisk styre bilen tilbage i midten af vognbanen.

Parkeringsassistentsystemer.
Ud over den standardmonterede parkeringsassistent gør bakkameraet (ekstraudstyr) baglæns parkering og manøvrering lettere takket være kamerabilledet og dynamiske guidningslinjer på PCM. I forbindelse med Surround View, som er ekstraudstyr, skaber 4 kameraer et billede af området hele vejen rundt om bilen i fugleperspektiv.

Motorer

Macan.
2,0-liters firecylindret turborækkemotor.
Den nyudviklede motor henter maksimal ydelse og effektivitet fra en kompakt slagvolumen. Den imponerer med sit store drejningsmoment og sin effektivitet.

  • 265 hk (195 kW)
  • 0-100 km/t på 6,2 sek. med Sport Chrono-pakke
  • Tophastighed: 232 km/t
  • Maksimalt drejningsmoment: 400 Nm

Macan S.
2,9-liters V6-biturbomotor.
Den 2,9-liters V6-biturbomotor er sat op til en imponerende adræthed i dagligdagen og brillerer med sin direkte respons.

  • 380 hk (280 kW)
  • 0-100 km/t på 4,7 sek. med Sport Chrono-pakke
  • Tophastighed: 259 km/t
  • Maksimalt drejningsmoment: 520 Nm

Macan GTS.
2,9-liters V6-biturbomotor.
Fra sin slagvolumen på 2,9 liter udfolder biturbomotoren i Macan GTS imponerende præstationer. Og emotioner.

  • 440 hk (324 kW)
  • 0-100 km/t på 4,3 sek. med Sport Chrono-pakke
  • Tophastighed: 272 km/t
  • Maksimalt drejningsmoment: 550 Nm
Highlights
*

Præstationer

*

Det er ikke for ingenting, at Macan står for et kick af endorfiner i den urbane dagligdag. Den imponerer med en Porsches typiske friske adræthed og kraftfulde, omdrejningsvillige motorer. Men også med en fremragende kraftfordeling fra firehjulstrækket og eminente køreegenskaber, som med ekstraudstyr, kan gøres endnu mere præcise – og kørefornemmelsen endnu mere intensiv.

Porsche dobbeltkoblingsgearkasse (PDK).
Den standardmonterede 7-trins PDK giver i automatikfunktionen lynhurtige gearskift uden afbrydelse af trækkraften. Vil du hellere skifte gear manuelt? Det er ikke noget problem – med skiftekontakterne på rattet.

Det handler ikke kun om at komme fra A til B, men om det ind imellem.
For de fleste mennesker er vejen bare grå asfalt. For Porsche førere er den et følelsesmæssigt indtryk. Fremkaldt af en sportsligt afstemt undervogn, som også gør, at du virkelig kan mærke vejbanen. Porsches teknologier, som fx luftaffjedringen, gør endda denne følelse endnu mere intensiv. For intet kører som en Porsche – bortset fra en Porsche.

Porsche Sport Chrono.
Sport Chrono-pakken (ekstraudstyr) inkl. Mode-kontakt sikrer en endnu mere sportslig afstemning af undervognen, motoren og gearkassen. Med den nydesignede Mode-kontakt inklusive Sport Response-knap på rattet kan du vælge mellem fire køreindstillinger: ”Normal“, ”Sport“, ”Sport Plus“ og ”Individual”. Sport Response-knappen stiller den maksimale ydelse fra motor og gearkasse til rådighed i 20 sek. Launch Control-funktionen sørger for en optimal acceleration fra stilstand.

*

GTS

*

En fornemmelse som gåsehud. På nethinden. Og trommehinden. Macan GTS.
Der findes ting, som imponerer fra første øjeblik. Eller fra første blik. Og så findes der ting, som gør noget mere ved os. De giver os åndenød. På samme måde driver vi hos Porsche også alt det, der begejstrer, lige en tand videre. For at førerne kan mærke endnu mere af det, som de allerede elsker: følelsen af at køre i en Porsche. Og denne følelse står Macan GTS for: more of what you love.

Hvordan genkender man en, der går lige til grænsen? Ved første blik: Eksteriørpakken.
Sætter mere kulør på tilværelsen: Den nederste del af fronten og bagenden og SportDesign-sidepanelbeklædningerne er i modsætning til de andre modeller lakeret i bilens farve, mens wing-elementet i frontens midterste del er holdt i mat sort.

Præstationer, som sætter følelserne fri: endda i øregangen.
Den 2,9-liters V6-biturbomotor leverer 440 hk og en tophastighed på 272 km/t. 0 til 100 km/t på 4,3 sek. Det standardmonterede sportsudstødningssystem skaber en kraftfuld motorlyd, som passer til disse præstationer.

Dig og asfalten. Sportsluftaffjedringen gør det til en lidenskabelig kærlighedsfortælling.
Den nye standardmonterede sportsluftaffjedring med højdeindstilling inkl. PASM er blevet udviklet specielt til Macan GTS. Dermed er undervognen sænket 10 mm i forhold til luftaffjedringen, der fås som ekstraudstyr til den nye Macan og Macan S. Afstemningen af støddæmperne er sat helt specifikt op til høje præstationer.

GTS-sportspakke.
Helt individuel og ekstremt sportslig – det er karaktertrækkene ved Macan GTS med GTS-sportspakke. I samspil med en eksklusiv lakfarve – eksempelvis den nye Python Green – giver de kontrastsorte (silkeglans) komponenter et usædvanligt præg: fx den nederste del på bagenden eller de imponerende 21” GT Design-fælge med performance-dæk. Bilens sideblades er bl.a. holdt i sort (højglans). I kabinen kommer begejstringen ud over GT-sportsrattet, de adaptive sportssæder med komfort-memory-pakke (18-vejs) inkl. GTS-modelbetegnelse på de forreste hovedstøtter især fra sportslige og eksklusive materialer: kulfiber, Race-Tex og et udvidet læderinteriør. Effektfulde farvedetaljer fuldender også her billedet – som tilvalg fx i Python Green.

Flere GTS-highlights.
De nye standardmonterede 21” RS Spyder Design-fælge er afledt fra Porsches racerbil af samme navn. Letvægtsfælgene imponerer med deres multiegede design i sort (silkeglans).

Det typiske kendetegn på Macan, bilens sideblades, er på Macan GTS som standard udført i sort (silkeglans). Umiskendeligt med GTS-modelbetegnelse i sort højglans.

Kombinationen af støbejernsbremseskiver og keramikbelægning imponerer ikke kun med deres GTS-typiske røde bremsesadler. Men også med en fremragende modstandsdygtighed over for korrosion, også når bilen holder parkeret i længere tid, og en markant reduceret dannelse af bremsestøv.

Interiøret i den nye Macan GTS får pulsen i vejret hos sportsvognsfans: takket være den standardmonterede læderpakke GTS med elementer i Race-Tex. Dette materiale med gener fra motorsporten anvendes de steder, hvor du ofte kommer i berøring med det. Det er robust og yderst let at pleje. Og dermed den perfekte ledsager i en sportsvogn.

De adaptive sportssæder (ekstraudstyr) i Macan GTS giver mere støtte med de forhøjede sidestøtter – især ved dynamisk kørsel. Derudover kan man fremhæve deres GTS-modelbetegnelser på de forreste hovedstøtter samt sædernes midterstykker i Race-Tex.

Med tommelfingergreb, kl. 12-markering og elementer på egerne i selvstændigt design henviser GT-sportsrattet til sine motorsportsgener. Skiftekontakterne er udført i Darksilver.

Præstationer

Det er ikke for ingenting, at Macan står for et kick af endorfiner i den urbane dagligdag. Den imponerer med en Porsches typiske friske adræthed og kraftfulde, omdrejningsvillige motorer. Men også med en fremragende kraftfordeling fra firehjulstrækket og eminente køreegenskaber, som med ekstraudstyr, kan gøres endnu mere præcise – og kørefornemmelsen endnu mere intensiv.

Porsche dobbeltkoblingsgearkasse (PDK).
Den standardmonterede 7-trins PDK giver i automatikfunktionen lynhurtige gearskift uden afbrydelse af trækkraften. Vil du hellere skifte gear manuelt? Det er ikke noget problem – med skiftekontakterne på rattet.

Det handler ikke kun om at komme fra A til B, men om det ind imellem.
For de fleste mennesker er vejen bare grå asfalt. For Porsche førere er den et følelsesmæssigt indtryk. Fremkaldt af en sportsligt afstemt undervogn, som også gør, at du virkelig kan mærke vejbanen. Porsches teknologier, som fx luftaffjedringen, gør endda denne følelse endnu mere intensiv. For intet kører som en Porsche – bortset fra en Porsche.

Porsche Sport Chrono.
Sport Chrono-pakken (ekstraudstyr) inkl. Mode-kontakt sikrer en endnu mere sportslig afstemning af undervognen, motoren og gearkassen. Med den nydesignede Mode-kontakt inklusive Sport Response-knap på rattet kan du vælge mellem fire køreindstillinger: ”Normal“, ”Sport“, ”Sport Plus“ og ”Individual”. Sport Response-knappen stiller den maksimale ydelse fra motor og gearkasse til rådighed i 20 sek. Launch Control-funktionen sørger for en optimal acceleration fra stilstand.

GTS

En fornemmelse som gåsehud. På nethinden. Og trommehinden. Macan GTS.
Der findes ting, som imponerer fra første øjeblik. Eller fra første blik. Og så findes der ting, som gør noget mere ved os. De giver os åndenød. På samme måde driver vi hos Porsche også alt det, der begejstrer, lige en tand videre. For at førerne kan mærke endnu mere af det, som de allerede elsker: følelsen af at køre i en Porsche. Og denne følelse står Macan GTS for: more of what you love.

Hvordan genkender man en, der går lige til grænsen? Ved første blik: Eksteriørpakken.
Sætter mere kulør på tilværelsen: Den nederste del af fronten og bagenden og SportDesign-sidepanelbeklædningerne er i modsætning til de andre modeller lakeret i bilens farve, mens wing-elementet i frontens midterste del er holdt i mat sort.

Præstationer, som sætter følelserne fri: endda i øregangen.
Den 2,9-liters V6-biturbomotor leverer 440 hk og en tophastighed på 272 km/t. 0 til 100 km/t på 4,3 sek. Det standardmonterede sportsudstødningssystem skaber en kraftfuld motorlyd, som passer til disse præstationer.

Dig og asfalten. Sportsluftaffjedringen gør det til en lidenskabelig kærlighedsfortælling.
Den nye standardmonterede sportsluftaffjedring med højdeindstilling inkl. PASM er blevet udviklet specielt til Macan GTS. Dermed er undervognen sænket 10 mm i forhold til luftaffjedringen, der fås som ekstraudstyr til den nye Macan og Macan S. Afstemningen af støddæmperne er sat helt specifikt op til høje præstationer.

GTS-sportspakke.
Helt individuel og ekstremt sportslig – det er karaktertrækkene ved Macan GTS med GTS-sportspakke. I samspil med en eksklusiv lakfarve – eksempelvis den nye Python Green – giver de kontrastsorte (silkeglans) komponenter et usædvanligt præg: fx den nederste del på bagenden eller de imponerende 21” GT Design-fælge med performance-dæk. Bilens sideblades er bl.a. holdt i sort (højglans). I kabinen kommer begejstringen ud over GT-sportsrattet, de adaptive sportssæder med komfort-memory-pakke (18-vejs) inkl. GTS-modelbetegnelse på de forreste hovedstøtter især fra sportslige og eksklusive materialer: kulfiber, Race-Tex og et udvidet læderinteriør. Effektfulde farvedetaljer fuldender også her billedet – som tilvalg fx i Python Green.

Flere GTS-highlights.
De nye standardmonterede 21” RS Spyder Design-fælge er afledt fra Porsches racerbil af samme navn. Letvægtsfælgene imponerer med deres multiegede design i sort (silkeglans).

Det typiske kendetegn på Macan, bilens sideblades, er på Macan GTS som standard udført i sort (silkeglans). Umiskendeligt med GTS-modelbetegnelse i sort højglans.

Kombinationen af støbejernsbremseskiver og keramikbelægning imponerer ikke kun med deres GTS-typiske røde bremsesadler. Men også med en fremragende modstandsdygtighed over for korrosion, også når bilen holder parkeret i længere tid, og en markant reduceret dannelse af bremsestøv.

Interiøret i den nye Macan GTS får pulsen i vejret hos sportsvognsfans: takket være den standardmonterede læderpakke GTS med elementer i Race-Tex. Dette materiale med gener fra motorsporten anvendes de steder, hvor du ofte kommer i berøring med det. Det er robust og yderst let at pleje. Og dermed den perfekte ledsager i en sportsvogn.

De adaptive sportssæder (ekstraudstyr) i Macan GTS giver mere støtte med de forhøjede sidestøtter – især ved dynamisk kørsel. Derudover kan man fremhæve deres GTS-modelbetegnelser på de forreste hovedstøtter samt sædernes midterstykker i Race-Tex.

Med tommelfingergreb, kl. 12-markering og elementer på egerne i selvstændigt design henviser GT-sportsrattet til sine motorsportsgener. Skiftekontakterne er udført i Darksilver.

*

Bremser

*

Det stort dimensionerede bremsesystem på de nye Macan-modeller imponerer med en bremseeffekt, som er afstemt optimalt til deres ydelse – også ved intensiv brug. De typiske kendetegn for de enkelte modeller er de som standard sorte bremsesadler på Macan samt de røde på Macan S og Macan GTS.

Porsche Surface Coated Brake (PSCB).
Kombinationen af støbejernsbremseskiver og keramikbelægning imponerer ikke kun med deres bremsesadler. Af andre kendetegn kan nævnes bremseskivernes forbedrede modstandsdygtighed over for korrosion, også ved længere tids parkering, og den markant reducerede dannelse af bremsestøv. Resultatet er, at fælgene og bremsesystemet forbliver rene i længere tid. Standard på den nye Macan GTS, eksklusivt med røde bremsesadler. Udført i hvid på alle andre modeller.

Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).
Som ekstraudstyr kan du udstyre den nye Macan S og Macan GTS med det keramiske bremsesystem, som er blevet testet i motorsporten. Dets fremragende respons giver en kort bremselængde. Ud over at være fri for korrosion så imponerer de også med en 50 % lavere vægt i forhold til støbejernsskiver med sammenlignelig konstruktion og størrelse. Det har positiv indflydelse på køredynamikken.

*

Soundsystem

*

Sound Package Plus.
Som standard lydsystem i Macan-modellerne sikrer Sound Package Plus fremragende lyd: 10 højttalere med 150 W. Takket være forstærkeren integreret i PCM er lyden i køretøjet optimalt tilpasset føreren og passagereren.

BOSE®-surroundsoundsystem.
Surroundsoundsystemet fra BOSE® er udstyret med 14 forstærkerkanaler. Den samlede effekt er 665 W. 14 højttalere inklusive en separat subwoofer sørger for et afbalanceret lydbillede, som er tro mod originallyden. BOSE® SoundTrue Enhancement Technology sørger for en endnu bedre lydkvalitet i forbindelse med datakomprimerede formater som fx mp3. Forstyrrende støj kompenseres af AudioPilot Noise Compensation Technology.


Burmester® 3D-highend-surroundsoundsystem.
Fra det avancerede hjemmelydområde til Macan - til ubegrænset lydoplevelse: 16 forstærkerkanaler giver mere end 1.000 W samlet output ledsaget af 16 højttalere inklusive en aktiv subwoofer med 300 W klasse D-forstærker.

*

Undervogn

*

Traction Management (PTM).
Det aktive firehjulstræk PTM med elektronisk styret lamelkobling fordeler trækkraften fuldt variabelt mellem de trækkende aksler. For godt vejgreb, adrætte præstationer og sikkerhed selv under vanskelige forhold.

Luftaffjedring.
Luftaffjedringen (ekstraudstyr) inkl. PASM giver Macan et sportsligt lavt udtryk, stor komfort og høj køredynamik. Ved hjælp af den 3-trins niveauregulering kan den tilpasses perfekt til meget forskellige kørselssituationer: terrænniveau, normalt niveau og lavt niveau. Læsseniveauet giver mulighed for komfortabel af- og pålæsning.

Porsche Active Suspension Management (PASM).
PASM er et elektronisk system til justering af støddæmperne. Det regulerer dæmpningskraften afhængigt af vejbanens tilstand og kørestilen. Via tre forskellige programmer – ”Normal”, Sport” og ”Sport Plus” – kan du afhængigt af kørselssituationen få mærkbart mere komfort eller køredynamik.

Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus).
PTV Plus er et system, der øger køredynamikken og stabiliteten, især i sving. Takket være den variable momentfordeling på baghjulene og den elektronisk regulerede bagakseltværspærring forbedres især styreegenskaberne og styrepræcisionen.

Offroad-indstilling.
I Offroad-indstillingen skifter alle relevante systemer til et vejgrebsorienteret terrænprogram. Derved tilpasses din Macan optimalt til kørsel i terræn, og køreevnen og sikkerheden forbedres.

Bremser

Det stort dimensionerede bremsesystem på de nye Macan-modeller imponerer med en bremseeffekt, som er afstemt optimalt til deres ydelse – også ved intensiv brug. De typiske kendetegn for de enkelte modeller er de som standard sorte bremsesadler på Macan samt de røde på Macan S og Macan GTS.

Porsche Surface Coated Brake (PSCB).
Kombinationen af støbejernsbremseskiver og keramikbelægning imponerer ikke kun med deres bremsesadler. Af andre kendetegn kan nævnes bremseskivernes forbedrede modstandsdygtighed over for korrosion, også ved længere tids parkering, og den markant reducerede dannelse af bremsestøv. Resultatet er, at fælgene og bremsesystemet forbliver rene i længere tid. Standard på den nye Macan GTS, eksklusivt med røde bremsesadler. Udført i hvid på alle andre modeller.

Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).
Som ekstraudstyr kan du udstyre den nye Macan S og Macan GTS med det keramiske bremsesystem, som er blevet testet i motorsporten. Dets fremragende respons giver en kort bremselængde. Ud over at være fri for korrosion så imponerer de også med en 50 % lavere vægt i forhold til støbejernsskiver med sammenlignelig konstruktion og størrelse. Det har positiv indflydelse på køredynamikken.

Soundsystem

Sound Package Plus.
Som standard lydsystem i Macan-modellerne sikrer Sound Package Plus fremragende lyd: 10 højttalere med 150 W. Takket være forstærkeren integreret i PCM er lyden i køretøjet optimalt tilpasset føreren og passagereren.

BOSE®-surroundsoundsystem.
Surroundsoundsystemet fra BOSE® er udstyret med 14 forstærkerkanaler. Den samlede effekt er 665 W. 14 højttalere inklusive en separat subwoofer sørger for et afbalanceret lydbillede, som er tro mod originallyden. BOSE® SoundTrue Enhancement Technology sørger for en endnu bedre lydkvalitet i forbindelse med datakomprimerede formater som fx mp3. Forstyrrende støj kompenseres af AudioPilot Noise Compensation Technology.


Burmester® 3D-highend-surroundsoundsystem.
Fra det avancerede hjemmelydområde til Macan - til ubegrænset lydoplevelse: 16 forstærkerkanaler giver mere end 1.000 W samlet output ledsaget af 16 højttalere inklusive en aktiv subwoofer med 300 W klasse D-forstærker.

Undervogn

Traction Management (PTM).
Det aktive firehjulstræk PTM med elektronisk styret lamelkobling fordeler trækkraften fuldt variabelt mellem de trækkende aksler. For godt vejgreb, adrætte præstationer og sikkerhed selv under vanskelige forhold.

Luftaffjedring.
Luftaffjedringen (ekstraudstyr) inkl. PASM giver Macan et sportsligt lavt udtryk, stor komfort og høj køredynamik. Ved hjælp af den 3-trins niveauregulering kan den tilpasses perfekt til meget forskellige kørselssituationer: terrænniveau, normalt niveau og lavt niveau. Læsseniveauet giver mulighed for komfortabel af- og pålæsning.

Porsche Active Suspension Management (PASM).
PASM er et elektronisk system til justering af støddæmperne. Det regulerer dæmpningskraften afhængigt af vejbanens tilstand og kørestilen. Via tre forskellige programmer – ”Normal”, Sport” og ”Sport Plus” – kan du afhængigt af kørselssituationen få mærkbart mere komfort eller køredynamik.

Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus).
PTV Plus er et system, der øger køredynamikken og stabiliteten, især i sving. Takket være den variable momentfordeling på baghjulene og den elektronisk regulerede bagakseltværspærring forbedres især styreegenskaberne og styrepræcisionen.

Offroad-indstilling.
I Offroad-indstillingen skifter alle relevante systemer til et vejgrebsorienteret terrænprogram. Derved tilpasses din Macan optimalt til kørsel i terræn, og køreevnen og sikkerheden forbedres.

Design

Sportslige funktioner at se på og røre ved.