En fornemmelse som gåsehud. På nethinden. Og trommehinden. Macan GTS.
Der findes ting, som imponerer fra første øjeblik. Eller fra første blik. Og så findes der ting, som gør noget mere ved os. De giver os åndenød. På samme måde driver vi hos Porsche også alt det, der begejstrer, lige en tand videre. For at førerne kan mærke endnu mere af det, som de allerede elsker: følelsen af at køre i en Porsche. Og denne følelse står Macan GTS for: more of what you love.
Hvordan genkender man en, der går lige til grænsen? Ved første blik: Eksteriørpakken.
Sætter mere kulør på tilværelsen: Den nederste del af fronten og bagenden og SportDesign-sidepanelbeklædningerne er i modsætning til de andre modeller lakeret i bilens farve, mens wing-elementet i frontens midterste del er holdt i mat sort.
Præstationer, som sætter følelserne fri: endda i øregangen.
Den 2,9-liters V6-biturbomotor leverer 440 hk og en tophastighed på 272 km/t. 0 til 100 km/t på 4,3 sek. Det standardmonterede sportsudstødningssystem skaber en kraftfuld motorlyd, som passer til disse præstationer.
Dig og asfalten. Sportsluftaffjedringen gør det til en lidenskabelig kærlighedsfortælling.
Den nye standardmonterede sportsluftaffjedring med højdeindstilling inkl. PASM er blevet udviklet specielt til Macan GTS. Dermed er undervognen sænket 10 mm i forhold til luftaffjedringen, der fås som ekstraudstyr til den nye Macan og Macan S. Afstemningen af støddæmperne er sat helt specifikt op til høje præstationer.
GTS-sportspakke.
Helt individuel og ekstremt sportslig – det er karaktertrækkene ved Macan GTS med GTS-sportspakke. I samspil med en eksklusiv lakfarve – eksempelvis den nye Python Green – giver de kontrastsorte (silkeglans) komponenter et usædvanligt præg: fx den nederste del på bagenden eller de imponerende 21” GT Design-fælge med performance-dæk. Bilens sideblades er bl.a. holdt i sort (højglans). I kabinen kommer begejstringen ud over GT-sportsrattet, de adaptive sportssæder med komfort-memory-pakke (18-vejs) inkl. GTS-modelbetegnelse på de forreste hovedstøtter især fra sportslige og eksklusive materialer: kulfiber, Race-Tex og et udvidet læderinteriør. Effektfulde farvedetaljer fuldender også her billedet – som tilvalg fx i Python Green.
Flere GTS-highlights.
De nye standardmonterede 21” RS Spyder Design-fælge er afledt fra Porsches racerbil af samme navn. Letvægtsfælgene imponerer med deres multiegede design i sort (silkeglans).
Det typiske kendetegn på Macan, bilens sideblades, er på Macan GTS som standard udført i sort (silkeglans). Umiskendeligt med GTS-modelbetegnelse i sort højglans.
Kombinationen af støbejernsbremseskiver og keramikbelægning imponerer ikke kun med deres GTS-typiske røde bremsesadler. Men også med en fremragende modstandsdygtighed over for korrosion, også når bilen holder parkeret i længere tid, og en markant reduceret dannelse af bremsestøv.
Interiøret i den nye Macan GTS får pulsen i vejret hos sportsvognsfans: takket være den standardmonterede læderpakke GTS med elementer i Race-Tex. Dette materiale med gener fra motorsporten anvendes de steder, hvor du ofte kommer i berøring med det. Det er robust og yderst let at pleje. Og dermed den perfekte ledsager i en sportsvogn.
De adaptive sportssæder (ekstraudstyr) i Macan GTS giver mere støtte med de forhøjede sidestøtter – især ved dynamisk kørsel. Derudover kan man fremhæve deres GTS-modelbetegnelser på de forreste hovedstøtter samt sædernes midterstykker i Race-Tex.
Med tommelfingergreb, kl. 12-markering og elementer på egerne i selvstændigt design henviser GT-sportsrattet til sine motorsportsgener. Skiftekontakterne er udført i Darksilver.