Det helt særlige opstår, når vi sammen stræber efter mere. Det perfekte sted at starte: Cayenne Turbo E-Hybrid. Den forener den eksklusive komfort og den sportslige adræthed fra en Turbo-model med effektiviteten fra en plug-in-hybriddrivlinje.
Ydelse bliver til systemydelse. Den kraftfulde 4,0-liters V8-biturbomotor opnår i samspil med den 130-kW elmotor en ny dimension af ydelse, som den videreudviklede undervogn overfører direkte til vejbanen.
Hvis du ønsker at høre mere om Cayenne, bedes du udfylde formularen, hvorefter du vil blive kontaktet af en salgsrådgiver fra dit valgte Porsche Center hurtigst muligt. Når du henvender dig, behandler vi dine personoplysninger.Læs mere om behandlingen her.
Turbo-front. Den karakteristiske front med markant større køleluftåbninger og forlygter i to rækker giver Turbo-modellen sit helt eget udtryk.
HD-Matrix-LED-forlygter. HD-Matrix-LED-forlygterne reagerer med 64.000 kamerastyrede pixels på alle kørselssituationer: Dermed sørger blandt andet det blændfrie fjernlys, oplysningen af den nøjagtige vognbane, afbildningen af bilens bredde ved vejarbejde og indsnævringer samt det tågeoptimerede nærlys og regnlyset for mere sikkerhed og stor komfort. Et typisk element på Turbo-modellen er desuden forlygterne i to rækker med positionslys og blinklygter.
Turbo-udstødningssystem. De særlige dobbelte afgangsrør i børstet ædelstål på Cayenne Turbo-modellerne er et typisk designkendetegn. Derudover understreger de på imponerende vis den voluminøse lyd fra den kraftfulde 4,0-liters V8-biturbomotor.
GT-sportsrat. Multifunktionssportsrattet i GT-design med ratkrans i sort glat læder ligner ikke bare noget fra motorsporten – med den integrerede Mode-kontakt giver det også mulighed for ekstra hurtige skift mellem de forskellige køreindstillinger – uden at man behøver at fjerne hænderne fra rattet.
18-vejs sportssæder. De adaptive sportssæder foran med indpræget Turbo-modelbetegnelse på de integrerede hovedstøtter giver et ekstra sportsligt udtryk. Forhøjede sidestykker på sædehynde og ryglæn giver masser af sidestøtte ved dynamisk kørsel i sving. Ved hjælp af den elektriske 18-vejs-indstilling kan sæderne tilpasses helt individuelt til føreren og forsædepassageren.
Materialer. Eksklusiviteten i Turbo-modellens interiør ses også på de materialer, der er anvendt. Det er tydeligt ved første øjekast på læderinteriøret i glat læder, som blandt andet anvendes på sæder, instrumentpanel og de øverste dørelementer. Dette indtryk fuldendes af loftbeklædningen, som er betrukket med Race-Tex.
Eksteriør.
Turbo-front. Den karakteristiske front med markant større køleluftåbninger og forlygter i to rækker giver Turbo-modellen sit helt eget udtryk.
HD-Matrix-LED-forlygter. HD-Matrix-LED-forlygterne reagerer med 64.000 kamerastyrede pixels på alle kørselssituationer: Dermed sørger blandt andet det blændfrie fjernlys, oplysningen af den nøjagtige vognbane, afbildningen af bilens bredde ved vejarbejde og indsnævringer samt det tågeoptimerede nærlys og regnlyset for mere sikkerhed og stor komfort. Et typisk element på Turbo-modellen er desuden forlygterne i to rækker med positionslys og blinklygter.
Turbo-udstødningssystem. De særlige dobbelte afgangsrør i børstet ædelstål på Cayenne Turbo-modellerne er et typisk designkendetegn. Derudover understreger de på imponerende vis den voluminøse lyd fra den kraftfulde 4,0-liters V8-biturbomotor.
Interiør.
GT-sportsrat. Multifunktionssportsrattet i GT-design med ratkrans i sort glat læder ligner ikke bare noget fra motorsporten – med den integrerede Mode-kontakt giver det også mulighed for ekstra hurtige skift mellem de forskellige køreindstillinger – uden at man behøver at fjerne hænderne fra rattet.
18-vejs sportssæder. De adaptive sportssæder foran med indpræget Turbo-modelbetegnelse på de integrerede hovedstøtter giver et ekstra sportsligt udtryk. Forhøjede sidestykker på sædehynde og ryglæn giver masser af sidestøtte ved dynamisk kørsel i sving. Ved hjælp af den elektriske 18-vejs-indstilling kan sæderne tilpasses helt individuelt til føreren og forsædepassageren.
Materialer. Eksklusiviteten i Turbo-modellens interiør ses også på de materialer, der er anvendt. Det er tydeligt ved første øjekast på læderinteriøret i glat læder, som blandt andet anvendes på sæder, instrumentpanel og de øverste dørelementer. Dette indtryk fuldendes af loftbeklædningen, som er betrukket med Race-Tex.
Det er ikke kun ydelsen, men også udstyret, som straks signalerer ”Turbo”: Fx med den Turbo-specifikke front med forstørrede køleluftåbninger og Turbo-forlygter, bremsesystemet, som er afstemt efter ydelsen, eller Turbo-udstødningssystemet med to dobbelte afgangsrør i børstet ædelstål.
4,0-liters V8-biturbomotor. 8 cylindre er lig med forrygende præstationer: Den nyudviklede 4,0-liters V8-biturbomotor med 599 hk og et maksimalt drejningsmoment på 800 Nm udfolder sin rendyrkede kraft. Sammen med elmotoren, den 8-trins tiptronic S og de særligt afstemte undervognssystemer giver den Cayenne Turbo E-Hybrid imponerende tal for længde- og tværaccelerationen.
130-kW elmotor. Performance med et tryk på en knap – og gåsehud takket være samspillet mellem den 4,0-liters V8-biturbomotor og den nye elmotor med 176 hk (130 kW). Tilsammen opnår de en systemydelse på 739 hk (544 kW) og et maksimalt drejningsmoment på 950 Nm. Samtidig sørger køreindstillinger, som er afstemt perfekt efter den pågældende kørselssituation, for, at man under alle vejforhold kan kalde et skræddersyet miks af kræfterne frem via Mode-kontakten.
Undervogn. Sportslige ambitioner og komfortabel langturskørsel kan nemt kombineres i Cayenne Turbo E-Hybrid ved hjælp af den videreudviklede undervogn og teknologier, som kan tilpasse bilen endnu bedre til anvendelsesformålet. Af eksempler kan nævnes den adaptive luftaffjedring med niveauregulering og højdeindstilling eller Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) til variabel kraftfordeling til baghjulene for optimeret vejgreb og styrepræcision.
Bremser. Bremsesystemet i Cayenne Turbo E-Hybrid er tilpasset til dens specifikke ydelse. Bremserne er udstyret med røde 10-stemplede, faste aluminiums-monobloc-sadler foran og 4-stemplede, faste aluminiums-monobloc-sadler bagpå. Bremseskivernes diameter: 420 mm foran og 365 mm bagpå. Som ekstraudstyr fås Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) med kulfiberforstærkede keramikbremseskiver.
Den standardmonterede adaptive luftaffjedring giver mulighed for en endnu større spredning mellem komfort og sportslighed, mens rullekomforten forbliver uændret. På grund af højdeindstillingen af undervognen kan frihøjden varieres efter behov. Porsche Active Suspension Management (PASM)
Tid til ekstra meget performance? Sport Chrono-pakken gør det muligt at få en endnu mere sportslig afstemning af undervognen, motoren og gearkassen. Prædefinerede køreindstillinger kan udvides med diverse sportslige bilindstillinger. Et tryk på Sport Response knappen har en ekstra stor effekt. Den stiller den maksimale ydelse til rådighed i ca. 20 sek. med et tryk på en knap.
Turbo hele vejen igennem.
Det er ikke kun ydelsen, men også udstyret, som straks signalerer ”Turbo”: Fx med den Turbo-specifikke front med forstørrede køleluftåbninger og Turbo-forlygter, bremsesystemet, som er afstemt efter ydelsen, eller Turbo-udstødningssystemet med to dobbelte afgangsrør i børstet ædelstål.
4,0-liters V8-biturbomotor. 8 cylindre er lig med forrygende præstationer: Den nyudviklede 4,0-liters V8-biturbomotor med 599 hk og et maksimalt drejningsmoment på 800 Nm udfolder sin rendyrkede kraft. Sammen med elmotoren, den 8-trins tiptronic S og de særligt afstemte undervognssystemer giver den Cayenne Turbo E-Hybrid imponerende tal for længde- og tværaccelerationen.
130-kW elmotor. Performance med et tryk på en knap – og gåsehud takket være samspillet mellem den 4,0-liters V8-biturbomotor og den nye elmotor med 176 hk (130 kW). Tilsammen opnår de en systemydelse på 739 hk (544 kW) og et maksimalt drejningsmoment på 950 Nm. Samtidig sørger køreindstillinger, som er afstemt perfekt efter den pågældende kørselssituation, for, at man under alle vejforhold kan kalde et skræddersyet miks af kræfterne frem via Mode-kontakten.
Undervogn. Sportslige ambitioner og komfortabel langturskørsel kan nemt kombineres i Cayenne Turbo E-Hybrid ved hjælp af den videreudviklede undervogn og teknologier, som kan tilpasse bilen endnu bedre til anvendelsesformålet. Af eksempler kan nævnes den adaptive luftaffjedring med niveauregulering og højdeindstilling eller Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) til variabel kraftfordeling til baghjulene for optimeret vejgreb og styrepræcision.
Bremser. Bremsesystemet i Cayenne Turbo E-Hybrid er tilpasset til dens specifikke ydelse. Bremserne er udstyret med røde 10-stemplede, faste aluminiums-monobloc-sadler foran og 4-stemplede, faste aluminiums-monobloc-sadler bagpå. Bremseskivernes diameter: 420 mm foran og 365 mm bagpå. Som ekstraudstyr fås Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) med kulfiberforstærkede keramikbremseskiver.
Adaptiv luftaffjedring.
Den standardmonterede adaptive luftaffjedring giver mulighed for en endnu større spredning mellem komfort og sportslighed, mens rullekomforten forbliver uændret. På grund af højdeindstillingen af undervognen kan frihøjden varieres efter behov. Porsche Active Suspension Management (PASM)
Sport Chrono Pakke.
Tid til ekstra meget performance? Sport Chrono-pakken gør det muligt at få en endnu mere sportslig afstemning af undervognen, motoren og gearkassen. Prædefinerede køreindstillinger kan udvides med diverse sportslige bilindstillinger. Et tryk på Sport Response knappen har en ekstra stor effekt. Den stiller den maksimale ydelse til rådighed i ca. 20 sek. med et tryk på en knap.
Få opladning hjemme og ude.
Clever tilbyder ladeløsninger til E-Hybridbiler og elbiler fra Porsche, der gør det nemt, enkelt og ligetil at køre på strøm. Clever er nemlig der, hvor du også er – hjemme, på arbejdet, hvor du handler, i byerne og langs motorvejsnettet.
Clever-produkter.
Clever One er til dig, der ønsker din opladning på abonnement, inkl. opladning på Danmarks største og hurtigst voksende ladenetværk, samt mulighed for en Clever-ladeboks installeret derhjemme eller i sommerhuset.
Clever Box er til dig, der ønsker din egen ladeboks fra Clever uden abonnement på opladning.
Når du har bestilt Clever One m. ladeboks eller Clever Box, tager Clever hånd om:
1. Afdækning af dine installationsforhold 2. Opsætning af ladeboks på valgfri privatadresse 3. Levering af velkomstpakke med din personlige ladebrik 4. Automatisk tilbagebetaling når du lader hjemme på en del af dine strømomkostninger, som du betaler til din elleverandør. Satsen er beregnet på baggrund af et gns. af strømpris i tiden kl. 23-06
Bestil dit Clever-produkt hos dit Porsche Center, når du køber din nye Porsche Taycan eller E-Hybrid model.