Ny Cayenne
fra kr. 1.374.690.

Cayenne

fra kr. 1.374.690

Teknik | Konfigurer

Cayenne S

fra kr. 1.712.210

Teknik | Konfigurer

Cayenne Turbo

Fra kr. 2.643.972

Teknik | Konfigurer

Cayenne E-Hybrid

Fra kr. 1.553.277

Teknik | Konfigurer

Tekniske Data
Akselafstand: 2.895 mm
Længde: 4.918 mm Højde: 1.696 mm
Oversigt over tekniske data

Cayenne

En sportsvogn til 5 personer

Fem døre, der er åbne over for ethvert eventyr. Med et dynamisk design og effektive turbomotorer. Med en fremragende digital opkobling, der bringer hele verden ind i cockpittet. Med alsidighed, kvalitet og retningsvisende assistentsystemer, der giver fører og passagerer en usædvanlig komfort.

På denne måde gør Cayenne "Porsche oplevelsen" endnu mere alsidig. Og bliver på samme tid ved med at være det, den altid har været: en sand sportsvogn.

Porsche Connect

Mere tid til det væsentlige

Med nye, praktiske tjenester og smartphoneapps, der på mange måder gør dit liv lettere.

Fx Porsche Connect App, Apple® CarPlay, My Porsche eller  Porsche Connect Store.

Tjenester og smartphone Apps

Med Porsche Connect har du adgang til praktiske tjenester og funktioner, der hjælper dig før, under og efter køreturen i din Cayenne.

Nem betjening med Porsche Connect App, via PCM eller My Porsche. Læg hertil ud over Navigation Plus eller Porsche Connect App mere end 20 andre tjenester og apps.

For at du altid kan holde fokus på vejen og trafikken, får du også hjælp af Voice Pilot, din onlinestemmebetjening. Bare sig, hvor du vil hen – eller hvad du gerne vil. Voice Pilot kender ikke blot navigationskommandoer som ”kør mig til ...“ – det kan fx også regulere temperaturen indvendigt i din sportsvogn. Du skal bare sige, at du har det for koldt eller for varmt, så øges eller sænkes temperaturen automatisk

Apple® CarPlay

Med Porsche Connect kan du med Apple® CarPlay også anvende apps på din iPhone® i din Porsche. Dermed kan du bruge apps som fx "Telefon", "Musik" eller "Nyheder" nemt og sikkert – via PCM og via Apples stemmebetjening, Siri®.

My Porsche

Alle Porsche modeller kan konfigureres efter dine præferencer. Det samme kan Porsche Connect. Derfor kan du personalisere og betjene mange Porsche Connect-funktioner og -tjenester til dine behov via My Porsche. Planlæg din rute, og send den til din Porsche. Se det aktuelle tankniveau og dataene på din seneste køretur, eller tjek, om døre og ruder er lukket. Din familie og dine venner har, hvis du ønsker det, også adgang til My Porsche og dermed til visse funktioner i din Porsche.

Porsche Connect Store

Ønsker du at forlænge din aftaleperiode? Eller købe flere Porsche Connect-tjenester? Besøg Porsche Connect Store , og lær indholdet i og mulighederne med Porsche Connect at kende.

Porsche Connect er meget alsidigt: Du kan se alt om yderligere tjenester, apps og funktioner på Porsche Connect – inklusive Informationer om tilgængeligheden til din bil og i dit land.

Design

Dynamisk formsprog. Typisk Porsche.

Det viser kendetegn som fx de fremhævede skærme, den lange motorhjelm, der falder i niveau frem mod bilens front, med powerdome og de karakteristiske tredelte luftindtag, der er blevet endnu større og mere dominerende.

Eksteriør

Fronten har et nyt og meget kraftfuldt design – allerede mens bilen holder stille, kommer den enorme kraftudfoldelse til udtryk. LED-forlygterne er som ekstraudstyr udstyret med det nye LED-Matrix-Beam.

På siden lægger man mærke til tagets skærpede linjeføring, der er faldende hen mod bagenden og videre ind i tagspoileren. Det gælder også de nydesignede døre og de nye, op til 21” store fælge med – for første gang på Cayenne – forskellige dækstørrelser med op til 315 mm på bagakslen. Alt sammen yderligere detaljer, der forstærker det sportslige helhedsindtryk.

Bagenden har fået en helt ny udformning. Opmærksomheden ledes straks hen på det iøjnefaldende lysbånd, som strækker sig over hele bagenden og understreger den nye Cayennes fremtoning på en elegant måde. Baglygterne er udstyret med topmoderne, præcis LED-teknik og viderefører designkonceptet fra forlygterne. Deres enkelte lygteenheder ses som tredimensionelle elementer. Endnu et højdepunkt inden for bildesign.

I forhold til den forrige generation fremstår den nye Cayenne alt i alt mere bredskuldret – og dermed mere muskuløs, atletisk og dynamisk.

Interiør

Eksklusivt, sportsligt, ergonomisk. Eksempelvis med det flade instrumentpanel med et bredt design og den stigende midterkonsol, så man hurtigt kan skifte greb fra multifunktionssportsrattet til gearvælgeren.

Vi stammer fra motorsporten. Der har vi lært, hvor vigtigt det er at bringe bil og fører så tæt sammen som muligt. Kabinen bygges nærmest rundt om føreren. Og er dermed fuldt ud orienteret mod føreren.

Det gælder også for sæderne: Sportsligheden er det centrale element. Også på det nyudformede bagsæde, hvor hver enkelt plads også udløser motorsportsfornemmelser. Uden at du skal give afkald på komfort.

En nyhed i alle Cayenne-modeller er betjeningskonceptet Porsche Advanced Cockpit. Midterkonsollen med Direct Touch Control er udstyret med en overflade i glaslook med berøringsfølsomme knapper til direkte adgang til de vigtigste funktioner. Derimellem sidder den kompakte gearvælger. Oven over midterkonsollen er Porsche Communication Management (PCM) med 12” full-HD-berøringsdisplay inklusive onlinenavigationsmodul, der gør betjeningen intuitiv, placeret. Det nye kombiinstrument er placeret bag ved multifunktionssportslæderrattet. Til højre og venstre for den typiske Porsche omdrejningstæller, der er analog og med viser, er der placeret to displays med høj opløsning, der ved behov viser virtuelle instrumenter, kort og andre informationer.

Ambientebelysningen (ekstraudstyr) i flere farver – en nyhed i Cayenne – sætter målrettet lysmæssige accenter i kabinen. Dermed kan du vælge mellem forskellige farveuniverser til forskellige stemninger og herudover også selv vælge lysintensiteten.

Alle modeller imponerer med typiske Cayenne-fortrin: gode pladsforhold, masser af fleksibilitet og mange udsøgte materialer. Med de mange individualiseringsmuligheder kan du få det, lige som du gerne vil have det.

Motorer

Mere performant, dynamisk og effektiv. Den nye motorgeneration.

Cayenne-motorgenerationen er komplet nyudviklet og er endnu mere ydelses- og momentstærk. Samtidig med en yderligere optimeret effektivitet.

Cayenne modeller

Her er der to nyheder: V6-turbomotor med 340 hk i Cayenne samt V6-biturbomotor med 440 hk i Cayenne S. I forbindelse med begge motorer ligger turboladeren inde mellem cylinderrækkerne. Det forkorter udstødningens vej hen til turboladeren, hvilket giver en hurtigere respons. Herudover er motorerne udstyret med VarioCam Plus, der er et system, som regulerer knastakslerne og ventilslaget.

Ledningsnetrekuperationen, termostyringen og auto-start-stop-funktionen med rullefunktion bidrager også til effektivitet i alle motorer.

Med Porsche Active Aerodynamics (PAA) tilføjes endnu en komponent, der medvirker til en forbedret effektivitet og optimerede præstationer. PAA er en aktiv udformning af aerodynamikken – fx i form af et højt antal køleluftspjæld, der er integreret i luftindtagene.

3,0-liters V6-turbomotor i Cayenne

Den effektive 3,0-liters V6-turbomotor i Cayenne er udstyret med en twin-scroll turbolader mellem cylinderrækkerne, og den yder 340 hk. Det maksimale drejningsmoment på 450 Nm opnås ved 1.340-5.300 omdr./min.

2,9-liters V6-biturbomotor i Cayenne S

Den nyudviklede 2,9-liters V6-biturbomotor yder i Cayenne S imponerende 440 hk og er således 20 hk stærkere end motoren i forgængermodellen – samtidig med et reduceret forbrug. Drejningsmoment: 550 Nm ved 1.800-5.500 omdr./min.

Pladsforhold

Et bagagerum på op til 1.710 l.*

Ligesom forsæderne er bagsædet konstrueret enten ekstra komfortabelt eller ekstra sportsligt, altså med højere sidestykker. Og så er det blevet endnu mere variabelt. Det kan klappes frem i forholdet 40 : 20 : 40 og kan forskydes med 160 mm i længderetningen og er udstyret med ti indstillingspositioner til ryglænshældningen (op til 29 grader). Afhængigt af modellen rummer bagagerummet mellem 745 l og 1.710 l.
*Med fremklappet bagsæde i Cayenne og Cayenne S. Op til 1.680 l i Cayenne Turbo.

Undervogn

Alt under kontrol. Takket være 4D-Chassis Control.

Nogle gange er der flere veje, der kan føre en frem til destinationen. Det sørger blandt andet nyheder som fx den adaptive luftaffjedring med trekammerteknologi eller bagakselstyringen for.
En anden nyhed er også den integrerede undervognsregulering Porsche 4D-Chassis Control. Den analyserer kørselssituationen i alle tre rumdimensioner – nikke-, krængnings- og drejebevægelser – centralt. På baggrund af det beregner den de optimale kørselstilstande og synkroniserer undervognssystemerne i realtime.


Adaptiv luftaffjedring

Den adaptive luftaffjedring øger køredynamikken og komforten. Ved at anvende trekammerteknologien opnås der en endnu bedre forbindelse mellem komfort og sportslighed, da affjedringsraten indstilles efter køreindstillingen og kørselssituationen. Herudover omfatter luftaffjedringen en niveauregulering for et konstant bilniveau, PASM samt en højdeindstilling. På denne måde kan du variere frihøjden aktivt efter dit behov.


Bremser

Den nye Porsche Surface Coated Brake (PSCB) er en ny milepæl på områderne performance og design.

Disse bremsers innovation består i, at man for første gang har kombineret en støbejernsbremseskive med et keramisk lag (wolframkarbid). Fordelene i forhold til konventionelle støbejernsbremser i en sammenlignelig konstruktion og dimension er, at responsen her er blevet endnu bedre, og at der er en utroligt stor fading-stabilitet.

Den dannelse af bremsestøv, som man kender fra almindelige bremsesystemer, er reduceret. Med det nye overfladelag bliver bremseskiverne også ved med at have en blank sølvfarvet overflade efter en længere parkeringsperiode. Endvidere sørger det keramiske lag for, at friktionsfladen er blank, når bilen bruges til hverdag. Hvidlakerede bremsesadler giver bremserne et unikt look.

I forhold til en sammenlignelig støbejernsbremseskive i almindelig konstruktion giver PSCB-bremserne en op til ca. 30 % længere levetid for bremsebelægning og bremseskive. På Cayenne Turbo er de monteret som standard, og på alle andre Cayenne-modeller fås de som ekstraudstyr.

Bagakselstyring

Bagakselstyringen, der fås som ekstraudstyr, fås for første gang i Cayenne-modellerne. Den øger bilens præstationer og hverdagsanvendelighed på en og samme tid. Ved lave hastigheder styrer systemet baghjulene i modsat retning af de drejede forhjul. Det giver en virtuelt kortere akselafstand. Det reducerer vendediameteren, øger adrætheden og gør det betydeligt lettere at parkere. Ved højere hastigheder styrer systemet baghjulene i samme retning som de drejede forhjul. Denne virtuelle forøgelse af akselafstanden øger kørselsstabiliteten.

Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC)

PDCC er et undervognsreguleringssystem, der medvirker til en aktiv krængningsstabilisering. Det registrerer sidehældninger ved kørsel i sving helt fra starten og reducerer dem. Ydermere reducerer det svingninger fra side til side, når bilen kører på et ujævnt eller bølget underlag. Her udgør de elektromekaniske stabilisatorer en nyhed. De reagerer hurtigere end sammenlignelige hydrauliske systemer og arbejder mere effektivt. 
Resultatet er forbedrede præstationer.

Assistentsystemer

Livet er en holdsport: Man skal kunne stole på hinanden.

Jo bedre det hele er afstemt efter hinanden, desto mere dynamisk, komfortabelt, effektivt og sikkert, kommer man fremad. Porsche assistentsystemerne er konfigureret til en sportslig og aktiv kørestil og giver dig den køreglæde, du forventer af en Porsche.
For at du kommer frem til din destination mere sikkert, komfortabelt og effektivt, er Cayenne udstyret med mange assistentsystemer, der anvendes i mange forskellige kørselssituationer. Assistentsystemerne aflaster og understøtter dig ikke kun i et bredt omfang, de kan herudover også identificere farer og advare dig mod dem rettidigt. Så kan du koncentrere dig fuldt ud om det, der gør Porsche så enestående – den rendyrkede køreoplevelse.

Natsynsassistent

Natsynsassistenten giver også føreren information om, hvad der er uden for forlygternes rækkevidde, når man kører i mørke. I den forbindelse registrerer et infrarødt kamera fodgængere eller større dyr, allerede inden de bliver belyst. I kombination med PDLS Plus blinker forlygterne kort tre gange på fodgængere i vejkanen eller på kørebanen med en markeringslysfunktion for at gøre føreren specifikt opmærksom på dem.

LED-Matrix-forlygter inkl. Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus)

LED-Matrix-Beam deaktiverer målrettet segmenter i den permanente fjernlyskegle. 84 LED'er, der aktiveres separat, indstilles i den forbindelse til situationen ved at blive slukket eller dæmpet. Køretøjer foran dig eller i en modkørende vognbane blændes ikke længere, og områderne derimellem og ved siden af fortsat er fuldt oplyst.

PDLS Plus omfatter ud over funktionerne i PDLS også et elektronisk kurvelys og vejkrydslys, der baserer på navigationsdata. Når du nærmer dig et vejkryds eller en indsnævring, aktiverer vejkrydsfunktionen det venstre og højre drejelys – lyskeglen bliver bredere og kortere. Det giver en bedre belysning af omgivelserne.

Soundsystemer

Man skal ikke være alene om at glæde sig over store lydoplevelser.

Med soundsystemerne fra Burmester®, BOSE® og Sound Package Plus vil du opleve den bedste lyd. På alle fem siddepladser.

Burmester® 3D-highend-surroundsoundsystem

En samlet effekt på 1.455 W, 21 separat styrede højttalere inklusive aktiv subwoofer med 400 W class D digital forstærker, tovejscentersystem og over 2.500 cm² membranflade. De specielle air motion tweeter-bånd giver en umiskendeligt fin, klar og uforvrænget, niveaustærk diskantlyd.

Alle højttalerchassiser er afstemt præcist efter hinanden og og giver et optimalt basfundament samt en fremragende opløsning og impulspræcision. Resultatet er en naturlig og substansrig rumklang selv ved høje lydstyrker. Den nye 3D-lydoplevelse, der frembringes via de højttalere, der er integreret i A-stolperne, og af en speciel Auro-3D-algoritme, er ekstra imponerende. Sound-enhanceren optimerer lyden yderligere i forbindelse med datakomprimeret musikmateriale. Rent visuelt flyder systemet med Burmester®-højttalerafdækningerne på glimrende vis ind i helhedsbilledet.

BOSE®-surroundsoundsystem

Surroundsoundsystemet fra BOSE® er udstyret med 14 forstærkerkanaler. Den samlede effekt er 710 W. 14 højttalere inklusive en separat subwoofer sørger for et afbalanceret lydbillede, der er tro mod den originale indspilning. BOSE® SoundTrue® Enhancement Technology sørger for en endnu bedre lydkvalitet i forbindelse med datakomprimerede formater som fx mp3. Den patenterede kompensering mod forstyrrende lyde, AudioPilot® Noise Compensation Technology, måler løbende alle lyde i bilens kabine og tilpasser automatisk lydgengivelsen, så der opstår et jævn lydindtryk.

Sound Package Plus

Den standardmonterede Sound Package Plus giver med ti højttalere på 150 W en lyd i særklasse. Med forstærkeren, der er integreret i PCM, afstemmes lydbilledet optimalt til fører og passagerer.

Individualisering

Fordi enhver sportsvognsdrøm er unik: Porsche Exclusive Manufaktur og Tequipment.

Vi tilbyder dig et stort antal individualiseringsmuligheder. Visuelle og tekniske. Til udvendigt og indvendigt. Fra den punktuelle ændring til omfattende forandringer.

Exclusive Manufaktur

Bliv inspireret af vores eksempler fra Exclusive Manufaktur, og find ud af alt om disse usædvanlige bilers konfiguration.

Porsche Tequipment

Du kan også konfigurere din bil lige efter dine ønsker med produkter, der er udviklet specielt til din Cayenne af Porsche Tequipment.

Galleri