Porsche Surface Coated Brake (PSCB)
Takket være den nye keramikbelægning (wolframkarbid) skinner støbejernsbremseskiverne også efter længere tids parkering, da denne belægning ikke ruster, ikke anløber og reducerer bremsestøv. Selv ved stor belastning sørger Porsche Surface Coated Brake (PSCB) for stabile bremseegenskaber.
Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB)
De perforerede keramikbremseskiver på Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) sørger for en optimal bremseeffekt selv ved stor belastning – og dermed for en kort bremselængde på grund af stor fading-stabilitet.
Keramikbremseskiverne vejer ca. det halve af sammenlignelige støbejernsbremseskiver og har dermed en positiv indflydelse på køredynamikken.
Porsche 4D-Chassis Control
Porsche 4D-Chassis Control leverer en ny dimension inden for undervognsstyring. Systemet analyserer den aktuelle kørselssituation på baggrund af længde-, tvær- og vertikalaccelerationen. Ud fra det beregner det de optimale kørselstilstande og synkroniserer undervognssystemerne i realtime: den fjerde dimension. For en optimeret samlet performance.
Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) og Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus)
Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) er et undervognsreguleringssystem, der medvirker til en aktiv krængningsstabilisering. Med elektromekaniske stabilisatorer formindsker det sidehældningen under kørsel i sving markant, allerede inden den begynder. Ydermere reducerer det svingninger fra side til side, når bilen kører på et ujævnt eller bølget underlag. Resultatet er øget adræthed og køredynamik. I kombination med Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) forbedres kørselsstabiliteten og styreegenskaberne desuden.