Cayenne Coupé

Fra kr. 1.629.900

Teknik | Konfigurér

Cayenne S Coupé

Fra kr. 1.959.900

Teknik | Konfigurér

Cayenne GTS Coupé

Fra kr. 2.329.900

Teknik | Konfigurér

Cayenne Turbo Coupé

Fra kr. 2.944.900

Teknik | Konfigurér

Cayenne Turbo GT Coupé

Fra kr. 3.849.900 inkl. moms og afgifter

Teknik | Konfigurér

Tekniske Data

Cayenne Turbo GT Coupé

Forbrug/CO2-udledning
Forbrug, kombineret (WLTP): 7,1 km/l

CO2-udledning, kombineret (WLTP): 319 g/km
7,1
km/l
319
g/km
640 hk / 471 kW Ydelse (hk / kW)
3,3 sek. Acceleration 0 - 100 km/t med Sport Chrono Pakke
12,2 sek. Acceleration 0 - 200 km/t med Sport Chrono Pakke
300 km/t Tophastighed
1.995 mm Bredde
4.942 mm Længde

Er du interesseret i at høre mere om Cayenne?

Hvis du ønsker at høre mere om Cayenne, bedes du udfylde formularen, hvorefter du vil blive kontaktet af en salgsrådgiver fra dit valgte Porsche Center hurtigst muligt.
Når du henvender dig, behandler vi dine personoplysninger. Læs mere om behandlingen her.

Du giver samtykke til, at autoriserede Porsche-forhandlere (2), Porsche-servicepartnere (3) og Volkswagen Semler Finans Danmark A/S kan ringe til dig med henblik på at indgå en aftale om service og reparation af min bil, forsikringsprodukter, leasing og finansiering ved køb af ny bil, køb af en ny eller brugt bil samt køb af ladeløsning til plug-in hybrid og elbiler.

Ved at tilmelde dig, giver du samtidig samtykke til at modtage nyheder og tilbud, herunder indkaldelse til service fra Skandinavisk Motor Co. Premium Import A/S, Skandinavisk Motor Co. A/S, Dr. Ing. H.c. F. Porsche AG, Porsche Smart Mobility GmbH og Porsche Financial Services GmbH, autoriserede Porsche-forhandlere (2) og autoriserede Porsche-servicepartnere (3) i Danmark, Clever A/S og Volkswagen Semler Finans Danmark A/S via post, e-mail, SMS, App, push beskeder, widgets, notifikationer, private beskeder og besvarelse af kommentarer på Facebook, Messenger, YouTube, LinkedIn, Snapchat, Twitter, og Instagram. Nyheder og tilbud vil vedrøre vores produktkategorier.

Du giver også samtykke til, at dine personoplysninger må deles mellem og behandles af ovennævnte selskaber til markedsføringsformål. Personoplysningerne behandles i overensstemmelse med databeskyttelseslovgivningen og vores privatlivspolitikker, som du kan læse mere om her.

Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage og bede os ophøre med at behandle dine personoplysninger til markedsføringsformål.

 

 

Highlights
*

Eksteriør

*

Cayenne og Cayenne Coupé: Begge begejstrer med en markant fremtoning og imponerende præstationer med op til 5 sæder. Det er helt op til dig og din personlige smag, om du helst vil begive dig ud på det næste eventyr med vennerne i Cayenne, eller om du foretrækker Coupé-modellens ikoniske linjeføring. Men én ting er naturligvis fælles for begge vores største modeller: Alle Porsche modeller er først og fremmest en sportsvogn.

Cayenne Coupé
Det udvendige design på Cayenne Coupé-modeller giver især én ting: lyst til mere. Den ikoniske 911 flyline strækker sig konsekvent fra forlygterne til det gennemgående baglygtebånd som en perfekt udformet muskel.

Adaptiv hækspoiler
Den adaptive hækspoiler fuldender de dynamiske linjer på Cayenne Coupé og sikrer med en udkørselshøjde på 135 mm den passende downforce til alle kørselssituationer.

Fast panoramaglastag
Mens du tager dig af det, der ligger foran dig, åbner det nye faste panoramaglastag inkl. rullegardin for udsynet op til der, hvor alle sportsudøvere gerne vil hen: helt til tops.

Baglygtebånd
På bagenden ledes opmærksomheden straks hen på det iøjnefaldende lysbånd, som strækker sig over hele bagenden og understreger Cayenne Coupés fremtoning på en elegant måde.

Performance-dæk
For at nå et eminent ydelsesniveau har man brug for et fremragende grundlag. Performance-dækkene optimerer køredynamikken, når det gælder køreegenskaber og bremselængde, og giver dig hurtigere omgangstider.

*

Bremser

*

Porsche Surface Coated Brake (PSCB)
Takket være den nye keramikbelægning (wolframkarbid) skinner støbejernsbremseskiverne også efter længere tids parkering, da denne belægning ikke ruster, ikke anløber og reducerer bremsestøv. Selv ved stor belastning sørger Porsche Surface Coated Brake (PSCB) for stabile bremseegenskaber.


Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB)
De perforerede keramikbremseskiver på Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) sørger for en optimal bremseeffekt selv ved stor belastning – og dermed for en kort bremselængde på grund af stor fading-stabilitet.

Keramikbremseskiverne vejer ca. det halve af sammenlignelige støbejernsbremseskiver og har dermed en positiv indflydelse på køredynamikken.

Eksteriør

Cayenne og Cayenne Coupé: Begge begejstrer med en markant fremtoning og imponerende præstationer med op til 5 sæder. Det er helt op til dig og din personlige smag, om du helst vil begive dig ud på det næste eventyr med vennerne i Cayenne, eller om du foretrækker Coupé-modellens ikoniske linjeføring. Men én ting er naturligvis fælles for begge vores største modeller: Alle Porsche modeller er først og fremmest en sportsvogn.

Cayenne Coupé
Det udvendige design på Cayenne Coupé-modeller giver især én ting: lyst til mere. Den ikoniske 911 flyline strækker sig konsekvent fra forlygterne til det gennemgående baglygtebånd som en perfekt udformet muskel.

Adaptiv hækspoiler
Den adaptive hækspoiler fuldender de dynamiske linjer på Cayenne Coupé og sikrer med en udkørselshøjde på 135 mm den passende downforce til alle kørselssituationer.

Fast panoramaglastag
Mens du tager dig af det, der ligger foran dig, åbner det nye faste panoramaglastag inkl. rullegardin for udsynet op til der, hvor alle sportsudøvere gerne vil hen: helt til tops.

Baglygtebånd
På bagenden ledes opmærksomheden straks hen på det iøjnefaldende lysbånd, som strækker sig over hele bagenden og understreger Cayenne Coupés fremtoning på en elegant måde.

Performance-dæk
For at nå et eminent ydelsesniveau har man brug for et fremragende grundlag. Performance-dækkene optimerer køredynamikken, når det gælder køreegenskaber og bremselængde, og giver dig hurtigere omgangstider.

Bremser

Porsche Surface Coated Brake (PSCB)
Takket være den nye keramikbelægning (wolframkarbid) skinner støbejernsbremseskiverne også efter længere tids parkering, da denne belægning ikke ruster, ikke anløber og reducerer bremsestøv. Selv ved stor belastning sørger Porsche Surface Coated Brake (PSCB) for stabile bremseegenskaber.


Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB)
De perforerede keramikbremseskiver på Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) sørger for en optimal bremseeffekt selv ved stor belastning – og dermed for en kort bremselængde på grund af stor fading-stabilitet.

Keramikbremseskiverne vejer ca. det halve af sammenlignelige støbejernsbremseskiver og har dermed en positiv indflydelse på køredynamikken.

*

Præstationer

*

4,0-liters V8-biturbomotor
Når det handler om ren kraftudfoldelse, så kommer Cayenne Turbo GT op på et helt nyt niveau. Med den kraftigste version af V8-biturbomotoren i sit indre overfører den en kompromisløs trang til at komme fremad til vejbanen via de 22” fælge. I samspil med de særligt afstemte undervognssystemer giver den Cayenne Turbo GT ultimative egenskaber, når det gælder længde- og tværacceleration.

640 hk definerer præstationerne fra den 4,0-liters V8-biturbomotor. Accelerationen fra 0 til 100 km/t klares på 3,5 sek. Det maksimale drejningsmoment på 850 Nm opnås mellem 2.300-4.500 omdr./min.

Lydoplevelsen kan variere afhængigt af modellens udstyr og omgivelserne.

*

Interiør

*

Seler i Neodyme
Helt sikkert et blikfang: selerne i Neodyme. Denne kombination af det funktionelle med det smukke viderefører på konsekvent vis bilens enestående farvekoncept.

Perforerede sædemidterstykker i Alcantara®
De perforerede sædemidterstykker i Alcantara® med detaljer i Neodyme giver de forreste sportssæder et helt særligt præg. De integrerede hovedstøtter og memorypakken øger sædekomforten.

Omdrejningstæller i Turbo GT Design
Intensiv køreglæde kan måles – ved hjælp af den centralt placerede analoge omdrejningstæller med sølvgrå skive, gule visere og modelbetegnelse.

*

Undervogn

*

Performance-undervognen
Afstemt efter total sportslighed: Undervognssystemerne som fx den adaptive luftaffjedring inkl. Porsche Active Suspension Management (PASM) og den aktive krængningsstabilisering Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) fordeler fjederkraften optimalt. Det er ensbetydende med minimal sidehældning og endnu mere dynamik.


Porsche 4D-Chassis Control
Porsche 4D-Chassis Control leverer en ny dimension inden for undervognsstyring. Systemet analyserer den aktuelle kørselssituation på baggrund af længde-, tvær- og vertikalaccelerationen. Ud fra det beregner det de optimale kørselstilstande og synkroniserer undervognssystemerne i realtime: den fjerde dimension. For en optimeret samlet performance.

Adaptiv luftaffjedring
Ved hjælp af dens trekammerteknologi opnås der en endnu bedre forbindelse mellem komfort og sportslighed med den adaptive luftaffjedring. Affjedringsraten indstilles efter køreindstillingen og kørselssituationen. Inkl. niveauregulering, højdeindstilling og Porsche Active Suspension Management (PASM).

Porsche Active Suspension Management (PASM)
PASM er den elektroniske regulering af støddæmpersystemet. Den regulerer aktivt og kontinuerligt støddæmperkraften for hvert enkelt hjul afhængigt af kørebanens tilstand og kørestilen. For mere komfort samtidig med øget dynamik.

Bagakselstyring
Bagakselstyringen øger bilens præstationer og hverdagsanvendelighed på en og samme tid. Ved at den forbedrer køreegenskaberne ved lave hastigheder. Og dermed gør det nemmere at manøvrere eller vende. Derudover giver bagakselstyringen en markant øget kørselsstabilitet ved højere hastigheder.

Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC)
PDCC er et system, der medvirker til en aktiv krængningsstabilisering. Det minimerer bilens sidehældning ved dynamisk kørsel i sving. For en forbedret køredynamik, endnu mere neutrale køreegenskaber og mere komfort på vejen – ved alle hastigheder.

Sport Chrono-pakke
Adrenalin med et tryk på knappen: Sport Chrono-pakke inklusive Mode-kontakt, Porsche Track Precision-app og dæktemperaturvisning. Dens funktioner gør det muligt at få en endnu mere sportslig afstemning af undervognen, motoren og gearkassen.

Mode-kontakt med 4 køreindstillinger
På rattet sidder Mode-kontakten med Sport Response Button, som kendes fra 918 Spyder. Med den kan man vælge mellem 4 forskellige køreindstillinger: ”Normal”, ”Sport”, ”Sport Plus” og ”Individual”.

Porsche Active Aerodynamics (PAA)
Både Cayenne Coupé-modellerne samt Cayenne Turbo og Cayenne Turbo S E-Hybrid er udstyret med en aktiv aerodynamik. Aktive lameller i de forreste luftindtag understøtter den effektive afkøling af forbrændingsmotoren. På Cayenne Coupé-modellerne sikrer den adaptive hækspoiler med en udkørselshøjde på 135 mm desuden den passende downforce til alle kørselssituationer. Og den adaptive tagspoiler på Cayenne Turbo sørger under kørslen for et stabiliserende tryk på bagakslen. I positionen ”Air Brake” hjælper den med til at forkorte bremselængden.

Præstationer

4,0-liters V8-biturbomotor
Når det handler om ren kraftudfoldelse, så kommer Cayenne Turbo GT op på et helt nyt niveau. Med den kraftigste version af V8-biturbomotoren i sit indre overfører den en kompromisløs trang til at komme fremad til vejbanen via de 22” fælge. I samspil med de særligt afstemte undervognssystemer giver den Cayenne Turbo GT ultimative egenskaber, når det gælder længde- og tværacceleration.

640 hk definerer præstationerne fra den 4,0-liters V8-biturbomotor. Accelerationen fra 0 til 100 km/t klares på 3,5 sek. Det maksimale drejningsmoment på 850 Nm opnås mellem 2.300-4.500 omdr./min.

Lydoplevelsen kan variere afhængigt af modellens udstyr og omgivelserne.

Interiør

Seler i Neodyme
Helt sikkert et blikfang: selerne i Neodyme. Denne kombination af det funktionelle med det smukke viderefører på konsekvent vis bilens enestående farvekoncept.

Perforerede sædemidterstykker i Alcantara®
De perforerede sædemidterstykker i Alcantara® med detaljer i Neodyme giver de forreste sportssæder et helt særligt præg. De integrerede hovedstøtter og memorypakken øger sædekomforten.

Omdrejningstæller i Turbo GT Design
Intensiv køreglæde kan måles – ved hjælp af den centralt placerede analoge omdrejningstæller med sølvgrå skive, gule visere og modelbetegnelse.

Undervogn

Performance-undervognen
Afstemt efter total sportslighed: Undervognssystemerne som fx den adaptive luftaffjedring inkl. Porsche Active Suspension Management (PASM) og den aktive krængningsstabilisering Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) fordeler fjederkraften optimalt. Det er ensbetydende med minimal sidehældning og endnu mere dynamik.


Porsche 4D-Chassis Control
Porsche 4D-Chassis Control leverer en ny dimension inden for undervognsstyring. Systemet analyserer den aktuelle kørselssituation på baggrund af længde-, tvær- og vertikalaccelerationen. Ud fra det beregner det de optimale kørselstilstande og synkroniserer undervognssystemerne i realtime: den fjerde dimension. For en optimeret samlet performance.

Adaptiv luftaffjedring
Ved hjælp af dens trekammerteknologi opnås der en endnu bedre forbindelse mellem komfort og sportslighed med den adaptive luftaffjedring. Affjedringsraten indstilles efter køreindstillingen og kørselssituationen. Inkl. niveauregulering, højdeindstilling og Porsche Active Suspension Management (PASM).

Porsche Active Suspension Management (PASM)
PASM er den elektroniske regulering af støddæmpersystemet. Den regulerer aktivt og kontinuerligt støddæmperkraften for hvert enkelt hjul afhængigt af kørebanens tilstand og kørestilen. For mere komfort samtidig med øget dynamik.

Bagakselstyring
Bagakselstyringen øger bilens præstationer og hverdagsanvendelighed på en og samme tid. Ved at den forbedrer køreegenskaberne ved lave hastigheder. Og dermed gør det nemmere at manøvrere eller vende. Derudover giver bagakselstyringen en markant øget kørselsstabilitet ved højere hastigheder.

Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC)
PDCC er et system, der medvirker til en aktiv krængningsstabilisering. Det minimerer bilens sidehældning ved dynamisk kørsel i sving. For en forbedret køredynamik, endnu mere neutrale køreegenskaber og mere komfort på vejen – ved alle hastigheder.

Sport Chrono-pakke
Adrenalin med et tryk på knappen: Sport Chrono-pakke inklusive Mode-kontakt, Porsche Track Precision-app og dæktemperaturvisning. Dens funktioner gør det muligt at få en endnu mere sportslig afstemning af undervognen, motoren og gearkassen.

Mode-kontakt med 4 køreindstillinger
På rattet sidder Mode-kontakten med Sport Response Button, som kendes fra 918 Spyder. Med den kan man vælge mellem 4 forskellige køreindstillinger: ”Normal”, ”Sport”, ”Sport Plus” og ”Individual”.

Porsche Active Aerodynamics (PAA)
Både Cayenne Coupé-modellerne samt Cayenne Turbo og Cayenne Turbo S E-Hybrid er udstyret med en aktiv aerodynamik. Aktive lameller i de forreste luftindtag understøtter den effektive afkøling af forbrændingsmotoren. På Cayenne Coupé-modellerne sikrer den adaptive hækspoiler med en udkørselshøjde på 135 mm desuden den passende downforce til alle kørselssituationer. Og den adaptive tagspoiler på Cayenne Turbo sørger under kørslen for et stabiliserende tryk på bagakslen. I positionen ”Air Brake” hjælper den med til at forkorte bremselængden.

 

 

Highlights
*

Letvægtssportspakker

*

Letvægtssportspakker
De 3 letvægtssportspakker omfatter følgende: et kontureret kulfibertag, SportDesign-pakken med diffusorafdækning i kulfiber, 22” GT Design-fælge, interiørpakken i kulfiber og et centralt placeret sportsudstødningssystem til Cayenne Turbo Coupé, Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé og Cayenne GTS Coupé.

Letvægtssportspakke
Der findes tre varianter af letvægtssportspakkerne. Inkluderet i alle tre: et fremhævet kulfibertag, SportDesign-pakken med diffusorafdækning i kulfiber, 22” GT Design-fælge samt et sportsudstødningssystem til Cayenne Turbo Coupé. I den sorte kabine venter dig interiørpakken kulfiber: fire sportssæder i sort dellæder-/læderinteriør med sædernes midterstykke i stof med klassisk ternet mønster. Loftbeklædningen og rattet er betrukket med Alcantara®.

Letvægtssportspakke sort*
Som ekstraudstyr kan du vælge letvægtssportspakken sort med den nederste del af bagenden, skærmforøgerne, sidepanelerne, dørsidelisterne, den nederste del af fronten, luftgitre og airblades lakeret i sort (mat) samt de 22” GT Design-fælge lakeret i sort (silkeglans).
Porsche Exclusive Manufaktur


Letvægtssportspakke kulfiber**
Letvægtssportspakken kulfiber tilfører airblades og den øverste del på sidespejlene i kulfiber. Luftgitrene og den nederste del samt foden på sidespejlene er udført i sort højglansfinish.

Porsche Exclusive Manufaktur

*

Porsche Connect

*

Voice Pilot
For at du altid kan holde fokus på vejen og trafikken, får du også hjælp af Voice Pilot, din onlinestemmebetjening. Bare sig, hvor du vil hen – eller hvad du gerne vil.

Remote-pakke
Du kan hele tiden bevare overblikket over bilens data via Porsche Connect App eller via My Porsche. Du kan endda også fjernstyre bestemte funktioner som lukning af ruder og låsning af døre.

Navigation Plus
Du kommer mere stressfrit og hurtigere frem til din destination ved hjælp af trafikdata i realtid. Du kan allerede på forhånd se trafiktætheden og blive informeret rettidigt om alternative ruter.

Car Security-pakke
For at beskytte din Porsche registrerer Porsche Vehicle Tracking System (PVTS) tyveri og melder det til en alarmcentral. Derefter bliver din bil sporet og sikret af lokale myndigheder.

Letvægtssportspakker

Letvægtssportspakker
De 3 letvægtssportspakker omfatter følgende: et kontureret kulfibertag, SportDesign-pakken med diffusorafdækning i kulfiber, 22” GT Design-fælge, interiørpakken i kulfiber og et centralt placeret sportsudstødningssystem til Cayenne Turbo Coupé, Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé og Cayenne GTS Coupé.

Letvægtssportspakke
Der findes tre varianter af letvægtssportspakkerne. Inkluderet i alle tre: et fremhævet kulfibertag, SportDesign-pakken med diffusorafdækning i kulfiber, 22” GT Design-fælge samt et sportsudstødningssystem til Cayenne Turbo Coupé. I den sorte kabine venter dig interiørpakken kulfiber: fire sportssæder i sort dellæder-/læderinteriør med sædernes midterstykke i stof med klassisk ternet mønster. Loftbeklædningen og rattet er betrukket med Alcantara®.

Letvægtssportspakke sort*
Som ekstraudstyr kan du vælge letvægtssportspakken sort med den nederste del af bagenden, skærmforøgerne, sidepanelerne, dørsidelisterne, den nederste del af fronten, luftgitre og airblades lakeret i sort (mat) samt de 22” GT Design-fælge lakeret i sort (silkeglans).
Porsche Exclusive Manufaktur


Letvægtssportspakke kulfiber**
Letvægtssportspakken kulfiber tilfører airblades og den øverste del på sidespejlene i kulfiber. Luftgitrene og den nederste del samt foden på sidespejlene er udført i sort højglansfinish.

Porsche Exclusive Manufaktur

Porsche Connect

Voice Pilot
For at du altid kan holde fokus på vejen og trafikken, får du også hjælp af Voice Pilot, din onlinestemmebetjening. Bare sig, hvor du vil hen – eller hvad du gerne vil.

Remote-pakke
Du kan hele tiden bevare overblikket over bilens data via Porsche Connect App eller via My Porsche. Du kan endda også fjernstyre bestemte funktioner som lukning af ruder og låsning af døre.

Navigation Plus
Du kommer mere stressfrit og hurtigere frem til din destination ved hjælp af trafikdata i realtid. Du kan allerede på forhånd se trafiktætheden og blive informeret rettidigt om alternative ruter.

Car Security-pakke
For at beskytte din Porsche registrerer Porsche Vehicle Tracking System (PVTS) tyveri og melder det til en alarmcentral. Derefter bliver din bil sporet og sikret af lokale myndigheder.

*

Kraftoverføring

*

8-trins Tiptronic S
En imponerende sportslighed, der både akustisk og visuelt ikke lader noget tilbage at ønske: Titansportsudstødningssystemet er udtryksfuldt, vibrerende og eksklusivt monteret på Cayenne Turbo GT, og så sparer det ikke på den kraftfulde V8-lydkulisse fra de centralt placerede afgangsrør – til gengæld sparer det på vægten takket være udførelsen i letmetal.

8-trins Tiptronic S inkl. shift-by-wire-teknologi
Når det gælder sportslighed, som har en mærkbar tiltrækning, handler det om hver enkelt millimeter og hver eneste tiendedel af et sekund. Den 8-trins Tiptronic S inkl. shift-by-wire giver mulighed for hurtige gearskift og præcise reaktioner. Reaktionstiderne er endnu kortere i indstillingerne Sport og Sport Plus i den nye Cayenne Turbo GT.

Porsche Traction Management (PTM)
Det aktive firehjulstræk Porsche Traction Management (PTM) giver optimal sideføring og den bedst mulige kraftfordeling. Du kan vælge den pågældende Offroad-indstilling i Porsche Communication Management (PCM) ved hjælp af begreber som ”Gravel” eller ”Mud”. På stejle nedkørsler holder Porsche Hill Control (PHC) hastigheden konstant mellem 3 og 30 km/h.

Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus)
PTV Plus er et system, der øger køredynamikken og stabiliteten. Det arbejder med et reguleret bremseindgreb på baghjulene og en elektronisk reguleret tværspærring på bagakslen. For stor stabilitet, fremragende vejgreb og stor adræthed ved alle hastigheder.

Rullefunktion
For at opnå en forbrugsbesparelse er det muligt at anvende den såkaldte rullefunktion i bestemte kørselssituationer. Her frakobles motoren, og omdrejningstallet sænkes til tomgangsniveau. Dermed undgår man dens bremsevirkning.

*

Soundsystem

*

BOSE®-surroundsoundsystem
Surroundsoundsystemet fra BOSE® er udstyret med 14 forstærkerkanaler. Den samlede effekt er 710 W. 14 højttalere inklusive en separat subwoofer sørger for et afbalanceret lydbillede, som er tro mod originallyden. BOSE® SoundTrue Enhancement Technology sørger for en endnu bedre lydkvalitet i forbindelse med datakomprimerede formater som fx mp3. Forstyrrende støj kompenseres af AudioPilot Noise Compensation Technology.


Burmester® 3D-highend-surroundsoundsystem
En samlet effekt på 1.455 W, 21 separat styrede højttalere inklusive aktiv subwoofer med 400 W class D digital forstærker, tovejscentersystem og over 2.500 cm² membranflade. Den nye 3D-lydoplevelse, der frembringes via de højttalere, der er integreret i A-stolperne, og af en speciel Auro-3D®-algoritme, er også imponerende. De eksklusivt galvaniserede afdækninger og ”Burmester®”-logoer på udsøgte højttalere understreger Coupé-modellens eksklusivitet og gør desuden enhver træning endnu mere intensiv med det perfekte soundtrack.

*

Assistancesystemer

*

Livet er en holdsport: Man skal kunne stole på hiannden
Jo bedre det hele er afstemt efter hinanden, desto mere dynamisk, komfortabelt, effektivt og sikkert, kommer man fremad. Porsche assistentsystemerne er konfigureret til en sportslig og aktiv kørestil og giver dig den køreglæde, du forventer af en Porsche.
For at du kommer frem til din destination mere sikkert, komfortabelt og effektivt, er Cayenne udstyret med mange assistentsystemer, der anvendes i mange forskellige kørselssituationer. Assistentsystemerne aflaster og understøtter dig ikke kun i et bredt omfang, de kan herudover også identificere farer og advare dig mod dem rettidigt. Så kan du koncentrere dig fuldt ud om det, der gør Porsche så enestående – den rendyrkede køreoplevelse.

Natsynsassistent
Natsynsassistenten giver også føreren information om, hvad der er uden for forlygternes rækkevidde, når man kører i mørke. I den forbindelse registrerer et infrarødt kamera fodgængere eller større dyr, allerede inden de bliver belyst. I kombination med PDLS Plus blinker forlygterne kort tre gange på fodgængere i vejkanen eller på kørebanen med en markeringslysfunktion for at gøre føreren specifikt opmærksom på dem.

LED-Matrix-forlygter inkl. Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus)
LED-Matrix-Beam deaktiverer målrettet segmenter i den permanente fjernlyskegle. 84 LED'er, der aktiveres separat, indstilles i den forbindelse til situationen ved at blive slukket eller dæmpet. Køretøjer foran dig eller i en modkørende vognbane blændes ikke længere, og områderne derimellem og ved siden af fortsat er fuldt oplyst.

PDLS Plus omfatter ud over funktionerne i PDLS også et elektronisk kurvelys og vejkrydslys, der baserer på navigationsdata. Når du nærmer dig et vejkryds eller en indsnævring, aktiverer vejkrydsfunktionen det venstre og højre drejelys – lyskeglen bliver bredere og kortere. Det giver en bedre belysning af omgivelserne.

Kraftoverføring

8-trins Tiptronic S
En imponerende sportslighed, der både akustisk og visuelt ikke lader noget tilbage at ønske: Titansportsudstødningssystemet er udtryksfuldt, vibrerende og eksklusivt monteret på Cayenne Turbo GT, og så sparer det ikke på den kraftfulde V8-lydkulisse fra de centralt placerede afgangsrør – til gengæld sparer det på vægten takket være udførelsen i letmetal.

8-trins Tiptronic S inkl. shift-by-wire-teknologi
Når det gælder sportslighed, som har en mærkbar tiltrækning, handler det om hver enkelt millimeter og hver eneste tiendedel af et sekund. Den 8-trins Tiptronic S inkl. shift-by-wire giver mulighed for hurtige gearskift og præcise reaktioner. Reaktionstiderne er endnu kortere i indstillingerne Sport og Sport Plus i den nye Cayenne Turbo GT.

Porsche Traction Management (PTM)
Det aktive firehjulstræk Porsche Traction Management (PTM) giver optimal sideføring og den bedst mulige kraftfordeling. Du kan vælge den pågældende Offroad-indstilling i Porsche Communication Management (PCM) ved hjælp af begreber som ”Gravel” eller ”Mud”. På stejle nedkørsler holder Porsche Hill Control (PHC) hastigheden konstant mellem 3 og 30 km/h.

Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus)
PTV Plus er et system, der øger køredynamikken og stabiliteten. Det arbejder med et reguleret bremseindgreb på baghjulene og en elektronisk reguleret tværspærring på bagakslen. For stor stabilitet, fremragende vejgreb og stor adræthed ved alle hastigheder.

Rullefunktion
For at opnå en forbrugsbesparelse er det muligt at anvende den såkaldte rullefunktion i bestemte kørselssituationer. Her frakobles motoren, og omdrejningstallet sænkes til tomgangsniveau. Dermed undgår man dens bremsevirkning.

Soundsystem

BOSE®-surroundsoundsystem
Surroundsoundsystemet fra BOSE® er udstyret med 14 forstærkerkanaler. Den samlede effekt er 710 W. 14 højttalere inklusive en separat subwoofer sørger for et afbalanceret lydbillede, som er tro mod originallyden. BOSE® SoundTrue Enhancement Technology sørger for en endnu bedre lydkvalitet i forbindelse med datakomprimerede formater som fx mp3. Forstyrrende støj kompenseres af AudioPilot Noise Compensation Technology.


Burmester® 3D-highend-surroundsoundsystem
En samlet effekt på 1.455 W, 21 separat styrede højttalere inklusive aktiv subwoofer med 400 W class D digital forstærker, tovejscentersystem og over 2.500 cm² membranflade. Den nye 3D-lydoplevelse, der frembringes via de højttalere, der er integreret i A-stolperne, og af en speciel Auro-3D®-algoritme, er også imponerende. De eksklusivt galvaniserede afdækninger og ”Burmester®”-logoer på udsøgte højttalere understreger Coupé-modellens eksklusivitet og gør desuden enhver træning endnu mere intensiv med det perfekte soundtrack.

Assistancesystemer

Livet er en holdsport: Man skal kunne stole på hiannden
Jo bedre det hele er afstemt efter hinanden, desto mere dynamisk, komfortabelt, effektivt og sikkert, kommer man fremad. Porsche assistentsystemerne er konfigureret til en sportslig og aktiv kørestil og giver dig den køreglæde, du forventer af en Porsche.
For at du kommer frem til din destination mere sikkert, komfortabelt og effektivt, er Cayenne udstyret med mange assistentsystemer, der anvendes i mange forskellige kørselssituationer. Assistentsystemerne aflaster og understøtter dig ikke kun i et bredt omfang, de kan herudover også identificere farer og advare dig mod dem rettidigt. Så kan du koncentrere dig fuldt ud om det, der gør Porsche så enestående – den rendyrkede køreoplevelse.

Natsynsassistent
Natsynsassistenten giver også føreren information om, hvad der er uden for forlygternes rækkevidde, når man kører i mørke. I den forbindelse registrerer et infrarødt kamera fodgængere eller større dyr, allerede inden de bliver belyst. I kombination med PDLS Plus blinker forlygterne kort tre gange på fodgængere i vejkanen eller på kørebanen med en markeringslysfunktion for at gøre føreren specifikt opmærksom på dem.

LED-Matrix-forlygter inkl. Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus)
LED-Matrix-Beam deaktiverer målrettet segmenter i den permanente fjernlyskegle. 84 LED'er, der aktiveres separat, indstilles i den forbindelse til situationen ved at blive slukket eller dæmpet. Køretøjer foran dig eller i en modkørende vognbane blændes ikke længere, og områderne derimellem og ved siden af fortsat er fuldt oplyst.

PDLS Plus omfatter ud over funktionerne i PDLS også et elektronisk kurvelys og vejkrydslys, der baserer på navigationsdata. Når du nærmer dig et vejkryds eller en indsnævring, aktiverer vejkrydsfunktionen det venstre og højre drejelys – lyskeglen bliver bredere og kortere. Det giver en bedre belysning af omgivelserne.

 

 

Cayenne Turbo GT Coupé

Voldsom kraftudfoldelse og præcis dynamik - Cayenne Turbo GT har alle forudsætninger for at køre med helt fremme i feltet lige fra start.

 

 

Galleri