Når man oplever særlige øjeblikke sammen, åbner det øjnene for det specielle. Det perfekte udgangspunkt til det formål: Porsche Cayenne Coupé. Designet omfavner den ikoniske silhuet fra 911’eren og fremhæver dermed Coupé-modellernes sportslighed på imponerende vis.
Til kontoret i dag, ud i terrænet eller på racerbanen i morgen – Cayenne Coupé byder på køreglæde i alt terræn og har samtidig et design, som er typisk for Porsche.
Hvis du ønsker at høre mere om Cayenne, bedes du udfylde formularen, hvorefter du vil blive kontaktet af en salgsrådgiver fra dit valgte Porsche Center hurtigst muligt. Når du henvender dig, behandler vi dine personoplysninger.Læs mere om behandlingen her.
Infotainmentsystemet med Apple CarPlay®, Spotify, Android Auto og In-Car Video øger de digitale muligheder. Der kan fx streames videoer på displayet i passagersiden under kørslen.
Alle Cayenne-modeller kan udstyres med talrige assistentsystemer, der forbedrer komforten yderligere og øger sikkerheden.
Infotainment.
Infotainmentsystemet med Apple CarPlay®, Spotify, Android Auto og In-Car Video øger de digitale muligheder. Der kan fx streames videoer på displayet i passagersiden under kørslen.
Matrix-LED-forlygter.
Med Matrix-LED-forlygter som standardudstyr øges funktionaliteten nu yderligere af HD-Matrix-LED-forlygter med over 64.000 pixels.
Assistentsystemer.
Alle Cayenne-modeller kan udstyres med talrige assistentsystemer, der forbedrer komforten yderligere og øger sikkerheden.
PASM, som er standardudstyr i alle Cayenne-modeller, er den elektroniske regulering af støddæmpersystemet. Systemet regulerer aktivt og kontinuerligt støddæmperkraften afhængigt af kørebanens tilstand og kørestilen. Det reducerer karrosseribevægelserne og øger dermed komforten på alle siddepladser. Det omfatter fire indstillinger: ”Normal”, ”Sport”, ”Sport Plus” og ”Offroad”.
Alle Cayenne-modeller har et bremsesystem med helstøbte bremsesadler i aluminium med seks stempler foran og fire stempler bagpå. Denne samlede, lukkede konstruktion resulterer i en meget stor formstivhed. Trykpunktet er præcist, og bremselængden imponerende kort.
Porsche Active Suspension Management (PASM).
PASM, som er standardudstyr i alle Cayenne-modeller, er den elektroniske regulering af støddæmpersystemet. Systemet regulerer aktivt og kontinuerligt støddæmperkraften afhængigt af kørebanens tilstand og kørestilen. Det reducerer karrosseribevægelserne og øger dermed komforten på alle siddepladser. Det omfatter fire indstillinger: ”Normal”, ”Sport”, ”Sport Plus” og ”Offroad”.
Bremser.
Alle Cayenne-modeller har et bremsesystem med helstøbte bremsesadler i aluminium med seks stempler foran og fire stempler bagpå. Denne samlede, lukkede konstruktion resulterer i en meget stor formstivhed. Trykpunktet er præcist, og bremselængden imponerende kort.
Den videreudviklede adaptive luftaffjedring med komplet bærende luftfjederben med 2-kammerteknologi giver mulighed for en endnu større spredning mellem komfort og sportslighed, mens rullekomforten forbliver uændret. Niveaureguleringen sørger for at holde bilens niveau konstant. På grund af højdeindstillingen af undervognen kan frihøjden varieres efter behov – fx ved terrænkørsel. Det er desuden muligt at sænke bilens bagende, så det er nemmere at læsse bagagerummet.
Hvad enten du sidder på førersædet eller på passagersædet: I en Porsche skal kørslen føles sportslig, men samtidig være særdeles komfortabel. Disse opgaver løser Cayenne-modellerne med bravur: med den videreudviklede undervogn og teknologier til endnu bedre tilpasning af undervognen til anvendelsen – eksempelvis til terrænkørsel. Eksempler herpå er den adaptive luftaffjedringen, Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) til aktiv krængningsstabilisering eller bagakselstyringen.
4,0-liters V8-biturbomotoren. Cayenne S og Cayenne S Coupé drives af en nyudviklet 4,0-liters V8-biturbomotor med en maksimal ydelse på 474 hk og et drejningsmoment på 600 Nm. V8-motoren leverer enestående præstationer, et højt drejningsmoment, vibrationssvag motorgang og en karakteristisk lyd.
Cayenne E-Hybrid-modellerne er udstyret med en ny batterigeneration, som øger den elektriske rækkevidde. Desuden leverer en ny elmotor med en ydelse på 177 hk suveræne præstationer i e-Modus.
Elmotor. I Cayenne E-Hybrid og Cayenne E-Hybrid Coupé opnås den høje systemydelse på 470 hk takket være kombinationen af den 3,0-liters V6-turbomotor og den nye elmotor med en ydelse på 176 hk. Elmotorens markant højere ydelse leverer både suveræne præstationer i e-Modus og et stærkt supplement til forbrændingsmotoren fx ved accelerationer. Elmotoren forsynes med strøm fra det nye batteri på 25,9 kW/h.
Adaptiv luftaffjedring.
Den videreudviklede adaptive luftaffjedring med komplet bærende luftfjederben med 2-kammerteknologi giver mulighed for en endnu større spredning mellem komfort og sportslighed, mens rullekomforten forbliver uændret. Niveaureguleringen sørger for at holde bilens niveau konstant. På grund af højdeindstillingen af undervognen kan frihøjden varieres efter behov – fx ved terrænkørsel. Det er desuden muligt at sænke bilens bagende, så det er nemmere at læsse bagagerummet.
Drivlinje og undervogn.
Hvad enten du sidder på førersædet eller på passagersædet: I en Porsche skal kørslen føles sportslig, men samtidig være særdeles komfortabel. Disse opgaver løser Cayenne-modellerne med bravur: med den videreudviklede undervogn og teknologier til endnu bedre tilpasning af undervognen til anvendelsen – eksempelvis til terrænkørsel. Eksempler herpå er den adaptive luftaffjedringen, Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) til aktiv krængningsstabilisering eller bagakselstyringen.
4,0-liters V8-biturbomotoren. Cayenne S og Cayenne S Coupé drives af en nyudviklet 4,0-liters V8-biturbomotor med en maksimal ydelse på 474 hk og et drejningsmoment på 600 Nm. V8-motoren leverer enestående præstationer, et højt drejningsmoment, vibrationssvag motorgang og en karakteristisk lyd.
E-Hybrid.
Cayenne E-Hybrid-modellerne er udstyret med en ny batterigeneration, som øger den elektriske rækkevidde. Desuden leverer en ny elmotor med en ydelse på 177 hk suveræne præstationer i e-Modus.
Elmotor. I Cayenne E-Hybrid og Cayenne E-Hybrid Coupé opnås den høje systemydelse på 470 hk takket være kombinationen af den 3,0-liters V6-turbomotor og den nye elmotor med en ydelse på 176 hk. Elmotorens markant højere ydelse leverer både suveræne præstationer i e-Modus og et stærkt supplement til forbrændingsmotoren fx ved accelerationer. Elmotoren forsynes med strøm fra det nye batteri på 25,9 kW/h.
Vil du være godt kørende fra start?
Tilkøb en startpakke til din Cayenne fra Porsche Tequipment.
Mode 3 (type 2) 7,5 mtr. ladekabel m. opbevaringstaske