Fartvind i ansigtet.

Speedster-konceptet er den perfekte hyldest til åben kørsel og kystvejene rundt omkring i verden.

Den nye 911 Speedster

Fra kr. 5.213.427

Teknik | Konfigurér

Tekniske Data


Brændstofforbrug/emissioner*

Brændstofforbrug ved blandet kørsel: 7,3 km/l

CO2-emissioner ved blandet kørsel: 310 g/km

7,3
km/l
310
g/km
510 hk/375 kW Ydelse (hk/kW)
4,0 sek. Acceleration 0 - 100 km/t
310 km/t Tophastighed
1.852 mm Bredde
4.562 mm Længde
Highlights
*

Udvendigt design

*

Helt klart en 911’er. Og på en eller anden måde alligevel ikke. Speedster er formentlig det mest særprægede 911-koncept, som du kommer til at se på vejene rundt om i verden. Og helt sikkert et af de smukkeste.

Helt klart: Proportionerne, linjeføringen og formsproget er umiskendelige. CfK-skærmene er muskuløse, forlygterne har en rund udformning – altså typisk 911. Frontbeklædningen med de store køleluftåbninger og den sorte spoilerkant er også typisk – for 911 GT-modellerne. Og det samme gælder udformningen af frontklappen af kulfiber. Og det er ikke så underligt, for designet og det brede karrosseri stammer fra 911 GT3.

Og der er mere endnu, som fascinerer. Forruden er ekstra lav og gør bilen endnu lavere, endnu mere kompakt og endnu mere atletisk. Dette har en lang tradition bag sig for Speedster-modellen. Og tre gode grunde: nærheden til vejbanen, den permanente flirt med elementerne og en ufiltreret sportslighed.

De 20” fælge af smedet letmetal med centermøtrik og Porsche våbenskjold viser nærheden til racerbanen. Og sikrer frit udsyn til det standardmonterede system Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). For inde bag facaden er ”Speedsteren” nemlig en Porsche GT-model. Og et eksklusivt særsyn, når det gælder designet.

Ud over den lavere silhuet omfatter bagenden endnu et umiskendeligt Speedster-kendetegn: de dynamiske streamlinere. De sidder på bagklappen af kulfiber, som er formet af en komponent og derfor er ekstra stiv.

Streamlinerne er uden tvivl fingeraftrykket fra enhver 911 Speedster. Med deres strømlinede udformning forlænger de rent optisk hovedstøtterne i retning mod bilens bagende. På den nye 911 Speedster er de længere og mere markant udformede end nogensinde før. Det fjerner den lette pukkel på tidligere modeller fra den bredt udformede bagende.

Et sportsligt kendetegn ved den nye 911 Speedster: den atletiske bagende, sportsudstødningssystemet med de to centrale afgangsrør samt letvægtshækbeklædningen med ekstra udluftningsåbninger.

Den nye 911 Speedster: vores bidrag til forskønnelse af vejene. Og en hymne til dem. Ganske enkelt en helt særlig 911'er.

*

Indvendigt design

*

Reduceret. Puristisk. Sort. Og med mange elementer af læder. Det sportslige interiør i den nye 911 Speedster er rettet mod selve kørslen. Kørsel med stil naturligvis.

Sportsrattet er klassisk sort, ratkransen er af læder og kl. 12-markeringen er et tegn på nærheden til motorsporten. Instrumenterne minder om designet fra 60’erne, da viserne var hvide og tallene samt skalastregerne grønne hos Porsche. ”Speedster”-modelbetegnelsen i sølv på pyntelisten i passagersiden tilfører bilen eksklusivitet.

Plaketten med jubilæumslogoet mellem sæderne er en henvisning til det begrænsede antal på 1.948 stk. af den nye 911 Speedster. Det er ikke helt tilfældigt, at tallet også henviser til fødeåret for den første sportsvogn med navnet Porsche.

Den udprægede sportslighed ses på interiørdele i kulfiberlook som fx dørpanelerne og pyntebeklædningen på instrumentpanelet med ”Speedster”-modelbetegnelse. Døråbningsstropperne står for konsekvent letvægtskonstruktion. Helt i stil med en Porsche GT-model. Det samme gælder for den forkortede gearstang med sort lædergreb.

De komplet skålformede sæder af kulfiberforstærket kunststof (CfK) i kulfiberlook har elektrisk sædehøjdeindstilling og byder til trods for den sportslige konstruktion på behagelig komfort og maksimal sidestøtte – eksempelvis på kystvejene med mange sving. Sidestøtterne, sædernes perforerede midterstykker samt hovedstøtterne med sort broderet ”Speedster”-modelbetegnelse er betrukket med sort, glat læder. Den karakteristiske udformning af sæderne og udskæringerne i sædernes midterstykker minder om designet på 918 Spyder.

Et klimaanlæg? Det er ikke et must i en bil med så meget frihedstrang – og derfor er det ikke monteret som standard, men kan tilvælges uden merpris. Ligeledes som tilvalg uden merpris kan du få Porsche Communication Management (PCM) inklusive onlinenavigation, Sound Package Plus og Connect Plus-modul inklusive Apple® CarPlay. Kort sagt: Du beslutter selv, hvor puristisk du vil køre.

Der er ikke meget at sige om bagsædepladserne. For denne 911’er har ikke nogen. Den er nemlig en Speedster med DNA'et fra en Porsche GT-model.

Udvendigt design

Helt klart en 911’er. Og på en eller anden måde alligevel ikke. Speedster er formentlig det mest særprægede 911-koncept, som du kommer til at se på vejene rundt om i verden. Og helt sikkert et af de smukkeste.

Helt klart: Proportionerne, linjeføringen og formsproget er umiskendelige. CfK-skærmene er muskuløse, forlygterne har en rund udformning – altså typisk 911. Frontbeklædningen med de store køleluftåbninger og den sorte spoilerkant er også typisk – for 911 GT-modellerne. Og det samme gælder udformningen af frontklappen af kulfiber. Og det er ikke så underligt, for designet og det brede karrosseri stammer fra 911 GT3.

Og der er mere endnu, som fascinerer. Forruden er ekstra lav og gør bilen endnu lavere, endnu mere kompakt og endnu mere atletisk. Dette har en lang tradition bag sig for Speedster-modellen. Og tre gode grunde: nærheden til vejbanen, den permanente flirt med elementerne og en ufiltreret sportslighed.

De 20” fælge af smedet letmetal med centermøtrik og Porsche våbenskjold viser nærheden til racerbanen. Og sikrer frit udsyn til det standardmonterede system Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). For inde bag facaden er ”Speedsteren” nemlig en Porsche GT-model. Og et eksklusivt særsyn, når det gælder designet.

Ud over den lavere silhuet omfatter bagenden endnu et umiskendeligt Speedster-kendetegn: de dynamiske streamlinere. De sidder på bagklappen af kulfiber, som er formet af en komponent og derfor er ekstra stiv.

Streamlinerne er uden tvivl fingeraftrykket fra enhver 911 Speedster. Med deres strømlinede udformning forlænger de rent optisk hovedstøtterne i retning mod bilens bagende. På den nye 911 Speedster er de længere og mere markant udformede end nogensinde før. Det fjerner den lette pukkel på tidligere modeller fra den bredt udformede bagende.

Et sportsligt kendetegn ved den nye 911 Speedster: den atletiske bagende, sportsudstødningssystemet med de to centrale afgangsrør samt letvægtshækbeklædningen med ekstra udluftningsåbninger.

Den nye 911 Speedster: vores bidrag til forskønnelse af vejene. Og en hymne til dem. Ganske enkelt en helt særlig 911'er.

Indvendigt design

Reduceret. Puristisk. Sort. Og med mange elementer af læder. Det sportslige interiør i den nye 911 Speedster er rettet mod selve kørslen. Kørsel med stil naturligvis.

Sportsrattet er klassisk sort, ratkransen er af læder og kl. 12-markeringen er et tegn på nærheden til motorsporten. Instrumenterne minder om designet fra 60’erne, da viserne var hvide og tallene samt skalastregerne grønne hos Porsche. ”Speedster”-modelbetegnelsen i sølv på pyntelisten i passagersiden tilfører bilen eksklusivitet.

Plaketten med jubilæumslogoet mellem sæderne er en henvisning til det begrænsede antal på 1.948 stk. af den nye 911 Speedster. Det er ikke helt tilfældigt, at tallet også henviser til fødeåret for den første sportsvogn med navnet Porsche.

Den udprægede sportslighed ses på interiørdele i kulfiberlook som fx dørpanelerne og pyntebeklædningen på instrumentpanelet med ”Speedster”-modelbetegnelse. Døråbningsstropperne står for konsekvent letvægtskonstruktion. Helt i stil med en Porsche GT-model. Det samme gælder for den forkortede gearstang med sort lædergreb.

De komplet skålformede sæder af kulfiberforstærket kunststof (CfK) i kulfiberlook har elektrisk sædehøjdeindstilling og byder til trods for den sportslige konstruktion på behagelig komfort og maksimal sidestøtte – eksempelvis på kystvejene med mange sving. Sidestøtterne, sædernes perforerede midterstykker samt hovedstøtterne med sort broderet ”Speedster”-modelbetegnelse er betrukket med sort, glat læder. Den karakteristiske udformning af sæderne og udskæringerne i sædernes midterstykker minder om designet på 918 Spyder.

Et klimaanlæg? Det er ikke et must i en bil med så meget frihedstrang – og derfor er det ikke monteret som standard, men kan tilvælges uden merpris. Ligeledes som tilvalg uden merpris kan du få Porsche Communication Management (PCM) inklusive onlinenavigation, Sound Package Plus og Connect Plus-modul inklusive Apple® CarPlay. Kort sagt: Du beslutter selv, hvor puristisk du vil køre.

Der er ikke meget at sige om bagsædepladserne. For denne 911’er har ikke nogen. Den er nemlig en Speedster med DNA'et fra en Porsche GT-model.

*

Heritage Design-pakke

*

Vi er særligt forpligtede over for vores sportslige historie. Og det påskønner vi med Heritage Design-pakken, der fås som ekstraudstyr til den nye 911 Speedster. De talrige eksklusive detaljer og en usædvanlig samlet pakke viser også, hvor meget glæde der gemmer sig i denne forpligtelse. For Heritage Design-pakken er blevet konstrueret af Porsche designere og fremstillet ved hjælp af stor håndværkskunst hos Porsche Exclusive Manufaktur. Med en puristisk tilgang leder den bilens fører tilbage til mærkets rødder på en stilsikker måde.

Grundlaget for Heritage Design-pakken udgøres af en klassisk sportslig lakering i GT-sølvmetallic. En henvisning til motorsportens pionertid, hvor de fleste racerbiler beherskede racerbanerne rundt om i verden iklædt denne farve.

Den delvis hvidlakerede forreste del af bilen vækker med sit nostalgiske design minder om racerbilsudgaverne af 356-modellen. Den såkaldte ”lollipop” på dørene og på frontklappen har ikonisk karakter og giver samtidig en eksklusiv mulighed for at gøre 911 Speedster til din drømmesportsvogn: efter eget valg med nummer ”48” som et minde om det år, hvor Porsche blev grundlagt – eller med dit helt personlige startnummer. Den historiske ”PORSCHE”-tekst på bilens side fuldender billedet. Bremsesadlerne, som følger med Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB), er eksklusivt til denne udstyrsvariant lakeret i sort (højglans) og forsynet med hvid ”PORSCHE”-tekst.

Guldfarvede ”Speedster”-modelbetegnelser på bagenden og på streamlinernes sider fuldender det harmoniske helhedskoncept. Udført i historisk design: Porsche våbenskjoldene på frontklappen og på fælgenes centermøtrikker, der er lakeret i platinum (silkeglans).

Bilens Indoor Car Cover i bilspecifikt design med guldfarvet kantbånd sørger for, at den historiske charme ved Heritage Design-pakken på din 911 Speedster hele tiden bevares bedst muligt.

Heritage Design-pakken til 911 Speedster udgør premieren på en række nye udstyrspakker fra Porsche Exclusive Manufaktur. Med en autentisk relation til Porsches historie og med masser af kærlighed til detaljen vil vi også i de kommende modeller overføre vores sportsvognstradition stilsikkert i retning mod fremtiden.

I interiøret supplerer elementer af førsteklasses naturlæder i cognacfarve bi-color-læderinteriørets helhedsbillede. Eksempelvis er de komplet skålformede sæder udført helt i cognacfarvet læder, og det historiske Porsche våbenskjold er præget på hovedstøtterne. Sædernes ryglæn er lakeret i GT-sølvmetallic.

Inskriptionen ”Porsche Exclusive Manufaktur” på afdækningen til opbevaringsrummet i midterkonsollen henviser til produktionsstedet for denne eksklusive bil. En spændende kontrast: Interiørpakken lakeret i GT-sølvmetallic. Et pragtstykke: den guldfarvede og fremhævede ”Speedster”-modelbetegnelse på pyntebeklædningen til instrumentpanelet.

Jubilæumslogoet på limited edition-plaketten mellem sæderne er også guldfarvet, mens skiftediagrammet på gearstangen er holdt i cognacfarve. Det samme gælder den sportslige kl. 12-markering på rattet, der ellers er holdt helt i sort. Det er forsynet med det historiske Porsche våbenskjold ligesom bilnøglen, der er lakeret i bilens lakfarve. Det tilhørende nøgleetui i cognacfarvet læder er prydet af ”Speedster"-modelbetegnelsen – præcist ligesom panellisterne i sort eloxeret ædelstål.

*

Præstationer

*

Speedsters lange historie fyldt med sving har en klar fysisk kerne: motoren omme i bagenden. I den nye 911 Speedster sidder der en boxersugemotor med en slagvolumen på hele 4 liter. Med et højomdrejningstalkoncept, der kommer op på 9.000 omdr./min. Det maksimale drejningsmoment er 470 Nm. Og ydelsen ligger på imponerende 510 hk.

Accelerations- og hastighedstallene er også alt andet end sædvanlige. For med den 6-trins manuelle GT-sportsgearkasse sprinter den nye 911 Speedster fra 0 til 100 km/h på kun 4,0 sek. Fremdriften fortsætter helt op til over 300 km/h. Hvor har den det fra? Fra 911 GT3 – og dens endnu mere kraftfulde fætter 911 GT3 RS.

RS-motoren er ekstra robust og højtydende, og den er oprindeligt baseret på 911 GT3 Cup. Princippet med olieforsyning med tørsump og separat motorolietank, fuldt variabel trykoliepumpe og en højeffektiv forsyning af lejestederne via krumtapakslen stammer også fra motorsporten.

4-ventil-teknikken med vippearme og fast ventilmekanisme er ligeledes blevet udviklet til racerbanerne. Motorblokken og topstykkerne er af aluminium, og titanplejlstængerne er smedede. Knastakselforstillingen udføres præcist afstemt efter omdrejningstal og belastningstilstand takket være VarioCam. I den forbindelse sørger seks separate gasspjæld i hver cylinder for optimal lufttilførsel.

En stereo-lambda-regulering regulerer udstødningssammensætningen og overvåger skadestofomdannelsen i katalysatorerne. For at reducere udledningen af partikler er 911 Speedster udstyret med et partikelfilter, således at den opfylder udstødningsnormen Euro 6d-TEMP-EVAP-ISC. Den nødvendige regenereringsproces for partikelfiltret forløber automatisk og ubemærket. Den ekstra vægt fra sportsudstødningssystemet på grund af det ekstra partikelfilter er blevet mere end kompenseret ved hjælp af et nyudviklet letvægtskoncept.

Resultatet af alle disse tiltag: en direkte respons og motorsportstypiske præstationer. Med det uforlignelige soundtrack fra en rendyrket sugemotor. Nemlig helt fantastisk. Og så endda også vanvittigt hurtig.

*

Undervogn og Sport Chrono pakke

*

Tæt på vejbanen, endnu tættere på motorsporten: Det er filosofien bag afstemningen af den nye 911 Speedster. Dens undervogn er afledt fra 911 GT3. Den har en motorsportsspecifik direkte opsætning, og bilen har så markant en fremtoning på vejen, som det forventes af en GT-bil. Alle undervognsreguleringssystemer er desuden afstemt specifikt til 911 Speedster.

Bagakselstyring: Præstationer og anvendelighed i dagligdagen kombineres af den standardmonterede bagakselstyring med sportsafstemning. Ved lave hastigheder styrer systemet baghjulene i modsat retning af de drejede forhjul. Det giver en virtuelt kortere akselafstand. Man kan køre mere dynamisk gennem skarpe sving. Det er også lettere at manøvrere. Ved højere hastigheder styrer systemet baghjulene i samme retning som de drejede forhjul. Takket være den virtuelle forlængelse af akselafstanden øges kørselsstabiliteten og adrætheden, især i højhastighedsområdet.

Dynamiske motorophæng: Det elektronisk regulerede system minimerer de mærkbare svingninger og vibrationer fra hele drivlinjen, især fra motoren. Og det kombinerer fordelene ved et hårdt og et blødt motorophæng. Ved belastningsskift og i hurtige sving bliver køreegenskaberne mærkbart mere stabile med et hårdere motorophæng. Derudover reducerer de dynamiske motorophæng motorens vertikale svingninger ved acceleration med fuld kraft. Resultatet er en mere jævn og kraftfuld trækkraft på bagakslen, bedre vejgreb og en bedre acceleration. Og ved en afdæmpet kørestil øges kørekomforten takket være en blødere indstilling af de dynamiske motorophæng.

Porsche Active Suspension Management (PASM, ca. 25 mm sænkning i forhold til 911 Carrera): Den elektroniske justering af støddæmpersystemet regulerer aktivt og kontinuerligt støddæmperkraften for hvert enkelt hjul – afhængigt af vejbanens tilstand og kørestilen. Med et tryk på en knap kan du vælge mellem to forskellige sportslige programmer: Den normale indstilling er sat op til sportslig kørsel på offentlig vej. Sportsindstillingen er afstemt til maksimal tværacceleration og bedst muligt vejgreb på en helt flad kørebane – hvis du skulle få lyst til at køre en tur på racerbanen.

Porsche Stability Management (PSM): PSM er et automatisk reguleringssystem til stabilisering i det køredynamiske grænseområde. Systemet kan deaktiveres komplet i to trin. For bevidst sportslige køreegenskaber.

Porsche Torque Vectoring (PTV): Systemet arbejder med en mekanisk reguleret bagakseltværspærring. For bedre vejgreb og en forøgelse af tværdynamikken samt øget kørselsstabilitet ved belastningsskift i sving og ved vognbaneskift.

Fælge og dæk: Bilen kører på 20” store fælge af smedet letmetal i sort (silkeglans) med centermøtrik. Sportsdæk med godkendelse til vejbrug sørger for det nødvendige vejgreb.*

Sport Chrono pakke: Sport chrono pakken (ekstraudstyr) byder ud over det analoge og digitale stopur på instrumentpanelet også på muligheden for at registrere, gemme og analysere tider på din personlige favoritstrækning eller -bane. Man kan både registrere valgfrie vejstrækninger og definere referencestrækninger.

Porsche Communication Management (PCM), der fås som tilvalg uden merpris, udvides med en Performance-visning. Den viser blandt andet også føreren den aktuelt anvendte motorydelse og drejningsmomentet i kombiinstrumentet.

* På grund af den lille profildybde er der øget fare for akvaplaning på våd vej.

Heritage Design-pakke

Vi er særligt forpligtede over for vores sportslige historie. Og det påskønner vi med Heritage Design-pakken, der fås som ekstraudstyr til den nye 911 Speedster. De talrige eksklusive detaljer og en usædvanlig samlet pakke viser også, hvor meget glæde der gemmer sig i denne forpligtelse. For Heritage Design-pakken er blevet konstrueret af Porsche designere og fremstillet ved hjælp af stor håndværkskunst hos Porsche Exclusive Manufaktur. Med en puristisk tilgang leder den bilens fører tilbage til mærkets rødder på en stilsikker måde.

Grundlaget for Heritage Design-pakken udgøres af en klassisk sportslig lakering i GT-sølvmetallic. En henvisning til motorsportens pionertid, hvor de fleste racerbiler beherskede racerbanerne rundt om i verden iklædt denne farve.

Den delvis hvidlakerede forreste del af bilen vækker med sit nostalgiske design minder om racerbilsudgaverne af 356-modellen. Den såkaldte ”lollipop” på dørene og på frontklappen har ikonisk karakter og giver samtidig en eksklusiv mulighed for at gøre 911 Speedster til din drømmesportsvogn: efter eget valg med nummer ”48” som et minde om det år, hvor Porsche blev grundlagt – eller med dit helt personlige startnummer. Den historiske ”PORSCHE”-tekst på bilens side fuldender billedet. Bremsesadlerne, som følger med Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB), er eksklusivt til denne udstyrsvariant lakeret i sort (højglans) og forsynet med hvid ”PORSCHE”-tekst.

Guldfarvede ”Speedster”-modelbetegnelser på bagenden og på streamlinernes sider fuldender det harmoniske helhedskoncept. Udført i historisk design: Porsche våbenskjoldene på frontklappen og på fælgenes centermøtrikker, der er lakeret i platinum (silkeglans).

Bilens Indoor Car Cover i bilspecifikt design med guldfarvet kantbånd sørger for, at den historiske charme ved Heritage Design-pakken på din 911 Speedster hele tiden bevares bedst muligt.

Heritage Design-pakken til 911 Speedster udgør premieren på en række nye udstyrspakker fra Porsche Exclusive Manufaktur. Med en autentisk relation til Porsches historie og med masser af kærlighed til detaljen vil vi også i de kommende modeller overføre vores sportsvognstradition stilsikkert i retning mod fremtiden.

I interiøret supplerer elementer af førsteklasses naturlæder i cognacfarve bi-color-læderinteriørets helhedsbillede. Eksempelvis er de komplet skålformede sæder udført helt i cognacfarvet læder, og det historiske Porsche våbenskjold er præget på hovedstøtterne. Sædernes ryglæn er lakeret i GT-sølvmetallic.

Inskriptionen ”Porsche Exclusive Manufaktur” på afdækningen til opbevaringsrummet i midterkonsollen henviser til produktionsstedet for denne eksklusive bil. En spændende kontrast: Interiørpakken lakeret i GT-sølvmetallic. Et pragtstykke: den guldfarvede og fremhævede ”Speedster”-modelbetegnelse på pyntebeklædningen til instrumentpanelet.

Jubilæumslogoet på limited edition-plaketten mellem sæderne er også guldfarvet, mens skiftediagrammet på gearstangen er holdt i cognacfarve. Det samme gælder den sportslige kl. 12-markering på rattet, der ellers er holdt helt i sort. Det er forsynet med det historiske Porsche våbenskjold ligesom bilnøglen, der er lakeret i bilens lakfarve. Det tilhørende nøgleetui i cognacfarvet læder er prydet af ”Speedster"-modelbetegnelsen – præcist ligesom panellisterne i sort eloxeret ædelstål.

Præstationer

Speedsters lange historie fyldt med sving har en klar fysisk kerne: motoren omme i bagenden. I den nye 911 Speedster sidder der en boxersugemotor med en slagvolumen på hele 4 liter. Med et højomdrejningstalkoncept, der kommer op på 9.000 omdr./min. Det maksimale drejningsmoment er 470 Nm. Og ydelsen ligger på imponerende 510 hk.

Accelerations- og hastighedstallene er også alt andet end sædvanlige. For med den 6-trins manuelle GT-sportsgearkasse sprinter den nye 911 Speedster fra 0 til 100 km/h på kun 4,0 sek. Fremdriften fortsætter helt op til over 300 km/h. Hvor har den det fra? Fra 911 GT3 – og dens endnu mere kraftfulde fætter 911 GT3 RS.

RS-motoren er ekstra robust og højtydende, og den er oprindeligt baseret på 911 GT3 Cup. Princippet med olieforsyning med tørsump og separat motorolietank, fuldt variabel trykoliepumpe og en højeffektiv forsyning af lejestederne via krumtapakslen stammer også fra motorsporten.

4-ventil-teknikken med vippearme og fast ventilmekanisme er ligeledes blevet udviklet til racerbanerne. Motorblokken og topstykkerne er af aluminium, og titanplejlstængerne er smedede. Knastakselforstillingen udføres præcist afstemt efter omdrejningstal og belastningstilstand takket være VarioCam. I den forbindelse sørger seks separate gasspjæld i hver cylinder for optimal lufttilførsel.

En stereo-lambda-regulering regulerer udstødningssammensætningen og overvåger skadestofomdannelsen i katalysatorerne. For at reducere udledningen af partikler er 911 Speedster udstyret med et partikelfilter, således at den opfylder udstødningsnormen Euro 6d-TEMP-EVAP-ISC. Den nødvendige regenereringsproces for partikelfiltret forløber automatisk og ubemærket. Den ekstra vægt fra sportsudstødningssystemet på grund af det ekstra partikelfilter er blevet mere end kompenseret ved hjælp af et nyudviklet letvægtskoncept.

Resultatet af alle disse tiltag: en direkte respons og motorsportstypiske præstationer. Med det uforlignelige soundtrack fra en rendyrket sugemotor. Nemlig helt fantastisk. Og så endda også vanvittigt hurtig.

Undervogn og Sport Chrono pakke

Tæt på vejbanen, endnu tættere på motorsporten: Det er filosofien bag afstemningen af den nye 911 Speedster. Dens undervogn er afledt fra 911 GT3. Den har en motorsportsspecifik direkte opsætning, og bilen har så markant en fremtoning på vejen, som det forventes af en GT-bil. Alle undervognsreguleringssystemer er desuden afstemt specifikt til 911 Speedster.

Bagakselstyring: Præstationer og anvendelighed i dagligdagen kombineres af den standardmonterede bagakselstyring med sportsafstemning. Ved lave hastigheder styrer systemet baghjulene i modsat retning af de drejede forhjul. Det giver en virtuelt kortere akselafstand. Man kan køre mere dynamisk gennem skarpe sving. Det er også lettere at manøvrere. Ved højere hastigheder styrer systemet baghjulene i samme retning som de drejede forhjul. Takket være den virtuelle forlængelse af akselafstanden øges kørselsstabiliteten og adrætheden, især i højhastighedsområdet.

Dynamiske motorophæng: Det elektronisk regulerede system minimerer de mærkbare svingninger og vibrationer fra hele drivlinjen, især fra motoren. Og det kombinerer fordelene ved et hårdt og et blødt motorophæng. Ved belastningsskift og i hurtige sving bliver køreegenskaberne mærkbart mere stabile med et hårdere motorophæng. Derudover reducerer de dynamiske motorophæng motorens vertikale svingninger ved acceleration med fuld kraft. Resultatet er en mere jævn og kraftfuld trækkraft på bagakslen, bedre vejgreb og en bedre acceleration. Og ved en afdæmpet kørestil øges kørekomforten takket være en blødere indstilling af de dynamiske motorophæng.

Porsche Active Suspension Management (PASM, ca. 25 mm sænkning i forhold til 911 Carrera): Den elektroniske justering af støddæmpersystemet regulerer aktivt og kontinuerligt støddæmperkraften for hvert enkelt hjul – afhængigt af vejbanens tilstand og kørestilen. Med et tryk på en knap kan du vælge mellem to forskellige sportslige programmer: Den normale indstilling er sat op til sportslig kørsel på offentlig vej. Sportsindstillingen er afstemt til maksimal tværacceleration og bedst muligt vejgreb på en helt flad kørebane – hvis du skulle få lyst til at køre en tur på racerbanen.

Porsche Stability Management (PSM): PSM er et automatisk reguleringssystem til stabilisering i det køredynamiske grænseområde. Systemet kan deaktiveres komplet i to trin. For bevidst sportslige køreegenskaber.

Porsche Torque Vectoring (PTV): Systemet arbejder med en mekanisk reguleret bagakseltværspærring. For bedre vejgreb og en forøgelse af tværdynamikken samt øget kørselsstabilitet ved belastningsskift i sving og ved vognbaneskift.

Fælge og dæk: Bilen kører på 20” store fælge af smedet letmetal i sort (silkeglans) med centermøtrik. Sportsdæk med godkendelse til vejbrug sørger for det nødvendige vejgreb.*

Sport Chrono pakke: Sport chrono pakken (ekstraudstyr) byder ud over det analoge og digitale stopur på instrumentpanelet også på muligheden for at registrere, gemme og analysere tider på din personlige favoritstrækning eller -bane. Man kan både registrere valgfrie vejstrækninger og definere referencestrækninger.

Porsche Communication Management (PCM), der fås som tilvalg uden merpris, udvides med en Performance-visning. Den viser blandt andet også føreren den aktuelt anvendte motorydelse og drejningsmomentet i kombiinstrumentet.

* På grund af den lille profildybde er der øget fare for akvaplaning på våd vej.

Galleri