Tekniske Data
Akselafstand: 2.450 mm
Længde: 4.507 mm Højde: 1.297 mm
Oversigt over tekniske data
*Vigtig information

I øjeblikket sker omstillingen til modelår 2019 og til den helt nye europæiske målestandard for brændstofforbrug og udstødning – WLTP.
Denne model er endnu ikke færdigtestet eller endelig godkendt i forhold til de nye standarder og kan derfor ikke konfigureres som modelår 2019 endnu. Tekniske data og priser som vises, gælder for det udgående modelår 2018.

Modelinformation

Ideen bag 911 Turbo S Exclusive Series

Et trylleslag. Et vanvid. En milepæl. Sådan gik snakken i 1974 på biludstillingen i Paris. For allerede den første 911 Turbo beviste på imponerende vis, hvordan man bryder konventioner. Med mod. Med stil. Og med ydelse. På den måde viste Porsche noget, som andre bilproducenter i en tid med en global oliekrise og bilfrie søndage manglede: holdning. Med en af de første serieproducerede sportsvogne med udstødningsturbolader. Med den første supersportsvogn overhovedet. Hele den bilinteresserede verdens holdt vejret – og har sidenhen gjort det ved enhver ny 911 Turbo. Der er nærmest ingen andre biler, der udtrykker mærket Porsche og deres ingeniørers mentalitet bedre. Eller sagt mere præcist: mere kraftfuldt. 911 Turbo var og er et fingerpeg mod sportsvognens fremtiden og samtidig dens nutid. Den kombinerer præstationer i topklasse med høj effektivitet og hverdagsanvendelighed. Så derfor er det heller ikke så mærkeligt, at en af de første begrænsede, små serieproduktioner fra Porsche Exclusive for præcis 25 år siden var baseret på en 911 Turbo. Et mere kraftfuldt statement end 964 Turbo S-letvægtskonstruktionen i speedgul? Det er svært at forestille sig. For 911 Turbo har jo for os aldrig bare været en sportsvogn. Den har altid været sportsvognen. En Stradivarius. Et maleri fra en af de store billedkunstnere. En fascinerende koncert. En usædvanlig sportsvogn. 911 Turbo S Exclusive Series. Det er de sjældne ting, der fortryller os. Fordi vi måske kun ser dem en gang i løbet af livet. Fordi de river os ud af normaliteten. Fordi de viser os, at det umulige ikke er et faktum. Men bare en mening. Disse ting er anderledes. Nye. Sjældne. Inspireret af en stor ide. Præget af usædvanlig kunnen. Formet af stor håndværkskunst, drevet af lidenskab og en forkærlighed for detaljen. Nu fortolker vi vores lidenskab ekstra dynamisk. Med en ydelse, der er blevet øget med 27 hk i forhold til 911 Turbo S. Resultat: 607 hk. Et drejningsmoment på 750 Nm. 500 eksemplarer. Letvægtskonstruktion møder håndværkskunst. Kulfiber møder karakter. Perfektion møder performance. Resultatet: 911 Turbo S Exclusive Series

Læs mere

Udvendigt design

911 Turbo S står for styrke. Trang til at komme fremad. Tilstedeværelse. Kan man øge det? Vi ville ikke være Porsche, hvis vi ikke gjorde det – og lavede en 911 Turbo S Exclusive Series ud af en 911 Turbo S. Og et eksklusivt særsyn ud af en sportsvogn. Allerede det udvendige design er meget – men bare ikke almindeligt. Letvægtskonstruktion fra front- til hækspoiler. Det prægende materiale: kulfiber. Farven: gyldengul metallak. Håndlakeret. Med flere mellemliggende småperfektioneringer for at skabe en perfekt overgang fra dæklakken i gyldengul metallak til to striber i klarlak. De giver frit udsyn til et centralt letvægtskendetegn: frontklappens og taget kulfiberstruktur. Den markante konturering i de to synlige kulfiberstriber fremhæver det sportslige look for 911 Turbo S Exclusive Series yderligere. Luftindtagene i fronten er lakeret i sort (højglans). Tonede LED-forlygter inklusive Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus) er en del af standardudstyret og fuldender et frontdesign, som man ikke får at se hver dag. SportDesign-sidespejlene er typiske for 911 Turbo S, sidespejlkapperne af kulfiber er typisk for Porsche Exclusive Manufaktur. Sideluftindtagene er ligeledes af kulfiber. Det samme er de nydesignede sidepaneler. Aerokittet 911 Turbo understreger det usædvanlige design af 911 Turbo S Exclusive Series. Den udkørlige hækspoiler er lavet af kulfiber. Og det samme er den nederste del af bagenden, der danner er passende ramme til de to kraftfulde, sorte og dobbelte afgangsrør i nyt design. Luftindtagene er lakeret i sort (højglans), og de tredimensionelle baglygter er tonede. Det udvendige design af 911 Turbo S Exclusive Series fuldendes af ”Porsche Exclusive Manufaktur”-mærket på bilens sider og ”Exclusive Series”-modelbetegnelsen på det centrale luftindtag ved bagklappen, der – hvad ellers – ligeledes er fremstillet af kulfiber. Ved de nydesignede 20” 911 Turbo S Exclusive Design-fælge med centermøtrik mødes hightech og håndværk. Fælgene grundes først i gyldengul metallak og lakeres herefter over i sort (højglans). Først herefter udskærer en laser meget præcise designlinjer i bilens farve gyldengul metallak. Det 5-egede design er inspireret af Sport Classic-fælgen og er udført meget elegant. Endnu en reminiscens til letvægtskonstruktionen. Sort i stedet for gul. Også dét er en nyhed. Bremsesadlerne til Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) er ikke som normalt lakeret i gul – de er i stedet, og helt i tråd med helhedsindtrykket, lakeret i sort (højglans). ”PORSCHE” modelbetegnelsen på dem stråler i gyldengul metallak og giver dem et markant præg.

Læs mere

Indvendigt design

Stil. Med finesse. Og lige linjer. De principper, vi har anvendt i forbindelse med udarbejdelsen af det udvendige design, gælder i lige så høj grad for interiøret i 911 Turbo S Exclusive Series. Allerede ved panelisterne af kulfiber med belyst ”Exclusive Series”-modelbetegnelse ligger der mere et løfte end en invitation. Det efterfølgende kig ind i bilens kabine afføder en blanding af respekt og forventningens glæde. Interiøret: inspireret af eksteriøret og præget af kulfiber. Således består pyntebeklædningerne på instrumentpanelet og på dørelementerne samt midterkonsollens afdækning af dette letvægtsmateriale. Som noget usædvanligt er der indvævet en gyldenfarvet metaltråd i alle kulfiberelementer. Hvorfor? Fordi det i lang tid gik for at være umuligt. Og netop dét udfordrede os. Læderinteriøret: sort. Detaljerne: gennemtænkt. De indeholder gyldengule pyntesyninger, hvilket på en diskret måde viderefører bilens udvendige lakfarve. Eksempelvis på instrumentpanelet, dørelementerne, ratkransen og ratstammebeklædningen. Andre pyntesyninger, som fx dem ved de læderbetrukne luftdyser eller ved sidebeklædningerne, er udført i sort. På pyntebeklædningen over handskerummet er der en særligt eksklusiv detalje, der vidner om individualiteten ved 911 Turbo S Exclusive Series: limiteringsmærket med det personlige modelnummer. Både føreren og forsædepassageren indtager en særlig plads. I de adaptive sportssæder Plus (18-vejs, elektriske). De er ikke kun udstyret med sædevarme og sædeventilation – de giver også et indblik i vores passion for detaljer. Det første indicium på det commitment, vi har lagt for dagen i forbindelse med fuldendelsen af interiøret er ”turbo S”-betegnelsen, der er broderet i gyldengul på hovedstøtterne. Det andet indicium er sædernes usædvanlige syninger med gyldengule pyntesyninger. Helhedsindtrykket bliver afrundet af perforeringen i sædernes midterstykke, der hver har to gyldengule perforeringsstriber. Et designmæssigt særkende, der går igen på loftbeklædningen af sort Alcantara®. Også her er der blevet indkoorporeret to gyldengule perforeringsstriber. Selv ved fodmåtterne har vi gjort os umage. De er indfattet i sort læder og prydes af gyldengule pyntesyninger. Med al den forkærlighed for de små finesser er der én ting, vi ikke må glemme: den vigtigste plads i en Porsche. Førersædet. Også her dominerer sort læder og sporty kulfiber. Ergonomien er typisk for en sportsvogn. Eller nærmere sagt: typisk Porsche. Omdrejningstælleren? Selvfølgelig midt i kombiinstrumentet. Og med gyldengule designelementer. Den opadgående midterkonsol? Muliggør korte og præcise bevægelser af hånden fra gearvælgeren til 7‑trins Porsche dobbeltkoblingsgearkassen (PDK) til GT-sportsrattet og tilbage igen. Ratdesignet er klassisk, men detaljerne er moderne. Sort læder, der prydes kunstfærdigt af gyldengule pyntesyninger. Skiftekontakter giver mulighed for at foretage sportslige gearskift. Herudover giver rattet direkte adgang til MODE-kontakten med SPORT Response-knap samt udvalgte funktioner i Porsche Communication Management (PCM) inklusive onlinenavigation. Takket være et Connect Plus-modul inkluderer det også Apple® CarPlay, et LTE-telefonmodul med SIM-kortlæser, trådløs internetadgang, onlinenavigation samt mange Porsche Connect-tjenester. For at du kan koncentrere dig fuldt og helt om at køre, er det muligt at styre det via stemmebetjening. For det drejer det sig om i enhver Porsche: at køre. Og om føreren.

Læs mere

Performance

Kendetegnende for et eksklusivt særsyn: Når man ser den, er den ofte allerede på vej væk igen. Det kunne skyldes S’et på hækken. For hos Porsche har det altid været en signatur for maksimal ydelse ud over alle konventioner. 3,8-liters boxermotoren med biturbo og 6 cylindre i 911 Turbo S Exclusive Series yder 607 hk, hvilket er 27 hk mere end 911 Turbo S. Den øgede ydelse skyldes Exclusive Powerkit, som er forbeholdt 911 Turbo S Exclusive Series. Med et konstant øget ladetryk yder motoren gennemgående sit maksimale drejningsmoment på 750 Nm. Efter 2,9 sek. er sprinten fra 0 til 100 km/h klaret. Og den til 200 km/h efter 9,6 sek. Tophastighed: 330 km/h. Det er muligt med den 911-typiske boxermotor. Med sin letvægtskonstruktion sikrer den en fremragende masseudligning samtidig med en motorgang med kun få vibrationer. Dens lave position i bilens hæk skaber et lavt tyngdepunkt i bilen. Tørsumpsmøringen er integreret i motoren. Der er anvendt smedede plejlstænger og smedede aluminiumsstempler, der bevæger sig i cylindre af en aluminium-silicium-legering. To udstødningsturboladere med variabel turbinegeometri (VTG) giver en dynamisk respons, et højt drejningsmoment og ekstraordinære ydelser. Eller sagt mere enkelt: Det er nok med et let tråd på speederen for ikke kun at accelerere 911 Turbo S Exclusive Series mageløst – men også din puls. Mere styrke kræver mere kontrol. Som en følge af dette princip er 911 Turbo S Exclusive Series udstyret med undervognsreguleringssystemet Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). Det giver en aktiv krængningsstabilisering og neutrale køreegenskaber. Bilen er ligeledes udstyret med Porsche Stability Management (PSM), firehjulstrækket Porsche Traction Management (PTM) og naturligvis systemer, der øger køredynamikken. Fx bagakselstyringen, Porsche Active Suspension Management (PASM) og Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) inklusive elektronisk reguleret tværspærring på bagakslen. Porsche Active Aerodynamics (PAA) tilpasser automatisk front- og hækspoilerne til den aktuelle kørestil og sørger altid for optimale værdier i forhold til downforce og luftmodstand. Når front- og hækspoilerne er kørt helt ud i Performance-stillingen, bliver ”turbo S”-betegnelsen synlig på frontspoilerkanten. Som en direkte afledning fra motorsporten er bilen udstyret med keramikbremsesystemet Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) og 20” fælge med centermøtrik. Adrenalinkick med et tryk på en knap. Og gåsehud. Takket være Sport Chrono-pakken, der er en del af bilens standardudstyr, kan du afstemme undervognen, motoren og gearkassen endnu mere sportsligt. Og katapultere dig selv ind i nye sportslige sfærer. Med MODE-kontakten på rattet, der er kommet fra 918 Spyder, kan du vælge mellem fire indstillinger: Normal, SPORT, SPORT PLUS og Individual, som du kan bruge til at afstemme bilen efter din personlige kørestil med. Når SPORT PLUS-indstillingen fx er aktiveret, er motorens respons betydeligt mere direkte, og PDK er indstillet til ekstremt korte skiftetider samt optimale skiftepunkter for maksimal acceleration og mærkbart aktive gearskift. PASM, bagakselstyring og PDCC giver en endnu mere sportslig støddæmpning og en mere direkte indstyring i sving. Endvidere er front- og hækspoilerne som en del af Porsche Active Aerodynamics (PAA) i Performance-positionen. Launch Control giver den bedst mulige accelerationer: en start som i motorsporten. Brug for endnu mere? SPORT Response-funktionen aktiveres via knappen i midten af MODE-kontakten – og motor og gearkasse forberedes til den hurtigst mulige kraftudfoldelse. Det vil sige maksimal respons i ca. 20 sek. Fx til overhalingsmanøvrer. Hvad er der tilbage? Førerens ønske om at turen aldrig ender. Alle andre et kort blik efter bagenden af 911 Turbo S Exclusive Series.

Læs mere

Individualisering

Afgørende i forbindelse med udstyringen af en eksklusiv sportsvogn: dig. Mere præcist: din personlighed. Derfor giver vi dig mulighed for at tilpasse 911 Turbo S Exclusive Series til dine forestillinger. Som tilvalg fås 911 Turbo S Exclusive Series fx også i agatgrå eller carrarahvid metallak uden merpris. Mod merpris fås bilen lakeret i grafitgrå metallak, i sort eller i indisk rød.

Læs mere

Porsche Exclusive Manufaktur

Et sæt. Nej, i højere grad et maksime, som Ferry Porsche formulerede for over 50 år siden. Frem til i dag beskriver det vores daglige arbejde rammende. I Porsche Exclusive Manufaktur opløfter vi dette maksime til det højeste princip. Med et formål om at opfylde individuelle kundeønsker og derved skabe bedre biler. Med en lang række individualiseringsmuligheder. Visuelt og teknisk. Udvendigt og indvendigt. Fra den punktuelle ændring til den omfattende forandring. For at gøre noget særligt til noget usædvanligt. Tidligere kaldte vi det Sonderwunschprogramm – eller et program for særlige ønsker. I 1986 blev det til Porsche Exclusive. Derfor er det bare konsekvent, at vi fra nu af bærer hele navnet for dette særlige perfektionseringssted: Porsche Exclusive Manufaktur. Resultaterne er forblevet de samme: ægte unikaer, der er blevet perfektioneret efter vores kunders personlige forestillinger. Ved siden af disse særlige biler samler vi hos Porsche Exclusive Manufaktur og meget begrænsede, små serieproduktioner, hvor vi kan manifestere vores lidenskab og kunnen. Vi kombinerer kvalitetsmaterialer og moderne produktionsteknikker til et harmonisk helhedskoncept. De kan genkendes på ”Porsche Exclusive Manufaktur”-mærket på bilernes sider, som kompletterer enhver lille serieproduktion, der er opstået her, som en tydelig signatur. Når det drejer sig om perfektionering vægter vi præcision. Kunnen. Flid. Og samspillet mellem mennesker og maskine. Mellem tradition og fremtid. Håndarbejde og hightech. Uanset om det drejer sig om perfektionering, lakering, tilskæring eller syarbejde. Så søger og finder vi for hver enkelt bil altid den ideelle kombination mellem innovativ produktionsteknik og fingerspidsfornemmelse. Kun resultatet er altid det samme: masser af karakter og individualitet. Med masser af kærlighed til detaljen. På denne måde har vi i de seneste årtier bygget usædvanlige samlerobjekter. FX 911 Sport Classic, der var begrænset til 250 stk., 911 Speedster, der var begrænset til 356 stk. eller Panamera Exclusive Series, der var begrænset til 100 stk.

Læs mere
Galleri