911 Turbo

Fra kr. 3.543.995 inkl. moms og afgifter

Teknik | Konfigurér

911 Turbo Cabriolet

Fra kr. 3.810.373 inkl. moms og afgifter

Teknik | Konfigurér

911 Turbo S

Fra kr. 4.186.923 inkl. moms og afgifter

Teknik | Konfigurér

911 Turbo S Cabriolet

Fra kr. 4.451.503 inkl. moms og afgifter

Teknik | Konfigurér

Tekniske Data

911 Turbo

Forbrug / CO2-udledning
Forbrug, kombineret (WLTP): 8,1 - 8,3 km/l

CO2-udledning, kombineret (WLTP): 279 - 271 g/km
8,1 - 8,3
km/l
279 - 271
g/km
580 hk / 427 kW Ydelse hk / kW
2,8 sek. Acceleration 0 - 100 km/t med Sport Chrono Pakke
9,7 sek. Acceleration 0 - 200 km/t med Sport Chrono Pakke
320 km/t Tophastighed
1.900 mm Bredde
4.535 mm Længde
Highlights
*

Præstationer

*

Der får mange til at tabe mælet. Og andre til at juble.
911 Turbo-modellerne har imponerende kræfter. Selv om intet har ændret sig, hvad angår den grundlæggende motorkonstruktion, så er alle detaljer er blevet optimeret, gået efter i sømmene igen og igen, blevet kasseret eller fået ny placering. Eksempelvis er der for første gang anvendt større udstødningsturboladere og piezoinjektorer.

Udstødningsmanifolder, som er afledt fra 911 GT2 RS, forbedrer responsen og effektiviteten ved hjælp af optimerede strømningsforhold.

Ladeluftkølingen og indsugningen af motorluft har fået en helt ny konstruktion. Hidtil er køleluften til ladeluftkøleren blevet tilført via luftindtagene i bagskærmene og den indsugede motorluft via gitteret på bagklappen. Dette princip er blevet byttet om i de nye 911 Turbo-modeller. Dette kan også ses ved, at der er et ekstra dobbelt luftudtag til ladeluftkøleren mellem afgangsrørene i den nederste del af bagenden. Det giver mulighed for en mere effektiv luftstrøm og ladeluftkøling – og dermed mere ydelse.

Resultatet er imponerende. Og ekstremt sportsligt. I 911 Turbo yder motoren 580 hk. Sprinten fra 0 til 100 klares med toppræstationer. 911 Turbo accelererer fra 0 til 100 km/t på 2,8 sek. og fra 0 til 200 km/t på 9,7 sek. Tophastighed: 320 km/t i 911 Turbo.

Den komplet nyudviklede 8-trins Porsche dobbeltkoblingsgearkasse (PDK) giver mulighed for ekstremt hurtige gearskift uden afbrydelse af trækkraften – og det i løbet af millisekunder. Sammenlignet med forgængergenerationen har den 8-trins PDK en mærkbart større spredning mellem komfort, præstationer og effektivitet.

Sport Chrono-pakke. Til din personlige rekord. Og dine bedste stunder.
Adrenalin med et tryk på knappen: Sport Chrono-pakken inklusive Mode-kontakt, der er standard. Den gør det muligt at få en endnu mere sportslig afstemning af undervognen, motoren og gearkassen. Pakken omfatter desuden følgende: Porsche Track Precision App og dæktemperaturvisning.

Med Mode-kontakten inklusive SPORT Response-knap på rattet kan du vælge mellem fem køreindstillinger: ”Normal“, ”SPORT“, ”SPORT PLUS“ og ”Individual”, som du kan bruge til at afstemme din personlige kørestil med, samt WET-Mode.

I SPORT-indstillingen reagerer de nye 911 Turbo-modeller med større dynamik. I SPORT PLUS-indstillingen sørger Porsche Active Suspension Management (PASM) og Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) samt bagakselstyringen for en sportslig støddæmpning, en større krængningsstabilitet og en mere direkte indstyring i sving.

Derudover omfatter Sport Chrono-pakken tre yderligere funktioner. For det første: Launch Control. Denne funktion giver i SPORT PLUS-indstillingen den bedst mulige igangsætningsacceleration.

Den anden funktion er den såkaldte gearskiftestrategi til racerbane. Her bliver PDK sat op til ekstremt korte skiftetider og optimale skiftepunkter for at opnå maksimal acceleration. Det giver en kompromisløst hjemmevant følelse på racerbanen med mærkbart aktive gearskift.

Den tredje funktion: Den aktiveres via SPORT Response-knappen i midten af Mode-kontakten. Motoren og gearkassen forberedes derved til en hurtigst mulig kraftudfoldelse. Resultatet: maksimal respons – i ca. 20 sek.

Bremsesystem 911 Turbo
Noget, som vi lægger lige så stor vægt på som gode præstationer, er en høj bremseeffekt. På 911 Turbo-modellerne har bremserne røde helstøbte bremsesadler i aluminium med seks stempler foran og fire stempler bagpå. Bremseskivernes diameter: 408 mm foran og 380 mm bagpå. Som ekstraudstyr fås bremsesadlerne også sortlakerede.

Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB)
Testet i motorsporten: Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) i den nye 911 Turbo S. De perforerede keramikbremseskiver på PCCB med en diameter på 420 mm på forakslen og 390 mm på bagakslen giver en endnu bedre bremseeffekt. De er ca. 50 % lettere end støbejernsskiver med sammenlignelig konstruktion og størrelse. Effekten er en reducering af de uaffjedrede masser og dermed et bedre vejgreb samt øget køre- og rullekomfort, især på ujævn vej. Og mere adræthed samt endnu bedre køreegenskaber. PCCB kan også fås som ekstraudstyr til 911 Turbo-modellerne.

Du lader aldrig vinden forlade dine sejl. Porsche Active Aerodynamics.
Man kan ikke køre uden om vinden. Men man kan vise den, hvor den skal hen. Takket være aerodynamiksystemet, som er blevet udvidet i forhold til forgængeren, kan 911 Turbo-modellerne nu indstilles endnu mere variabelt i alle kørselssituationer, hvad angår aerodynamikken. PAA giver optimale præstationer og fordele, når det gælder brændstofforbrug og CO₂-emissioner.

De nye aktive køleluftspjæld i de forreste luftindtag er vigtige elementer i denne sammenhæng. Hertil kommer den pneumatisk udkørlige frontspoiler, som består af fleksibel elastomer, og den variable hækspoiler. I den forbindelse køres både frontspoileren og hækspoileren ud og ind synkront i flere positioner.

En anden nyhed er Airbrake-funktionen. Den har en positiv effekt på bremselængden ved en fuld opbremsning fra høje hastigheder – afhængigt af det valgte køreprogram – ved at den automatisk kører frontspoileren og hækspoileren ud.

Konstrueret til at give et nedsat forbrug i dagligdagen og toppræstationer, når man kører sportsligt: de nye aktive køleluftspjæld i de forreste luftindtag. Spjældene lukker automatisk under kørslen og reducerer på den måde luftmodstanden. Når det er nødvendigt og i indstillingen SPORT, SPORT PLUS eller PSM Sport, åbner spjældene sig og giver dermed optimal køling af motoren. Der tilføres altså kun den mængde køleluft, som der reelt er brug for. Det er effektivt. På en intelligent måde.

*

Design

*

Fra bagenden og fronten til siden med den klassiske sportslige form – et tidløst design, som viser vejen fremad i alle detaljer.

Den gyldne middelvej? Er ikke noget, der nogensinde har været oppe til diskussion.
Hvordan videreudvikler man et design, som allerede i dets første udkast for over 45 år siden var så godt som perfekt? Det er svært. Ingen tvivl om det. Men umuligt? Det er et ord, som indgår lige så lidt i vores designeres som vores ingeniørers ordforråd. Og derfor fortsætter de ufortrødent jagten på det mest fuldkomne design til den mest fuldkomne sportsvogn. Og den gode nyhed er, at de har fundet frem til det.

Det vigtigste først: bagenden. For her har man siden 1963 kunnet finde det centrale element i enhver 911’er og siden 1974 også det centrale element i enhver 911 Turbo: boxermotoren. Bagenden på de nye 911 Turbo-modeller er kraftfuldt udformet: Den er blevet bredere. 20 mm bredere end forgængermodellerne for at være helt præcis. Bagskærmene er ekstra kraftfulde i deres udformning. De er et kendetegn, som har præget 911 Turbo lige fra den første model. Designet af bagenden er klart og præcist. Lige linjer, en tydelig understregning af de vandrette linjer. En reduktion til det væsentlige. Bagruden ser optisk længere ud, og den udmunder sig næsten ubrudt i bagklapgitteret med sorte lameller og sølvfarvede pyntelister.

Frontens formsprog viser tydeligt Porsches historie – og går alligevel nye veje. Den er nemlig blevet hele 45 mm bredere. I kombination med en bredere sporvidde øger det kørselsstabiliteten mærkbart. Skærmene er, som traditionen byder det, højere end frontklappen. De er endnu mere markant udformede og fremhæver det typiske Porsche design-DNA. Frontklappen med de karakteristiske fordybninger og den skarpe afslutning ned mod fronten viderefører formsproget fra de tidligere 911-modeller. Et andet umiskendeligt element er 4-punkts dagskørelyset og nærlyset i de nye, mere lodret placerede forlygter med LED-teknik.

Den mere pileformede front med de sorte airblades viser enhver form for modvind, hvor den skal hen. Nemlig ind i luftindtagene i siderne og de nye aktive køleluftspjæld, som giver mulighed for en behovstilpasset lufttilførsel og dermed optimal aerodynamik og køling. Derudover er der på fronten plads til kameraet og sensorerne til komfort- og assistentsystemerne, som er integreret her på en næsten usynlig måde.

Den variable frontspoiler derunder kan køres længere ud end på forgængermodellen, og det optimerer aerodynamikken yderligere.

Det gennemgående, enkelte lysbånd på bagenden inklusive navnet ”PORSCHE” forbinder de tredimensionelt udformede baglygter i LED-teknik.

Den variable frontspoiler derunder kan køres længere ud end på forgængermodellen, og det optimerer aerodynamikken yderligere.

Kaleche
At lufttilførslen i en 911 Turbo spiller en afgørende rolle, er næsten en selvfølge. Men hvorfor skulle man nøjes med motoren? Oplevelsen af at køre i en cabriolet kan nemlig løftes i højeste potens. 911 Turbo Cabriolet-modellerne kombinerer den klassiske silhuet fra en 911 Turbo med mulighed for at kunne nyde den umiskendelige lyd fra turbomotoren mere intenst med åben kaleche. De er udstyret med en fuldautomatisk stofkaleche. De er forsynet med en fast glasbagrude og tre integrerede støttende magnesiumelementer, som gør kalechen meget stabil og ekstra let. Kalechen kan åbnes og lukkes på ca. 12 sek. – op til en hastighed på 50 km/h. Og hvis du ønsker det, kan det også foregå via fjernbetjeningen.

Loftet er beklædt med varme- og støjdæmpende materiale. Mærkbare følger: ensartede kabinetemperaturer og en effektiv dæmpning af vindstøj. Hvis du da ønsker det.

Desuden er klimareguleringsfunktionen ved åben kaleche blevet markant forbedret. Uden at det er nødvendigt med manuelle indgreb, regulerer klimaanlægget også i dette tilfælde automatisk klimaet, så det er optimalt.

911 Turbo Cabriolet-modellerne har derudover en elektrisk vindafviser. Du kan køre den ud og ind på 2 sek. med et tryk på en knap. Den sørger for, at du kan køre med åbent tag – uden træk. Samtidig med minimal vindstøj.

Kun det, der kommer helt inde fra hjertet, kan udløse store følelser. Interiør.
Det løfte, som eksteriøret giver, indløses på konsekvent vis af interiøret. Allerede ved første blik ind i bilens kabine ser man en af de største optiske og digitale videreudviklinger i alle generationer. Kompromisløs sportslighed. Kombineret med høj komfort og en eksklusiv følelse ved berøring. Typisk for 911 Turbo.

Det horisontale præg i kabinen er nyt og samtidig en detalje fra tidligere 911-generationer. Konceptet giver desuden altid optimal adgang til alle vigtige funktioner. Antallet af betjeningselementer er blevet reduceret mærkbart, og alt er placeret inden for førerens direkte rækkevidde. Sportsvognsergonomi, som også er præget af det nye GT-sportsrat med multifunktion og skiftekontakter.

Detaljerne giver et særligt stilfuldt præg. Standard i 911 Turbo: læderinteriøret med kontrastsyninger i Chalk. Standard i 911 Turbo S: det tofarvede læderinteriør ligeledes med kontrastsyninger. Hertil kommer pyntelisterne i Lightsilver: i 911 Turbo med dekorindlæg i Diamar Darksilver og i 911 Turbo S med dekorindlæg i mat kulfiber. De quiltede midterstykker på sæderne og de quiltede dørelementer i 911 Turbo-modellerne er inspireret af deres egen storslåede historie – allerede i de første 911 Turbo-modeller var interiøret udført på denne avancerede måde. Endnu et bevis på, at toppræstationer også kan mærkes helt ud i fingerspidserne.

Sportslig komfort med GT-sportsrattet
Motorsportsemotionalitet, som man kan tage og føle på: GT-sportsrattet er standard i den nye 911 Turbo. Tommelfingergreb og kl. 12-markering samt eger med indlæg påført med skruer er klare tegn på motorsportsgenerne. Pynteringen rundt om Porsche logoet er holdt i sort, mens skiftekontakterne er holdt i Darksilver. GT-sportsrattet er betrukket med læder og forsynet med krydssyninger. Som ekstraudstyr fås det også betrukket med Race-Tex¹.

¹Race-Tex er et mikrofibermateriale, som er testet til kørsel på racerbaner, med et eksklusivt look og en eksklusiv følelse ved berøring på samme måde som vildtlæder. Det er behageligt blødt at holde på og giver et godt greb. Samtidig har det en lang levetid og har gode vedligeholdelsesmuligheder.

Lys- og design-pakke
Funktionel og æstetisk: lys- og design-pakken, som er ekstraudstyr. Den omfatter belysning i LED-teknik, som kan dæmpes, i midterkonsollen, ved dørhåndtagene, i opbevaringsrummene i dørene, i det forreste fodrum samt ved bagsæderne. Du kan i den forbindelse vælge mellem 7 belysningsfarver.

Sportssæder
De fuldelektriske sportssæder (14-vejs) er blevet komplet nydesignet. Ud over den elektriske sædehøjde- og ryglænsindstilling kan også længderetningen, lændestøtten samt sædehyndehældningen og -dybden indstilles elektrisk. En omfattende memoryfunktion er ligeledes en del af det. Hovedstøtterne er forsynet med ”turbo”- eller ”turbo S”-modelbetegnelse. Sædernes ryglæn har et quiltet midterstykke og er læderbetrukne.

Komplet skålformede sæder
De komplet skålformede sæder er fremstillet udelukkende af kulfiberforstærket kunststof (CfK) i kulfiberlook. Dermed giver de en særligt god sideføring samtidig med en minimal vægt. Indstillingen i længderetningen foretages manuelt, mens højdeindstillingen er elektrisk. Sæderne er betrukket med sort læder – sædernes midterstykke med perforeret Race-Tex. Perfekt finish: Porsche logoet på hovedstøtterne.

Bagsæde
Bagsædepladserne er forbavsende komfortable for en sportsvogn. Som på forsæderne er midterstykket på sædernes ryglæn quiltet. Opbevaringspladsen bagved kan udnyttes til ekstra opbevaring. Takket være de fremklappelige ryglæn har 911 Turbo Coupé-modellerne i bagagerummet, der rummer 264 l, rigeligt med plads til bagage. I 911 Turbo Cabriolet-modellerne er det 163 l.

Præstationer

Der får mange til at tabe mælet. Og andre til at juble.
911 Turbo-modellerne har imponerende kræfter. Selv om intet har ændret sig, hvad angår den grundlæggende motorkonstruktion, så er alle detaljer er blevet optimeret, gået efter i sømmene igen og igen, blevet kasseret eller fået ny placering. Eksempelvis er der for første gang anvendt større udstødningsturboladere og piezoinjektorer.

Udstødningsmanifolder, som er afledt fra 911 GT2 RS, forbedrer responsen og effektiviteten ved hjælp af optimerede strømningsforhold.

Ladeluftkølingen og indsugningen af motorluft har fået en helt ny konstruktion. Hidtil er køleluften til ladeluftkøleren blevet tilført via luftindtagene i bagskærmene og den indsugede motorluft via gitteret på bagklappen. Dette princip er blevet byttet om i de nye 911 Turbo-modeller. Dette kan også ses ved, at der er et ekstra dobbelt luftudtag til ladeluftkøleren mellem afgangsrørene i den nederste del af bagenden. Det giver mulighed for en mere effektiv luftstrøm og ladeluftkøling – og dermed mere ydelse.

Resultatet er imponerende. Og ekstremt sportsligt. I 911 Turbo yder motoren 580 hk. Sprinten fra 0 til 100 klares med toppræstationer. 911 Turbo accelererer fra 0 til 100 km/t på 2,8 sek. og fra 0 til 200 km/t på 9,7 sek. Tophastighed: 320 km/t i 911 Turbo.

Den komplet nyudviklede 8-trins Porsche dobbeltkoblingsgearkasse (PDK) giver mulighed for ekstremt hurtige gearskift uden afbrydelse af trækkraften – og det i løbet af millisekunder. Sammenlignet med forgængergenerationen har den 8-trins PDK en mærkbart større spredning mellem komfort, præstationer og effektivitet.

Sport Chrono-pakke. Til din personlige rekord. Og dine bedste stunder.
Adrenalin med et tryk på knappen: Sport Chrono-pakken inklusive Mode-kontakt, der er standard. Den gør det muligt at få en endnu mere sportslig afstemning af undervognen, motoren og gearkassen. Pakken omfatter desuden følgende: Porsche Track Precision App og dæktemperaturvisning.

Med Mode-kontakten inklusive SPORT Response-knap på rattet kan du vælge mellem fem køreindstillinger: ”Normal“, ”SPORT“, ”SPORT PLUS“ og ”Individual”, som du kan bruge til at afstemme din personlige kørestil med, samt WET-Mode.

I SPORT-indstillingen reagerer de nye 911 Turbo-modeller med større dynamik. I SPORT PLUS-indstillingen sørger Porsche Active Suspension Management (PASM) og Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) samt bagakselstyringen for en sportslig støddæmpning, en større krængningsstabilitet og en mere direkte indstyring i sving.

Derudover omfatter Sport Chrono-pakken tre yderligere funktioner. For det første: Launch Control. Denne funktion giver i SPORT PLUS-indstillingen den bedst mulige igangsætningsacceleration.

Den anden funktion er den såkaldte gearskiftestrategi til racerbane. Her bliver PDK sat op til ekstremt korte skiftetider og optimale skiftepunkter for at opnå maksimal acceleration. Det giver en kompromisløst hjemmevant følelse på racerbanen med mærkbart aktive gearskift.

Den tredje funktion: Den aktiveres via SPORT Response-knappen i midten af Mode-kontakten. Motoren og gearkassen forberedes derved til en hurtigst mulig kraftudfoldelse. Resultatet: maksimal respons – i ca. 20 sek.

Bremsesystem 911 Turbo
Noget, som vi lægger lige så stor vægt på som gode præstationer, er en høj bremseeffekt. På 911 Turbo-modellerne har bremserne røde helstøbte bremsesadler i aluminium med seks stempler foran og fire stempler bagpå. Bremseskivernes diameter: 408 mm foran og 380 mm bagpå. Som ekstraudstyr fås bremsesadlerne også sortlakerede.

Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB)
Testet i motorsporten: Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) i den nye 911 Turbo S. De perforerede keramikbremseskiver på PCCB med en diameter på 420 mm på forakslen og 390 mm på bagakslen giver en endnu bedre bremseeffekt. De er ca. 50 % lettere end støbejernsskiver med sammenlignelig konstruktion og størrelse. Effekten er en reducering af de uaffjedrede masser og dermed et bedre vejgreb samt øget køre- og rullekomfort, især på ujævn vej. Og mere adræthed samt endnu bedre køreegenskaber. PCCB kan også fås som ekstraudstyr til 911 Turbo-modellerne.

Du lader aldrig vinden forlade dine sejl. Porsche Active Aerodynamics.
Man kan ikke køre uden om vinden. Men man kan vise den, hvor den skal hen. Takket være aerodynamiksystemet, som er blevet udvidet i forhold til forgængeren, kan 911 Turbo-modellerne nu indstilles endnu mere variabelt i alle kørselssituationer, hvad angår aerodynamikken. PAA giver optimale præstationer og fordele, når det gælder brændstofforbrug og CO₂-emissioner.

De nye aktive køleluftspjæld i de forreste luftindtag er vigtige elementer i denne sammenhæng. Hertil kommer den pneumatisk udkørlige frontspoiler, som består af fleksibel elastomer, og den variable hækspoiler. I den forbindelse køres både frontspoileren og hækspoileren ud og ind synkront i flere positioner.

En anden nyhed er Airbrake-funktionen. Den har en positiv effekt på bremselængden ved en fuld opbremsning fra høje hastigheder – afhængigt af det valgte køreprogram – ved at den automatisk kører frontspoileren og hækspoileren ud.

Konstrueret til at give et nedsat forbrug i dagligdagen og toppræstationer, når man kører sportsligt: de nye aktive køleluftspjæld i de forreste luftindtag. Spjældene lukker automatisk under kørslen og reducerer på den måde luftmodstanden. Når det er nødvendigt og i indstillingen SPORT, SPORT PLUS eller PSM Sport, åbner spjældene sig og giver dermed optimal køling af motoren. Der tilføres altså kun den mængde køleluft, som der reelt er brug for. Det er effektivt. På en intelligent måde.

Design

Fra bagenden og fronten til siden med den klassiske sportslige form – et tidløst design, som viser vejen fremad i alle detaljer.

Den gyldne middelvej? Er ikke noget, der nogensinde har været oppe til diskussion.
Hvordan videreudvikler man et design, som allerede i dets første udkast for over 45 år siden var så godt som perfekt? Det er svært. Ingen tvivl om det. Men umuligt? Det er et ord, som indgår lige så lidt i vores designeres som vores ingeniørers ordforråd. Og derfor fortsætter de ufortrødent jagten på det mest fuldkomne design til den mest fuldkomne sportsvogn. Og den gode nyhed er, at de har fundet frem til det.

Det vigtigste først: bagenden. For her har man siden 1963 kunnet finde det centrale element i enhver 911’er og siden 1974 også det centrale element i enhver 911 Turbo: boxermotoren. Bagenden på de nye 911 Turbo-modeller er kraftfuldt udformet: Den er blevet bredere. 20 mm bredere end forgængermodellerne for at være helt præcis. Bagskærmene er ekstra kraftfulde i deres udformning. De er et kendetegn, som har præget 911 Turbo lige fra den første model. Designet af bagenden er klart og præcist. Lige linjer, en tydelig understregning af de vandrette linjer. En reduktion til det væsentlige. Bagruden ser optisk længere ud, og den udmunder sig næsten ubrudt i bagklapgitteret med sorte lameller og sølvfarvede pyntelister.

Frontens formsprog viser tydeligt Porsches historie – og går alligevel nye veje. Den er nemlig blevet hele 45 mm bredere. I kombination med en bredere sporvidde øger det kørselsstabiliteten mærkbart. Skærmene er, som traditionen byder det, højere end frontklappen. De er endnu mere markant udformede og fremhæver det typiske Porsche design-DNA. Frontklappen med de karakteristiske fordybninger og den skarpe afslutning ned mod fronten viderefører formsproget fra de tidligere 911-modeller. Et andet umiskendeligt element er 4-punkts dagskørelyset og nærlyset i de nye, mere lodret placerede forlygter med LED-teknik.

Den mere pileformede front med de sorte airblades viser enhver form for modvind, hvor den skal hen. Nemlig ind i luftindtagene i siderne og de nye aktive køleluftspjæld, som giver mulighed for en behovstilpasset lufttilførsel og dermed optimal aerodynamik og køling. Derudover er der på fronten plads til kameraet og sensorerne til komfort- og assistentsystemerne, som er integreret her på en næsten usynlig måde.

Den variable frontspoiler derunder kan køres længere ud end på forgængermodellen, og det optimerer aerodynamikken yderligere.

Det gennemgående, enkelte lysbånd på bagenden inklusive navnet ”PORSCHE” forbinder de tredimensionelt udformede baglygter i LED-teknik.

Den variable frontspoiler derunder kan køres længere ud end på forgængermodellen, og det optimerer aerodynamikken yderligere.

Kaleche
At lufttilførslen i en 911 Turbo spiller en afgørende rolle, er næsten en selvfølge. Men hvorfor skulle man nøjes med motoren? Oplevelsen af at køre i en cabriolet kan nemlig løftes i højeste potens. 911 Turbo Cabriolet-modellerne kombinerer den klassiske silhuet fra en 911 Turbo med mulighed for at kunne nyde den umiskendelige lyd fra turbomotoren mere intenst med åben kaleche. De er udstyret med en fuldautomatisk stofkaleche. De er forsynet med en fast glasbagrude og tre integrerede støttende magnesiumelementer, som gør kalechen meget stabil og ekstra let. Kalechen kan åbnes og lukkes på ca. 12 sek. – op til en hastighed på 50 km/h. Og hvis du ønsker det, kan det også foregå via fjernbetjeningen.

Loftet er beklædt med varme- og støjdæmpende materiale. Mærkbare følger: ensartede kabinetemperaturer og en effektiv dæmpning af vindstøj. Hvis du da ønsker det.

Desuden er klimareguleringsfunktionen ved åben kaleche blevet markant forbedret. Uden at det er nødvendigt med manuelle indgreb, regulerer klimaanlægget også i dette tilfælde automatisk klimaet, så det er optimalt.

911 Turbo Cabriolet-modellerne har derudover en elektrisk vindafviser. Du kan køre den ud og ind på 2 sek. med et tryk på en knap. Den sørger for, at du kan køre med åbent tag – uden træk. Samtidig med minimal vindstøj.

Kun det, der kommer helt inde fra hjertet, kan udløse store følelser. Interiør.
Det løfte, som eksteriøret giver, indløses på konsekvent vis af interiøret. Allerede ved første blik ind i bilens kabine ser man en af de største optiske og digitale videreudviklinger i alle generationer. Kompromisløs sportslighed. Kombineret med høj komfort og en eksklusiv følelse ved berøring. Typisk for 911 Turbo.

Det horisontale præg i kabinen er nyt og samtidig en detalje fra tidligere 911-generationer. Konceptet giver desuden altid optimal adgang til alle vigtige funktioner. Antallet af betjeningselementer er blevet reduceret mærkbart, og alt er placeret inden for førerens direkte rækkevidde. Sportsvognsergonomi, som også er præget af det nye GT-sportsrat med multifunktion og skiftekontakter.

Detaljerne giver et særligt stilfuldt præg. Standard i 911 Turbo: læderinteriøret med kontrastsyninger i Chalk. Standard i 911 Turbo S: det tofarvede læderinteriør ligeledes med kontrastsyninger. Hertil kommer pyntelisterne i Lightsilver: i 911 Turbo med dekorindlæg i Diamar Darksilver og i 911 Turbo S med dekorindlæg i mat kulfiber. De quiltede midterstykker på sæderne og de quiltede dørelementer i 911 Turbo-modellerne er inspireret af deres egen storslåede historie – allerede i de første 911 Turbo-modeller var interiøret udført på denne avancerede måde. Endnu et bevis på, at toppræstationer også kan mærkes helt ud i fingerspidserne.

Sportslig komfort med GT-sportsrattet
Motorsportsemotionalitet, som man kan tage og føle på: GT-sportsrattet er standard i den nye 911 Turbo. Tommelfingergreb og kl. 12-markering samt eger med indlæg påført med skruer er klare tegn på motorsportsgenerne. Pynteringen rundt om Porsche logoet er holdt i sort, mens skiftekontakterne er holdt i Darksilver. GT-sportsrattet er betrukket med læder og forsynet med krydssyninger. Som ekstraudstyr fås det også betrukket med Race-Tex¹.

¹Race-Tex er et mikrofibermateriale, som er testet til kørsel på racerbaner, med et eksklusivt look og en eksklusiv følelse ved berøring på samme måde som vildtlæder. Det er behageligt blødt at holde på og giver et godt greb. Samtidig har det en lang levetid og har gode vedligeholdelsesmuligheder.

Lys- og design-pakke
Funktionel og æstetisk: lys- og design-pakken, som er ekstraudstyr. Den omfatter belysning i LED-teknik, som kan dæmpes, i midterkonsollen, ved dørhåndtagene, i opbevaringsrummene i dørene, i det forreste fodrum samt ved bagsæderne. Du kan i den forbindelse vælge mellem 7 belysningsfarver.

Sportssæder
De fuldelektriske sportssæder (14-vejs) er blevet komplet nydesignet. Ud over den elektriske sædehøjde- og ryglænsindstilling kan også længderetningen, lændestøtten samt sædehyndehældningen og -dybden indstilles elektrisk. En omfattende memoryfunktion er ligeledes en del af det. Hovedstøtterne er forsynet med ”turbo”- eller ”turbo S”-modelbetegnelse. Sædernes ryglæn har et quiltet midterstykke og er læderbetrukne.

Komplet skålformede sæder
De komplet skålformede sæder er fremstillet udelukkende af kulfiberforstærket kunststof (CfK) i kulfiberlook. Dermed giver de en særligt god sideføring samtidig med en minimal vægt. Indstillingen i længderetningen foretages manuelt, mens højdeindstillingen er elektrisk. Sæderne er betrukket med sort læder – sædernes midterstykke med perforeret Race-Tex. Perfekt finish: Porsche logoet på hovedstøtterne.

Bagsæde
Bagsædepladserne er forbavsende komfortable for en sportsvogn. Som på forsæderne er midterstykket på sædernes ryglæn quiltet. Opbevaringspladsen bagved kan udnyttes til ekstra opbevaring. Takket være de fremklappelige ryglæn har 911 Turbo Coupé-modellerne i bagagerummet, der rummer 264 l, rigeligt med plads til bagage. I 911 Turbo Cabriolet-modellerne er det 163 l.

*

Undervogn

*

Porsche Active Suspension Management (PASM)
PASM er den elektroniske regulering af støddæmpersystemet. Den regulerer aktivt og kontinuerligt støddæmperkraften for hvert enkelt hjul afhængigt af kørebanens tilstand og kørestilen. For mere komfort samtidig med øget dynamik.

PASM-sportsundervogn
Med PASM-sportsundervognen er karrosseriet sænket yderligere 10 mm i forhold til PASM-undervognen. Fjedrene er hårdere og kortere, og krængningsstabilisatorerne på for- og bagaksel har større torsionsstivhed. Affjedringsniveauerne er blevet hævet markant, hvilket giver 911’eren endnu mere neutrale og afbalancerede køreegenskaber.

Porsche Traction Management (PTM)
Firehjulstrækket Porsche Traction Management (PTM) fordeler trækkraften optimalt mellem den permanent trækkende bagaksel og forakslen. Systemet er blevet videreudviklet yderligere. Robustheden og styringen er blevet optimeret. Resultatet er større præcision og belastningsevne.

Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus)
I samspil med Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) inkl. reguleret bagakseltværspærring sikrer det den passende kraftfordeling til de enkelte hjul i alle kørselssituationer.

Porsche Stability Management (PSM)
Porsche Stability Management (PSM) er et automatisk reguleringssystem til stabilisering i det køredynamiske grænseområde. Sensorer beregner i den forbindelse hele tiden kørselsretningen, kørsels- og rotationshastigheden samt tværaccelerationen. Derudfra beregner PSM den faktiske bevægelsesretning og iværksætter målrettede nedbremsninger på de enkelte hjul, så bilen ikke afviger fra den ønskede kurs.

Bagakselstyring
Bagakselstyringen øger bilens præstationer og hverdagsanvendelighed på en og samme tid. Ved at den forbedrer køreegenskaberne ved lave hastigheder. Og dermed gør det nemmere at manøvrere eller vende. Derudover giver bagakselstyringen en markant øget kørselsstabilitet ved højere hastigheder.

Liftsystem på forakslen
Videreudviklingen af liftsystemet på forakslen giver mulighed for større frihøjde på fronten på den nye 911 Turbo. Eller sagt mere præcist: 40 mm større og op til en hastighed på ca. 35 km/t. På den måde sørger systemet for, at kantsten, ramper og indkørsler i parkeringskældre ikke længere udgør nogen sportslig udfordring.

Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC)
PDCC er et system, der medvirker til en aktiv krængningsstabilisering. Det minimerer bilens sidehældning ved dynamisk kørsel i sving. For en forbedret køredynamik, endnu mere neutrale køreegenskaber og mere komfort på vejen – ved alle hastigheder.

*

Assistentsystemer og Connect

*

Assistentsystemer

Porsche WET-Mode1
Takket være sensorer i de forreste hjulkasser kan systemet registrere vandsprøjt, som hvirvles op, og på den måde vurdere, om kørebanen er våd. Hvis det registreres, at kørebanen er meget våd, bliver responsen fra PSM og PTM forberedt på dette. Systemet informerer føreren om, at det har registreret, at kørebanen er våd, og anbefaler, at der manuelt skiftes til ”WET-Mode”. Hvis føreren aktiverer denne indstilling, tilpasses blandt andet PSM, PTM, aerodynamikken, PTV Plus og drivlinjens respons.

1Køreprogrammet ”WET“ kan ikke erstatte en kørestil, som er tilpasset til vejr- og vejrforholdene, og systemet kan ikke hjælpe føreren i alle situationer.

Advarsels- og bremseassistent
Advarsels- og bremseassistenten, som er standardudstyr, kan reducere risikoen for kollisioner med køretøjer, fodgængere og cyklister inden for systemets grænser. Hvis systemet ved hjælp af frontkameraet registrerer, at der er køretøjer, fodgængere eller cyklister i kollisionsområdet, advarer det som et første trin føreren optisk og akustisk.

Adaptiv fartpilot
Systemet tilpasser helt automatisk hastigheden for din 911 Turbo afhængigt af afstanden til det forankørende køretøj og inden for systemets grænser. I den forbindelse overvåger en radarsensor på fronten området foran din bil. Hvis du har indstillet en bestemt hastighed, og det registreres, at der i samme vognbane som dig kører en bil foran dig, som kører langsommere end dig, reducerer systemet din bils hastighed ved at reducere gasgivningen eller ved at bremse let. Det gør det, indtil en tidligere valgt afstand mellem bilerne er nået.

Den nye Porsche InnoDrive inklusive adaptiv fartpilot1
Porsche InnoDrive udvider funktionsomfanget for den adaptive fartpilot med en forudseende hastighedsregulering på op til 3 km. Baseret på yderst præcise navigationsdata samt bilens radar- og videosensorer kan Porsche InnoDrive registrere hastighedsgrænser og vejforløb – allerede inden 911 Turbo når så langt.

Kort sagt, så er Porsche InnoDrive den for Porsche typiske virkeliggørelse af effektiv kørsel – for mere komfort og mere køreglæde.

1Porsche InnoDrive understøtter føreren inden for de systemmæssige grænser. Føreren skal hele tiden holde øje med kørestilen og gribe ind i tvivlstilfælde. Føreren kan til enhver tid tilsidesætte systemet ved at træde på bremsepedalen eller speederen.

Vognbaneassistent inklusive vejskiltegenkendelse
Vognbaneassistenten registrerer inden for systemets grænser vognbanemarkeringerne ved hjælp af et kamera. Systemet understøtter føreren ved hjælp af et korrigerende styreindgreb, når bilen nærmer sig en registreret vognbanemarkering og er ved at forlade vognbanen, og hjælper på den måde med til at holde bilen på rette kurs. Den integrerede vejskiltegenkendelse registrerer hastighedsgrænser, overhalingsforbud og indirekte påbud som fx byskilte ved hjælp af kamerabilleder og navigationsdata, og informationerne vises i kombiinstrumentet.

Vognbaneskiftassistent med drejeassistent
Vognbaneskiftassistenten overvåger ved hjælp af radarsensorer og inden for systemets begrænsninger området bag din 911 Turbo og i den blinde vinkel. Hvis et køretøj nærmer sig hurtigt bagfra, eller et køretøj befinder sig i den blinde vinkel, og systemet vurderer, at det er farligt at skifte vognbane, informerer systemet dig via et optisk signal i sidespejlene. For større komfort og sikkerhed – især på motorveje. Når du skal dreje i det lave hastighedsområde, får du hjælp af drejeassistenten. Når du har sat i gang i et vejkryds, advarer drejeassistenten dig optisk mod genstande, der befinder sig i den blinde vinkel.

Natsynsassistent
Natsynsassistenten giver dig også information om, hvad der er uden for forlygternes rækkevidde, når du kører i mørke. I den forbindelse registrerer et infrarødt kamera fodgængere eller større dyr, allerede inden de bliver belyst. Du informeres via et varmebillede i kombiinstrumentet. Det registrerede levende væsen fremhæves med gul farve – hvis afstanden foran bilen er af mere kritisk karakter, med rød farve og med et akustisk signal. Samtidig aktiveres systemet til reducering af bremselængden.

Parkeringsassistent foran og bagpå inklusive bakkamera
Bakkameraet, der er standard, gør det nemmere at parkere og manøvrere baglæns med større præcision. Her hjælper kamerabilledet samt dynamiske hjælpelinjer på skærmen til PCM, som viser, hvilken retning man vil køre med den aktuelle ratposition.

Surround View
Surround View supplerer bakkameraet med yderligere tre kameraer i fronten og i den nederste del af sidespejlene. På basis af informationerne fra alle fire kameraer beregner systemet et virtuelt fugleperspektiv, som det viser på PCM-displayet. Derudover kan du skifte mellem forskellige kameraperspektiver for eksempelvis at få et bedre overblik og udsyn ved udkørsler med snæver plads.

Porsche Connect
Få det bedste ud af hver eneste dag. Uanset om du skal til et afgørende forretningsmøde, eller du skal på weekendtur, så handler det om at få mere ud af de muligheder, du har. Det hjælper Porsche Connect dig med. Det giver dig den ideelle startposition til ethvert roadtrip – og ved alle dine destinationer. Med nye nyttige tjenester i bilen og Porsche Connect-appen til din smartphone.

Porsche Connect-appen er det digitale interface til din Porsche. Synkroniser destinationer og kalender med din Porsche, planlæg ture med trafikinformationer i realtid, og brug musiktjenester. Bevar altid overblikket over din sportsvogn, og styr bestemte af bilens funktioner via en smartphone. Få hjælp til at finde vej til din bil, eller få din Porsche til at finde vej til din destination. Takket være ruteberegning med aktuelle onlinekort hjælper din sportsvogn dig nemlig med at komme endnu hurtigere frem til din destination.

*

Sound- og lyssystemer

*

Soundsystemer
BOSE®-surroundsoundsystem
Surroundsoundsystemet fra BOSE®, som er standard i 911 Turbo-modellerne, er udviklet optimalt efter den specifikke kabineakustik i bilerne. Den komplet aktive opsætning af systemet giver mulighed for en optimal tilpasning af hver enkelt højttaler til bilens kabine og forvandler 911 Turbo til en koncertsal.

Burmester® highend-surroundsoundsystem
I samarbejde med Burmester® – en af verdens mest betydningsfulde producenter af highend-audiosystemer i topklasse – har vi skabt Burmester® highend-surroundsoundsystemet, der fås som ekstraudstyr. Resultatet er lydkvalitet på højeste niveau, der er afstemt individuelt efter din 911 Turbo på basis af en lang række målinger og lytninger.

Vil du læne dig komfortabelt tilbage? Men kun for at komme fremad.
PCM er din centrale styreenhed til audio, navigation, kommunikation og talrige assistentsystemer. Den aktuelle generation med mobiltelefonforberedelse samt audiointerfaces og onlinestemmebetjening er udstyret med et 10,9" touchdisplay i høj opløsning, som kan anvendes til nem betjening af de fleste af bilens funktioner. På den individualiserbare startskærm har du hurtig og enkel adgang til de funktioner, der er vigtigst for dig.

Under køreturen kan du anvende de mange infotainmentapps, fx høre radio eller lytte til din yndlingsmusik via sd-kort eller USB-portene. Betjeningen foregår nemt og bekvemt via det 10,9” touchdisplay, dreje-/trykknappen eller onlinestemmebetjeningen.

Lyssystemer

LED-forlygter inkl. Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus).
I den nye 911 Turbo viser LED-forlygterne inklusive Porsche Dynamic Light System (PDLS) vejen for dig. De er udstyret med fjernlysassistent, dynamisk kurvelys og hastighedsafhængigt lys. For bedre oplysning af området tæt på bilen, i siderne og langt væk – og større sikkerhed.

LED-Matrix-forlygter inklusive Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus)
LED-forlygterne med matrix-teknologi og ekstra high- performance-fjernlys i den nye 911 Turbo S giver endnu længere udsyn. Matrix-forlygterne deaktiverer målrettet segmenter i den permanente fjernlyskegle. 84 LED'er, der aktiveres separat, indstilles i den forbindelse til situationen ved at blive slukket eller dæmpet. Køretøjer foran dig eller i en modkørende vognbane blændes ikke, og områderne derimellem og ved siden af er fortsat fuldt oplyste. Derudover omfatter PDLS Plus for første gang nogensinde et elektronisk styret kurvelys, som oplyser svinget optimalt ved at tænde og slukke enkelte lysdioder.

Undervogn

Porsche Active Suspension Management (PASM)
PASM er den elektroniske regulering af støddæmpersystemet. Den regulerer aktivt og kontinuerligt støddæmperkraften for hvert enkelt hjul afhængigt af kørebanens tilstand og kørestilen. For mere komfort samtidig med øget dynamik.

PASM-sportsundervogn
Med PASM-sportsundervognen er karrosseriet sænket yderligere 10 mm i forhold til PASM-undervognen. Fjedrene er hårdere og kortere, og krængningsstabilisatorerne på for- og bagaksel har større torsionsstivhed. Affjedringsniveauerne er blevet hævet markant, hvilket giver 911’eren endnu mere neutrale og afbalancerede køreegenskaber.

Porsche Traction Management (PTM)
Firehjulstrækket Porsche Traction Management (PTM) fordeler trækkraften optimalt mellem den permanent trækkende bagaksel og forakslen. Systemet er blevet videreudviklet yderligere. Robustheden og styringen er blevet optimeret. Resultatet er større præcision og belastningsevne.

Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus)
I samspil med Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) inkl. reguleret bagakseltværspærring sikrer det den passende kraftfordeling til de enkelte hjul i alle kørselssituationer.

Porsche Stability Management (PSM)
Porsche Stability Management (PSM) er et automatisk reguleringssystem til stabilisering i det køredynamiske grænseområde. Sensorer beregner i den forbindelse hele tiden kørselsretningen, kørsels- og rotationshastigheden samt tværaccelerationen. Derudfra beregner PSM den faktiske bevægelsesretning og iværksætter målrettede nedbremsninger på de enkelte hjul, så bilen ikke afviger fra den ønskede kurs.

Bagakselstyring
Bagakselstyringen øger bilens præstationer og hverdagsanvendelighed på en og samme tid. Ved at den forbedrer køreegenskaberne ved lave hastigheder. Og dermed gør det nemmere at manøvrere eller vende. Derudover giver bagakselstyringen en markant øget kørselsstabilitet ved højere hastigheder.

Liftsystem på forakslen
Videreudviklingen af liftsystemet på forakslen giver mulighed for større frihøjde på fronten på den nye 911 Turbo. Eller sagt mere præcist: 40 mm større og op til en hastighed på ca. 35 km/t. På den måde sørger systemet for, at kantsten, ramper og indkørsler i parkeringskældre ikke længere udgør nogen sportslig udfordring.

Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC)
PDCC er et system, der medvirker til en aktiv krængningsstabilisering. Det minimerer bilens sidehældning ved dynamisk kørsel i sving. For en forbedret køredynamik, endnu mere neutrale køreegenskaber og mere komfort på vejen – ved alle hastigheder.

Assistentsystemer og Connect

Assistentsystemer

Porsche WET-Mode1
Takket være sensorer i de forreste hjulkasser kan systemet registrere vandsprøjt, som hvirvles op, og på den måde vurdere, om kørebanen er våd. Hvis det registreres, at kørebanen er meget våd, bliver responsen fra PSM og PTM forberedt på dette. Systemet informerer føreren om, at det har registreret, at kørebanen er våd, og anbefaler, at der manuelt skiftes til ”WET-Mode”. Hvis føreren aktiverer denne indstilling, tilpasses blandt andet PSM, PTM, aerodynamikken, PTV Plus og drivlinjens respons.

1Køreprogrammet ”WET“ kan ikke erstatte en kørestil, som er tilpasset til vejr- og vejrforholdene, og systemet kan ikke hjælpe føreren i alle situationer.

Advarsels- og bremseassistent
Advarsels- og bremseassistenten, som er standardudstyr, kan reducere risikoen for kollisioner med køretøjer, fodgængere og cyklister inden for systemets grænser. Hvis systemet ved hjælp af frontkameraet registrerer, at der er køretøjer, fodgængere eller cyklister i kollisionsområdet, advarer det som et første trin føreren optisk og akustisk.

Adaptiv fartpilot
Systemet tilpasser helt automatisk hastigheden for din 911 Turbo afhængigt af afstanden til det forankørende køretøj og inden for systemets grænser. I den forbindelse overvåger en radarsensor på fronten området foran din bil. Hvis du har indstillet en bestemt hastighed, og det registreres, at der i samme vognbane som dig kører en bil foran dig, som kører langsommere end dig, reducerer systemet din bils hastighed ved at reducere gasgivningen eller ved at bremse let. Det gør det, indtil en tidligere valgt afstand mellem bilerne er nået.

Den nye Porsche InnoDrive inklusive adaptiv fartpilot1
Porsche InnoDrive udvider funktionsomfanget for den adaptive fartpilot med en forudseende hastighedsregulering på op til 3 km. Baseret på yderst præcise navigationsdata samt bilens radar- og videosensorer kan Porsche InnoDrive registrere hastighedsgrænser og vejforløb – allerede inden 911 Turbo når så langt.

Kort sagt, så er Porsche InnoDrive den for Porsche typiske virkeliggørelse af effektiv kørsel – for mere komfort og mere køreglæde.

1Porsche InnoDrive understøtter føreren inden for de systemmæssige grænser. Føreren skal hele tiden holde øje med kørestilen og gribe ind i tvivlstilfælde. Føreren kan til enhver tid tilsidesætte systemet ved at træde på bremsepedalen eller speederen.

Vognbaneassistent inklusive vejskiltegenkendelse
Vognbaneassistenten registrerer inden for systemets grænser vognbanemarkeringerne ved hjælp af et kamera. Systemet understøtter føreren ved hjælp af et korrigerende styreindgreb, når bilen nærmer sig en registreret vognbanemarkering og er ved at forlade vognbanen, og hjælper på den måde med til at holde bilen på rette kurs. Den integrerede vejskiltegenkendelse registrerer hastighedsgrænser, overhalingsforbud og indirekte påbud som fx byskilte ved hjælp af kamerabilleder og navigationsdata, og informationerne vises i kombiinstrumentet.

Vognbaneskiftassistent med drejeassistent
Vognbaneskiftassistenten overvåger ved hjælp af radarsensorer og inden for systemets begrænsninger området bag din 911 Turbo og i den blinde vinkel. Hvis et køretøj nærmer sig hurtigt bagfra, eller et køretøj befinder sig i den blinde vinkel, og systemet vurderer, at det er farligt at skifte vognbane, informerer systemet dig via et optisk signal i sidespejlene. For større komfort og sikkerhed – især på motorveje. Når du skal dreje i det lave hastighedsområde, får du hjælp af drejeassistenten. Når du har sat i gang i et vejkryds, advarer drejeassistenten dig optisk mod genstande, der befinder sig i den blinde vinkel.

Natsynsassistent
Natsynsassistenten giver dig også information om, hvad der er uden for forlygternes rækkevidde, når du kører i mørke. I den forbindelse registrerer et infrarødt kamera fodgængere eller større dyr, allerede inden de bliver belyst. Du informeres via et varmebillede i kombiinstrumentet. Det registrerede levende væsen fremhæves med gul farve – hvis afstanden foran bilen er af mere kritisk karakter, med rød farve og med et akustisk signal. Samtidig aktiveres systemet til reducering af bremselængden.

Parkeringsassistent foran og bagpå inklusive bakkamera
Bakkameraet, der er standard, gør det nemmere at parkere og manøvrere baglæns med større præcision. Her hjælper kamerabilledet samt dynamiske hjælpelinjer på skærmen til PCM, som viser, hvilken retning man vil køre med den aktuelle ratposition.

Surround View
Surround View supplerer bakkameraet med yderligere tre kameraer i fronten og i den nederste del af sidespejlene. På basis af informationerne fra alle fire kameraer beregner systemet et virtuelt fugleperspektiv, som det viser på PCM-displayet. Derudover kan du skifte mellem forskellige kameraperspektiver for eksempelvis at få et bedre overblik og udsyn ved udkørsler med snæver plads.

Porsche Connect
Få det bedste ud af hver eneste dag. Uanset om du skal til et afgørende forretningsmøde, eller du skal på weekendtur, så handler det om at få mere ud af de muligheder, du har. Det hjælper Porsche Connect dig med. Det giver dig den ideelle startposition til ethvert roadtrip – og ved alle dine destinationer. Med nye nyttige tjenester i bilen og Porsche Connect-appen til din smartphone.

Porsche Connect-appen er det digitale interface til din Porsche. Synkroniser destinationer og kalender med din Porsche, planlæg ture med trafikinformationer i realtid, og brug musiktjenester. Bevar altid overblikket over din sportsvogn, og styr bestemte af bilens funktioner via en smartphone. Få hjælp til at finde vej til din bil, eller få din Porsche til at finde vej til din destination. Takket være ruteberegning med aktuelle onlinekort hjælper din sportsvogn dig nemlig med at komme endnu hurtigere frem til din destination.

Sound- og lyssystemer

Soundsystemer
BOSE®-surroundsoundsystem
Surroundsoundsystemet fra BOSE®, som er standard i 911 Turbo-modellerne, er udviklet optimalt efter den specifikke kabineakustik i bilerne. Den komplet aktive opsætning af systemet giver mulighed for en optimal tilpasning af hver enkelt højttaler til bilens kabine og forvandler 911 Turbo til en koncertsal.

Burmester® highend-surroundsoundsystem
I samarbejde med Burmester® – en af verdens mest betydningsfulde producenter af highend-audiosystemer i topklasse – har vi skabt Burmester® highend-surroundsoundsystemet, der fås som ekstraudstyr. Resultatet er lydkvalitet på højeste niveau, der er afstemt individuelt efter din 911 Turbo på basis af en lang række målinger og lytninger.

Vil du læne dig komfortabelt tilbage? Men kun for at komme fremad.
PCM er din centrale styreenhed til audio, navigation, kommunikation og talrige assistentsystemer. Den aktuelle generation med mobiltelefonforberedelse samt audiointerfaces og onlinestemmebetjening er udstyret med et 10,9" touchdisplay i høj opløsning, som kan anvendes til nem betjening af de fleste af bilens funktioner. På den individualiserbare startskærm har du hurtig og enkel adgang til de funktioner, der er vigtigst for dig.

Under køreturen kan du anvende de mange infotainmentapps, fx høre radio eller lytte til din yndlingsmusik via sd-kort eller USB-portene. Betjeningen foregår nemt og bekvemt via det 10,9” touchdisplay, dreje-/trykknappen eller onlinestemmebetjeningen.

Lyssystemer

LED-forlygter inkl. Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus).
I den nye 911 Turbo viser LED-forlygterne inklusive Porsche Dynamic Light System (PDLS) vejen for dig. De er udstyret med fjernlysassistent, dynamisk kurvelys og hastighedsafhængigt lys. For bedre oplysning af området tæt på bilen, i siderne og langt væk – og større sikkerhed.

LED-Matrix-forlygter inklusive Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus)
LED-forlygterne med matrix-teknologi og ekstra high- performance-fjernlys i den nye 911 Turbo S giver endnu længere udsyn. Matrix-forlygterne deaktiverer målrettet segmenter i den permanente fjernlyskegle. 84 LED'er, der aktiveres separat, indstilles i den forbindelse til situationen ved at blive slukket eller dæmpet. Køretøjer foran dig eller i en modkørende vognbane blændes ikke, og områderne derimellem og ved siden af er fortsat fuldt oplyste. Derudover omfatter PDLS Plus for første gang nogensinde et elektronisk styret kurvelys, som oplyser svinget optimalt ved at tænde og slukke enkelte lysdioder.

911 Turbo

En model til evigheden – men også til hver dag. Til alt det, som navnet Porsche står for. Præstationer, sportslighed, masser af stil. Og derudover til den kompromisløse tilgang, som vi anvender til nye ideer. Fuld af lidenskab – og samtidig med en afslappethed med begge ben på jorden. Med den nødvendige alvor – og alligevel med grænseløs køreglæde på asfalten
Galleri