911 Turbo

Fra kr. 4.174.900 inkl. moms og afgifter

Teknik | Konfigurér

911 Turbo Cabriolet

Fra kr. 4.444.900 inkl. moms og afgifter

Teknik | Konfigurér

911 Turbo S

Fra kr. 4.824.900 inkl. moms og afgifter

Teknik | Konfigurér

911 Turbo S Cabriolet

Fra kr. 5.124.900 inkl. moms og afgifter

Teknik | Konfigurér

Tekniske Data

911 Turbo S Cabriolet

Forbrug/CO2-udledning
Forbrug, kombineret (WLTP): 8,0 - 8,3 km/l

CO2-udledning, kombineret (WLTP): 284 - 275 g/km
8,0 - 8,3
km/l
284 - 275
g/km
650 hk / 478 kW Ydelse (hk / kW)
2,8 sek. Acceleration 0 - 100 km/t med Sport Chrono Pakke
9,3 sek. Acceleration 0 - 200 km/t med Sport Chrono Pakke
330 km/t Tophastighed
1.900 mm Bredde
4.535 mm Længde

Er du interesseret i at høre mere om 911?

Hvis du ønsker at høre mere om 911, bedes du udfylde formularen, hvorefter du vil blive kontaktet af en salgsrådgiver fra dit valgte Porsche Center hurtigst muligt.
Når du henvender dig, behandler vi dine personoplysninger. Læs mere om behandlingen her.

Du giver samtykke til, at autoriserede Porsche-forhandlere (2), Porsche-servicepartnere (3) og Volkswagen Semler Finans Danmark A/S kan ringe til dig med henblik på at indgå en aftale om service og reparation af min bil, forsikringsprodukter, leasing og finansiering ved køb af ny bil, køb af en ny eller brugt bil samt køb af ladeløsning til plug-in hybrid og elbiler.

Ved at tilmelde dig, giver du samtidig samtykke til at modtage nyheder og tilbud, herunder indkaldelse til service fra Skandinavisk Motor Co. Premium Import A/S, Skandinavisk Motor Co. A/S, Dr. Ing. H.c. F. Porsche AG, Porsche Smart Mobility GmbH og Porsche Financial Services GmbH, autoriserede Porsche-forhandlere (2) og autoriserede Porsche-servicepartnere (3) i Danmark, Clever A/S og Volkswagen Semler Finans Danmark A/S via post, e-mail, SMS, App, push beskeder, widgets, notifikationer, private beskeder og besvarelse af kommentarer på Facebook, Messenger, YouTube, LinkedIn, Snapchat, Twitter, og Instagram. Nyheder og tilbud vil vedrøre vores produktkategorier.

Du giver også samtykke til, at dine personoplysninger må deles mellem og behandles af ovennævnte selskaber til markedsføringsformål. Personoplysningerne behandles i overensstemmelse med databeskyttelseslovgivningen og vores privatlivspolitikker, som du kan læse mere om her.

Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage og bede os ophøre med at behandle dine personoplysninger til markedsføringsformål.

Highlights
*

Præstationer

*

For vores ingeniører er hver eneste målstreg kun en mellemstation. På vej fremad. På en evig søgen efter at få endnu mere ud af det. Og hermed er vi fremme ved den enorme kraft i 911 Turbo S. Præstationer, som går igen i alle detaljer.

Eksempelvis med større udstødningsturboladere og piezoinjektorer for første gang. Udstødningsmanifolder, som er afledt fra 911 GT2 RS, forbedrer responsen og effektiviteten ved hjælp af optimerede strømningsforhold.

Ladeluftkølingen og indsugningen af motorluft har fået en helt ny konstruktion. Hidtil er køleluften til ladeluftkøleren blevet tilført via luftindtagene i bagskærmene, og motorluften via gitteret på bagklappen. Dette princip er blevet byttet om i den nye 911 Turbo S. Det giver mulighed for en mere effektiv ladeluftkøling – og dermed mere ydelse.

Resultatet er ekstremt sportsligt. Den 3,8-liters 6-cylindrede VTG-biturbo-boxermotor yder 650 hk. Den hæsblæsende sprint fra 0 til 100 km/t varer kun 2,7 sek. med Launch Control. Sprinten fra 0 til 200 km/h på 8,9 sek. er også fremragende. Tophastighed: 330 km/t.

Den komplet nyudviklede 8-trins Porsche dobbeltkoblingsgearkasse (PDK) giver mulighed for gearskift på millisekunder – uden afbrydelse af trækkraften. Sammenlignet med forgængergenerationen har den en mærkbart større spredning mellem komfort, præstationer og effektivitet.

*

Design

*

Fra bagenden og fronten til siden med den klassiske sportslige form – et tidløst design, som viser vejen fremad i alle detaljer.

Kan man gøre et umiskendeligt formsprog endnu mere usædvanligt? Det er en stor opgave. Men en opgave, som er for spændende til ikke at gå i gang med. Uden tvivl. Uden dikkedarer. Men med masser af hjerteblod. For at skabe rene linjer allerede fra første blik.

Selv om vi altid gerne vil være helt i front, så starter vi nu alligevel med bagenden. Her har man siden 1963 kunnet finde det centrale element i enhver 911’er og siden 1974 også det centrale element i enhver 911 Turbo: boxermotoren. Bagendens udformning er tilsvarende kraftfuld – og 20 mm bredere sammenlignet med forgængeren. De sportslige gener understreges især af de muskuløse skærme. Og de er samtidig et kendetegn, som har præget 911 Turbo lige fra den første model.

Frontens formsprog viser tydeligt Porsches historie – og går alligevel nye veje. Den er nemlig blevet hele 45 mm bredere. I kombination med en bredere sporvidde øger det kørselsstabiliteten mærkbart. Skærmene er traditionelt højere end frontklappen og understreger det Porsche typiske design-DNA. Fronthjelmen med de karakteristiske fordybninger og den skarpe afslutning ned mod fronten er en hyldest til de tidligere 911-modeller. Et andet umiskendeligt element er 4-punkts dagskørelyset og nærlyset i de nye, mere lodret placerede forlygter med LED-Matrix-teknik.

Den mere pileformede front med de sorte airblades viser modvinden, hvor den skal hen. Nemlig ind i luftindtagene i siderne og de nye aktive køleluftspjæld, som giver mulighed for en behovstilpasset lufttilførsel og dermed optimal aerodynamik og køling. Derudover er der på fronten plads til kameraet og sensorerne til komfort- og assistentsystemerne, som er integreret her på en diskret måde.

Lysbånd
Det gennemgående, enkelte lysbånd på bagenden inklusive navnet ”PORSCHE” forbinder de tredimensionelt udformede baglygter i LED-teknik.

Variabel frontspoiler
Den variable frontspoiler derunder kan køres længere ud end på forgængermodellen, og det optimerer aerodynamikken yderligere.

Adaptive sportssæder Plus
De nye adaptive sportssæder Plus med elektrisk 18-vejs-indstilling er udført i glat læder og giver fremragende sidestøtte med deres stramme, sportslige polstring. En anden Turbo-typisk detalje er ”turbo”-teksten på hovedstøtterne. De quiltede midterstykker på sæderne og de quiltede dørelementer er en hyldest til de første 911-modeller.

Præstationer

For vores ingeniører er hver eneste målstreg kun en mellemstation. På vej fremad. På en evig søgen efter at få endnu mere ud af det. Og hermed er vi fremme ved den enorme kraft i 911 Turbo S. Præstationer, som går igen i alle detaljer.

Eksempelvis med større udstødningsturboladere og piezoinjektorer for første gang. Udstødningsmanifolder, som er afledt fra 911 GT2 RS, forbedrer responsen og effektiviteten ved hjælp af optimerede strømningsforhold.

Ladeluftkølingen og indsugningen af motorluft har fået en helt ny konstruktion. Hidtil er køleluften til ladeluftkøleren blevet tilført via luftindtagene i bagskærmene, og motorluften via gitteret på bagklappen. Dette princip er blevet byttet om i den nye 911 Turbo S. Det giver mulighed for en mere effektiv ladeluftkøling – og dermed mere ydelse.

Resultatet er ekstremt sportsligt. Den 3,8-liters 6-cylindrede VTG-biturbo-boxermotor yder 650 hk. Den hæsblæsende sprint fra 0 til 100 km/t varer kun 2,7 sek. med Launch Control. Sprinten fra 0 til 200 km/h på 8,9 sek. er også fremragende. Tophastighed: 330 km/t.

Den komplet nyudviklede 8-trins Porsche dobbeltkoblingsgearkasse (PDK) giver mulighed for gearskift på millisekunder – uden afbrydelse af trækkraften. Sammenlignet med forgængergenerationen har den en mærkbart større spredning mellem komfort, præstationer og effektivitet.

Design

Fra bagenden og fronten til siden med den klassiske sportslige form – et tidløst design, som viser vejen fremad i alle detaljer.

Kan man gøre et umiskendeligt formsprog endnu mere usædvanligt? Det er en stor opgave. Men en opgave, som er for spændende til ikke at gå i gang med. Uden tvivl. Uden dikkedarer. Men med masser af hjerteblod. For at skabe rene linjer allerede fra første blik.

Selv om vi altid gerne vil være helt i front, så starter vi nu alligevel med bagenden. Her har man siden 1963 kunnet finde det centrale element i enhver 911’er og siden 1974 også det centrale element i enhver 911 Turbo: boxermotoren. Bagendens udformning er tilsvarende kraftfuld – og 20 mm bredere sammenlignet med forgængeren. De sportslige gener understreges især af de muskuløse skærme. Og de er samtidig et kendetegn, som har præget 911 Turbo lige fra den første model.

Frontens formsprog viser tydeligt Porsches historie – og går alligevel nye veje. Den er nemlig blevet hele 45 mm bredere. I kombination med en bredere sporvidde øger det kørselsstabiliteten mærkbart. Skærmene er traditionelt højere end frontklappen og understreger det Porsche typiske design-DNA. Fronthjelmen med de karakteristiske fordybninger og den skarpe afslutning ned mod fronten er en hyldest til de tidligere 911-modeller. Et andet umiskendeligt element er 4-punkts dagskørelyset og nærlyset i de nye, mere lodret placerede forlygter med LED-Matrix-teknik.

Den mere pileformede front med de sorte airblades viser modvinden, hvor den skal hen. Nemlig ind i luftindtagene i siderne og de nye aktive køleluftspjæld, som giver mulighed for en behovstilpasset lufttilførsel og dermed optimal aerodynamik og køling. Derudover er der på fronten plads til kameraet og sensorerne til komfort- og assistentsystemerne, som er integreret her på en diskret måde.

Lysbånd
Det gennemgående, enkelte lysbånd på bagenden inklusive navnet ”PORSCHE” forbinder de tredimensionelt udformede baglygter i LED-teknik.

Variabel frontspoiler
Den variable frontspoiler derunder kan køres længere ud end på forgængermodellen, og det optimerer aerodynamikken yderligere.

Adaptive sportssæder Plus
De nye adaptive sportssæder Plus med elektrisk 18-vejs-indstilling er udført i glat læder og giver fremragende sidestøtte med deres stramme, sportslige polstring. En anden Turbo-typisk detalje er ”turbo”-teksten på hovedstøtterne. De quiltede midterstykker på sæderne og de quiltede dørelementer er en hyldest til de første 911-modeller.

*

Interiør

*

Kun det, der kommer helt inde fra hjertet, kan udløse store følelser.

Typisk for Porsche, typisk for 911 Turbo S: kombinationen af klassiske designelementer og banebrydende teknologi. Det ser man straks på kombiinstrumentet med analog omdrejningstæller og to displays med høj opløsning, som viser alle de vigtigste bilinformationer på virtuelle instrumenter. Og lige ved siden af: det 10,9” touchdisplay i høj opløsning til Porsche Communication Management (PCM) inklusive onlinenavigation. Analog præcision møder digital integration.

Det horisontale præg i kabinen er nyt og samtidig en detalje fra tidligere 911-generationer. Konceptet med den stigende midterkonsol, som er frigjort fra instrumentpanelet, giver altid optimal adgang til alle vigtige funktioner. Antallet af betjeningselementer er som en del af betjeningskonceptet Porsche Advanced Cockpit blevet reduceret mærkbart, og alt er placeret inden for førerens direkte rækkevidde. Sportsvognsergonomi, som også er præget af det nye GT-sportsrat med multifunktion og skiftekontakter.

Man bygger sportsvogne ud fra sin overbevisning. Og det betyder, at man lægger maksimal vægt på alle detaljer. Uanset hvad man kigger på eller rører ved, så er alt på den rette plads, og alt er særdeles eksklusivt. Det tofarvede læderinteriør med kontrastsyninger giver et særligt stilfuldt præg. De quiltede midterstykker på sæderne og de quiltede dørelementer er inspireret af 911’erens historie: Allerede i de første 911 Turbo-modeller var interiøret udført på denne avancerede måde. Hertil kommer dekorelementer i mat kulfiber. Endnu et bevis på, at toppræstationer også kan mærkes helt ud i fingerspidserne.

*

Porsche Active Aerodynamics

*

Du lader aldrig vinden forlade dine sejl.

Man kan ikke køre uden om vinden. Men man kan vise den, hvor den skal hen. I hvert fald når man er udstyret med en aktiv aerodynamik. Takket være aerodynamiksystemet, som er blevet videreudviklet i forhold til forgængeren, kan 911 Turbo S-modellerne nu indstilles endnu mere variabelt i alle kørselssituationer. Porsche Active Aerodynamics (PAA) giver optimale præstationer og fordele, når det gælder brændstofforbrug og CO₂-emissioner.

De nye aktive køleluftspjæld i de forreste luftindtag er vigtige elementer i denne sammenhæng. Spjældene er konstrueret til at give et nedsat forbrug i dagligdagen og toppræstationer, når man kører sportsligt. De lukker automatisk under kørslen og reducerer på den måde luftmodstanden. Spjældene åbner efter behov og giver dermed optimal køling af motoren.

Hertil kommer den variable frontspoiler, som består af en fleksibel, pneumatisk udkørlig elastomer, og hækspoileren. De køres begge ud og ind synkront i flere positioner.

En anden nyhed er Airbrake-funktionen. Den har en positiv effekt på bremselængden ved en fuld opbremsning fra høje hastigheder – afhængigt af det valgte køreprogram – ved at den automatisk kører frontspoileren og hækspoileren ud.

*

Bremser og fælge

*

Ingen kompromiser – og det mener vi helt seriøst. Især når det handler om den alvorlige del af køreglæden – din sikkerhed. For når vi nu elsker acceleration, handler det også om den størst mulighed hastighed, når farten skal ned.

Den motorsportstestede Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) er forsynet med ekstra lette keramikbremseskiver. De har en diameter på 420 mm foran og 390 mm bagpå. Sammen med de nye 10-stemplede faste sadler på forakslen og 4-stemplede faste sadler på bagakslen sørger de for en meget effektiv bremseeffekt. De faste sadler er særligt karakteristiske med deres gule lakering. Som tilvalg fås de også i sort. Og ikke mindre karakteristisk: Deres usædvanlige præstationer, når det gælder om at blive meget langsom meget hurtigt.

Den nye 911 Turbo S kører på 20”-/21” 911 Turbo S-fælge af smedet letmetal. Fælgene er udført i tofarvet look (sort) og udrustet med en motorsportstestet centermøtrik.

Interiør

Kun det, der kommer helt inde fra hjertet, kan udløse store følelser.

Typisk for Porsche, typisk for 911 Turbo S: kombinationen af klassiske designelementer og banebrydende teknologi. Det ser man straks på kombiinstrumentet med analog omdrejningstæller og to displays med høj opløsning, som viser alle de vigtigste bilinformationer på virtuelle instrumenter. Og lige ved siden af: det 10,9” touchdisplay i høj opløsning til Porsche Communication Management (PCM) inklusive onlinenavigation. Analog præcision møder digital integration.

Det horisontale præg i kabinen er nyt og samtidig en detalje fra tidligere 911-generationer. Konceptet med den stigende midterkonsol, som er frigjort fra instrumentpanelet, giver altid optimal adgang til alle vigtige funktioner. Antallet af betjeningselementer er som en del af betjeningskonceptet Porsche Advanced Cockpit blevet reduceret mærkbart, og alt er placeret inden for førerens direkte rækkevidde. Sportsvognsergonomi, som også er præget af det nye GT-sportsrat med multifunktion og skiftekontakter.

Man bygger sportsvogne ud fra sin overbevisning. Og det betyder, at man lægger maksimal vægt på alle detaljer. Uanset hvad man kigger på eller rører ved, så er alt på den rette plads, og alt er særdeles eksklusivt. Det tofarvede læderinteriør med kontrastsyninger giver et særligt stilfuldt præg. De quiltede midterstykker på sæderne og de quiltede dørelementer er inspireret af 911’erens historie: Allerede i de første 911 Turbo-modeller var interiøret udført på denne avancerede måde. Hertil kommer dekorelementer i mat kulfiber. Endnu et bevis på, at toppræstationer også kan mærkes helt ud i fingerspidserne.

Porsche Active Aerodynamics

Du lader aldrig vinden forlade dine sejl.

Man kan ikke køre uden om vinden. Men man kan vise den, hvor den skal hen. I hvert fald når man er udstyret med en aktiv aerodynamik. Takket være aerodynamiksystemet, som er blevet videreudviklet i forhold til forgængeren, kan 911 Turbo S-modellerne nu indstilles endnu mere variabelt i alle kørselssituationer. Porsche Active Aerodynamics (PAA) giver optimale præstationer og fordele, når det gælder brændstofforbrug og CO₂-emissioner.

De nye aktive køleluftspjæld i de forreste luftindtag er vigtige elementer i denne sammenhæng. Spjældene er konstrueret til at give et nedsat forbrug i dagligdagen og toppræstationer, når man kører sportsligt. De lukker automatisk under kørslen og reducerer på den måde luftmodstanden. Spjældene åbner efter behov og giver dermed optimal køling af motoren.

Hertil kommer den variable frontspoiler, som består af en fleksibel, pneumatisk udkørlig elastomer, og hækspoileren. De køres begge ud og ind synkront i flere positioner.

En anden nyhed er Airbrake-funktionen. Den har en positiv effekt på bremselængden ved en fuld opbremsning fra høje hastigheder – afhængigt af det valgte køreprogram – ved at den automatisk kører frontspoileren og hækspoileren ud.

Bremser og fælge

Ingen kompromiser – og det mener vi helt seriøst. Især når det handler om den alvorlige del af køreglæden – din sikkerhed. For når vi nu elsker acceleration, handler det også om den størst mulighed hastighed, når farten skal ned.

Den motorsportstestede Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) er forsynet med ekstra lette keramikbremseskiver. De har en diameter på 420 mm foran og 390 mm bagpå. Sammen med de nye 10-stemplede faste sadler på forakslen og 4-stemplede faste sadler på bagakslen sørger de for en meget effektiv bremseeffekt. De faste sadler er særligt karakteristiske med deres gule lakering. Som tilvalg fås de også i sort. Og ikke mindre karakteristisk: Deres usædvanlige præstationer, når det gælder om at blive meget langsom meget hurtigt.

Den nye 911 Turbo S kører på 20”-/21” 911 Turbo S-fælge af smedet letmetal. Fælgene er udført i tofarvet look (sort) og udrustet med en motorsportstestet centermøtrik.

Highlights
*

911 Turbo S

*

Alt andet end et blidt vindpust.

911 Turbo S Cabriolet kombinerer den klassiske silhuet fra en 911 Turbo med mulighed for at høre den umiskendelige lyd fra turbomotoren helt ufiltreret med åben kaleche.

Den fuldautomatiske stofkaleche på 911 Turbo S Cabriolet er forsynet med en fast glasbagrude og tre integrerede støttende magnesiumelementer, som gør kalechen meget stabil og ekstra let.

Den kan åbnes og lukkes på ca. 12 sek. – op til en hastighed på 50 km/h. Og hvis du ønsker det, kan det også foregå via fjernbetjeningen.

Loftet er beklædt med varme- og støjdæmpende materiale. Mærkbare følger: ensartede kabinetemperaturer og en effektiv dæmpning af vindstøj. Hvis du da ønsker det.

En elektrisk vindafviser sørger for, at du kan køre med åbent tag – uden træk. Også her med minimal vindstøj. Du kan køre den ud og ind på blot 2 sek. med et tryk på en knap.

*

Undervogn

*

Porsche Active Suspension Management (PASM)
Det videreudviklede Porsche Active Suspension Management (PASM) regulerer aktivt og kontinuerligt støddæmperkraften for hvert enkelt hjul afhængigt af kørebanens tilstand og kørestilen. Resultatet er færre karrosseribevægelser og dermed mere komfort og øget dynamik.

Porsche Traction Management (PTM)
Firehjulstrækket Porsche Traction Management (PTM) fordeler trækkraften optimalt mellem den permanent trækkende bagaksel og forakslen. Systemet er blevet videreudviklet yderligere. Robustheden og styringen er blevet optimeret. Resultatet er større præcision og belastningsevne.

Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus)
I samspil med Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) inkl. reguleret bagakseltværspærring sikrer det den passende kraftfordeling til de enkelte hjul i alle kørselssituationer.

911 Turbo S

Alt andet end et blidt vindpust.

911 Turbo S Cabriolet kombinerer den klassiske silhuet fra en 911 Turbo med mulighed for at høre den umiskendelige lyd fra turbomotoren helt ufiltreret med åben kaleche.

Den fuldautomatiske stofkaleche på 911 Turbo S Cabriolet er forsynet med en fast glasbagrude og tre integrerede støttende magnesiumelementer, som gør kalechen meget stabil og ekstra let.

Den kan åbnes og lukkes på ca. 12 sek. – op til en hastighed på 50 km/h. Og hvis du ønsker det, kan det også foregå via fjernbetjeningen.

Loftet er beklædt med varme- og støjdæmpende materiale. Mærkbare følger: ensartede kabinetemperaturer og en effektiv dæmpning af vindstøj. Hvis du da ønsker det.

En elektrisk vindafviser sørger for, at du kan køre med åbent tag – uden træk. Også her med minimal vindstøj. Du kan køre den ud og ind på blot 2 sek. med et tryk på en knap.

Undervogn

Porsche Active Suspension Management (PASM)
Det videreudviklede Porsche Active Suspension Management (PASM) regulerer aktivt og kontinuerligt støddæmperkraften for hvert enkelt hjul afhængigt af kørebanens tilstand og kørestilen. Resultatet er færre karrosseribevægelser og dermed mere komfort og øget dynamik.

Porsche Traction Management (PTM)
Firehjulstrækket Porsche Traction Management (PTM) fordeler trækkraften optimalt mellem den permanent trækkende bagaksel og forakslen. Systemet er blevet videreudviklet yderligere. Robustheden og styringen er blevet optimeret. Resultatet er større præcision og belastningsevne.

Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus)
I samspil med Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) inkl. reguleret bagakseltværspærring sikrer det den passende kraftfordeling til de enkelte hjul i alle kørselssituationer.

*

Sport Chrono-pakke

*

Når man er blevet testet på racerbanen, går man også efter sportslige toppræstationer på vejen. For det handler om personlige rekorder – og de bedste stunder. Sport Chrono-pakken inklusive Mode-kontakt er et synligt udtryk for vores motorsportshistorie. For en endnu mere sportslig afstemning af undervogn, motor og gearkasse.

Med Mode-kontakten inklusive SPORT Response-knap på rattet kan du vælge mellem fem køreindstillinger: ”Normal“, ”SPORT“, ”SPORT PLUS“ og ”Individual”. En nyhed er WET-indstillingen¹, som understøtter føreren ved kørsel på våd vejbane.

Med funktionen ”SPORT Response” forberedes motoren og gearkassen til den hurtigst mulige kraftudfoldelse med et tryk på en knap. Resultatet er maksimalt respons og accelerationspotentiale i ca. 20 sek.

Sport Chrono-pakken omfatter desuden følgende: den nye Porsche Track Precision App til måling og og administration af omgangstider og køredata. Til en helt præcis visning af din nye personlige rekord. Appens brugerflade er blevet moderniseret helt fra bunden. Dermed er den nu endnu mere intuitiv og brugervenlig at betjene på en smartphone.²

¹ Køreprogrammet ”WET“ kan ikke erstatte en kørestil, som er tilpasset til vejr- og vejforholdene, og systemet kan ikke hjælpe føreren i alle situationer.
² Det er kun tilladt at anvende appen på et afspærret område. Anvendelsen af dette produkt (især videooptagelsen) kan være forbudt i bestemte lande eller ved arrangementer på grund af retlige forskrifter. Før du anvender produktet, skal du hver gang undersøge, om anvendelsen er tilladt i henhold til de lokale retlige forskrifter.

*

Komfort

*

Udelukker kompromisløs sportslighed og høj komfort hinanden? Ikke i den nye 911 Turbo S: For der er vel næppe noget sted, hvor du kan opleve dynamik lige så intensivt.

Vil du læne dig komfortabelt tilbage? Men kun for at komme fremad.

Porsche Communication Management (PCM) er din centrale styreenhed til audio, navigation, kommunikation og talrige assistentsystemer. Du kan styre de fleste bilfunktioner nemt og bekvemt via det 10,9” touchdisplay i høj opløsning.

Assistentsystemer
Hvorfor er det så forløsende at køre en tur i 911 Turbo S? Fordi du ikke skal koncentrere dig om andre ting og bare kan være dig selv. Det sørger en lang række assistentsystemer for. Som eksempelvis advarsels- og bremseassistenten. Eller den adaptive fartpilot, som regulerer afstanden til det forankørende køretøj afhængigt af din 911 Turbo S's hastighed. Hertil kommer det nye køreprogram WET¹. Et innovativt system, som understøtter dig ved kørsel på våd vejbane. Parkeringsassistenten med bakkamera kan udvides med Surround View-funktionen. Den supplerer bakkameraet med yderligere tre kameraer med høj opløsning.

Med en sportsvognstypisk afstemning sikrer Porsche InnoDrive² en optimeret regulering af hastigheden baseret på navigationsdata samt radar- og videosensorer. Resultatet er ekstra kørekomfort, øget effektivitet og en Porsche typisk kørefornemmelse. Bilens hastighed tilpasses forudseende til hastighedsgrænser og vejens forløb (stigninger, sving). Samtidig styres acceleration, deceleration og gear (inklusive rullefunktion) af Porsche InnoDrive. Systemet kigger op til 3 km frem, og optimeringen af kørestilen i realtid giver mulighed for harmonisk og brændstofbesparende kørsel.

¹ Køreprogrammet ”WET“ kan ikke erstatte en kørestil, som er tilpasset til vejr- og vejforholdene, og systemet kan ikke hjælpe føreren i alle situationer.
² Porsche InnoDrive understøtter føreren inden for de systemmæssige grænser. Føreren skal hele tiden holde øje med kørestilen og gribe ind i tvivlstilfælde. Føreren kan til enhver tid tilsidesætte systemet ved at træde på bremsepedalen eller speederen.

Porsche Connect
Man bør også være optimalt opkoblet, selv om man går sine egne veje.

Få det bedste ud af hver eneste dag. Det hjælper Porsche Connect dig med. Det giver dig den ideelle startposition til ethvert roadtrip – og ved alle dine destinationer.

Med nye nyttige tjenester og Porsche Connect App. Via smartphone kan du synkronisere destinationer og kalender med din Porsche, planlægge ture med trafikinformationer i realtid og bruge musiktjenester. Lad dig guide, informere og underholde af din Porsche – alt sammen i realtid. Navigation & Infotainment-pakken hjælper dig med at komme endnu hurtigere frem til din destination takket være ruteberegning med aktuelle onlinekort. Via stemmebetjening kan du nemt hente informationer som fx vejrudsigten for destinationen, og du kan få oplæst aktuelle nyheder inden for økonomi, politik eller sport.

*

Lyd og lys

*

Soundsystemer
BOSE® Surround Sound-systemet med 12 højttalere og forstærkerkanaler inklusive en patenteret karrosseriintegreret 100 W-subwoofer sørger for den optimale lyd. Den samlede effekt er på hele 570 W.

Det førsteklasses Burmester®-surroundsoundsystem byder på en lydoplevelse på højeste niveau.

Lyssystemerne
Et smukt syn. Bogstaveligt talt.

At blive set er den ene del. Men det er endnu mere vigtigt, at man selv kan se alt det afgørende. Det sørger primært LED-Matrix-forlygterne med fjernlysassistent inkl. Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus) for. Matrix-forlygterne deaktiverer målrettet segmenter i den permanente fjernlyskegle. 84 LED'er, der aktiveres separat, indstilles i den forbindelse til situationen ved at blive slukket eller dæmpet. Køretøjer foran dig eller i en modkørende vognbane blændes ikke, og områderne derimellem og ved siden af er fortsat fuldt oplyste.

Modkørende køretøjer blændes af, og samtidig bliver området til højre for lystomrummet lyst op for bedre at kunne dirigere førerens blikretning. Den segmentvise afblænding af reflekterende vejskilte forhindrer, at føreren blændes.

Sport Chrono-pakke

Når man er blevet testet på racerbanen, går man også efter sportslige toppræstationer på vejen. For det handler om personlige rekorder – og de bedste stunder. Sport Chrono-pakken inklusive Mode-kontakt er et synligt udtryk for vores motorsportshistorie. For en endnu mere sportslig afstemning af undervogn, motor og gearkasse.

Med Mode-kontakten inklusive SPORT Response-knap på rattet kan du vælge mellem fem køreindstillinger: ”Normal“, ”SPORT“, ”SPORT PLUS“ og ”Individual”. En nyhed er WET-indstillingen¹, som understøtter føreren ved kørsel på våd vejbane.

Med funktionen ”SPORT Response” forberedes motoren og gearkassen til den hurtigst mulige kraftudfoldelse med et tryk på en knap. Resultatet er maksimalt respons og accelerationspotentiale i ca. 20 sek.

Sport Chrono-pakken omfatter desuden følgende: den nye Porsche Track Precision App til måling og og administration af omgangstider og køredata. Til en helt præcis visning af din nye personlige rekord. Appens brugerflade er blevet moderniseret helt fra bunden. Dermed er den nu endnu mere intuitiv og brugervenlig at betjene på en smartphone.²

¹ Køreprogrammet ”WET“ kan ikke erstatte en kørestil, som er tilpasset til vejr- og vejforholdene, og systemet kan ikke hjælpe føreren i alle situationer.
² Det er kun tilladt at anvende appen på et afspærret område. Anvendelsen af dette produkt (især videooptagelsen) kan være forbudt i bestemte lande eller ved arrangementer på grund af retlige forskrifter. Før du anvender produktet, skal du hver gang undersøge, om anvendelsen er tilladt i henhold til de lokale retlige forskrifter.

Komfort

Udelukker kompromisløs sportslighed og høj komfort hinanden? Ikke i den nye 911 Turbo S: For der er vel næppe noget sted, hvor du kan opleve dynamik lige så intensivt.

Vil du læne dig komfortabelt tilbage? Men kun for at komme fremad.

Porsche Communication Management (PCM) er din centrale styreenhed til audio, navigation, kommunikation og talrige assistentsystemer. Du kan styre de fleste bilfunktioner nemt og bekvemt via det 10,9” touchdisplay i høj opløsning.

Assistentsystemer
Hvorfor er det så forløsende at køre en tur i 911 Turbo S? Fordi du ikke skal koncentrere dig om andre ting og bare kan være dig selv. Det sørger en lang række assistentsystemer for. Som eksempelvis advarsels- og bremseassistenten. Eller den adaptive fartpilot, som regulerer afstanden til det forankørende køretøj afhængigt af din 911 Turbo S's hastighed. Hertil kommer det nye køreprogram WET¹. Et innovativt system, som understøtter dig ved kørsel på våd vejbane. Parkeringsassistenten med bakkamera kan udvides med Surround View-funktionen. Den supplerer bakkameraet med yderligere tre kameraer med høj opløsning.

Med en sportsvognstypisk afstemning sikrer Porsche InnoDrive² en optimeret regulering af hastigheden baseret på navigationsdata samt radar- og videosensorer. Resultatet er ekstra kørekomfort, øget effektivitet og en Porsche typisk kørefornemmelse. Bilens hastighed tilpasses forudseende til hastighedsgrænser og vejens forløb (stigninger, sving). Samtidig styres acceleration, deceleration og gear (inklusive rullefunktion) af Porsche InnoDrive. Systemet kigger op til 3 km frem, og optimeringen af kørestilen i realtid giver mulighed for harmonisk og brændstofbesparende kørsel.

¹ Køreprogrammet ”WET“ kan ikke erstatte en kørestil, som er tilpasset til vejr- og vejforholdene, og systemet kan ikke hjælpe føreren i alle situationer.
² Porsche InnoDrive understøtter føreren inden for de systemmæssige grænser. Føreren skal hele tiden holde øje med kørestilen og gribe ind i tvivlstilfælde. Føreren kan til enhver tid tilsidesætte systemet ved at træde på bremsepedalen eller speederen.

Porsche Connect
Man bør også være optimalt opkoblet, selv om man går sine egne veje.

Få det bedste ud af hver eneste dag. Det hjælper Porsche Connect dig med. Det giver dig den ideelle startposition til ethvert roadtrip – og ved alle dine destinationer.

Med nye nyttige tjenester og Porsche Connect App. Via smartphone kan du synkronisere destinationer og kalender med din Porsche, planlægge ture med trafikinformationer i realtid og bruge musiktjenester. Lad dig guide, informere og underholde af din Porsche – alt sammen i realtid. Navigation & Infotainment-pakken hjælper dig med at komme endnu hurtigere frem til din destination takket være ruteberegning med aktuelle onlinekort. Via stemmebetjening kan du nemt hente informationer som fx vejrudsigten for destinationen, og du kan få oplæst aktuelle nyheder inden for økonomi, politik eller sport.

Lyd og lys

Soundsystemer
BOSE® Surround Sound-systemet med 12 højttalere og forstærkerkanaler inklusive en patenteret karrosseriintegreret 100 W-subwoofer sørger for den optimale lyd. Den samlede effekt er på hele 570 W.

Det førsteklasses Burmester®-surroundsoundsystem byder på en lydoplevelse på højeste niveau.

Lyssystemerne
Et smukt syn. Bogstaveligt talt.

At blive set er den ene del. Men det er endnu mere vigtigt, at man selv kan se alt det afgørende. Det sørger primært LED-Matrix-forlygterne med fjernlysassistent inkl. Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus) for. Matrix-forlygterne deaktiverer målrettet segmenter i den permanente fjernlyskegle. 84 LED'er, der aktiveres separat, indstilles i den forbindelse til situationen ved at blive slukket eller dæmpet. Køretøjer foran dig eller i en modkørende vognbane blændes ikke, og områderne derimellem og ved siden af er fortsat fuldt oplyste.

Modkørende køretøjer blændes af, og samtidig bliver området til højre for lystomrummet lyst op for bedre at kunne dirigere førerens blikretning. Den segmentvise afblænding af reflekterende vejskilte forhindrer, at føreren blændes.

911 Turbo S

En model til evigheden – men også til hver dag. Til alt det, som navnet Porsche står for. Præstationer, sportslighed, masser af stil. Og derudover til den kompromisløse tilgang, som vi anvender til nye ideer. Fuld af lidenskab – og samtidig med en afslappethed med begge ben på jorden. Med den nødvendige alvor – og alligevel med grænseløs køreglæde på asfalten.
Galleri