911 Targa 4

Fra kr. 2.423.590 inkl. moms og afgifter

Teknik | Konfigurér

911 Targa 4S

Fra kr. 2.727.270 inkl. moms og afgifter

Teknik | Konfigurér

911 Targa 4S Heritage Design Edition

Fra kr. 3.496.622 inkl. moms og afgifter

Teknik | Konfigurér

Tekniske Data

911 Targa 4

Forbrug/CO2-udledning
Forbrug, kombineret (WLTP): 9,2-9,5 km/l

CO2-udledning, kombineret (WLTP): 247-239 g/km
9,2-9,5
km/l
247-239
g/km
385 hk/283 kW Ydelse (hk/kW)
4,2 sek. Acceleration 0 - 100 km/t med Sport Chrono Pakke
15,3 sek. Acceleration 0 - 200 km/h med Sport Chrono Pakke
289 km/t Tophastighed
1.852 mm Bredde
4.519 mm Længde
Highlights
*

Design

*

Et design, som forener tradition og modernitet. Som vil give endnu mere dynamik på vejen. Og som forbillede for alle, der følger efter 911.

Design-DNA
Typisk 911: den lange, flade fronthjelm, den stejlt stigende forrude og taglinjen, der falder blidt hen mod bagenden. Skærmene har en markant udformning, mens bagenden er kraftfuld og tydeligt understreger det horisontale.

Lysbånd
Det gennemgående lysbånd i LED-teknik mellem de tredimensionelt udformede baglygter i LED-teknik er en markant og genkendelig detalje på alle 911-modeller. Og det giver også bilerne en umiskendelig fremtoning i mørke.

Targa-bøjle
Styrtbøjlen er et blikfang – og et stilskabende element på 911 Targa-modellerne. Den opfylder de højeste sikkerhedskrav og har selv opnået en ikonisk status – med bøjleafdækninger i aluminium, gæller på siden og den originale ”targa”-modelbetegnelse.

Fælge
Adræt og fremadstræbende: Takket være fælgene med forskellige størrelse for og bag virker 911’eren ekstremt atletisk. De op til 20”/21” store fælge giver mere stabilitet og komfort, fordi diameteren er større på bagakslen.

Forlygter
Forlygternes form og position minder om de første generationer af 911. Lygterne er udstyret med topmoderne LED-teknik.

Fronthjelm
Fronthjelmen med de karakteristiske fordybninger – og den skarpe afslutning mod fronten – er en hyldest til de tidligere generationer af 911-modellerne.

Dørhåndtag
De nye dørhåndtag er forsænket komplet i dørene og er dermed integreret ekstra harmonisk i bilens design.

Interiøret
Analog præcision kombineret med digital integration. Interiøret i 911 kombinerer velkendte styrker med nye muligheder, og i en ægte sportsvogn er der især fokus på én ting: konsekvent orientering mod føreren.

Sportsvognsergonomi
Den analoge omdrejningstæller er placeret i midten af kombiinstrumentet – og dermed altid i førerens synsfelt. Den stigende midterkonsol giver en kort afstand mellem rat, gearvælger og de intuitivt placerede kontakter og knapper. Og det er alt sammen med til at sikre den umiskendelige følelse af at køre i en 911’er.

Porsche Advanced Cockpit.
Displays i høj opløsning, touch-knapper, konsoliderede funktioner. Med betjeningskonceptet Porsche Advanced Cockpit virker interiøret i 911 mere fokuseret end nogensinde før. Typisk for en sportsvogn: Knapper, som bevidst er bevaret analoge, giver direkte adgang til de vigtigste drivlinje- og undervognsfunktioner.

Kombiinstrument
Til venstre og højre for den analoge omdrejningstæller viser to 7” displays i høj opløsning de vigtigste informationer om bilen – suppleret af det 10,9” touchdisplay i høj opløsning til Porsche Communication Management (PCM).

Materialer
Fra gearvælgeren til luftdysen: Alle overflader, alle detaljer er gennemtænkte og udført i højeste kvalitet. Og kombinationsmulighederne for de tilgængelige materialer og udstyrsdetaljer er næsten uendelige – din personlige smag er afgørende.

*

Performance

*

Bygget til vejen, der aldrig ender
Alle 911-modeller har grundlæggende samme målsætning: at køre. Så sportsligt som muligt. Derfor er biturboboxermotoren, gearkassen, undervognen, bremserne og alle reguleringssystemer især sat op til én ting: maksimale præstationer.

6-cylindret boxermotor med biturbo
Motoren i 911-modellerne har biturbo. Motorens mest iøjnefaldende egenskaber er stor omdrejningsvillighed, en usædvanligt direkte respons og et højt drejningsmoment, som allerede er til rådighed ved lave omdrejningstal. Boxerkonstruktionen giver mulighed for et lavt tyngdepunkt takket være den korte længde og lave højde samt placeringen bagest i bilen. Motorophængene tæt på midten af bilen giver mere stabilitet og færre vibrationer.

Turbolader
Motorerne er forsynet med to turboladere samt ladeluftkøling. Den er en vigtig del af udstødningsturboladningen og bidrager i høj grad til både at øge ydelsen og reducere emissionerne.

8-trins Porsche dobbeltkoblingsgearkasse (PDK)
Den 8-trins Porsche dobbeltkoblingsgearkasse (PDK) giver mulighed for ekstremt hurtige gearskift uden afbrydelse af trækkraften – og det i løbet af millisekunder. PDK kombinerer i den forbindelse en meget sportslig afstemning i gearene 1 til 6 med effektive overdrive-udvekslinger (7. og 8. gear).

7-trins manuel gearkasse
Den 7-trins manuelle gearkasse inklusive Sport Chrono-pakke fås til 911 Carrera S-modellerne og til 911 Targa 4S. Ved hjælp af de korte skifteveje med optimalt samspil mellem de enkelte gear sikrer gearkassen en særligt direkte forbindelse mellem føreren og bilen. Sport Chrono-pakken gør det muligt at få en endnu mere sportslig afstemning af undervognen, motoren og gearkassen.

Porsche Traction Management (PTM)
Firehjulstrækket Porsche Traction Management (PTM) fordeler trækkraften optimalt mellem den permanent trækkende bagaksel og forakslen. Det giver fremragende fremdrift og særligt harmoniske køreegenskaber i grænseområdet.

Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus)
PTV Plus er et system, der øger køredynamikken og stabiliteten. Det arbejder med et reguleret bremseindgreb på baghjulene og en tværspærring på bagakslen. For stor stabilitet, fremragende vejgreb og stor adræthed ved alle hastigheder.

Sport Chrono-pakke
Adrenalin med et tryk på knappen: Sport Chrono-pakke inklusive Mode-kontakt, Porsche Track Precision-app og dæktemperaturvisning. Dens funktioner gør det muligt at få en endnu mere sportslig afstemning af undervognen, motoren og gearkassen.

Mode-kontakt og SPORT Response Button
Via Mode-kontakten kan man vælge forskellige køreindstillinger, der fx øger køredynamikken, gemmer dine personlige præferencer eller giver hjælp ved kørsel på våd vej. Via SPORT Response Button forberedes motoren og gearkassen til en hurtigst mulig kraftudfoldelse – maksimal respons i ca. 20 sek.

Launch Control og gearskiftestrategi til racerbane.
Launch Control-funktionen giver i samspil med Porsche dobbeltkoblingsgearkassen (PDK) i SPORT PLUS-indstillingen den bedst mulige igangsætningsacceleration. Med gearskiftestrategien til racerbane bliver PDK sat op til ekstremt korte skiftetider og optimale skiftepunkter for at opnå maksimal acceleration.

Dynamiske motorophæng
Det elektronisk regulerede system minimerer de mærkbare svingninger og vibrationer fra hele drivlinjen, især fra motoren. Og det kombinerer fordelene ved et hårdt og et blødt motorophæng. Kort sagt, så øger det både kørselsstabiliteten og kørekomforten.

Porsche Track Precision-app*
Med Porsche Track Precision-app som en del af Sport Chrono-pakken kan du måle omgangstider og køredata – helt enkelt via din smartphone. Og du kan gemme dataene, dele dem eller sammenligne dem med andre førere.
* Det er kun tilladt at anvende appen på et afspærret område. Anvendelsen af dette produkt (især videooptagelsen) kan være forbudt i bestemte lande eller ved arrangementer på grund af retlige forskrifter. Før du anvender produktet, skal du hver gang undersøge, om anvendelsen er tilladt i henhold til de lokale retlige forskrifter.

Bremser
Bremsesystemet er afstemt efter 911-modellernes store performance. På 911 Carrera-modellerne er der på alle fire hjul monteret 4-stemplede aluminiums-monobloc-fastsaddelbremser på 330 mm store bremseskiver. Carrera S-modellerne er på forakslen forsynet med 6-stemplede aluminiums-monobloc-fastsaddelbremser, mens de er 4-stemplede på bagakslen. Bremseskivernes diameter er tilpasset til den forøgede ydelse og udgør 350 mm for og bag.

Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB)
Lettere, mere stabile og testet i motorsporten: Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) giver en endnu bedre bremseeffekt takket være keramikbremseskiver med en diameter på 410 mm på forakslen og 390 mm på bagakslen. En anden fordel er, at vejgrebet samt køre- og rullekomforten forbedres markant på grund af bremseskivernes ekstremt lave vægt. De 6-stemplede aluminiums-monobloc-fastsadler foran og de 4-stemplede pendanter bagpå sørger for et markant øget samt først og fremmest konstant bremsetryk under hele nedbremsningen.

Design

Et design, som forener tradition og modernitet. Som vil give endnu mere dynamik på vejen. Og som forbillede for alle, der følger efter 911.

Design-DNA
Typisk 911: den lange, flade fronthjelm, den stejlt stigende forrude og taglinjen, der falder blidt hen mod bagenden. Skærmene har en markant udformning, mens bagenden er kraftfuld og tydeligt understreger det horisontale.

Lysbånd
Det gennemgående lysbånd i LED-teknik mellem de tredimensionelt udformede baglygter i LED-teknik er en markant og genkendelig detalje på alle 911-modeller. Og det giver også bilerne en umiskendelig fremtoning i mørke.

Targa-bøjle
Styrtbøjlen er et blikfang – og et stilskabende element på 911 Targa-modellerne. Den opfylder de højeste sikkerhedskrav og har selv opnået en ikonisk status – med bøjleafdækninger i aluminium, gæller på siden og den originale ”targa”-modelbetegnelse.

Fælge
Adræt og fremadstræbende: Takket være fælgene med forskellige størrelse for og bag virker 911’eren ekstremt atletisk. De op til 20”/21” store fælge giver mere stabilitet og komfort, fordi diameteren er større på bagakslen.

Forlygter
Forlygternes form og position minder om de første generationer af 911. Lygterne er udstyret med topmoderne LED-teknik.

Fronthjelm
Fronthjelmen med de karakteristiske fordybninger – og den skarpe afslutning mod fronten – er en hyldest til de tidligere generationer af 911-modellerne.

Dørhåndtag
De nye dørhåndtag er forsænket komplet i dørene og er dermed integreret ekstra harmonisk i bilens design.

Interiøret
Analog præcision kombineret med digital integration. Interiøret i 911 kombinerer velkendte styrker med nye muligheder, og i en ægte sportsvogn er der især fokus på én ting: konsekvent orientering mod føreren.

Sportsvognsergonomi
Den analoge omdrejningstæller er placeret i midten af kombiinstrumentet – og dermed altid i førerens synsfelt. Den stigende midterkonsol giver en kort afstand mellem rat, gearvælger og de intuitivt placerede kontakter og knapper. Og det er alt sammen med til at sikre den umiskendelige følelse af at køre i en 911’er.

Porsche Advanced Cockpit.
Displays i høj opløsning, touch-knapper, konsoliderede funktioner. Med betjeningskonceptet Porsche Advanced Cockpit virker interiøret i 911 mere fokuseret end nogensinde før. Typisk for en sportsvogn: Knapper, som bevidst er bevaret analoge, giver direkte adgang til de vigtigste drivlinje- og undervognsfunktioner.

Kombiinstrument
Til venstre og højre for den analoge omdrejningstæller viser to 7” displays i høj opløsning de vigtigste informationer om bilen – suppleret af det 10,9” touchdisplay i høj opløsning til Porsche Communication Management (PCM).

Materialer
Fra gearvælgeren til luftdysen: Alle overflader, alle detaljer er gennemtænkte og udført i højeste kvalitet. Og kombinationsmulighederne for de tilgængelige materialer og udstyrsdetaljer er næsten uendelige – din personlige smag er afgørende.

Performance

Bygget til vejen, der aldrig ender
Alle 911-modeller har grundlæggende samme målsætning: at køre. Så sportsligt som muligt. Derfor er biturboboxermotoren, gearkassen, undervognen, bremserne og alle reguleringssystemer især sat op til én ting: maksimale præstationer.

6-cylindret boxermotor med biturbo
Motoren i 911-modellerne har biturbo. Motorens mest iøjnefaldende egenskaber er stor omdrejningsvillighed, en usædvanligt direkte respons og et højt drejningsmoment, som allerede er til rådighed ved lave omdrejningstal. Boxerkonstruktionen giver mulighed for et lavt tyngdepunkt takket være den korte længde og lave højde samt placeringen bagest i bilen. Motorophængene tæt på midten af bilen giver mere stabilitet og færre vibrationer.

Turbolader
Motorerne er forsynet med to turboladere samt ladeluftkøling. Den er en vigtig del af udstødningsturboladningen og bidrager i høj grad til både at øge ydelsen og reducere emissionerne.

8-trins Porsche dobbeltkoblingsgearkasse (PDK)
Den 8-trins Porsche dobbeltkoblingsgearkasse (PDK) giver mulighed for ekstremt hurtige gearskift uden afbrydelse af trækkraften – og det i løbet af millisekunder. PDK kombinerer i den forbindelse en meget sportslig afstemning i gearene 1 til 6 med effektive overdrive-udvekslinger (7. og 8. gear).

7-trins manuel gearkasse
Den 7-trins manuelle gearkasse inklusive Sport Chrono-pakke fås til 911 Carrera S-modellerne og til 911 Targa 4S. Ved hjælp af de korte skifteveje med optimalt samspil mellem de enkelte gear sikrer gearkassen en særligt direkte forbindelse mellem føreren og bilen. Sport Chrono-pakken gør det muligt at få en endnu mere sportslig afstemning af undervognen, motoren og gearkassen.

Porsche Traction Management (PTM)
Firehjulstrækket Porsche Traction Management (PTM) fordeler trækkraften optimalt mellem den permanent trækkende bagaksel og forakslen. Det giver fremragende fremdrift og særligt harmoniske køreegenskaber i grænseområdet.

Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus)
PTV Plus er et system, der øger køredynamikken og stabiliteten. Det arbejder med et reguleret bremseindgreb på baghjulene og en tværspærring på bagakslen. For stor stabilitet, fremragende vejgreb og stor adræthed ved alle hastigheder.

Sport Chrono-pakke
Adrenalin med et tryk på knappen: Sport Chrono-pakke inklusive Mode-kontakt, Porsche Track Precision-app og dæktemperaturvisning. Dens funktioner gør det muligt at få en endnu mere sportslig afstemning af undervognen, motoren og gearkassen.

Mode-kontakt og SPORT Response Button
Via Mode-kontakten kan man vælge forskellige køreindstillinger, der fx øger køredynamikken, gemmer dine personlige præferencer eller giver hjælp ved kørsel på våd vej. Via SPORT Response Button forberedes motoren og gearkassen til en hurtigst mulig kraftudfoldelse – maksimal respons i ca. 20 sek.

Launch Control og gearskiftestrategi til racerbane.
Launch Control-funktionen giver i samspil med Porsche dobbeltkoblingsgearkassen (PDK) i SPORT PLUS-indstillingen den bedst mulige igangsætningsacceleration. Med gearskiftestrategien til racerbane bliver PDK sat op til ekstremt korte skiftetider og optimale skiftepunkter for at opnå maksimal acceleration.

Dynamiske motorophæng
Det elektronisk regulerede system minimerer de mærkbare svingninger og vibrationer fra hele drivlinjen, især fra motoren. Og det kombinerer fordelene ved et hårdt og et blødt motorophæng. Kort sagt, så øger det både kørselsstabiliteten og kørekomforten.

Porsche Track Precision-app*
Med Porsche Track Precision-app som en del af Sport Chrono-pakken kan du måle omgangstider og køredata – helt enkelt via din smartphone. Og du kan gemme dataene, dele dem eller sammenligne dem med andre førere.
* Det er kun tilladt at anvende appen på et afspærret område. Anvendelsen af dette produkt (især videooptagelsen) kan være forbudt i bestemte lande eller ved arrangementer på grund af retlige forskrifter. Før du anvender produktet, skal du hver gang undersøge, om anvendelsen er tilladt i henhold til de lokale retlige forskrifter.

Bremser
Bremsesystemet er afstemt efter 911-modellernes store performance. På 911 Carrera-modellerne er der på alle fire hjul monteret 4-stemplede aluminiums-monobloc-fastsaddelbremser på 330 mm store bremseskiver. Carrera S-modellerne er på forakslen forsynet med 6-stemplede aluminiums-monobloc-fastsaddelbremser, mens de er 4-stemplede på bagakslen. Bremseskivernes diameter er tilpasset til den forøgede ydelse og udgør 350 mm for og bag.

Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB)
Lettere, mere stabile og testet i motorsporten: Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) giver en endnu bedre bremseeffekt takket være keramikbremseskiver med en diameter på 410 mm på forakslen og 390 mm på bagakslen. En anden fordel er, at vejgrebet samt køre- og rullekomforten forbedres markant på grund af bremseskivernes ekstremt lave vægt. De 6-stemplede aluminiums-monobloc-fastsadler foran og de 4-stemplede pendanter bagpå sørger for et markant øget samt først og fremmest konstant bremsetryk under hele nedbremsningen.

*

Undervognssystemer

*

Mere – af det hele. Undervognssystemerne optimerer 911’erens køreegenskaber og gør den endnu hurtigere, endnu mere adræt og komfortabel.

Porsche Active Suspension Management (PASM)
PASM er den elektroniske regulering af støddæmpersystemet. Den regulerer aktivt og kontinuerligt støddæmperkraften for hvert enkelt hjul afhængigt af kørebanens tilstand og kørestilen. For mere komfort samtidig med øget dynamik.

PASM-sportsundervogn
Med PASM-sportsundervognen er karrosseriet sænket yderligere 10 mm i forhold til PASM-undervognen. Fjedrene er hårdere og kortere, og krængningsstabilisatorerne på for- og bagaksel har større torsionsstivhed. Affjedringsniveauerne er blevet hævet markant, hvilket giver 911’eren endnu mere neutrale og afbalancerede køreegenskaber.

Porsche Stability Management (PSM)
Porsche Stability Management (PSM) er et automatisk reguleringssystem til stabilisering i det køredynamiske grænseområde. For stor kørselsstabilitet og sikkerhed – og samtidig en usædvanlig adræthed. I forbindelse med Sport Chrono-pakken udvides PSM med en Sport-indstilling. Den giver mulighed for en markant mere sportslig kørestil, mens PSM forbliver aktivt i baggrunden.

Bagakselstyring
Bagakselstyringen øger bilens præstationer og hverdagsanvendelighed på en og samme tid. Ved at den forbedrer køreegenskaberne ved lave hastigheder. Og dermed gør det nemmere at manøvrere eller vende. Derudover giver bagakselstyringen en markant øget kørselsstabilitet ved højere hastigheder.

Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC)
PDCC er et system, der medvirker til en aktiv krængningsstabilisering. Det minimerer bilens sidehældning ved dynamisk kørsel i sving. For en forbedret køredynamik, endnu mere neutrale køreegenskaber og mere komfort på vejen – ved alle hastigheder.

*

Assistentsystemer og komfort

*

En sjælden luksus nu om dage: Udelukkende at kunne koncentrere sig om det, der ligger lige foran én. Vejen. Eller næste sving. 911’eren understøtter dig i den forbindelse med en lang række assistentsystemer, som gør det muligt for dig at fokusere på det, du er i gang med.

Vognbaneassistent inklusive vejskiltegenkendelse
Vognbaneassistenten understøtter dig via korrigerende styreindgreb med at holde bilen i vognbanen. Vejskiltegenkendelsen viser hastighedsgrænser, overhalingsforbud og indirekte påbud som fx byskilte i kombiinstrumentet. Advarslen om sving viser skarpe sving via en retningsangivelse. Længe før du kommer til svinget.

Porsche InnoDrive inklusive adaptiv fartpilot*
Ved hjælp af yderst præcise navigationsdata genkender Porsche InnoDrive hastighedsgrænser og vejforløb som fx stigninger eller kurveintensiteter på din rute, allerede før du kommer hen til dem. Og tilpasser gearskiftestrategien og hastigheden herefter. Det giver intelligent kørsel og en klar effektivitetsfordel.

* Porsche InnoDrive understøtter føreren inden for de systemmæssige grænser. Føreren skal hele tiden holde øje med kørestilen og gribe ind i tvivlstilfælde. Føreren kan til enhver tid tilsidesætte systemet ved at træde på bremsepedalen eller speederen.

Adaptiv fartpilot
Systemet tilpasser din 911’ers hastighed afhængigt af afstanden til det forankørende køretøj. Hvis du har indstillet en bestemt hastighed og nærmer dig et forankørende køretøj med lavere hastighed, reducerer systemet din bils hastighed, indtil den indstillede afstand mellem bilerne er nået. Endda helt ned til stilstand. Når der igen er fri bane, accelererer din 911’er igen op til den oprindeligt indstillede hastighed.

Natsynsassistent.
Natsynsassistenten genkender fodgængere eller større dyr via et infrarødt kamera, allerede inden forlygterne lyser på dem, og viser dem som varmebillede i kombiinstrumentet.

Porsche WET-Mode*
Med køreprogrammet ”WET” har 911 et innovativt system, som understøtter dig ved kørsel på våd vej. Hvis systemet ved hjælp af sensorerne i de forreste hjulkasser genkender fugt eller vand på vejbanen, anbefaler det, at du skifter til ”WET-Mode”. Dermed tilpasses undervognsreguleringssystemerne og drivlinjens respons til forholdene.

* Køreprogrammet ”WET“ kan ikke erstatte en kørestil, som er tilpasset til vejr- og vejforholdene, og systemet kan ikke hjælpe føreren i alle situationer.

Parkeringsassistent inklusive Surround View
Parkeringsassistenten understøtter dig ved parkering og manøvrering. Surround View viser området omkring din 911'er fra forskellige kameraperspektiver eller fra et virtuelt fugleperspektiv på PCM-displayet.

 

Med Porsche Connect er du optimalt opkoblet – og alligevel fuldkommen uafhængig.

Porsche Connect*
Få det bedste ud af hver eneste dag. Det hjælper Porsche Connect dig med. Det giver dig den ideelle startposition til enhver køretur i din 911. Og så er tjenesterne i bilen og Porsche Connect-app til din smartphone den perfekte co-pilot til din dagligdag.

Intelligent på farten. I sportsvognen og i dagligdagen. Apple CarPlay
Med Porsche Connect kan du udnytte en lang række apps fra din iPhone via PCM. Takket være forbindelsen via Apple CarPlay kan du betjene apps som fx telefon, musik eller nyheder nemt og sikkert under kørslen.

Altid optimalt på farten med Navigation Plus
Trafikinformationer i realtid gør, at du altid kører ad den hurtigste rute. Og her giver onlinenavigationen den fordel, at den kan gøre brug af dagsaktuelt kortmateriale og samtidig tage hensyn til alle relevante trafikmeldinger i realtid. Ruteplanlægningen via PCM er derimod uafhængig af en dataforbindelse og altid tilgængelig.

Hold forbindelsen med Remote Services
Med Remote Services kan du altid nemt bevare overblikket: Du kan kalde bildata frem eller styre bestemte af bilens funktioner som fx låsning af bilen på afstand via en smartphone.

Udbuddet fra Porsche Connect er forskelligt afhængigt af model og tilgængelighed i det pågældende land. Informationerne på denne side er med til at give dig et generelt overblik. For at se tilgængeligheden af tjenester i din bil skal du logge ind i Connect Store med dit Porsche ID.

 

Din nye comfort zone?

Sportsrat
Multifunktionssportsrattet giver mulighed for direkte og komfortabel betjening af audio-, telefon- og navigationsfunktioner. Skiftekontakterne sikrer korte skifteveje og hurtige og præcise gearskift. På GT-sportsrattet er ekstra tommelfingergreb og en kl. 12-markering klare tegn på 911’erens motorsportsgener.

Sportssæder
Sportssæderne i 911 er komfortable og giver god støtte selv ved dynamisk kørsel i sving. Sportssæder Plus har en endnu mere sportslig udformning. Strammere sidestykker på sædehynde og ryglæn øger sidestøtten. En anden fordel er den fuldelektriske sædeindstilling inklusive memorypakke til begge sæder – for mere komfort til fører og forsædepassager.

Bagagerum
100 % anvendeligt i dagligdagen – bagagerumsvolumenen i 911-modellerne udgør 132 l.

Bagsæde
Bagsædepladserne er forbavsende komfortable for en sportsvogn. Takket være de fremklappelige ryglæn kan opbevaringspladsen bagved på 264 l udnyttes til ekstra opbevaring

Komfortadgang*
Komfortadgangen giver mulighed for nøglefri åbning af 911. Hvis du nærmer dig dørhåndtaget på siden eller med hånden under logoet på bagagerumsklappen, låses bilen op, og dørhåndtagene kører ud.

* Komfortadgangen svarer til den aktuelle tekniske standard. Vi kan dog ikke fuldstændigt udelukke, at nøglekoderne fra nøglerne med fjernbetjening bliver opfanget og anvendt til at åbne eller stjæle bilen.

Tagsystemer
Cabrioletkaleche
Den klassiske silhuet på 911 kendetegner også Cabriolet-modellerne. De er udstyret med en fuldautomatisk stofkaleche. Taget kan åbnes og lukkes på kun ca. 12 sek. I øvrigt op til en hastighed på 50 km/h. Taget er forsynet med en fast glasbagrude og tre integrerede støttende magnesiumelementer, som gør kalechen meget stabil og ekstra let.

Targa-tagsystem
Targa-tagsystemet udgør essensen af den perfekte kombination af sikkerhed, komfort og design. Når bilen holder stille, kan det fuldautomatiske tagsystem på 911 Targa-modellerne åbnes og lukkes på kun 19 sek. Elbagruden af vægtoptimeret lamineret sikkerhedsglas og loftbeklædningen med lyddæmpende beklædning sikrer forbavsende lav kørselsstøj, når man kører med lukket tag.

Skyde-/hævetag
Det elektrisk indstillelige skyde-/hævetag, som fås til Coupé-modellerne, skaber endnu mere frirum i din 911’er. Det åbner en stor flade udad, så hovedhøjden ikke begrænses. Det elektriske skyde-/hævetag af tonet etlags sikkerhedsglas udvider allerede i lukket tilstand pladsfornemmelsen.

Lyssystemer
Forlygterne og baglygterne på 911-modellerne er udført komplet i moderne LED-teknik. Det giver hurtig respons og en særligt effektiv oplysning af vejen. Et umiskendeligt kendetegn på alle 911-modeller er 4-punkts dagskørelyset og nærlyset samt det gennemgående lysbånd på bagenden.

LED-Matrix-forlygter inklusive Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus)
LED-forlygterne med matrix-teknologi deaktiverer målrettet segmenter i den permanente fjernlyskegle for ikke at blænde modkørende eller forankørende trafikanter. Områderne derimellem og ved siden af oplyses fuldt ud. Det elektroniske kurvelys oplyser svinget optimalt ved at tænde og slukke enkelte lysdioder.

*

Soundsystemer

*

Sound Package Plus
Sound Package Plus sørger for en afbalanceret lyd i 911 – ved hjælp af otte højttalere med en samlet effekt på 150 W.

BOSE®-surroundsoundsystem
12 højttalere og forstærkerkanaler inklusive karrosseriintegreret 100 W-subwoofer kendetegner BOSE®-surroundsoundsystemet. Den samlede effekt er 570 W. BOSE® SoundTrue Enhancement Technology sørger for en god lydkvalitet og -dynamik i forbindelse med datakomprimerede formater.

Burmester® highend-surroundsoundsystem
Lydkvalitet på højeste niveau, afstemt individuelt efter din 911. 13 forstærkerkanaler, 13 højttalere, en aktiv, separat subwoofer med 300 W Class D-effekt. Det giver tilsammen 855 W rendyrket musiknydelse. Yderligere forbedret af systemets Sound Enhancer, som optimerer lyden fra datakomprimerede musikfiler.

Undervognssystemer

Mere – af det hele. Undervognssystemerne optimerer 911’erens køreegenskaber og gør den endnu hurtigere, endnu mere adræt og komfortabel.

Porsche Active Suspension Management (PASM)
PASM er den elektroniske regulering af støddæmpersystemet. Den regulerer aktivt og kontinuerligt støddæmperkraften for hvert enkelt hjul afhængigt af kørebanens tilstand og kørestilen. For mere komfort samtidig med øget dynamik.

PASM-sportsundervogn
Med PASM-sportsundervognen er karrosseriet sænket yderligere 10 mm i forhold til PASM-undervognen. Fjedrene er hårdere og kortere, og krængningsstabilisatorerne på for- og bagaksel har større torsionsstivhed. Affjedringsniveauerne er blevet hævet markant, hvilket giver 911’eren endnu mere neutrale og afbalancerede køreegenskaber.

Porsche Stability Management (PSM)
Porsche Stability Management (PSM) er et automatisk reguleringssystem til stabilisering i det køredynamiske grænseområde. For stor kørselsstabilitet og sikkerhed – og samtidig en usædvanlig adræthed. I forbindelse med Sport Chrono-pakken udvides PSM med en Sport-indstilling. Den giver mulighed for en markant mere sportslig kørestil, mens PSM forbliver aktivt i baggrunden.

Bagakselstyring
Bagakselstyringen øger bilens præstationer og hverdagsanvendelighed på en og samme tid. Ved at den forbedrer køreegenskaberne ved lave hastigheder. Og dermed gør det nemmere at manøvrere eller vende. Derudover giver bagakselstyringen en markant øget kørselsstabilitet ved højere hastigheder.

Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC)
PDCC er et system, der medvirker til en aktiv krængningsstabilisering. Det minimerer bilens sidehældning ved dynamisk kørsel i sving. For en forbedret køredynamik, endnu mere neutrale køreegenskaber og mere komfort på vejen – ved alle hastigheder.

Assistentsystemer og komfort

En sjælden luksus nu om dage: Udelukkende at kunne koncentrere sig om det, der ligger lige foran én. Vejen. Eller næste sving. 911’eren understøtter dig i den forbindelse med en lang række assistentsystemer, som gør det muligt for dig at fokusere på det, du er i gang med.

Vognbaneassistent inklusive vejskiltegenkendelse
Vognbaneassistenten understøtter dig via korrigerende styreindgreb med at holde bilen i vognbanen. Vejskiltegenkendelsen viser hastighedsgrænser, overhalingsforbud og indirekte påbud som fx byskilte i kombiinstrumentet. Advarslen om sving viser skarpe sving via en retningsangivelse. Længe før du kommer til svinget.

Porsche InnoDrive inklusive adaptiv fartpilot*
Ved hjælp af yderst præcise navigationsdata genkender Porsche InnoDrive hastighedsgrænser og vejforløb som fx stigninger eller kurveintensiteter på din rute, allerede før du kommer hen til dem. Og tilpasser gearskiftestrategien og hastigheden herefter. Det giver intelligent kørsel og en klar effektivitetsfordel.

* Porsche InnoDrive understøtter føreren inden for de systemmæssige grænser. Føreren skal hele tiden holde øje med kørestilen og gribe ind i tvivlstilfælde. Føreren kan til enhver tid tilsidesætte systemet ved at træde på bremsepedalen eller speederen.

Adaptiv fartpilot
Systemet tilpasser din 911’ers hastighed afhængigt af afstanden til det forankørende køretøj. Hvis du har indstillet en bestemt hastighed og nærmer dig et forankørende køretøj med lavere hastighed, reducerer systemet din bils hastighed, indtil den indstillede afstand mellem bilerne er nået. Endda helt ned til stilstand. Når der igen er fri bane, accelererer din 911’er igen op til den oprindeligt indstillede hastighed.

Natsynsassistent.
Natsynsassistenten genkender fodgængere eller større dyr via et infrarødt kamera, allerede inden forlygterne lyser på dem, og viser dem som varmebillede i kombiinstrumentet.

Porsche WET-Mode*
Med køreprogrammet ”WET” har 911 et innovativt system, som understøtter dig ved kørsel på våd vej. Hvis systemet ved hjælp af sensorerne i de forreste hjulkasser genkender fugt eller vand på vejbanen, anbefaler det, at du skifter til ”WET-Mode”. Dermed tilpasses undervognsreguleringssystemerne og drivlinjens respons til forholdene.

* Køreprogrammet ”WET“ kan ikke erstatte en kørestil, som er tilpasset til vejr- og vejforholdene, og systemet kan ikke hjælpe føreren i alle situationer.

Parkeringsassistent inklusive Surround View
Parkeringsassistenten understøtter dig ved parkering og manøvrering. Surround View viser området omkring din 911'er fra forskellige kameraperspektiver eller fra et virtuelt fugleperspektiv på PCM-displayet.

 

Med Porsche Connect er du optimalt opkoblet – og alligevel fuldkommen uafhængig.

Porsche Connect*
Få det bedste ud af hver eneste dag. Det hjælper Porsche Connect dig med. Det giver dig den ideelle startposition til enhver køretur i din 911. Og så er tjenesterne i bilen og Porsche Connect-app til din smartphone den perfekte co-pilot til din dagligdag.

Intelligent på farten. I sportsvognen og i dagligdagen. Apple CarPlay
Med Porsche Connect kan du udnytte en lang række apps fra din iPhone via PCM. Takket være forbindelsen via Apple CarPlay kan du betjene apps som fx telefon, musik eller nyheder nemt og sikkert under kørslen.

Altid optimalt på farten med Navigation Plus
Trafikinformationer i realtid gør, at du altid kører ad den hurtigste rute. Og her giver onlinenavigationen den fordel, at den kan gøre brug af dagsaktuelt kortmateriale og samtidig tage hensyn til alle relevante trafikmeldinger i realtid. Ruteplanlægningen via PCM er derimod uafhængig af en dataforbindelse og altid tilgængelig.

Hold forbindelsen med Remote Services
Med Remote Services kan du altid nemt bevare overblikket: Du kan kalde bildata frem eller styre bestemte af bilens funktioner som fx låsning af bilen på afstand via en smartphone.

Udbuddet fra Porsche Connect er forskelligt afhængigt af model og tilgængelighed i det pågældende land. Informationerne på denne side er med til at give dig et generelt overblik. For at se tilgængeligheden af tjenester i din bil skal du logge ind i Connect Store med dit Porsche ID.

 

Din nye comfort zone?

Sportsrat
Multifunktionssportsrattet giver mulighed for direkte og komfortabel betjening af audio-, telefon- og navigationsfunktioner. Skiftekontakterne sikrer korte skifteveje og hurtige og præcise gearskift. På GT-sportsrattet er ekstra tommelfingergreb og en kl. 12-markering klare tegn på 911’erens motorsportsgener.

Sportssæder
Sportssæderne i 911 er komfortable og giver god støtte selv ved dynamisk kørsel i sving. Sportssæder Plus har en endnu mere sportslig udformning. Strammere sidestykker på sædehynde og ryglæn øger sidestøtten. En anden fordel er den fuldelektriske sædeindstilling inklusive memorypakke til begge sæder – for mere komfort til fører og forsædepassager.

Bagagerum
100 % anvendeligt i dagligdagen – bagagerumsvolumenen i 911-modellerne udgør 132 l.

Bagsæde
Bagsædepladserne er forbavsende komfortable for en sportsvogn. Takket være de fremklappelige ryglæn kan opbevaringspladsen bagved på 264 l udnyttes til ekstra opbevaring

Komfortadgang*
Komfortadgangen giver mulighed for nøglefri åbning af 911. Hvis du nærmer dig dørhåndtaget på siden eller med hånden under logoet på bagagerumsklappen, låses bilen op, og dørhåndtagene kører ud.

* Komfortadgangen svarer til den aktuelle tekniske standard. Vi kan dog ikke fuldstændigt udelukke, at nøglekoderne fra nøglerne med fjernbetjening bliver opfanget og anvendt til at åbne eller stjæle bilen.

Tagsystemer
Cabrioletkaleche
Den klassiske silhuet på 911 kendetegner også Cabriolet-modellerne. De er udstyret med en fuldautomatisk stofkaleche. Taget kan åbnes og lukkes på kun ca. 12 sek. I øvrigt op til en hastighed på 50 km/h. Taget er forsynet med en fast glasbagrude og tre integrerede støttende magnesiumelementer, som gør kalechen meget stabil og ekstra let.

Targa-tagsystem
Targa-tagsystemet udgør essensen af den perfekte kombination af sikkerhed, komfort og design. Når bilen holder stille, kan det fuldautomatiske tagsystem på 911 Targa-modellerne åbnes og lukkes på kun 19 sek. Elbagruden af vægtoptimeret lamineret sikkerhedsglas og loftbeklædningen med lyddæmpende beklædning sikrer forbavsende lav kørselsstøj, når man kører med lukket tag.

Skyde-/hævetag
Det elektrisk indstillelige skyde-/hævetag, som fås til Coupé-modellerne, skaber endnu mere frirum i din 911’er. Det åbner en stor flade udad, så hovedhøjden ikke begrænses. Det elektriske skyde-/hævetag af tonet etlags sikkerhedsglas udvider allerede i lukket tilstand pladsfornemmelsen.

Lyssystemer
Forlygterne og baglygterne på 911-modellerne er udført komplet i moderne LED-teknik. Det giver hurtig respons og en særligt effektiv oplysning af vejen. Et umiskendeligt kendetegn på alle 911-modeller er 4-punkts dagskørelyset og nærlyset samt det gennemgående lysbånd på bagenden.

LED-Matrix-forlygter inklusive Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus)
LED-forlygterne med matrix-teknologi deaktiverer målrettet segmenter i den permanente fjernlyskegle for ikke at blænde modkørende eller forankørende trafikanter. Områderne derimellem og ved siden af oplyses fuldt ud. Det elektroniske kurvelys oplyser svinget optimalt ved at tænde og slukke enkelte lysdioder.

Soundsystemer

Sound Package Plus
Sound Package Plus sørger for en afbalanceret lyd i 911 – ved hjælp af otte højttalere med en samlet effekt på 150 W.

BOSE®-surroundsoundsystem
12 højttalere og forstærkerkanaler inklusive karrosseriintegreret 100 W-subwoofer kendetegner BOSE®-surroundsoundsystemet. Den samlede effekt er 570 W. BOSE® SoundTrue Enhancement Technology sørger for en god lydkvalitet og -dynamik i forbindelse med datakomprimerede formater.

Burmester® highend-surroundsoundsystem
Lydkvalitet på højeste niveau, afstemt individuelt efter din 911. 13 forstærkerkanaler, 13 højttalere, en aktiv, separat subwoofer med 300 W Class D-effekt. Det giver tilsammen 855 W rendyrket musiknydelse. Yderligere forbedret af systemets Sound Enhancer, som optimerer lyden fra datakomprimerede musikfiler.

911 Targa

Galleri