911 Sport Classic

Fra kr. 5.364.900 inkl. moms og afgifter

Teknik | Konfigurér

Tekniske Data

Forbrug/CO2-udledning
Forbrug, kombineret (WLTP): 7,9 km/l

CO2-udledning, kombineret (WLTP): 285 g/km
7,9
km/l
285
g/km
550 hk / 405 kW Ydelse (hk / kW)
4,1 sek. Acceleration 0 - 100 km/t
12,0 sek. Acceleration 0 - 200 km/t
315 km/t Tophastighed
1.900 mm Bredde
4.535 mm Længde

Er du interesseret i at høre mere om 911?

Hvis du ønsker at høre mere om 911, bedes du udfylde formularen, hvorefter du vil blive kontaktet af en salgsrådgiver fra dit valgte Porsche Center hurtigst muligt.
Når du henvender dig, behandler vi dine personoplysninger. Læs mere om behandlingen her.

Du giver samtykke til, at autoriserede Porsche-forhandlere (2), Porsche-servicepartnere (3) og Volkswagen Semler Finans Danmark A/S kan ringe til dig med henblik på at indgå en aftale om service og reparation af min bil, forsikringsprodukter, leasing og finansiering ved køb af ny bil, køb af en ny eller brugt bil samt køb af ladeløsning til plug-in hybrid og elbiler.

Ved at tilmelde dig, giver du samtidig samtykke til at modtage nyheder og tilbud, herunder indkaldelse til service fra Skandinavisk Motor Co. Premium Import A/S, Skandinavisk Motor Co. A/S, Dr. Ing. H.c. F. Porsche AG, Porsche Smart Mobility GmbH og Porsche Financial Services GmbH, autoriserede Porsche-forhandlere (2) og autoriserede Porsche-servicepartnere (3) i Danmark, Clever A/S og Volkswagen Semler Finans Danmark A/S via post, e-mail, SMS, App, push beskeder, widgets, notifikationer, private beskeder og besvarelse af kommentarer på Facebook, Messenger, YouTube, LinkedIn, Snapchat, Twitter, og Instagram. Nyheder og tilbud vil vedrøre vores produktkategorier.

Du giver også samtykke til, at dine personoplysninger må deles mellem og behandles af ovennævnte selskaber til markedsføringsformål. Personoplysningerne behandles i overensstemmelse med databeskyttelseslovgivningen og vores privatlivspolitikker, som du kan læse mere om her.

Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage og bede os ophøre med at behandle dine personoplysninger til markedsføringsformål.

Highlights
*

Udvendige farver.

*

Til den traditionsbevidste fremtoning kan man vælge mellem fire forskellige lakfarver, som virker ekstra cool i kombination med de håndlakerede dobbeltstriber i Light Sports Grey: Sports Grey Metallic, Agate Grey Metallic, Gentian Blue Metallic og Sort. Farvepaletten suppleres af andre farver som tilvalg.

 

På tidsrejse.
Kom med til Côte d’Azur, og oplev den berømte flair fra de forgangne tider på ny med 911 Sport Classic.

*

Våbenskjold fra 1963.

*

Enhver epoke har sit eget kendetegn. Det historiske Porsche våbenskjold fra 1963 imponerer blandt andet med et gyldent ”PORSCHE” navn og orange striber. Det betyder, at fortiden altid er med på vej i retning af fremtiden i 911 Sport Classic.

Udvendige farver.

Til den traditionsbevidste fremtoning kan man vælge mellem fire forskellige lakfarver, som virker ekstra cool i kombination med de håndlakerede dobbeltstriber i Light Sports Grey: Sports Grey Metallic, Agate Grey Metallic, Gentian Blue Metallic og Sort. Farvepaletten suppleres af andre farver som tilvalg.

 

På tidsrejse.
Kom med til Côte d’Azur, og oplev den berømte flair fra de forgangne tider på ny med 911 Sport Classic.

Våbenskjold fra 1963.

Enhver epoke har sit eget kendetegn. Det historiske Porsche våbenskjold fra 1963 imponerer blandt andet med et gyldent ”PORSCHE” navn og orange striber. Det betyder, at fortiden altid er med på vej i retning af fremtiden i 911 Sport Classic.

*

Startnummer og modelbetegnelse.

*

Nostalgi i sin smukkeste form: Det valgfri startnummer i rundt design står for den ultimative gyldne æra inden for motorsporten. Startnummeret og ”PORSCHE” navnet er tilpasset rent farvemæssigt til dobbeltstriberne og holdt i samme farve – Light Sports Grey.

*

Porsche Exclusive Manufaktur.

*

Ikke ukendt for de ægte kendere: Det guldfarvede Porsche Exclusive Manufaktur-skilt på forskærmene understreger modellens eksklusive oprindelse og henviser til, at bilen får den sidste finpudsning ved håndkraft.

*

Sport Classic-fælge.

*

Den blev skabt i slutningen af 60erne og var allerede en myte i starten af 70erne: Den første smedede letmetalfælg til biler, Fuchsfælgen, har dannet grundlag for de 20”/21” Sport Classic-fælge lakeret i sort (højglans) med centermøtrik og historisk Porsche våbenskjold på centerkapslen.

Startnummer og modelbetegnelse.

Nostalgi i sin smukkeste form: Det valgfri startnummer i rundt design står for den ultimative gyldne æra inden for motorsporten. Startnummeret og ”PORSCHE” navnet er tilpasset rent farvemæssigt til dobbeltstriberne og holdt i samme farve – Light Sports Grey.

Porsche Exclusive Manufaktur.

Ikke ukendt for de ægte kendere: Det guldfarvede Porsche Exclusive Manufaktur-skilt på forskærmene understreger modellens eksklusive oprindelse og henviser til, at bilen får den sidste finpudsning ved håndkraft.

Sport Classic-fælge.

Den blev skabt i slutningen af 60erne og var allerede en myte i starten af 70erne: Den første smedede letmetalfælg til biler, Fuchsfælgen, har dannet grundlag for de 20”/21” Sport Classic-fælge lakeret i sort (højglans) med centermøtrik og historisk Porsche våbenskjold på centerkapslen.

 

 

Highlights
*

Heritage Design-plakette.

*

Førsteklasses kvalitet fortjener anerkendelse. Derfor fik ejerne af en 356er en plakette efter 100.000 kørte kilometer. I dag pryder denne plakette, som er skabt ud fra den originale version, lamellerne på bagklappen på alle Porsche Heritage-modeller.

*

Guldfarvede navne og modelbetegnelser.

*

På mange måder en gylden afslutning: Bagenden imponerer med eksklusive, guldfarvede navne og modelbetegnelser, som bygger videre på den ældste Porsche historie. Både ”PORSCHE” navnet og modelbetegnelsen er forsynet med et lag af det ædle metal.

 

Et vildt hjerte.

550 hk, baghjulstræk, manuel gearkasse. Denne treenighed kan begejstre enhver Porsche entusiast. For denne usædvanlige kombination gør 911 Sport Classic med 3,7-liters biturboboxermotor og 550 hk til den pt. stærkeste 911-model med manuel gearkasse overhovedet.

 

Sportsligt bygget.

Et æstetisk højdepunkt i en klasse for sig er det brede karrosseri i 911 Turbo-look med markant bredere bagskærme, men uden de Turbo-typiske luftindtag på siderne. Dette særlige kendetegn adskiller den fra alle andre 911-modeller.

 

Ligesom dengang. Men bare i dag.

Det er ikke kun drivlinjen, men også bagenden der skaber furore. Og det helt med rette. For spoileren er en genskabning af den originale anderumpe på 911 Carrera RS 2.7. Den er fremstillet af ultralet kulfiber og lakeret i Light Sports Grey med dobbeltstriber, som skaber et umiskendeligt look, som får pulsen op hos Porsche entusiasterne.

 

Kærlighed til detaljen.

Et samlet kunstværk lever altid af sine detaljer. Og det er ikke anderledes på 911 Sport Classic. Her er fordybningen i fronthjelmen og taget tilpasset perfekt til de håndlakerede dobbeltstriber. Ligesom hækspoileren er begge disse komponenter fremstillet af kulfiber.

Heritage Design-plakette.

Førsteklasses kvalitet fortjener anerkendelse. Derfor fik ejerne af en 356er en plakette efter 100.000 kørte kilometer. I dag pryder denne plakette, som er skabt ud fra den originale version, lamellerne på bagklappen på alle Porsche Heritage-modeller.

Guldfarvede navne og modelbetegnelser.

På mange måder en gylden afslutning: Bagenden imponerer med eksklusive, guldfarvede navne og modelbetegnelser, som bygger videre på den ældste Porsche historie. Både ”PORSCHE” navnet og modelbetegnelsen er forsynet med et lag af det ædle metal.

 

Et vildt hjerte.

550 hk, baghjulstræk, manuel gearkasse. Denne treenighed kan begejstre enhver Porsche entusiast. For denne usædvanlige kombination gør 911 Sport Classic med 3,7-liters biturboboxermotor og 550 hk til den pt. stærkeste 911-model med manuel gearkasse overhovedet.

 

Sportsligt bygget.

Et æstetisk højdepunkt i en klasse for sig er det brede karrosseri i 911 Turbo-look med markant bredere bagskærme, men uden de Turbo-typiske luftindtag på siderne. Dette særlige kendetegn adskiller den fra alle andre 911-modeller.

 

Ligesom dengang. Men bare i dag.

Det er ikke kun drivlinjen, men også bagenden der skaber furore. Og det helt med rette. For spoileren er en genskabning af den originale anderumpe på 911 Carrera RS 2.7. Den er fremstillet af ultralet kulfiber og lakeret i Light Sports Grey med dobbeltstriber, som skaber et umiskendeligt look, som får pulsen op hos Porsche entusiasterne.

 

Kærlighed til detaljen.

Et samlet kunstværk lever altid af sine detaljer. Og det er ikke anderledes på 911 Sport Classic. Her er fordybningen i fronthjelmen og taget tilpasset perfekt til de håndlakerede dobbeltstriber. Ligesom hækspoileren er begge disse komponenter fremstillet af kulfiber.

*

Indoor-Car-Cover.

*

Når man elsker sin sportsvogn, så beskytter man den. Det sorte Car-Cover til garagen smyger sig præcist rundt om formerne på 911 Sport Classic og beskytter den mod støv og for meget lys. Et Heritage-skilt viser, at der befinder sig et sjældent liebhaverobjekt under coveret.

*

Historisk våbenskjold.

*

Historie så langt øjet rækker. Det våbenskjold, som prydede de første 911ere, ses nu på sportsrattet, hovedstøtterne, den lakerede bilnøgle og nøgleetuiet. Sidstnævnte er i øvrigt fremstillet af samme type Walknappa-læder som bilens interiør.

*

Kombiinstrument.

*

Det centrale element i kombiinstrumentet er den analoge omdrejningstæller med historisk layout og viser. Til venstre og højre herfor vises de andre runde instrumenter i form af 7” displays med høj opløsning – som en hyldest til den legendariske 356er med hvide visere og grøn baggrund.

Indoor-Car-Cover.

Når man elsker sin sportsvogn, så beskytter man den. Det sorte Car-Cover til garagen smyger sig præcist rundt om formerne på 911 Sport Classic og beskytter den mod støv og for meget lys. Et Heritage-skilt viser, at der befinder sig et sjældent liebhaverobjekt under coveret.

Historisk våbenskjold.

Historie så langt øjet rækker. Det våbenskjold, som prydede de første 911ere, ses nu på sportsrattet, hovedstøtterne, den lakerede bilnøgle og nøgleetuiet. Sidstnævnte er i øvrigt fremstillet af samme type Walknappa-læder som bilens interiør.

Kombiinstrument.

Det centrale element i kombiinstrumentet er den analoge omdrejningstæller med historisk layout og viser. Til venstre og højre herfor vises de andre runde instrumenter i form af 7” displays med høj opløsning – som en hyldest til den legendariske 356er med hvide visere og grøn baggrund.

 

 

Highlights
*

Sport Chrono-stopur.

*

At stoppe tiden og rejse tilbage til fortiden. Begge dele klares nemt med Sport Chrono-stopuret i Heritage Design. Mens det måler de kørte omgange, fører det betragteren tilbage til tidligere tider med urskiven med grønne tal og hvide skalastreger.

*

Dørindstigningslister med ”911 Sport Classic”-modelbetegnelse.

*

Den skinnende afdækning i Lightsilver markerer indstigningen i 911 Sport Classics eksklusive univers. Den belyste modelbetegnelse giver også en markant iscenesættelse om natten.

 

Kun 1.250 eksemplarer.

Det guldfarvede Limited Edition-skilt med ”911”-modelbetegnelse og modelnavn og personligt limited edition-nummer har en fremtrædende plads på instrumentpanelets pynteelement. Det gør hver enkelt af de 1.250 biler enestående – og til et samlerobjekt med sjældenhedsværdi.

Sport Chrono-stopur.

At stoppe tiden og rejse tilbage til fortiden. Begge dele klares nemt med Sport Chrono-stopuret i Heritage Design. Mens det måler de kørte omgange, fører det betragteren tilbage til tidligere tider med urskiven med grønne tal og hvide skalastreger.

Dørindstigningslister med ”911 Sport Classic”-modelbetegnelse.

Den skinnende afdækning i Lightsilver markerer indstigningen i 911 Sport Classics eksklusive univers. Den belyste modelbetegnelse giver også en markant iscenesættelse om natten.

 

Kun 1.250 eksemplarer.

Det guldfarvede Limited Edition-skilt med ”911”-modelbetegnelse og modelnavn og personligt limited edition-nummer har en fremtrædende plads på instrumentpanelets pynteelement. Det gør hver enkelt af de 1.250 biler enestående – og til et samlerobjekt med sjældenhedsværdi.

*

Exclusive Manufaktur-prægning.

*

Modelbetegnelser præget i det fineste læder er altid et udtryk for diskret elegance. I særdeleshed når det handler om teksten ”PORSCHE Exclusive Manufaktur”. Prægningen på afdækningen til opbevaringsrummet står for ægte håndværk og henviser til oprindelsen fra Stuttgart-Zuffenhausen.

*

Perforeret loftbeklædning.

*

En himmel, som man gerne opholder sig lidt længere under. Loftet og A-/B-/C-stolperne er beklædt med materialet RaceTex. Dets perforerede overflade udstråler ånden fra 60erne og 70erne og giver en luftig fornemmelse.

 

Haute Couture.

Et stof, som drømme er gjort af: Pepita, det sort-hvide ternede mønster med skrå striber, blev for første gang anvendt i 1965 i den originale 911er. Officielt. For trendsættere med særlige ønsker havde allerede mulighed for at udstyre deres 356er med det. Det tidløse design var både dengang og i dag forbeholdt sædernes midterstykker og dørbeklædningerne.

 

De mest ædle materialer.

Det tofarvede indtræk i sort Walknappa- og ekstra fint Semianilin-læder i Classic Cognac lader ikke noget tilbage at ønske. Den specielle garvning gør, at det ædle skind bevarer sin naturlige, bløde fornemmelse. Og dermed passer det perfekt til træet med åbne porer i interiørpakken Paldao. Som alternativ kan man vælge læderinteriør i sort og interiørpakken Læder.

*

Måtter.

*

Måtterne i Heritage Design iscenesætter fodrummet på en elegant måde med den tidstypiske vævning og de eksklusive læderkanter.

Exclusive Manufaktur-prægning.

Modelbetegnelser præget i det fineste læder er altid et udtryk for diskret elegance. I særdeleshed når det handler om teksten ”PORSCHE Exclusive Manufaktur”. Prægningen på afdækningen til opbevaringsrummet står for ægte håndværk og henviser til oprindelsen fra Stuttgart-Zuffenhausen.

Perforeret loftbeklædning.

En himmel, som man gerne opholder sig lidt længere under. Loftet og A-/B-/C-stolperne er beklædt med materialet RaceTex. Dets perforerede overflade udstråler ånden fra 60erne og 70erne og giver en luftig fornemmelse.

 

Haute Couture.

Et stof, som drømme er gjort af: Pepita, det sort-hvide ternede mønster med skrå striber, blev for første gang anvendt i 1965 i den originale 911er. Officielt. For trendsættere med særlige ønsker havde allerede mulighed for at udstyre deres 356er med det. Det tidløse design var både dengang og i dag forbeholdt sædernes midterstykker og dørbeklædningerne.

 

De mest ædle materialer.

Det tofarvede indtræk i sort Walknappa- og ekstra fint Semianilin-læder i Classic Cognac lader ikke noget tilbage at ønske. Den specielle garvning gør, at det ædle skind bevarer sin naturlige, bløde fornemmelse. Og dermed passer det perfekt til træet med åbne porer i interiørpakken Paldao. Som alternativ kan man vælge læderinteriør i sort og interiørpakken Læder.

Måtter.

Måtterne i Heritage Design iscenesætter fodrummet på en elegant måde med den tidstypiske vævning og de eksklusive læderkanter.

 

 

 

 

Galleri