More of what you love.
De nye 911 GTS-modeller har et unikt sportsligt udseende, og byder på mere kraft, smidighed og dynamik end sine forgængere. Med andre ord: 911 GTS-modellerne er endnu mere Porsche.
480 hk / 353 kW | Ydelse hk / kW |
3,4 sek. | Acceleration 0 - 100 km/t med Sport Chrono Pakke |
11,6 sek. | Acceleration 0 - 200 km/t med Sport Chrono Pakke |
311 km/t | Tophastighed |
1.852 mm | Bredde |
4.533 mm | Længde |
Hvis du ønsker at høre mere om 911, bedes du udfylde formularen, hvorefter du vil blive kontaktet af en salgsrådgiver fra dit valgte Porsche Center hurtigst muligt.
Når du henvender dig, behandler vi dine personoplysninger. Læs mere om behandlingen her.
GT-sportsrat og kombinationsinstrument
Følelser helt ud i fingerspidserne: Med tommelfingergreb og kl. 12-markering henviser GT-multifunktionssportsrattet betrukket med Race-Tex¹ til 911’erens motorsportsgener. Direkte i synsfeltet: kombinationsinstrumentet med centralt placeret analog omdrejningstæller og 2 displays med høj opløsning, som viser vigtige bilinformationer på 4 digitale instrumenter.
¹Race-Tex er et mikrofibermateriale, som er testet til kørsel på racerbaner, med et eksklusivt look og en eksklusiv følelse ved berøring på samme måde som vildtlæder. Det er behageligt blødt at holde på og giver et godt greb. Samtidig har det en lang levetid og gode vedligeholdelsesmuligheder.
Sportssæder Plus og GTS-interiørpakke
Race-Tex-materialet, som er testet til kørsel på racerbaner, anvendes også til midterstykkerne på bilens sportssæder Plus. Et andet GTS-specifikt kendetegn: den broderede ”GTS”-modelbetegnelse på hovedstøtten. I forbindelse med GTS-interiørpakken (ekstraudstyr) suppleres det sorte Race-Tex-interiør af udvidet læderinteriør samt syninger og andre elementer i Carmine Red eller Chalk.
Komplet skålformede sæder
De komplet skålformede sæder (ekstraudstyr) er fremstillet udelukkende af kulfiberforstærket kunststof (CfK) i kulfiberlook. Dermed giver de en særligt god sideføring samt en minimal vægt. Sæderne er betrukket med sort læder – sædernes midterstykke med perforeret Race-Tex. Perfekt finish: ”GTS”-modelbetegnelsen på hovedstøtterne.
Tagsystemer
Cabrioletkaleche
Den klassiske silhuet på 911 kendetegner også Cabriolet-modellerne. De er udstyret med en fuldautomatisk stofkaleche. Taget kan åbnes og lukkes på kun ca. 12 sek. I øvrigt op til en hastighed på 50 km/h. Taget er forsynet med en fast glasbagrude og tre integrerede støttende magnesiumelementer, som gør kalechen meget stabil og ekstra let.
Targa-tagsystem
Targa-tagsystemet udgør essensen af den perfekte kombination af sikkerhed, komfort og design. Når bilen holder stille, kan det fuldautomatiske tagsystem på 911 Targa-modellerne åbnes og lukkes på kun 19 sek. Elbagruden af vægtoptimeret lamineret sikkerhedsglas og loftbeklædningen med lyddæmpende beklædning sikrer forbavsende lav kørselsstøj, når man kører med lukket tag.
Skyde-/hævetag
Det elektrisk indstillelige skyde-/hævetag, som fås til Coupé-modellerne, skaber endnu mere frirum i din 911’er. Det åbner en stor flade udad, så hovedhøjden ikke begrænses. Det elektriske skyde-/hævetag af tonet etlags sikkerhedsglas udvider allerede i lukket tilstand pladsfornemmelsen.
Letvægtspakke
Letvægtspakken, der fås som ekstraudstyr, giver med en målrettet vægtreducering en endnu mere sportslig opsætning af 911 GTS Coupé-modellerne – bl.a. med letvægtsruder, komplet skålformede sæder, bortfald af bagsædet, reduceret dæmpning, bagakselstyring og specifikke aerodynamiske tiltag på bilens bund. I alt giver det en reducering af bilens vægt på over 25 kg.
Frontens design
Med helt fremme: SportDesign-fronten med store luftindtag i siderne i farven sort samt den særlige spoilerkant i sort (nubret) fremhæver 911 GTS-modellernes sportslige ambitioner. Det samme gælder de tonede LED-forlygter inkl. PDLS Plus samt de tonede lygter i frontelementet.
Bagendens design
Kraftfuld ned i mindste detalje: SportDesign-bagenden med udvidede elementer i sort, sportsudstødningssystemet i rustfrit stål med sorte afgangsrør samt modelbetegnelse bagpå i sort (mat). Ekstra kendetegn på 911 Targa 4 GTS: Både styrtbøjlen og ”targa”-modelbetegnelsen på siden er udført i sort.
GTS-eksteriørpakke lakeret i sort (højglans)
GTS-eksteriørpakken lakeret i sort (højglans), der fås som tilvalg, giver et særligt farvemæssigt præg udvendigt på bilen. Den indeholder SportDesign-pakke inkl. SportDesign-sidepaneler lakeret i sort (højglans), sidespejle lakeret i sort (højglans), 20”/21” 911 Turbo S-fælge lakeret i sort (højglans) og lameller i bagklappen lakeret i sort (højglans).
911 GTS-specifikke fælge
Atletiske: De 20”/21” Turbo S-fælge af smedet letmetal med centermøtrik i sort (silkeglans) fuldender det sportslige helhedsindtryk. Dækstørrelserne 245/35 ZR 20 foran og 305/30 ZR 21 bagpå sikrer et højt potentiale, når det gælder vejgreb og tværdynamik. Man kan også tilvælge 20”/21” RS Spyder Design-fælge i sort (silkeglans) til 911 GTS-modellerne.
GT-sportsrat og kombinationsinstrument
Følelser helt ud i fingerspidserne: Med tommelfingergreb og kl. 12-markering henviser GT-multifunktionssportsrattet betrukket med Race-Tex¹ til 911’erens motorsportsgener. Direkte i synsfeltet: kombinationsinstrumentet med centralt placeret analog omdrejningstæller og 2 displays med høj opløsning, som viser vigtige bilinformationer på 4 digitale instrumenter.
¹Race-Tex er et mikrofibermateriale, som er testet til kørsel på racerbaner, med et eksklusivt look og en eksklusiv følelse ved berøring på samme måde som vildtlæder. Det er behageligt blødt at holde på og giver et godt greb. Samtidig har det en lang levetid og gode vedligeholdelsesmuligheder.
Sportssæder Plus og GTS-interiørpakke
Race-Tex-materialet, som er testet til kørsel på racerbaner, anvendes også til midterstykkerne på bilens sportssæder Plus. Et andet GTS-specifikt kendetegn: den broderede ”GTS”-modelbetegnelse på hovedstøtten. I forbindelse med GTS-interiørpakken (ekstraudstyr) suppleres det sorte Race-Tex-interiør af udvidet læderinteriør samt syninger og andre elementer i Carmine Red eller Chalk.
Komplet skålformede sæder
De komplet skålformede sæder (ekstraudstyr) er fremstillet udelukkende af kulfiberforstærket kunststof (CfK) i kulfiberlook. Dermed giver de en særligt god sideføring samt en minimal vægt. Sæderne er betrukket med sort læder – sædernes midterstykke med perforeret Race-Tex. Perfekt finish: ”GTS”-modelbetegnelsen på hovedstøtterne.
Tagsystemer
Cabrioletkaleche
Den klassiske silhuet på 911 kendetegner også Cabriolet-modellerne. De er udstyret med en fuldautomatisk stofkaleche. Taget kan åbnes og lukkes på kun ca. 12 sek. I øvrigt op til en hastighed på 50 km/h. Taget er forsynet med en fast glasbagrude og tre integrerede støttende magnesiumelementer, som gør kalechen meget stabil og ekstra let.
Targa-tagsystem
Targa-tagsystemet udgør essensen af den perfekte kombination af sikkerhed, komfort og design. Når bilen holder stille, kan det fuldautomatiske tagsystem på 911 Targa-modellerne åbnes og lukkes på kun 19 sek. Elbagruden af vægtoptimeret lamineret sikkerhedsglas og loftbeklædningen med lyddæmpende beklædning sikrer forbavsende lav kørselsstøj, når man kører med lukket tag.
Skyde-/hævetag
Det elektrisk indstillelige skyde-/hævetag, som fås til Coupé-modellerne, skaber endnu mere frirum i din 911’er. Det åbner en stor flade udad, så hovedhøjden ikke begrænses. Det elektriske skyde-/hævetag af tonet etlags sikkerhedsglas udvider allerede i lukket tilstand pladsfornemmelsen.
Letvægtspakke
Letvægtspakken, der fås som ekstraudstyr, giver med en målrettet vægtreducering en endnu mere sportslig opsætning af 911 GTS Coupé-modellerne – bl.a. med letvægtsruder, komplet skålformede sæder, bortfald af bagsædet, reduceret dæmpning, bagakselstyring og specifikke aerodynamiske tiltag på bilens bund. I alt giver det en reducering af bilens vægt på over 25 kg.
Frontens design
Med helt fremme: SportDesign-fronten med store luftindtag i siderne i farven sort samt den særlige spoilerkant i sort (nubret) fremhæver 911 GTS-modellernes sportslige ambitioner. Det samme gælder de tonede LED-forlygter inkl. PDLS Plus samt de tonede lygter i frontelementet.
Bagendens design
Kraftfuld ned i mindste detalje: SportDesign-bagenden med udvidede elementer i sort, sportsudstødningssystemet i rustfrit stål med sorte afgangsrør samt modelbetegnelse bagpå i sort (mat). Ekstra kendetegn på 911 Targa 4 GTS: Både styrtbøjlen og ”targa”-modelbetegnelsen på siden er udført i sort.
GTS-eksteriørpakke lakeret i sort (højglans)
GTS-eksteriørpakken lakeret i sort (højglans), der fås som tilvalg, giver et særligt farvemæssigt præg udvendigt på bilen. Den indeholder SportDesign-pakke inkl. SportDesign-sidepaneler lakeret i sort (højglans), sidespejle lakeret i sort (højglans), 20”/21” 911 Turbo S-fælge lakeret i sort (højglans) og lameller i bagklappen lakeret i sort (højglans).
911 GTS-specifikke fælge
Atletiske: De 20”/21” Turbo S-fælge af smedet letmetal med centermøtrik i sort (silkeglans) fuldender det sportslige helhedsindtryk. Dækstørrelserne 245/35 ZR 20 foran og 305/30 ZR 21 bagpå sikrer et højt potentiale, når det gælder vejgreb og tværdynamik. Man kan også tilvælge 20”/21” RS Spyder Design-fælge i sort (silkeglans) til 911 GTS-modellerne.
GTS-specifikt bremsesystem
Toppræstationer – også under nedbremsningen: Med røde 6-stemplede aluminiums-monobloc-fastsadler foran og 4-stemplede aluminiums-monobloc-fastsadler bagpå og en bremseskivediameter på 408 mm foran og 380 mm bagpå opnår 911 GTS-modellerne en endnu mere kraftfuld bremseeffekt i forhold til basis- og S-modellerne.
6-cylindret boxermotor med biturbo
Motoren i 911-modellerne har biturbo. Motorens mest iøjnefaldende egenskaber er stor omdrejningsvillighed, en usædvanligt direkte respons og et højt drejningsmoment, som allerede er til rådighed ved lave omdrejningstal. Boxerkonstruktionen giver mulighed for et lavt tyngdepunkt takket være den korte længde og lave højde samt placeringen bagerst i bilen. Motorophængene tæt på midten af bilen giver mere stabilitet og færre vibrationer.
Turbolader
Motorerne er forsynet med to turboladere samt ladeluftkøling. Den er en vigtig del af udstødningsturboladningen og bidrager i høj grad til både at øge ydelsen og reducere emissionerne.
Porsche Active Suspension Management (PASM)
PASM er den elektroniske regulering af støddæmpersystemet. Den regulerer aktivt og kontinuerligt støddæmperkraften for hvert enkelt hjul afhængigt af kørebanens tilstand og kørestilen. For mere komfort samtidig med øget dynamik.
GTS-specifik PASM-sportsundervogn
PASM-sportsundervognen på 911 GTS Coupé og Cabriolet omfatter ud over en 10 mm sænket undervogn i forhold til den almindelige PASM-undervogn samt hårdere og kortere fjedre også såkaldte hjælpefjedre på bagakslen. Disse ekstrafjedre, som er testet i motorsporten, giver mulighed for markant mere sportslige affjedringsniveauer – uden begrænsning af fjedervandringen.
Porsche Stability Management (PSM)
Porsche Stability Management (PSM) er et automatisk reguleringssystem til stabilisering i det køredynamiske grænseområde. Sensorer beregner i den forbindelse hele tiden kørselsretningen, kørsels- og rotationshastigheden samt tværaccelerationen. Derudfra beregner PSM den faktiske bevægelsesretning og iværksætter målrettede nedbremsninger på de enkelte hjul, så bilen ikke afviger fra den ønskede kurs.
Bagakselstyring
Bagakselstyringen øger bilens præstationer og hverdagsanvendelighed på en og samme tid. Ved at den forbedrer køreegenskaberne ved lave hastigheder. Og dermed gør det nemmere at manøvrere eller vende. Derudover giver bagakselstyringen en markant øget kørselsstabilitet ved højere hastigheder.
Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC)
PDCC er et system, der medvirker til en aktiv krængningsstabilisering. Det minimerer bilens sidehældning ved dynamisk kørsel i sving. For en forbedret køredynamik, endnu mere neutrale køreegenskaber og mere komfort på vejen – ved alle hastigheder.
Sport Chrono-pakke
Adrenalin med et tryk på knappen: Sport Chrono-pakke inklusive Mode-kontakt, Porsche Track Precision-app og dæktemperaturvisning. Dens funktioner gør det muligt at få endnu mere sportslig afstemning af undervognen, motoren og gearkassen.
Displays med høj opløsning, et klart struktureret visningskoncept, berøringsfølsomme knapper. Kort sagt: Sportsvognsergonomi koblet op med det 21. århundrede. Med det intuitive betjeningskoncept Porsche Advanced Cockpit er interiøret mere overskueligt og dynamisk end nogensinde før.
Komfortadgang*
Komfortadgangen giver mulighed for nøglefri åbning af 911. Hvis du nærmer dig dørhåndtaget på siden eller med hånden under logoet på bagagerumsklappen, låses bilen op, og dørhåndtagene kører ud.
* Komfortadgangen svarer til den aktuelle tekniske standard. Vi kan dog ikke fuldstændigt udelukke, at nøglekoderne fra nøglerne med fjernbetjening bliver opfanget og anvendt til at åbne eller stjæle bilen.
GTS-specifikt bremsesystem
Toppræstationer – også under nedbremsningen: Med røde 6-stemplede aluminiums-monobloc-fastsadler foran og 4-stemplede aluminiums-monobloc-fastsadler bagpå og en bremseskivediameter på 408 mm foran og 380 mm bagpå opnår 911 GTS-modellerne en endnu mere kraftfuld bremseeffekt i forhold til basis- og S-modellerne.
6-cylindret boxermotor med biturbo
Motoren i 911-modellerne har biturbo. Motorens mest iøjnefaldende egenskaber er stor omdrejningsvillighed, en usædvanligt direkte respons og et højt drejningsmoment, som allerede er til rådighed ved lave omdrejningstal. Boxerkonstruktionen giver mulighed for et lavt tyngdepunkt takket være den korte længde og lave højde samt placeringen bagerst i bilen. Motorophængene tæt på midten af bilen giver mere stabilitet og færre vibrationer.
Turbolader
Motorerne er forsynet med to turboladere samt ladeluftkøling. Den er en vigtig del af udstødningsturboladningen og bidrager i høj grad til både at øge ydelsen og reducere emissionerne.
Porsche Active Suspension Management (PASM)
PASM er den elektroniske regulering af støddæmpersystemet. Den regulerer aktivt og kontinuerligt støddæmperkraften for hvert enkelt hjul afhængigt af kørebanens tilstand og kørestilen. For mere komfort samtidig med øget dynamik.
GTS-specifik PASM-sportsundervogn
PASM-sportsundervognen på 911 GTS Coupé og Cabriolet omfatter ud over en 10 mm sænket undervogn i forhold til den almindelige PASM-undervogn samt hårdere og kortere fjedre også såkaldte hjælpefjedre på bagakslen. Disse ekstrafjedre, som er testet i motorsporten, giver mulighed for markant mere sportslige affjedringsniveauer – uden begrænsning af fjedervandringen.
Porsche Stability Management (PSM)
Porsche Stability Management (PSM) er et automatisk reguleringssystem til stabilisering i det køredynamiske grænseområde. Sensorer beregner i den forbindelse hele tiden kørselsretningen, kørsels- og rotationshastigheden samt tværaccelerationen. Derudfra beregner PSM den faktiske bevægelsesretning og iværksætter målrettede nedbremsninger på de enkelte hjul, så bilen ikke afviger fra den ønskede kurs.
Bagakselstyring
Bagakselstyringen øger bilens præstationer og hverdagsanvendelighed på en og samme tid. Ved at den forbedrer køreegenskaberne ved lave hastigheder. Og dermed gør det nemmere at manøvrere eller vende. Derudover giver bagakselstyringen en markant øget kørselsstabilitet ved højere hastigheder.
Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC)
PDCC er et system, der medvirker til en aktiv krængningsstabilisering. Det minimerer bilens sidehældning ved dynamisk kørsel i sving. For en forbedret køredynamik, endnu mere neutrale køreegenskaber og mere komfort på vejen – ved alle hastigheder.
Sport Chrono-pakke
Adrenalin med et tryk på knappen: Sport Chrono-pakke inklusive Mode-kontakt, Porsche Track Precision-app og dæktemperaturvisning. Dens funktioner gør det muligt at få endnu mere sportslig afstemning af undervognen, motoren og gearkassen.
Displays med høj opløsning, et klart struktureret visningskoncept, berøringsfølsomme knapper. Kort sagt: Sportsvognsergonomi koblet op med det 21. århundrede. Med det intuitive betjeningskoncept Porsche Advanced Cockpit er interiøret mere overskueligt og dynamisk end nogensinde før.
Komfortadgang*
Komfortadgangen giver mulighed for nøglefri åbning af 911. Hvis du nærmer dig dørhåndtaget på siden eller med hånden under logoet på bagagerumsklappen, låses bilen op, og dørhåndtagene kører ud.
* Komfortadgangen svarer til den aktuelle tekniske standard. Vi kan dog ikke fuldstændigt udelukke, at nøglekoderne fra nøglerne med fjernbetjening bliver opfanget og anvendt til at åbne eller stjæle bilen.
Forlygterne og baglygterne på 911-modellerne er udført komplet i moderne LED-teknik. Det giver hurtig respons og en særligt effektiv oplysning af vejen. Et umiskendeligt kendetegn på alle 911-modeller er 4-punkts dagskørelyset og nærlyset samt det gennemgående lysbånd på bagenden.
LED-Matrix-forlygter inklusive Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus)
LED-forlygterne med matrix-teknologi og ekstra high- performance-fjernlys i den nye 911 Turbo S giver endnu længere udsyn. Matrix-forlygterne deaktiverer målrettet segmenter i den permanente fjernlyskegle. 84 LED'er, der aktiveres separat, indstilles i den forbindelse til situationen ved at blive slukket eller dæmpet. Køretøjer foran dig eller i en modkørende vognbane blændes ikke, og områderne derimellem og ved siden af er fortsat fuldt oplyste. Derudover omfatter PDLS Plus for første gang nogensinde et elektronisk styret kurvelys, som oplyser svinget optimalt ved at tænde og slukke enkelte lysdioder.
Porsche WET-Mode1
Takket være sensorer i de forreste hjulkasser kan systemet registrere vandsprøjt, som hvirvles op, og på den måde vurdere, om kørebanen er våd. Hvis det registreres, at kørebanen er meget våd, bliver responsen fra PSM og PTM forberedt på dette. Systemet informerer føreren om, at det har registreret, at kørebanen er våd, og anbefaler, at der manuelt skiftes til ”WET-Mode”. Hvis føreren aktiverer denne indstilling, tilpasses blandt andet PSM, PTM, aerodynamikken, PTV Plus og drivlinjens respons.
1Køreprogrammet ”WET“ kan ikke erstatte en kørestil, som er tilpasset til vejr- og vejrforholdene, og systemet kan ikke hjælpe føreren i alle situationer.
Advarsels- og bremseassistent
Advarsels- og bremseassistenten, som er standardudstyr, kan reducere risikoen for kollisioner med køretøjer, fodgængere og cyklister inden for systemets grænser. Hvis systemet ved hjælp af frontkameraet registrerer, at der er køretøjer, fodgængere eller cyklister i kollisionsområdet, advarer det som et første trin føreren optisk og akustisk.
Adaptiv fartpilot
Systemet tilpasser helt automatisk hastigheden for din 911 Turbo afhængigt af afstanden til det forankørende køretøj og inden for systemets grænser. I den forbindelse overvåger en radarsensor på fronten området foran din bil. Hvis du har indstillet en bestemt hastighed, og det registreres, at der i samme vognbane som dig kører en bil foran dig, som kører langsommere end dig, reducerer systemet din bils hastighed ved at reducere gasgivningen eller ved at bremse let. Det gør det, indtil en tidligere valgt afstand mellem bilerne er nået.
Den nye Porsche InnoDrive inklusive adaptiv fartpilot1
Porsche InnoDrive udvider funktionsomfanget for den adaptive fartpilot med en forudseende hastighedsregulering på op til 3 km. Baseret på yderst præcise navigationsdata samt bilens radar- og videosensorer kan Porsche InnoDrive registrere hastighedsgrænser og vejforløb – allerede inden 911 Turbo når så langt.
Kort sagt, så er Porsche InnoDrive den for Porsche typiske virkeliggørelse af effektiv kørsel – for mere komfort og mere køreglæde.
1Porsche InnoDrive understøtter føreren inden for de systemmæssige grænser. Føreren skal hele tiden holde øje med kørestilen og gribe ind i tvivlstilfælde. Føreren kan til enhver tid tilsidesætte systemet ved at træde på bremsepedalen eller speederen.
Vognbaneassistent inklusive vejskiltegenkendelse
Vognbaneassistenten registrerer inden for systemets grænser vognbanemarkeringerne ved hjælp af et kamera. Systemet understøtter føreren ved hjælp af et korrigerende styreindgreb, når bilen nærmer sig en registreret vognbanemarkering og er ved at forlade vognbanen, og hjælper på den måde med til at holde bilen på rette kurs. Den integrerede vejskiltegenkendelse registrerer hastighedsgrænser, overhalingsforbud og indirekte påbud som fx byskilte ved hjælp af kamerabilleder og navigationsdata, og informationerne vises i kombiinstrumentet.
Vognbaneskiftassistent med drejeassistent
Vognbaneskiftassistenten overvåger ved hjælp af radarsensorer og inden for systemets begrænsninger området bag din 911 Turbo og i den blinde vinkel. Hvis et køretøj nærmer sig hurtigt bagfra, eller et køretøj befinder sig i den blinde vinkel, og systemet vurderer, at det er farligt at skifte vognbane, informerer systemet dig via et optisk signal i sidespejlene. For større komfort og sikkerhed – især på motorveje. Når du skal dreje i det lave hastighedsområde, får du hjælp af drejeassistenten. Når du har sat i gang i et vejkryds, advarer drejeassistenten dig optisk mod genstande, der befinder sig i den blinde vinkel.
Natsynsassistent
Natsynsassistenten giver dig også information om, hvad der er uden for forlygternes rækkevidde, når du kører i mørke. I den forbindelse registrerer et infrarødt kamera fodgængere eller større dyr, allerede inden de bliver belyst. Du informeres via et varmebillede i kombiinstrumentet. Det registrerede levende væsen fremhæves med gul farve – hvis afstanden foran bilen er af mere kritisk karakter, med rød farve og med et akustisk signal. Samtidig aktiveres systemet til reducering af bremselængden.
Parkeringsassistent foran og bagpå inklusive bakkamera
Bakkameraet, der er standard, gør det nemmere at parkere og manøvrere baglæns med større præcision. Her hjælper kamerabilledet samt dynamiske hjælpelinjer på skærmen til PCM, som viser, hvilken retning man vil køre med den aktuelle ratposition.
Surround View
Surround View supplerer bakkameraet med yderligere tre kameraer i fronten og i den nederste del af sidespejlene. På basis af informationerne fra alle fire kameraer beregner systemet et virtuelt fugleperspektiv, som det viser på PCM-displayet. Derudover kan du skifte mellem forskellige kameraperspektiver for eksempelvis at få et bedre overblik og udsyn ved udkørsler med snæver plads.
Navigation Plus
Trafikinformationer i realtid gør, at du altid kører ad den hurtigste rute. Og her giver onlinenavigationen den fordel, at den kan gøre brug af dagsaktuelt kortmateriale og samtidig tage hensyn til alle relevante trafikmeldinger i realtid. Ruteplanlægningen via PCM er derimod uafhængig af en dataforbindelse og altid tilgængelig.
Forlygterne og baglygterne på 911-modellerne er udført komplet i moderne LED-teknik. Det giver hurtig respons og en særligt effektiv oplysning af vejen. Et umiskendeligt kendetegn på alle 911-modeller er 4-punkts dagskørelyset og nærlyset samt det gennemgående lysbånd på bagenden.
LED-Matrix-forlygter inklusive Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus)
LED-forlygterne med matrix-teknologi og ekstra high- performance-fjernlys i den nye 911 Turbo S giver endnu længere udsyn. Matrix-forlygterne deaktiverer målrettet segmenter i den permanente fjernlyskegle. 84 LED'er, der aktiveres separat, indstilles i den forbindelse til situationen ved at blive slukket eller dæmpet. Køretøjer foran dig eller i en modkørende vognbane blændes ikke, og områderne derimellem og ved siden af er fortsat fuldt oplyste. Derudover omfatter PDLS Plus for første gang nogensinde et elektronisk styret kurvelys, som oplyser svinget optimalt ved at tænde og slukke enkelte lysdioder.
Porsche WET-Mode1
Takket være sensorer i de forreste hjulkasser kan systemet registrere vandsprøjt, som hvirvles op, og på den måde vurdere, om kørebanen er våd. Hvis det registreres, at kørebanen er meget våd, bliver responsen fra PSM og PTM forberedt på dette. Systemet informerer føreren om, at det har registreret, at kørebanen er våd, og anbefaler, at der manuelt skiftes til ”WET-Mode”. Hvis føreren aktiverer denne indstilling, tilpasses blandt andet PSM, PTM, aerodynamikken, PTV Plus og drivlinjens respons.
1Køreprogrammet ”WET“ kan ikke erstatte en kørestil, som er tilpasset til vejr- og vejrforholdene, og systemet kan ikke hjælpe føreren i alle situationer.
Advarsels- og bremseassistent
Advarsels- og bremseassistenten, som er standardudstyr, kan reducere risikoen for kollisioner med køretøjer, fodgængere og cyklister inden for systemets grænser. Hvis systemet ved hjælp af frontkameraet registrerer, at der er køretøjer, fodgængere eller cyklister i kollisionsområdet, advarer det som et første trin føreren optisk og akustisk.
Adaptiv fartpilot
Systemet tilpasser helt automatisk hastigheden for din 911 Turbo afhængigt af afstanden til det forankørende køretøj og inden for systemets grænser. I den forbindelse overvåger en radarsensor på fronten området foran din bil. Hvis du har indstillet en bestemt hastighed, og det registreres, at der i samme vognbane som dig kører en bil foran dig, som kører langsommere end dig, reducerer systemet din bils hastighed ved at reducere gasgivningen eller ved at bremse let. Det gør det, indtil en tidligere valgt afstand mellem bilerne er nået.
Den nye Porsche InnoDrive inklusive adaptiv fartpilot1
Porsche InnoDrive udvider funktionsomfanget for den adaptive fartpilot med en forudseende hastighedsregulering på op til 3 km. Baseret på yderst præcise navigationsdata samt bilens radar- og videosensorer kan Porsche InnoDrive registrere hastighedsgrænser og vejforløb – allerede inden 911 Turbo når så langt.
Kort sagt, så er Porsche InnoDrive den for Porsche typiske virkeliggørelse af effektiv kørsel – for mere komfort og mere køreglæde.
1Porsche InnoDrive understøtter føreren inden for de systemmæssige grænser. Føreren skal hele tiden holde øje med kørestilen og gribe ind i tvivlstilfælde. Føreren kan til enhver tid tilsidesætte systemet ved at træde på bremsepedalen eller speederen.
Vognbaneassistent inklusive vejskiltegenkendelse
Vognbaneassistenten registrerer inden for systemets grænser vognbanemarkeringerne ved hjælp af et kamera. Systemet understøtter føreren ved hjælp af et korrigerende styreindgreb, når bilen nærmer sig en registreret vognbanemarkering og er ved at forlade vognbanen, og hjælper på den måde med til at holde bilen på rette kurs. Den integrerede vejskiltegenkendelse registrerer hastighedsgrænser, overhalingsforbud og indirekte påbud som fx byskilte ved hjælp af kamerabilleder og navigationsdata, og informationerne vises i kombiinstrumentet.
Vognbaneskiftassistent med drejeassistent
Vognbaneskiftassistenten overvåger ved hjælp af radarsensorer og inden for systemets begrænsninger området bag din 911 Turbo og i den blinde vinkel. Hvis et køretøj nærmer sig hurtigt bagfra, eller et køretøj befinder sig i den blinde vinkel, og systemet vurderer, at det er farligt at skifte vognbane, informerer systemet dig via et optisk signal i sidespejlene. For større komfort og sikkerhed – især på motorveje. Når du skal dreje i det lave hastighedsområde, får du hjælp af drejeassistenten. Når du har sat i gang i et vejkryds, advarer drejeassistenten dig optisk mod genstande, der befinder sig i den blinde vinkel.
Natsynsassistent
Natsynsassistenten giver dig også information om, hvad der er uden for forlygternes rækkevidde, når du kører i mørke. I den forbindelse registrerer et infrarødt kamera fodgængere eller større dyr, allerede inden de bliver belyst. Du informeres via et varmebillede i kombiinstrumentet. Det registrerede levende væsen fremhæves med gul farve – hvis afstanden foran bilen er af mere kritisk karakter, med rød farve og med et akustisk signal. Samtidig aktiveres systemet til reducering af bremselængden.
Parkeringsassistent foran og bagpå inklusive bakkamera
Bakkameraet, der er standard, gør det nemmere at parkere og manøvrere baglæns med større præcision. Her hjælper kamerabilledet samt dynamiske hjælpelinjer på skærmen til PCM, som viser, hvilken retning man vil køre med den aktuelle ratposition.
Surround View
Surround View supplerer bakkameraet med yderligere tre kameraer i fronten og i den nederste del af sidespejlene. På basis af informationerne fra alle fire kameraer beregner systemet et virtuelt fugleperspektiv, som det viser på PCM-displayet. Derudover kan du skifte mellem forskellige kameraperspektiver for eksempelvis at få et bedre overblik og udsyn ved udkørsler med snæver plads.
Navigation Plus
Trafikinformationer i realtid gør, at du altid kører ad den hurtigste rute. Og her giver onlinenavigationen den fordel, at den kan gøre brug af dagsaktuelt kortmateriale og samtidig tage hensyn til alle relevante trafikmeldinger i realtid. Ruteplanlægningen via PCM er derimod uafhængig af en dataforbindelse og altid tilgængelig.
Porsche Connect
Få det bedste ud af hver eneste dag. Uanset om du skal til et afgørende forretningsmøde, eller du skal på weekendtur, så handler det om at få mere ud af de muligheder, du har. Det hjælper Porsche Connect dig med. Det giver dig den ideelle startposition til ethvert roadtrip – og ved alle dine destinationer. Med nye nyttige tjenester i bilen og Porsche Connect-appen til din smartphone.
Porsche Connect-appen er det digitale interface til din Porsche. Synkroniser destinationer og kalender med din Porsche, planlæg ture med trafikinformationer i realtid, og brug musiktjenester. Bevar altid overblikket over din sportsvogn, og styr bestemte af bilens funktioner via en smartphone. Få hjælp til at finde vej til din bil, eller få din Porsche til at finde vej til din destination. Takket være ruteberegning med aktuelle onlinekort hjælper din sportsvogn dig nemlig med at komme endnu hurtigere frem til din destination.
Apple Music
Du skal blot trykke på Apple Music-symbolet på dit PCM's touchscreen, så har du adgang til at streame 70 millioner sange uden reklamer, søge efter playlister og lytte til verdens bedste livestreams. Du kan endda oprette din egen radiostation – med hver sang, der bliver spillet på det pågældende tidspunkt. Som fører af en 911’er kan du anvende Apple Music gratis i op til 6 måneder.
Voice Pilot
”Har restauranten stadig åbent?” Spørg din 911’er. Takket være den intelligente stemmegenkendelse kan du styre en lang række funktioner intuitivt – fx søgning efter restauranter, vejrudsigten eller en alternativ rute. Derudover kan du også kombinere akustiske og fysiske kommandoer. ”Hey Porsche, kør mig herhen!” og et tryk på PCM-skærmen starter navigationen.
Sound Package Plus
Sound Package Plus sørger for en afbalanceret lyd i 911 – ved hjælp af otte højttalere med en samlet effekt på 150 W.
BOSE®-surroundsoundsystem
12 højttalere og forstærkerkanaler inklusive karrosseriintegreret 100 W-subwoofer kendetegner BOSE®-surroundsoundsystemet. Den samlede effekt er 570 W. BOSE® SoundTrue Enhancement Technology sørger for en god lydkvalitet og -dynamik i forbindelse med datakomprimerede formater.
Burmester® highend-surroundsoundsystem
Lydkvalitet på højeste niveau, afstemt individuelt efter din 911. 13 forstærkerkanaler, 13 højttalere, en aktiv, separat subwoofer med 300 W Class D-effekt. Det giver tilsammen 855 W rendyrket musiknydelse. Yderligere forbedret af systemets Sound Enhancer, som optimerer lyden fra datakomprimerede musikfiler.
8-trins Porsche dobbeltkoblingsgearkasse (PDK)
Den 8-trins Porsche dobbeltkoblingsgearkasse (PDK) giver mulighed for ekstremt hurtige gearskift uden afbrydelse af trækkraften – og det i løbet af millisekunder. PDK kombinerer i den forbindelse en meget sportslig afstemning i gearene 1 til 6 med effektive overdrive-udvekslinger (7. og 8. gear).
7-trins manuel gearkasse
Den 7-trins manuelle gearkasse står for en særdeles direkte forbindelse mellem føreren og bilen – takket være korte skifteveje og en optimal overgang mellem de enkelte gear. Den dynamiske mellemgasfunktion giver i forbindelse med Sport Chrono-pakken med aktiveret Sport- eller Sport Plus-indstilling en mere følelsesbetonet køreoplevelse og en imponerende lyd.
Porsche Traction Management (PTM)
Firehjulstrækket Porsche Traction Management (PTM) fordeler trækkraften optimalt mellem den permanent trækkende bagaksel og forakslen. Det giver fremragende fremdrift og særligt harmoniske køreegenskaber i grænseområdet.
Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus)
I forbindelse med den 7-trins PDK arbejder systemet med en elektronisk reguleret, fuldt variabel bagakseltværspærring med fuldt variabel momentfordeling. For bedre vejgreb og en forøgelse af tværdynamikken samt øget kørselsstabilitet ved belastningsskift i sving og ved vognbaneskift.
Porsche Connect
Få det bedste ud af hver eneste dag. Uanset om du skal til et afgørende forretningsmøde, eller du skal på weekendtur, så handler det om at få mere ud af de muligheder, du har. Det hjælper Porsche Connect dig med. Det giver dig den ideelle startposition til ethvert roadtrip – og ved alle dine destinationer. Med nye nyttige tjenester i bilen og Porsche Connect-appen til din smartphone.
Porsche Connect-appen er det digitale interface til din Porsche. Synkroniser destinationer og kalender med din Porsche, planlæg ture med trafikinformationer i realtid, og brug musiktjenester. Bevar altid overblikket over din sportsvogn, og styr bestemte af bilens funktioner via en smartphone. Få hjælp til at finde vej til din bil, eller få din Porsche til at finde vej til din destination. Takket være ruteberegning med aktuelle onlinekort hjælper din sportsvogn dig nemlig med at komme endnu hurtigere frem til din destination.
Apple Music
Du skal blot trykke på Apple Music-symbolet på dit PCM's touchscreen, så har du adgang til at streame 70 millioner sange uden reklamer, søge efter playlister og lytte til verdens bedste livestreams. Du kan endda oprette din egen radiostation – med hver sang, der bliver spillet på det pågældende tidspunkt. Som fører af en 911’er kan du anvende Apple Music gratis i op til 6 måneder.
Voice Pilot
”Har restauranten stadig åbent?” Spørg din 911’er. Takket være den intelligente stemmegenkendelse kan du styre en lang række funktioner intuitivt – fx søgning efter restauranter, vejrudsigten eller en alternativ rute. Derudover kan du også kombinere akustiske og fysiske kommandoer. ”Hey Porsche, kør mig herhen!” og et tryk på PCM-skærmen starter navigationen.
Sound Package Plus
Sound Package Plus sørger for en afbalanceret lyd i 911 – ved hjælp af otte højttalere med en samlet effekt på 150 W.
BOSE®-surroundsoundsystem
12 højttalere og forstærkerkanaler inklusive karrosseriintegreret 100 W-subwoofer kendetegner BOSE®-surroundsoundsystemet. Den samlede effekt er 570 W. BOSE® SoundTrue Enhancement Technology sørger for en god lydkvalitet og -dynamik i forbindelse med datakomprimerede formater.
Burmester® highend-surroundsoundsystem
Lydkvalitet på højeste niveau, afstemt individuelt efter din 911. 13 forstærkerkanaler, 13 højttalere, en aktiv, separat subwoofer med 300 W Class D-effekt. Det giver tilsammen 855 W rendyrket musiknydelse. Yderligere forbedret af systemets Sound Enhancer, som optimerer lyden fra datakomprimerede musikfiler.
8-trins Porsche dobbeltkoblingsgearkasse (PDK)
Den 8-trins Porsche dobbeltkoblingsgearkasse (PDK) giver mulighed for ekstremt hurtige gearskift uden afbrydelse af trækkraften – og det i løbet af millisekunder. PDK kombinerer i den forbindelse en meget sportslig afstemning i gearene 1 til 6 med effektive overdrive-udvekslinger (7. og 8. gear).
7-trins manuel gearkasse
Den 7-trins manuelle gearkasse står for en særdeles direkte forbindelse mellem føreren og bilen – takket være korte skifteveje og en optimal overgang mellem de enkelte gear. Den dynamiske mellemgasfunktion giver i forbindelse med Sport Chrono-pakken med aktiveret Sport- eller Sport Plus-indstilling en mere følelsesbetonet køreoplevelse og en imponerende lyd.
Porsche Traction Management (PTM)
Firehjulstrækket Porsche Traction Management (PTM) fordeler trækkraften optimalt mellem den permanent trækkende bagaksel og forakslen. Det giver fremragende fremdrift og særligt harmoniske køreegenskaber i grænseområdet.
Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus)
I forbindelse med den 7-trins PDK arbejder systemet med en elektronisk reguleret, fuldt variabel bagakseltværspærring med fuldt variabel momentfordeling. For bedre vejgreb og en forøgelse af tværdynamikken samt øget kørselsstabilitet ved belastningsskift i sving og ved vognbaneskift.