Tid er dyrebar. I 911 GT3 tæller hvert sekund dobbelt.
Det tæller for dig. For hvert sekund, du sidder bag rattet, bringer dig videre – i retning mod en perfekt motorsportsoplevelse. Det tæller for os. For hvert sekund, vi gør bilen hurtigere, bringer os videre – i retning mod en perfekt sportsvogn.
En sugemotor, hvad ellers? Med hele 4 liter slagvolumen og 6 cylindre. I boxerkonstruktion. I bagenden. Som det hører sig til for en 911’er. Med seks separate gasspjæld for en endnu mere direkte og bedre doserbar respons fra motoren. Med et højomdrejningstal-koncept, som kommer helt tæt på de 9.000. Og med et maksimalt drejningsmoment på 470 Nm, som er øget med 10 Nm i forhold til forgængermodellen. Og alt sammen med en rendyrket lyd, som vil flyve om ørerne på dig.
Ud fra dette tekniske grundlag leverer motoren i den nye 911 GT3 en maksimal ydelse på 510 hk fra en slagvolumen på præcist 3.996 cm³. Med den standardmonterede 7-trins Porsche dobbeltkoblingsgearkasse (PDK) accelerere den fra 0 til 100 km/h på kun 3,4 sek. Fremdriften? Stopper først ved ganske imponerende 318 km/h.
Drivaggregatet er blevet udviklet der, hvor vi også bygger vores racerbiler - i Flacht. Den er baseret på grundmotoren i 911 GT3 Cup, er ekstra robust og har en særdeles høj ydelse. Princippet med olieforsyningen med separat motorolietank samt 4-ventil-teknikken med vippearme og fast ventilmekanisme kommer direkte fra motorsporten.
I den nye 911 GT3 anvendes der seks separate spjæld i stedet for et centralt gasspjæld. For optimal lufttilførsel til hver enkelt cylinder. Det forbedrer samtidig responsen, doserbarheden og gasgennemstrømningen – især ved høje omdrejningstal. Og dermed præstationerne.
En nyhed er den mere centrale placering af de bageste motorophæng. Den dermed opnåede strammere opsætning af ophængene reducerer motorvibrationer og stabiliserer bilen yderligere – især ved dynamisk kørsel i sving med ujævnheder.
Tid er dyrebar. I 911 GT3 tæller hvert sekund dobbelt.
Det tæller for dig. For hvert sekund, du sidder bag rattet, bringer dig videre – i retning mod en perfekt motorsportsoplevelse. Det tæller for os. For hvert sekund, vi gør bilen hurtigere, bringer os videre – i retning mod en perfekt sportsvogn.
En sugemotor, hvad ellers? Med hele 4 liter slagvolumen og 6 cylindre. I boxerkonstruktion. I bagenden. Som det hører sig til for en 911’er. Med seks separate gasspjæld for en endnu mere direkte og bedre doserbar respons fra motoren. Med et højomdrejningstal-koncept, som kommer helt tæt på de 9.000. Og med et maksimalt drejningsmoment på 470 Nm, som er øget med 10 Nm i forhold til forgængermodellen. Og alt sammen med en rendyrket lyd, som vil flyve om ørerne på dig.
Ud fra dette tekniske grundlag leverer motoren i den nye 911 GT3 en maksimal ydelse på 510 hk fra en slagvolumen på præcist 3.996 cm³. Med den standardmonterede 7-trins Porsche dobbeltkoblingsgearkasse (PDK) accelerere den fra 0 til 100 km/h på kun 3,4 sek. Fremdriften? Stopper først ved ganske imponerende 318 km/h.
Drivaggregatet er blevet udviklet der, hvor vi også bygger vores racerbiler - i Flacht. Den er baseret på grundmotoren i 911 GT3 Cup, er ekstra robust og har en særdeles høj ydelse. Princippet med olieforsyningen med separat motorolietank samt 4-ventil-teknikken med vippearme og fast ventilmekanisme kommer direkte fra motorsporten.
I den nye 911 GT3 anvendes der seks separate spjæld i stedet for et centralt gasspjæld. For optimal lufttilførsel til hver enkelt cylinder. Det forbedrer samtidig responsen, doserbarheden og gasgennemstrømningen – især ved høje omdrejningstal. Og dermed præstationerne.
En nyhed er den mere centrale placering af de bageste motorophæng. Den dermed opnåede strammere opsætning af ophængene reducerer motorvibrationer og stabiliserer bilen yderligere – især ved dynamisk kørsel i sving med ujævnheder.