I det sportslige grænseområde handler det altid om den direkte vej. Især på racerbanen, men også omkring ergonomien i cockpittet. Og her ligger interiøret i den nye 911 GT3 i front. For det er koncentreret omkring klassiske 911-dyder, som er udvidet med nye teknologiske muligheder. Princippet: Analog fascination møder digital integration.
GT3-sportsrattet med PDK-skiftekontakter i Dark Silver giver mulighed for korte skifteveje som i motorsporten. Ratkransen i sort Race-Tex har et godt greb og ligger også godt i hånden, når man kører sportsligt. Alle materialerne er puristiske og alligevel eksklusive – ud over det sorte Race-Tex også sort læder og pyntelister i sort med indlæg af børstet aluminium i antracit.
En nyhed er muligheden for at vælge Track Screen, der som tilvalg viser dig de relevante køredata for racerbanen som fx dæktryk, G-kræfter, stopur, vandtemperatur samt olietemperatur og olietryk. Dermed har du alle informationer lige foran dig og kan koncentrere dig fuldt ud om racerbanen. I biler med den 6-trins manuelle GT-sportsgearkasse (og når gearvælgeren står i den manuelle kulisse i biler med PDK) viser Track Screen desuden en gearskifteassistent.
Den analoge omdrejningstæller i midten med belyst GT3-modelbetegnelse – både optisk og teknisk set det centrale element i kabinen. Hichtech: de 7” WVGA-TFT-farvedisplays med høj opløsning til venstre og højre for omdrejningstælleren, som viser bilinformationer, der kan konfigureres på virtuelle instrumenter.
Clubsport-pakke.
Clubsport-pakken fås som tilvalg og uden merpris, og den giver ekstra beskyttelse på racerbanen. Og udgør det perfekte grundlag for den ekstreme sportslighed.
Clubsport-pakken består af et sikkerhedsbur, som er skruet fast på karrosseriet bag forsæderne, en vedlagt 6-punkts-sele til førersiden, en vedlagt ildslukker med holder samt en for-montering til batterifrakoblingskontakten. Den kan købes separat hos Porsches motorsportsafdeling.
Sportssæder Plus.
Standardudstyret omfatter sportssæder Plus med forhøjede sidestøtter, elektrisk indstilling af sædehøjde og ryglæn samt manuel indstilling i længderetningen. Sidestøtterne er betrukket med læder, sædernes midterstykker er udført i sort Race-Tex, og GT3-modelbetegnelsen i sølvfarve er broderet ind i hovedstøtterne. Sidestøtterne på sædehynden og ryglænet har en sportslig-stram polstring og giver ekstra god sidestøtte – også ved bækkenet. Ryglænsskålen er udført i farven Dark Silver.
Som ekstraudstyr fås adaptive sportssæder Plus med elektrisk 18-vejs-indstilling af sædepositionen.
Komplet skålformede sæder.1
Som ekstraudstyr kan du vælge komplet skålformede sæder fremstillet udelukkende af kulfiberforstærket kunststof (CfK) i kulfiberlook med integreret side airbag. De giver en særligt god sideføring samtidig med en minimal vægt. Indstillingen i længderetningen foretages manuelt, mens højdeindstillingen er elektrisk. Indtrækket er som standard af sort læder med midterstykke af sort, perforeret Race-Tex, som har en baggrund i kontrastfarve med broderet GT3-modelbetegnelse i sølvfarve på hovedstøtterne.
1 Der må ikke anvendes børnesæder i forbindelse med de komplet skålformede sportssæder.
Chrono-pakke.
Er tid dyrebar? For at være ærlige, så går vi lidt mere præcist til værks her. For her handler det om tiendedele og hundrededele.
Chrono-pakken, der er ekstraudstyr, byder ud over det analoge og digitale stopur på instrumentpanelet også på følgende funktioner: Til visning, lagring og bedømmelse af målte omgangstider bliver PCM udvidet med Performance-visningen. Med den kan føreren få information om tiden og den kørte strækning på den aktuelle omgang samt det hidtidige antal omgange og de opnåede tider – helt ned i hundrededele af et sekund naturligvis. Derudover vises den hurtigste omgang og tankrækkevidden. Man kan både registrere valgfrie vejstrækninger og definere referencestrækninger.