Den nyeste generation af Porsche Communication Management (PCM).
Hichtech: de 7” TFT-displays med høj opløsning til venstre og højre for omdrejningstælleren, som viser bilinformationer, der kan konfigureres på virtuelle instrumenter. Derudover imponerer den nyeste generation af Porsche Communication Management (PCM) med 10,9” touchdisplay med et helt nyt visnings- og betjeningskoncept og et klart struktureret indhold, som kan indstilles individuelt.
Alt hvad du elsker ved Porsche. Bare hurtigere.
I det sportslige grænseområde handler det altid om den direkte vej. Især på racerbanen, men også omkring ergonomien i cockpittet. Og her ligger interiøret i den nye 911 GT3 i front. For det er koncentreret omkring klassiske 911-dyder, som er udvidet med nye teknologiske muligheder. Princippet: Analog fascination møder digital integration.
GT3-sportsrattet med PDK-skiftekontakter i Dark Silver giver mulighed for korte skifteveje som i motorsporten. Ratkransen i sort Race-Tex har et godt greb og ligger også godt i hånden, når man kører sportsligt. Alle materialerne er puristiske og alligevel eksklusive – ud over det sorte Race-Tex også sort læder og pyntelister i sort med indlæg af børstet aluminium i antracit.
En nyhed er muligheden for at vælge Track Screen, der som tilvalg viser dig de relevante køredata for racerbanen som fx dæktryk, G-kræfter, stopur, vandtemperatur samt olietemperatur og olietryk. Dermed har du alle informationer lige foran dig og kan koncentrere dig fuldt ud om racerbanen. I biler med den 6-trins manuelle GT-sportsgearkasse (og når gearvælgeren står i den manuelle kulisse i biler med PDK) viser Track Screen desuden en gearskifteassistent.
Den analoge omdrejningstæller i midten med belyst GT3-modelbetegnelse – både optisk og teknisk set det centrale element i kabinen. Hichtech: de 7” WVGA-TFT-farvedisplays med høj opløsning til venstre og højre for omdrejningstælleren, som viser bilinformationer, der kan konfigureres på virtuelle instrumenter.
Clubsport-pakke.
Clubsport-pakken fås som tilvalg og uden merpris til 911 GT3, og den giver ekstra beskyttelse på racerbanen. Og udgør det perfekte grundlag for den ekstreme sportslighed.
Clubsport-pakken består af et sikkerhedsbur, som er skruet fast på karrosseriet bag forsæderne, en vedlagt sort 6-punkts-sele til førersiden, en vedlagt ildslukker med holder samt en formontering til batterifrakoblingskontakten. Den kan købes separat hos Porsches motorsportsafdeling.
Sportssæder Plus.
Standardudstyret omfatter sportssæder Plus med forhøjede sidestøtter, elektrisk indstilling af sædehøjde og ryglæn samt manuel indstilling i længderetningen. Sidestøtterne er betrukket med læder, sædernes midterstykker er udført i sort Race-Tex, og GT3-modelbetegnelsen i sølvfarve er broderet ind i hovedstøtterne. Sidestøtterne på sædehynden og ryglænet har en sportslig-stram polstring og giver ekstra god sidestøtte – også ved bækkenet. Ryglænsskålen er udført i farven Dark Silver.
Som ekstraudstyr fås adaptive sportssæder Plus med elektrisk 18-vejs-indstilling af sædepositionen.
Komplet skålformede sæder.1
Som ekstraudstyr kan du vælge komplet skålformede sæder fremstillet udelukkende af kulfiberforstærket kunststof (CfK) i kulfiberlook med integreret side airbag. De giver en særligt god sideføring samtidig med en minimal vægt. Indstillingen i længderetningen foretages manuelt, mens højdeindstillingen er elektrisk. Indtrækket er som standard af sort læder med midterstykke af sort, perforeret Race-Tex, som har en baggrund i kontrastfarve med broderet GT3-modelbetegnelse i sølvfarve på hovedstøtterne.
1 Der må ikke anvendes børnesæder i forbindelse med de komplet skålformede sportssæder.
Chrono-pakke.
Er tid dyrebar? For at være ærlige, så går vi lidt mere præcist til værks her. For her handler det om tiendedele og hundrededele.
Chrono-pakken, der er ekstraudstyr, byder ud over det analoge og digitale stopur på instrumentpanelet også på følgende funktioner: Til visning, lagring og bedømmelse af målte omgangstider bliver PCM udvidet med Performance-visningen. Med den kan føreren få information om tiden og den kørte strækning på den aktuelle omgang samt det hidtidige antal omgange og de opnåede tider – helt ned i hundrededele af et sekund naturligvis. Derudover vises den hurtigste omgang og tankrækkevidden. Man kan både registrere valgfrie vejstrækninger og definere referencestrækninger.