Optimeret til racerbanen: Den 4,0-liters højomdrejningstal-sugemotor med 525 hk.
Maksimerede præstationer.
Så snart startlampen lyser grønt, leverer den nye 911 GT3 RS med op til 465 Nm nogle helt utrolige præstationer på racerbanen. 525 hk katapulterer dig fra 0 til 100 km/t på 3,2 sek. og tillader dig ikke at få pusten, før tophastigheden på 296 km/t er nået. Letvægtssportsudstødningssystemet i rustfrit stål sikrer i den forbindelse en ufiltreret lydoplevelse op til det maksimale omdrejningstal på 9.000 omdr./min.
I den 4,0-liters højomdrejningstal-sugemotor er der en lang række elementer fra motorsportsteknologien – med 4-ventil-teknik inkl. vippearme og fast ventilmekanisme samt smedede stempler og titaniumplejlstænger. Olieforsyningen er blevet optimeret yderligere og er takket være tørsumpsmøring med separat olietank klar til de store tværgående kræfter. Under jagten på nye rekordtider sørger 6 separate gasspjæld for den perfekte lufttilførsel i hver af cylindrene.
Forøget antidive.
Ambitiøse kørere ved, at en helt præcis deceleration er lige så vigtig som en kraftfuld acceleration. For at forbedre luftbalancen under opbremsning reducerer den optimerede undervognsgeometri derfor affjedringen af forakslen – og øger dermed det såkaldte antidive.
Mere tværgående dynamik.
Den nye 911 GT3 RS reducerer nødvendigheden af i det hele taget at skulle forbremse før sving og chikaner til et minimum. Sportsdækkene med 275/35 R20 foran og 335/30 R21 bagpå, de nye, bredere fælge og den bredere sporvidde sørger samtidig for mere tværgående dynamik og højere hastigheder i sving.
Øget robusthed.
Intensiv racerløbskørsel kræver alt fra både menneske og maskine. Derfor er den sportsligt afstemte 7-trins Porsche dobbeltkoblingsgearkasse (PDK) nu endnu mere robust til anvendelse på racerbanen takket være et ændret udluftningssystem med tilpasset udveksling. For du har jo ikke lyst til at trille forsigtigt afsted i den nye 911 GT3 RS.
En mere individuel opsætning.
Våd asfalt, kombinationer af skarpe sving, personlig kørestil: Der er mange faktorer i motorsporten, som man skal tage højde for, hvis man vil have den optimale afstemning. Derfor giver rattet med 3 ekstra Mode-kontakter nu endnu flere muligheder for at tilpasse undervognsreguleringssystemerne som fx PASM, PSM og PTV Plus til de aktuelle betingelser. Derudover kan Traction Control (TC) nu for første gang ikke bare deaktiveres, men også indstilles i forskellige trin.
Undervognsreguleringssystemer.
Porsche Active Suspension Management (PASM, -20 mm).
Den elektroniske regulering af støddæmpersystemet regulerer aktivt og kontinuerligt dæmpningskraften til hvert enkelt hjul – afhængigt af kørebanens tilstand og kørestilen. PASM har to indstillinger: sportslig-komfortabel og sportslig-stram.
Porsche Stability Management (PSM).
PSM er et automatisk reguleringssystem til stabilisering i det køredynamiske grænseområde. Systemets indgreb kan deaktiveres komplet i to trin. For bevidst sportslige køreegenskaber på racerbanen.
Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus).
I forbindelse med den 7-trins PDK arbejder systemet med en elektronisk reguleret, fuldt variabel bagakseltværspærring med fuldt variabel momentfordeling. For bedre vejgreb og en forøgelse af tværdynamikken samt øget kørselsstabilitet ved belastningsskift i sving og ved vognbaneskift.
Andre performance-highlights.
Undervognsophæng med kugleled.
For topmålet af præstationer. Præcise, skarpe og direkte køreegenskaber. Og en ekstra stram forbindelse mellem undervogn og karrosseri. Alle undervognsophæng er forsynet med kugleled, og det betyder, at de øger dynamikken og præcisionen endnu mere.
Hydraulisk liftsystem.
Det hydrauliske liftsystem på forakslen, der fås som ekstraudstyr, hæver 911 GT3 RS 40 mm. Derved minimeres risikoen for at støde imod kantsten, ramper eller garageindkørsler under manøvrering.
Bagakselstyring med sportsafstemning.
Ved lave hastigheder styrer systemet baghjulene i modsat retning af de drejede forhjul. Det øger adrætheden, særligt i sving. Ved højere hastigheder styrer systemet baghjulene i samme retning som de drejede forhjul. Det øger kørselsstabiliteten, særligt i højhastighedsområdet og ved overhalinger på racerbanen.
Bremser.
Allerede som standard er 911 GT3 RS udstyret med et ekstra kraftfuldt bremsesystem – som er blevet optimeret yderligere til kørsel på racerbane. Med rødlakerede 6-stemplede aluminiumsbremsesadler foran og 4-stemplede aluminiumsbremsesadler bagpå i monobloc-konstruktion, der sikrer en stor formstyrke og en fremragende trykpunktsadfærd. De sænkede og indvendigt ventilerede compound-bremseskiver reducerer med deres todelte opbygning med aluminiumsbremseholdere de uaffjedrede og rotatoriske masser og dermed vægten.
Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).
Letvægtskonstruktion og motorsport ligger i endnu højere grad til grund for ekstraudstyret Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) med bremseskiver, som er ca. 50 % lettere end støbejernsskiver i en sammenlignelig konstruktion. De perforerede keramikbremseskiver har en stor diameter på 410 mm foran og 390 mm bagpå – for en endnu højere bremseeffekt. Derudover øges sikkerheden ved nedbremsning fra høje hastigheder på grund af PCCB's store fading-stabilitet.