911 GT3 RS

Fra kr. 4.909.900 inkl. moms og afgifter

Teknik | Konfigurér

Tekniske Data

911 GT3 RS

Forbrug / CO2-udledning
Forbrug, kombineret (WLTP): 7,6 km/l

CO2-udledning, kombineret (WLTP): 305 g/km
7,6
km/l
305
g/km
525 hk / 386 kW Ydelse (hk / kW)
3,2 sek. Acceleration 0 - 100 km/t
10,6 sek. Acceleration 0 - 200 km/t
296 km/t Tophastighed
1.900 mm Bredde
4.472 mm Længde

Er du interesseret i at høre mere om 911?

Hvis du ønsker at høre mere om 911, bedes du udfylde formularen, hvorefter du vil blive kontaktet af en salgsrådgiver fra dit valgte Porsche Center hurtigst muligt.
Når du henvender dig, behandler vi dine personoplysninger. Læs mere om behandlingen her.

Du giver samtykke til, at autoriserede Porsche-forhandlere (2), Porsche-servicepartnere (3) og Volkswagen Semler Finans Danmark A/S kan ringe til dig med henblik på at indgå en aftale om service og reparation af min bil, forsikringsprodukter, leasing og finansiering ved køb af ny bil, køb af en ny eller brugt bil samt køb af ladeløsning til plug-in hybrid og elbiler.

Ved at tilmelde dig, giver du samtidig samtykke til at modtage nyheder og tilbud, herunder indkaldelse til service fra Skandinavisk Motor Co. Premium Import A/S, Skandinavisk Motor Co. A/S, Dr. Ing. H.c. F. Porsche AG, Porsche Smart Mobility GmbH og Porsche Financial Services GmbH, autoriserede Porsche-forhandlere (2) og autoriserede Porsche-servicepartnere (3) i Danmark, Clever A/S og Volkswagen Semler Finans Danmark A/S via post, e-mail, SMS, App, push beskeder, widgets, notifikationer, private beskeder og besvarelse af kommentarer på Facebook, Messenger, YouTube, LinkedIn, Snapchat, Twitter, og Instagram. Nyheder og tilbud vil vedrøre vores produktkategorier.

Du giver også samtykke til, at dine personoplysninger må deles mellem og behandles af ovennævnte selskaber til markedsføringsformål. Personoplysningerne behandles i overensstemmelse med databeskyttelseslovgivningen og vores privatlivspolitikker, som du kan læse mere om her.

Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage og bede os ophøre med at behandle dine personoplysninger til markedsføringsformål.

 

 

Oplev 911 GT3 RS i detaljer.

 

 

Highlights
*

Aerodynamik og design.

*

Downforce Update.
Den nye 911 GT3 RS har kurs mod nye rekordtider – takket være en gennemgribende opgraderet aerodynamik og endnu mere downforce. På grundlag af samtlige af bilens data som fx længde-/tværacceleration, speeder- og bremsepedalposition samt friktionsværdier tilpasser Porsche Active Aerodynamics (PAA) inkl. DRS automatisk hækspoilerens og den justerbare frontdiffusors position til kørselssituationen i løbet af brøkdele af et sekund. De bedste forudsætninger for den næste flyvende omgang.

 

40 kg mere downforce.
De nye luftføringer på forakslen øger downforcen ved at reducere luftstrømningerne og strømningshastighederne bag føringerne – med op til 40 kg ved tophastighed. Avanceret teknologi, som kendes fra motorsporten.

 

S-Duct-front med enkeltkølerkoncept.
Den nye 911 GT3 RS er ligesom GT-racerbilerne udstyret med en enkelt, stor central køler i stedet for det forreste bagagerum. Konceptet har sit navn fra den S-formede luftføring. Konceptet giver en forbedret aerodynamik, når det gælder downforce og bremsekøling, i forhold til de to sidekølere og den lille centrale køler, som man ellers anvender.

 

Bredt Turbo-karrosseri med luftindtagsafdækning.
Det brede Turbo-karrosseri med luftindtagsafdækning leverer et væsentligt bidrag til den aerodynamiske optimering til 911 GT3 RS – og forstærker den sportslige fremtoning. Derudover åbner den frirum til nye, bredere fælge, som forbedrer køreegenskaberne endnu mere.

 

Form følger fartvind.
Når det handler om hurtige omgangstider, så er modvinden en af de største udfordringer. Den nye 911 GT3 RS udnytter strømningen optimalt med hver eneste komponent. Opsætningen for at opnå den bedst mulige cW-værdi fuldendes af en todelt bagende med forstørrede udluftningsåbninger, ventilationsåbninger bag på hækspoileren og en diffusor.

*

Letvægtskonstruktion.

*

Få mere at vide om det konsekvente letvægtskonstruktionskoncept.

 

Begejstrer med lethed.
Topprioriteten ved letvægtskonstruktion handler om maksimal reducering. Den nye 911 GT3 RS er også tro mod denne motorsportsfilosofi – til trods for, at den i forhold til forgængerne har fået markant mere og endnu bedre udstyr, herunder aktiv aerodynamik, bredere fælge og dæk, bredere karrosseri og mere omfangsrige indstillingsmuligheder for undervognen i de forskellige køreindstillinger.

Den konsekvente anvendelse af kulfiberforstærket kunststof (CfK) giver mulighed for en egenvægt på kun 1.450 kg. Blandt andet er skærmene, frontklappen i særlig RS-udformning og taget fremstillet af det motorsportsafprøvede materiale. CfK-hækspoileren med aktiv aerodynamik, CfK-dørene for optimeret udluftning af hjulkasserne samt smedede letvægtsfælge i aluminium og magnesium giver også vægtmæssige fordele på racerbanen.

 

Weissach-pakke.

Udvendigt.
I kampen om tusindedele tæller hvert gram. Weissach-pakken (ekstraudstyr) reducerer endda vægten med næsten 15 kg. Også rent optisk gør frontklappen, taget og sidespejlenes øverste dæksel i kulfiberstruktur (højglans) motorsportskarakteren på den nye 911 GT3 RS endnu mere skarp – og det samme gælder for hækspoileren, som til dels er fremstillet af kulfiberstruktur (højglans), og det store ”PORSCHE” navn.

Indvendigt.
I kabinen understreger sikkerhedsburet bagest i kulfiberstruktur (silkeglans) de høje ambitioner – og giver ekstra beskyttelse på motorsportsniveau. Fintuningen fortsætter med ekstra lette PDK-skiftekontakter af magnesium, den øverste del af instrumentpanelet betrukket med Race-Tex, interiørdele i kulfiberstruktur (silkeglans), en plakette med ”Weissach RS”-logo i passagersiden samt hovedstøtter med broderet ”Weissach RS”-logo.

Undervogn.
Stabilisatorerne på for- og bagakslen, forbindelsesstænger på bagakslen og forskydningsfelter af kulfiberforstærket kunststof (CfK) sikrer den helt ideelle vægt på vejen mod nye rekordtider.

 

Støjdæmpende letvægtsruder.
Letvægtsruderne med lamineret glas og akustikfolie (forrude, dørruder, bageste sideruder og bagrude) optimerer ikke bare bilens vægt, men forbedrer også akustikken i kabinen – ved at minimere forstyrrende støj udefra som fx rulle- og vindstøj.

 

Komplet skålformede sæder af CfK.
De lette komplet skålformede sæder af kulfiberforstærket kunststof (CfK) i kulfiberstruktur (silkeglans) byder som standard på god sidestøtte. Derudover imponerer de med sædeindtræk i sort læder, sædernes midterstykker med perforering i sort Race-Tex og baggrund i kontrastfarverne rød eller sølv.

Aerodynamik og design.

Downforce Update.
Den nye 911 GT3 RS har kurs mod nye rekordtider – takket være en gennemgribende opgraderet aerodynamik og endnu mere downforce. På grundlag af samtlige af bilens data som fx længde-/tværacceleration, speeder- og bremsepedalposition samt friktionsværdier tilpasser Porsche Active Aerodynamics (PAA) inkl. DRS automatisk hækspoilerens og den justerbare frontdiffusors position til kørselssituationen i løbet af brøkdele af et sekund. De bedste forudsætninger for den næste flyvende omgang.

 

40 kg mere downforce.
De nye luftføringer på forakslen øger downforcen ved at reducere luftstrømningerne og strømningshastighederne bag føringerne – med op til 40 kg ved tophastighed. Avanceret teknologi, som kendes fra motorsporten.

 

S-Duct-front med enkeltkølerkoncept.
Den nye 911 GT3 RS er ligesom GT-racerbilerne udstyret med en enkelt, stor central køler i stedet for det forreste bagagerum. Konceptet har sit navn fra den S-formede luftføring. Konceptet giver en forbedret aerodynamik, når det gælder downforce og bremsekøling, i forhold til de to sidekølere og den lille centrale køler, som man ellers anvender.

 

Bredt Turbo-karrosseri med luftindtagsafdækning.
Det brede Turbo-karrosseri med luftindtagsafdækning leverer et væsentligt bidrag til den aerodynamiske optimering til 911 GT3 RS – og forstærker den sportslige fremtoning. Derudover åbner den frirum til nye, bredere fælge, som forbedrer køreegenskaberne endnu mere.

 

Form følger fartvind.
Når det handler om hurtige omgangstider, så er modvinden en af de største udfordringer. Den nye 911 GT3 RS udnytter strømningen optimalt med hver eneste komponent. Opsætningen for at opnå den bedst mulige cW-værdi fuldendes af en todelt bagende med forstørrede udluftningsåbninger, ventilationsåbninger bag på hækspoileren og en diffusor.

Letvægtskonstruktion.

Få mere at vide om det konsekvente letvægtskonstruktionskoncept.

 

Begejstrer med lethed.
Topprioriteten ved letvægtskonstruktion handler om maksimal reducering. Den nye 911 GT3 RS er også tro mod denne motorsportsfilosofi – til trods for, at den i forhold til forgængerne har fået markant mere og endnu bedre udstyr, herunder aktiv aerodynamik, bredere fælge og dæk, bredere karrosseri og mere omfangsrige indstillingsmuligheder for undervognen i de forskellige køreindstillinger.

Den konsekvente anvendelse af kulfiberforstærket kunststof (CfK) giver mulighed for en egenvægt på kun 1.450 kg. Blandt andet er skærmene, frontklappen i særlig RS-udformning og taget fremstillet af det motorsportsafprøvede materiale. CfK-hækspoileren med aktiv aerodynamik, CfK-dørene for optimeret udluftning af hjulkasserne samt smedede letvægtsfælge i aluminium og magnesium giver også vægtmæssige fordele på racerbanen.

 

Weissach-pakke.

Udvendigt.
I kampen om tusindedele tæller hvert gram. Weissach-pakken (ekstraudstyr) reducerer endda vægten med næsten 15 kg. Også rent optisk gør frontklappen, taget og sidespejlenes øverste dæksel i kulfiberstruktur (højglans) motorsportskarakteren på den nye 911 GT3 RS endnu mere skarp – og det samme gælder for hækspoileren, som til dels er fremstillet af kulfiberstruktur (højglans), og det store ”PORSCHE” navn.

Indvendigt.
I kabinen understreger sikkerhedsburet bagest i kulfiberstruktur (silkeglans) de høje ambitioner – og giver ekstra beskyttelse på motorsportsniveau. Fintuningen fortsætter med ekstra lette PDK-skiftekontakter af magnesium, den øverste del af instrumentpanelet betrukket med Race-Tex, interiørdele i kulfiberstruktur (silkeglans), en plakette med ”Weissach RS”-logo i passagersiden samt hovedstøtter med broderet ”Weissach RS”-logo.

Undervogn.
Stabilisatorerne på for- og bagakslen, forbindelsesstænger på bagakslen og forskydningsfelter af kulfiberforstærket kunststof (CfK) sikrer den helt ideelle vægt på vejen mod nye rekordtider.

 

Støjdæmpende letvægtsruder.
Letvægtsruderne med lamineret glas og akustikfolie (forrude, dørruder, bageste sideruder og bagrude) optimerer ikke bare bilens vægt, men forbedrer også akustikken i kabinen – ved at minimere forstyrrende støj udefra som fx rulle- og vindstøj.

 

Komplet skålformede sæder af CfK.
De lette komplet skålformede sæder af kulfiberforstærket kunststof (CfK) i kulfiberstruktur (silkeglans) byder som standard på god sidestøtte. Derudover imponerer de med sædeindtræk i sort læder, sædernes midterstykker med perforering i sort Race-Tex og baggrund i kontrastfarverne rød eller sølv.

*

Performance.

*

Optimeret til racerbanen: Den 4,0-liters højomdrejningstal-sugemotor med 525 hk.

 

Maksimerede præstationer.
Så snart startlampen lyser grønt, leverer den nye 911 GT3 RS med op til 465 Nm nogle helt utrolige præstationer på racerbanen. 525 hk katapulterer dig fra 0 til 100 km/t på 3,2 sek. og tillader dig ikke at få pusten, før tophastigheden på 296 km/t er nået. Letvægtssportsudstødningssystemet i rustfrit stål sikrer i den forbindelse en ufiltreret lydoplevelse op til det maksimale omdrejningstal på 9.000 omdr./min.

I den 4,0-liters højomdrejningstal-sugemotor er der en lang række elementer fra motorsportsteknologien – med 4-ventil-teknik inkl. vippearme og fast ventilmekanisme samt smedede stempler og titaniumplejlstænger. Olieforsyningen er blevet optimeret yderligere og er takket være tørsumpsmøring med separat olietank klar til de store tværgående kræfter. Under jagten på nye rekordtider sørger 6 separate gasspjæld for den perfekte lufttilførsel i hver af cylindrene.

 

Forøget antidive.
Ambitiøse kørere ved, at en helt præcis deceleration er lige så vigtig som en kraftfuld acceleration. For at forbedre luftbalancen under opbremsning reducerer den optimerede undervognsgeometri derfor affjedringen af forakslen – og øger dermed det såkaldte antidive.

 

Mere tværgående dynamik.
Den nye 911 GT3 RS reducerer nødvendigheden af i det hele taget at skulle forbremse før sving og chikaner til et minimum. Sportsdækkene med 275/35 R20 foran og 335/30 R21 bagpå, de nye, bredere fælge og den bredere sporvidde sørger samtidig for mere tværgående dynamik og højere hastigheder i sving.

 

Øget robusthed.
Intensiv racerløbskørsel kræver alt fra både menneske og maskine. Derfor er den sportsligt afstemte 7-trins Porsche dobbeltkoblingsgearkasse (PDK) nu endnu mere robust til anvendelse på racerbanen takket være et ændret udluftningssystem med tilpasset udveksling. For du har jo ikke lyst til at trille forsigtigt afsted i den nye 911 GT3 RS.

 

En mere individuel opsætning.
Våd asfalt, kombinationer af skarpe sving, personlig kørestil: Der er mange faktorer i motorsporten, som man skal tage højde for, hvis man vil have den optimale afstemning. Derfor giver rattet med 3 ekstra Mode-kontakter nu endnu flere muligheder for at tilpasse undervognsreguleringssystemerne som fx PASM, PSM og PTV Plus til de aktuelle betingelser. Derudover kan Traction Control (TC) nu for første gang ikke bare deaktiveres, men også indstilles i forskellige trin.

 

Undervognsreguleringssystemer.
Porsche Active Suspension Management (PASM, -20 mm).
Den elektroniske regulering af støddæmpersystemet regulerer aktivt og kontinuerligt dæmpningskraften til hvert enkelt hjul – afhængigt af kørebanens tilstand og kørestilen. PASM har to indstillinger: sportslig-komfortabel og sportslig-stram.

Porsche Stability Management (PSM).
PSM er et automatisk reguleringssystem til stabilisering i det køredynamiske grænseområde. Systemets indgreb kan deaktiveres komplet i to trin. For bevidst sportslige køreegenskaber på racerbanen.

Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus).
I forbindelse med den 7-trins PDK arbejder systemet med en elektronisk reguleret, fuldt variabel bagakseltværspærring med fuldt variabel momentfordeling. For bedre vejgreb og en forøgelse af tværdynamikken samt øget kørselsstabilitet ved belastningsskift i sving og ved vognbaneskift.

 

Andre performance-highlights.

Undervognsophæng med kugleled.
For topmålet af præstationer. Præcise, skarpe og direkte køreegenskaber. Og en ekstra stram forbindelse mellem undervogn og karrosseri. Alle undervognsophæng er forsynet med kugleled, og det betyder, at de øger dynamikken og præcisionen endnu mere.

Hydraulisk liftsystem.
Det hydrauliske liftsystem på forakslen, der fås som ekstraudstyr, hæver 911 GT3 RS 40 mm. Derved minimeres risikoen for at støde imod kantsten, ramper eller garageindkørsler under manøvrering.

Bagakselstyring med sportsafstemning.
Ved lave hastigheder styrer systemet baghjulene i modsat retning af de drejede forhjul. Det øger adrætheden, særligt i sving. Ved højere hastigheder styrer systemet baghjulene i samme retning som de drejede forhjul. Det øger kørselsstabiliteten, særligt i højhastighedsområdet og ved overhalinger på racerbanen.

 

Bremser.
Allerede som standard er 911 GT3 RS udstyret med et ekstra kraftfuldt bremsesystem – som er blevet optimeret yderligere til kørsel på racerbane. Med rødlakerede 6-stemplede aluminiumsbremsesadler foran og 4-stemplede aluminiumsbremsesadler bagpå i monobloc-konstruktion, der sikrer en stor formstyrke og en fremragende trykpunktsadfærd. De sænkede og indvendigt ventilerede compound-bremseskiver reducerer med deres todelte opbygning med aluminiumsbremseholdere de uaffjedrede og rotatoriske masser og dermed vægten.

 

Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).
Letvægtskonstruktion og motorsport ligger i endnu højere grad til grund for ekstraudstyret Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) med bremseskiver, som er ca. 50 % lettere end støbejernsskiver i en sammenlignelig konstruktion. De perforerede keramikbremseskiver har en stor diameter på 410 mm foran og 390 mm bagpå – for en endnu højere bremseeffekt. Derudover øges sikkerheden ved nedbremsning fra høje hastigheder på grund af PCCB's store fading-stabilitet.

*

Interiør og infotainment.

*

Oplev det motorsportsorienterede udstyr i kabinen og bilens infotainment.

 

At vinde er et spørgsmål om indstilling.
Det rigtige mindset er afgørende for, om det bliver til sejr eller nederlag – ligesom den individuelle fintuning af opsætningen. Det motorsportsorienterede rat med 4 integrerede Mode-kontakter har endnu mere alsidige indstillingsmuligheder end nogensinde før: fra DRIVE MODE og Porsche Active Suspension Management (PASM) over Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) og hen til Traction Control (TC). For en endnu mere interaktiv forbindelse mellem fører og bil.

 

Større robusthed.
Clubsport-pakken, der fås som tilvalg uden merpris, omfatter et sort- eller India Red-lakeret sikkerhedsbur af stål, som er skruet fast på karrosseriet, bag forsæderne. Derudover øger en vedlagt 6-punkts-sele sikkerheden i førersiden.

 

Forceret komfort.
De komplet skålformede sæder af kulfiberforstærket kunststof (CfK) i kulfiberstruktur med integreret sideairbag giver særligt god sidestøtte ved minimal vægt. Indstillingen i længderetningen foretages manuelt, mens højdeindstillingen er elektrisk. Indtrækket er som standard af sort læder med broderet ”GT3 RS”-modelbetegnelse på hovedstøtterne og et midterstykke på sæderne af sort, perforeret Race-Tex, som har en baggrund i kontrastfarve. Som tilvalg fås de adaptive sportssæder Plus (18-vejs, elektriske).

 

Mere kontraststyrke.
Interiøret med læder/Race-Tex i sort, syninger og broderede ”GT3 RS”-modelbetegnelser samt pyntelister i sort med indlæg i kulfiberstruktur (silkeglans) understreger bilens medfødte eksklusivitet. Som ekstraudstyr fås interiøret også med udvidet læder-/Race-Tex-elementer og kontrastfarven India Red eller GT Silver.

 

Infotainment.
Porsche Connect.
Porsche Connect understøtter dig med nye nyttige tjenester og My Porsche appen. Via smartphone kan du synkronisere destinationer og kalender med din Porsche, planlægge ture med trafikinformationer i realtid fra Porsche Communication Management (PCM) og bruge musiktjenester. Lad dig guide, informere og underholde af din Porsche.

Porsche Track Precision-app.
Med Porsche Track Precision-appen¹ kan du måle, bedømme og forbedre dine præstationer endnu mere detaljeret. Appen giver mulighed for en præcis visning, registrering og analyse af køredata som fx sektor- og omgangstider på en smartphone.

¹ Det er kun tilladt at anvende appen på et afspærret område. Anvendelse af dette produkt (især videooptagelsen) kan være forbudt i bestemte lande eller ved arrangementer på grund af retlige forskrifter. Før du anvender produktet, skal du hver gang undersøge, om anvendelsen er tilladt i henhold til de lokale retlige forskrifter.

Soundsystem.
Allerede som standard sørger Sound Package Plus med 8 højttalere, en effekt på 150 W og en forstærker, som er integreret i PCM, for et lydbillede, der er tilpasset optimalt til føreren og forsædepassageren. BOSE® Surround Sound-systemet (ekstraudstyr) med 12 højttalere, en 100 W subwoofer og en samlet effekt på 570 W giver desuden mulighed for at foretage en individuel finjustering af hver enkelt højttaler til bilens kabine.

*

Individualisering og perfektionering.

*

I Porsche Exclusive Manufaktur tilbyder vi dig en lang række individualiseringsmuligheder til eksteriør og interiør. For din helt personlige bil.

 

Begejstrer i ny rekordtid.
Den perfekte ledsager til racerbanen: Kronografen 911 GT3 RS er afstemt optimalt efter sin motoriserede forbilleder med en lang række sportslige designkendetegn og tekniske detaljer. Eksklusivt til ejere af den nye Porsche 911 GT3 RS og 911 GT3 RS med Weissach-pakke.

Performance.

Optimeret til racerbanen: Den 4,0-liters højomdrejningstal-sugemotor med 525 hk.

 

Maksimerede præstationer.
Så snart startlampen lyser grønt, leverer den nye 911 GT3 RS med op til 465 Nm nogle helt utrolige præstationer på racerbanen. 525 hk katapulterer dig fra 0 til 100 km/t på 3,2 sek. og tillader dig ikke at få pusten, før tophastigheden på 296 km/t er nået. Letvægtssportsudstødningssystemet i rustfrit stål sikrer i den forbindelse en ufiltreret lydoplevelse op til det maksimale omdrejningstal på 9.000 omdr./min.

I den 4,0-liters højomdrejningstal-sugemotor er der en lang række elementer fra motorsportsteknologien – med 4-ventil-teknik inkl. vippearme og fast ventilmekanisme samt smedede stempler og titaniumplejlstænger. Olieforsyningen er blevet optimeret yderligere og er takket være tørsumpsmøring med separat olietank klar til de store tværgående kræfter. Under jagten på nye rekordtider sørger 6 separate gasspjæld for den perfekte lufttilførsel i hver af cylindrene.

 

Forøget antidive.
Ambitiøse kørere ved, at en helt præcis deceleration er lige så vigtig som en kraftfuld acceleration. For at forbedre luftbalancen under opbremsning reducerer den optimerede undervognsgeometri derfor affjedringen af forakslen – og øger dermed det såkaldte antidive.

 

Mere tværgående dynamik.
Den nye 911 GT3 RS reducerer nødvendigheden af i det hele taget at skulle forbremse før sving og chikaner til et minimum. Sportsdækkene med 275/35 R20 foran og 335/30 R21 bagpå, de nye, bredere fælge og den bredere sporvidde sørger samtidig for mere tværgående dynamik og højere hastigheder i sving.

 

Øget robusthed.
Intensiv racerløbskørsel kræver alt fra både menneske og maskine. Derfor er den sportsligt afstemte 7-trins Porsche dobbeltkoblingsgearkasse (PDK) nu endnu mere robust til anvendelse på racerbanen takket være et ændret udluftningssystem med tilpasset udveksling. For du har jo ikke lyst til at trille forsigtigt afsted i den nye 911 GT3 RS.

 

En mere individuel opsætning.
Våd asfalt, kombinationer af skarpe sving, personlig kørestil: Der er mange faktorer i motorsporten, som man skal tage højde for, hvis man vil have den optimale afstemning. Derfor giver rattet med 3 ekstra Mode-kontakter nu endnu flere muligheder for at tilpasse undervognsreguleringssystemerne som fx PASM, PSM og PTV Plus til de aktuelle betingelser. Derudover kan Traction Control (TC) nu for første gang ikke bare deaktiveres, men også indstilles i forskellige trin.

 

Undervognsreguleringssystemer.
Porsche Active Suspension Management (PASM, -20 mm).
Den elektroniske regulering af støddæmpersystemet regulerer aktivt og kontinuerligt dæmpningskraften til hvert enkelt hjul – afhængigt af kørebanens tilstand og kørestilen. PASM har to indstillinger: sportslig-komfortabel og sportslig-stram.

Porsche Stability Management (PSM).
PSM er et automatisk reguleringssystem til stabilisering i det køredynamiske grænseområde. Systemets indgreb kan deaktiveres komplet i to trin. For bevidst sportslige køreegenskaber på racerbanen.

Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus).
I forbindelse med den 7-trins PDK arbejder systemet med en elektronisk reguleret, fuldt variabel bagakseltværspærring med fuldt variabel momentfordeling. For bedre vejgreb og en forøgelse af tværdynamikken samt øget kørselsstabilitet ved belastningsskift i sving og ved vognbaneskift.

 

Andre performance-highlights.

Undervognsophæng med kugleled.
For topmålet af præstationer. Præcise, skarpe og direkte køreegenskaber. Og en ekstra stram forbindelse mellem undervogn og karrosseri. Alle undervognsophæng er forsynet med kugleled, og det betyder, at de øger dynamikken og præcisionen endnu mere.

Hydraulisk liftsystem.
Det hydrauliske liftsystem på forakslen, der fås som ekstraudstyr, hæver 911 GT3 RS 40 mm. Derved minimeres risikoen for at støde imod kantsten, ramper eller garageindkørsler under manøvrering.

Bagakselstyring med sportsafstemning.
Ved lave hastigheder styrer systemet baghjulene i modsat retning af de drejede forhjul. Det øger adrætheden, særligt i sving. Ved højere hastigheder styrer systemet baghjulene i samme retning som de drejede forhjul. Det øger kørselsstabiliteten, særligt i højhastighedsområdet og ved overhalinger på racerbanen.

 

Bremser.
Allerede som standard er 911 GT3 RS udstyret med et ekstra kraftfuldt bremsesystem – som er blevet optimeret yderligere til kørsel på racerbane. Med rødlakerede 6-stemplede aluminiumsbremsesadler foran og 4-stemplede aluminiumsbremsesadler bagpå i monobloc-konstruktion, der sikrer en stor formstyrke og en fremragende trykpunktsadfærd. De sænkede og indvendigt ventilerede compound-bremseskiver reducerer med deres todelte opbygning med aluminiumsbremseholdere de uaffjedrede og rotatoriske masser og dermed vægten.

 

Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).
Letvægtskonstruktion og motorsport ligger i endnu højere grad til grund for ekstraudstyret Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) med bremseskiver, som er ca. 50 % lettere end støbejernsskiver i en sammenlignelig konstruktion. De perforerede keramikbremseskiver har en stor diameter på 410 mm foran og 390 mm bagpå – for en endnu højere bremseeffekt. Derudover øges sikkerheden ved nedbremsning fra høje hastigheder på grund af PCCB's store fading-stabilitet.

Interiør og infotainment.

Oplev det motorsportsorienterede udstyr i kabinen og bilens infotainment.

 

At vinde er et spørgsmål om indstilling.
Det rigtige mindset er afgørende for, om det bliver til sejr eller nederlag – ligesom den individuelle fintuning af opsætningen. Det motorsportsorienterede rat med 4 integrerede Mode-kontakter har endnu mere alsidige indstillingsmuligheder end nogensinde før: fra DRIVE MODE og Porsche Active Suspension Management (PASM) over Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) og hen til Traction Control (TC). For en endnu mere interaktiv forbindelse mellem fører og bil.

 

Større robusthed.
Clubsport-pakken, der fås som tilvalg uden merpris, omfatter et sort- eller India Red-lakeret sikkerhedsbur af stål, som er skruet fast på karrosseriet, bag forsæderne. Derudover øger en vedlagt 6-punkts-sele sikkerheden i førersiden.

 

Forceret komfort.
De komplet skålformede sæder af kulfiberforstærket kunststof (CfK) i kulfiberstruktur med integreret sideairbag giver særligt god sidestøtte ved minimal vægt. Indstillingen i længderetningen foretages manuelt, mens højdeindstillingen er elektrisk. Indtrækket er som standard af sort læder med broderet ”GT3 RS”-modelbetegnelse på hovedstøtterne og et midterstykke på sæderne af sort, perforeret Race-Tex, som har en baggrund i kontrastfarve. Som tilvalg fås de adaptive sportssæder Plus (18-vejs, elektriske).

 

Mere kontraststyrke.
Interiøret med læder/Race-Tex i sort, syninger og broderede ”GT3 RS”-modelbetegnelser samt pyntelister i sort med indlæg i kulfiberstruktur (silkeglans) understreger bilens medfødte eksklusivitet. Som ekstraudstyr fås interiøret også med udvidet læder-/Race-Tex-elementer og kontrastfarven India Red eller GT Silver.

 

Infotainment.
Porsche Connect.
Porsche Connect understøtter dig med nye nyttige tjenester og My Porsche appen. Via smartphone kan du synkronisere destinationer og kalender med din Porsche, planlægge ture med trafikinformationer i realtid fra Porsche Communication Management (PCM) og bruge musiktjenester. Lad dig guide, informere og underholde af din Porsche.

Porsche Track Precision-app.
Med Porsche Track Precision-appen¹ kan du måle, bedømme og forbedre dine præstationer endnu mere detaljeret. Appen giver mulighed for en præcis visning, registrering og analyse af køredata som fx sektor- og omgangstider på en smartphone.

¹ Det er kun tilladt at anvende appen på et afspærret område. Anvendelse af dette produkt (især videooptagelsen) kan være forbudt i bestemte lande eller ved arrangementer på grund af retlige forskrifter. Før du anvender produktet, skal du hver gang undersøge, om anvendelsen er tilladt i henhold til de lokale retlige forskrifter.

Soundsystem.
Allerede som standard sørger Sound Package Plus med 8 højttalere, en effekt på 150 W og en forstærker, som er integreret i PCM, for et lydbillede, der er tilpasset optimalt til føreren og forsædepassageren. BOSE® Surround Sound-systemet (ekstraudstyr) med 12 højttalere, en 100 W subwoofer og en samlet effekt på 570 W giver desuden mulighed for at foretage en individuel finjustering af hver enkelt højttaler til bilens kabine.

Individualisering og perfektionering.

I Porsche Exclusive Manufaktur tilbyder vi dig en lang række individualiseringsmuligheder til eksteriør og interiør. For din helt personlige bil.

 

Begejstrer i ny rekordtid.
Den perfekte ledsager til racerbanen: Kronografen 911 GT3 RS er afstemt optimalt efter sin motoriserede forbilleder med en lang række sportslige designkendetegn og tekniske detaljer. Eksklusivt til ejere af den nye Porsche 911 GT3 RS og 911 GT3 RS med Weissach-pakke.

 

 

Galleri