911 GT3

Fra kr. 2.942.575

Teknik | Konfigurer

911 GT3 RS

Fra kr. 3.784.582

Teknik | Konfigurer

Tekniske Data
Akselafstand: 2.457
Længde: 4.562 mm Højde: 1,271 mm
Oversigt over tekniske data
*Vigtig information

I øjeblikket sker omstillingen til modelår 2019 og til den helt nye europæiske målestandard for brændstofforbrug og udstødning – WLTP.
Denne model er endnu ikke færdigtestet eller endelig godkendt i forhold til de nye standarder og kan derfor ikke konfigureres som modelår 2019 endnu. Tekniske data og priser som vises, gælder for det udgående modelår 2018.

Modelinformation

Ideen bag 911 GT3

Mange har aldrig hørt om det. Nogle tror, at det alt sammen bare er en myte. For de ægte fans ligger det forjættede land dog bag de idylliske grønne bakker i det sydtyske Schwaben-område: Flacht. Hjemstedet for Porsche Motorsport. Der, hvor vi kommer fra. Det sted, hvor Porsche hjertet banker hurtigst. Hvor overførslen fra motorsporten til serieproduktionen er en del af dagligdagen. Hvor testområdet er vores legeplads. Og præcision er vores største passion. Her i Flacht har den nye 911 GT3 kørt sine første omgange. Her hørte man for første gang den fantastiske lyd fra dens 4,0-liters boxersugemotor. Her blev undervognen via utallige kilometers testkørsler afstemt ligeså nøje, som det ellers kun sker på Porsche 919 Hybrid til Le Mans. Her brillerede vores ingeniører med al deres erfaring fra motorsporten, og de arbejdede og finjusterede til langt ud på natten. Til sidst sagde alle: ”Det bliver ikke bedre.” Og så spurgte de alligevel næste morgen: ”Kan vi alligevel gøre det lidt bedre?” En hundrededel hurtigere, en procent mere adræt, et gram lettere. Først da – og ikke før – kunne vi give den højeste udmærkelse, der findes hos Porsche: Born in Flacht.

Læs mere

Aerodynamik og design

Den største modstand, som vi oplever her i Flacht? Modvind. Det gælder om at trodse den – med optimal aerodynamik og lave cW-værdier. Men det gælder også om at udnytte den. Fx til afkøling af bremserne – eller til tilførsel af forbrændingsluft. Og naturligvis til at skabe downforce på racerbanen. Hvordan forener man disse yderst forskellige parametre? Med et harmonisk helhedskoncept. Og naturligvis med et design, hvor hver enkelt detalje først skal bevise sin funktionalitet. Den nye front på 911 GT3 viser med det samme: Den vil ikke bare lege. Større åbninger i venstre og højre side forbedrer kølingen i samspil med de nye airblades på siderne. Det 911 GT3-typiske luftudtag før bagagerumsklappen sørger også for rigeligt med frisk luft. Alle køleluftåbninger er beskyttet af et titanfarvet luftgitter. Letvægtspolyurethan med hule glaskugler og kulfiberelementer giver bilen en lavere vægt. Den komplette front er fremstillet af det lette og alligevel ekstremt stabile hightechmateriale. Den brede frontspoilerkant giver ekstra downforce på forakslen. De standardmonterede bixenonforlygter inklusive dynamisk lyslængderegulering og forlygtesprinklere giver føreren et klart udsyn. Forlygter med LED-teknik fås som ekstraudstyr. Blinklys, dagskørelys og positionslys i LED-teknik har nu en endnu smallere udformning – så er der mere plads til luftindtagene. Det første indtryk svarer til det andet: Den nye 911 GT3 virker mere dominerende. Og altid klar til at sætte i gang. Også mere aggressiv? Lad os hellere sige: mere utålmodig. I hvert fald for dem, der på racerbanen kan se i bakspejlet, at den nærmer sig bagfra. Bagenden har et kraftfuldt udtryk. Og det samme gælder fremtoningen på vejen. Fordi 911 GT3 er yderligere 44 mm bredere og ca. 25 mm lavere end 911 Carrera. Fordi LED-baglygterne ikke blot er smallere, men nu også har en tredimensionel udformning. Fordi det centralt placerede dobbelte afgangsrør fra sportsudstødningssystemet giver bilen et lavt optisk tyngdepunkt. Ligesom fronten er den tilpassede bagende også fremstillet af letvægtspolyurethan. Bagklappen, spoileren og spoilerstøtterne er fremstillet af kulfiber. Den centrale udluftningsslids er placeret højere og er større end på forgængermodellen. De to sorte ram air-forhøjninger på bagklappen – som samler trykket – forsyner motoren med forbrændingsluft. Et kendetegn ved GT-modellerne og et fingerpeg i retning af motorsporten: den faste hækspoiler. Den er ca. 20 mm højere end på forgængermodellen. Og det forbedrer bilens downforce yderligere. Fire ekstra finner på den bageste del af undervognsbeklædningen forstærker diffusorfunktionens aerodynamiske effekt. Og rykker den nye 911 GT3 endnu tættere på racerbanen – også rent optisk. Især for dem, der lige er blevet overhalet af den.

Læs mere

Touring Pakke

Bardisk, anderumpe, skærebræt. Uanset om det gælder 911 Turbo, 911 Carrera RS 2.7 eller 911 GT3: Hækspoileren på 911’eren har altid givet dens fans anledning til at finde på originale øgenavne. Eller skal vi sige kælenavne? Disse fans går nu en svær tid i møde, men vi lover dem, at de bliver belønnet mere end rigeligt. For med den nye Touring-pakke (ekstraudstyr) har 911 GT3 ingen fast hækspoiler, men dens ulv-i-fåreklæder-fremtoning giver bilen en både optisk og køredynamisk rendyrkethed, som ikke mindst på vejen vil sætte nye standarder. En automatisk udkørlig hækspoiler sørger – som på 911 Carrera – for den nødvendige downforce ved høje hastigheder. På 911 GT3 med Touring-pakke er hækspoileren desuden forsynet med en aerodynamisk kant i bilens lakfarve. Og lige over den sidder det specialdesignede bagklapgitter med ”GT3 touring”-modelbetegnelse. For- og baglygterne er i modsætning til standardudstyret ikke tonede. Desuden er siderudelisterne, sportsudstødningssystemets rørhaler og afdækningerne til forlygtesprinklerne udført i klassisk sølvfarve. Og det samme gælder ”PORSCHE” navnet på bagenden. Som ekstraudstyr fås Touring-pakken også med sorte eksteriørelementer. Hvis man er fan af rendyrket køreglæde, så er der endda endnu mere at komme efter. I forbindelse med Touring-pakken er 911 GT3 udstyret med den 6-trins manuelle GT-sportsgearkasse og dobbelt svinghjul. Skiftevejene er korte, køreglæden er ufiltreret – og som vi allerede har nævnt: Endorfinerne bliver sat fri. Interiøret er domineret af læder i stedet for Alcantara®. Det er endnu et indicium på, at 911 GT3 med Touring-pakke er udviklet specielt til de førere, som ikke kun føler sig hjemme på racerbanen. I forbindelse med dellæderudstyret med sorte syninger er ratkransen og klokken-12-markeringen holdt i glat læder. Det gælder også for gearstangen, armlænet i dørbeklædningerne, afdækningen til opbevaringsrummet i midterkonsollen og dørgrebene. Sædernes midterstykker er udført i sort stof. Hovedstøtterne har et broderet logo. Panellisterne er udført i sort børstet aluminium, og det samme er pynteelementerne på instrumentpanelet og midterkonsollen. Den nye 911 GT3 med Touring-pakke: Det er autentisk GT-sport kombineret med kultiveret understatement. Hvis man hidtil har ment, at disse to ting var diametrale modsætninger, så bliver man nu klogere.

Læs mere
Galleri