911 Dakar

Fra kr. 4.529.900 inkl. moms og afgifter

Teknik | Konfigurér

Tekniske Data

911 Dakar

Forbrug / CO2-udledning
Forbrug, kombineret (WLTP): 8,8 - 8,9 km/l

CO2-udledning, kombineret (WLTP): 256 g/km
8,8 - 8,9
km/l
256
g/km
480 hk / 353 kW Ydelse (hk / kW)
3,4 sek. Acceleration 0 - 100 km/t
12 sek. Acceleration 0 - 200 km/t
240 km/t Tophastighed
1.864 mm Bredde
4.530 mm Længde

Er du interesseret i at høre mere om 911?

Hvis du ønsker at høre mere om 911, bedes du udfylde formularen, hvorefter du vil blive kontaktet af en salgsrådgiver fra dit valgte Porsche Center hurtigst muligt.
Når du henvender dig, behandler vi dine personoplysninger. Læs mere om behandlingen her.

Du giver samtykke til, at autoriserede Porsche-forhandlere (2), Porsche-servicepartnere (3) og Volkswagen Semler Finans Danmark A/S kan ringe til dig med henblik på at indgå en aftale om service og reparation af min bil, forsikringsprodukter, leasing og finansiering ved køb af ny bil, køb af en ny eller brugt bil samt køb af ladeløsning til plug-in hybrid og elbiler.

Ved at tilmelde dig, giver du samtidig samtykke til at modtage nyheder og tilbud, herunder indkaldelse til service fra Skandinavisk Motor Co. Premium Import A/S, Skandinavisk Motor Co. A/S, Dr. Ing. H.c. F. Porsche AG, Porsche Smart Mobility GmbH og Porsche Financial Services GmbH, autoriserede Porsche-forhandlere (2) og autoriserede Porsche-servicepartnere (3) i Danmark, Clever A/S og Volkswagen Semler Finans Danmark A/S via post, e-mail, SMS, App, push beskeder, widgets, notifikationer, private beskeder og besvarelse af kommentarer på Facebook, Messenger, YouTube, LinkedIn, Snapchat, Twitter, og Instagram. Nyheder og tilbud vil vedrøre vores produktkategorier.

Du giver også samtykke til, at dine personoplysninger må deles mellem og behandles af ovennævnte selskaber til markedsføringsformål. Personoplysningerne behandles i overensstemmelse med databeskyttelseslovgivningen og vores privatlivspolitikker, som du kan læse mere om her.

Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage og bede os ophøre med at behandle dine personoplysninger til markedsføringsformål.

 

 

Highlights
*

Tagkurv inkl. ekstra forlygter.

*

Det er et tilvalg, men den kan klare op til 40 kg: I den robuste aluminiumstagkurv med matsort pulverbelægning kan man fastgøre det Porsche Tequipment-tilbehør, som fås til 911 Dakar, som fx dunke og bjærgningsbrædder eller anden bagage, på en sikker måde. Hvis etapen strækker sig til ud på natten, viser de integrerede ekstra LED-forlygter vej gennem ørkenen.

*

Dunke.

*

Skal med på alle etaper, og er et tilvalg fra Porsche Tequipment: den lakerede 10-liters-dunk til benzin og den 12-liters-plastikdunk til drikkevand med 'PORSCHE' navn. Begge dunke fastgøres på tagkurven med specielle dunkeholdere, som er nemme at åbne, så der ikke går for lang tid med tankningen.

Tagkurv inkl. ekstra forlygter.

Det er et tilvalg, men den kan klare op til 40 kg: I den robuste aluminiumstagkurv med matsort pulverbelægning kan man fastgøre det Porsche Tequipment-tilbehør, som fås til 911 Dakar, som fx dunke og bjærgningsbrædder eller anden bagage, på en sikker måde. Hvis etapen strækker sig til ud på natten, viser de integrerede ekstra LED-forlygter vej gennem ørkenen.

Dunke.

Skal med på alle etaper, og er et tilvalg fra Porsche Tequipment: den lakerede 10-liters-dunk til benzin og den 12-liters-plastikdunk til drikkevand med 'PORSCHE' navn. Begge dunke fastgøres på tagkurven med specielle dunkeholdere, som er nemme at åbne, så der ikke går for lang tid med tankningen.

*

Bjærgningsbrædder.

*

Uundværlige til blødt underlag som sand og mudder, og er et tilvalg fra Porsche Tequipment: De robuste plastikbrædder i grå med 'PORSCHE' navn er en hjælp ved bjærgning af bilen og kan transporteres i tagkurven.

*

Feltspade.

*

Når man skal grave dybt ned i det endeløse ørkenhav, har man brug for det rigtige udstyr. Feltspaden inklusive økse og sav er et vaskeægte multifunktionsværktøj – og bør være fastgjort på tagkurven, så den er klar til brug under alle former for offroadeventyr. Det er et tilvalg fra Porsche Tequipment.

*

Active 2.0 Duffle Bag.

*

Yderst robust og vandafvisende: rejsetasken af gråt presenningmateriale med markante 'PORSCHE' navn i sort. Funktionelle detaljer som rolltop-lukning og praktiske fastgørelsesremme til fastgørelse på tagkurven gør den til den perfekte ledsager på alle køreture. Det er et tilvalg fra Porsche Tequipment.

Bjærgningsbrædder.

Uundværlige til blødt underlag som sand og mudder, og er et tilvalg fra Porsche Tequipment: De robuste plastikbrædder i grå med 'PORSCHE' navn er en hjælp ved bjærgning af bilen og kan transporteres i tagkurven.

Feltspade.

Når man skal grave dybt ned i det endeløse ørkenhav, har man brug for det rigtige udstyr. Feltspaden inklusive økse og sav er et vaskeægte multifunktionsværktøj – og bør være fastgjort på tagkurven, så den er klar til brug under alle former for offroadeventyr. Det er et tilvalg fra Porsche Tequipment.

Active 2.0 Duffle Bag.

Yderst robust og vandafvisende: rejsetasken af gråt presenningmateriale med markante 'PORSCHE' navn i sort. Funktionelle detaljer som rolltop-lukning og praktiske fastgørelsesremme til fastgørelse på tagkurven gør den til den perfekte ledsager på alle køreture. Det er et tilvalg fra Porsche Tequipment.

 

 

Highlights
*

Rough Roads.

*

Når man kører rally, er man ikke fire, men kun to personer i bilen. Derfor er der helt bevidst intet bagsæde i 911 Dakar. Det sparer også nogle flere kilogram på vejen mod etapesejren.

 

Komplet skålformede sæder.
Skabt til vilde drifts i klitterne: Det komplet skålformede sæde af kulfiberforstærket kunststof (CfK) giver ekstra god sidestøtte samtidig med en minimal vægt. Sidestøtterne er betrukket med sort læder, og sædernes midterstykke med perforeret Race-Tex. Sidstnævnte har en baggrund i Shade Green. Syningerne og de broderede 911-modelbetegnelser er ligeledes holdt i Shade Green.


Adaptive sportssæder Plus.
Disse elektriske 18-vejs-sæder sikrer ekstra stor komfort for eventyrerne. Sædehynderne er i Race-Tex, sidestøtterne i læder. Kontrastsyninger og broderede 911-modelbetegnelser i Shade Green sætter et yderligere præg.

 

80 mm mere frihøjde.
Hold afstand. Ikke kun fremad og bagud, men også nedad. Dakar er den eneste 911'er, som er hævet 50 mm i forhold til 911 med sportsundervogn. Hvis pladsen alligevel skulle blive knap under bundskjoldet i rustfrit stål under kørsel på en grusvej, så kan 911 Dakar hæves yderligere 30 mm for og bag med et specialudviklet liftsystem – mens den holder stille eller under kørslen – endda op til 150 km/h.


Specifik front med frontskjold.
Frontskjold i rustfrit stål med forstærket bjærgningsøje af smedet aluminium.


Specifik bagende med spoiler.
Bagende med skjold i rustfrit stål, bjærgningsøje og fast hækspoiler.

*

Dekorfoliesæt.

*

Til 911 Dakar fås tre andre designs som dekorfolier, der minder om de historiske Porsche biler fra East African Safari Rally fra 1971, 1974 og 1978 og kan monteres direkte fra fabrikken eller efterfølgende via Porsche Tequipment.

Rough Roads.

Når man kører rally, er man ikke fire, men kun to personer i bilen. Derfor er der helt bevidst intet bagsæde i 911 Dakar. Det sparer også nogle flere kilogram på vejen mod etapesejren.

 

Komplet skålformede sæder.
Skabt til vilde drifts i klitterne: Det komplet skålformede sæde af kulfiberforstærket kunststof (CfK) giver ekstra god sidestøtte samtidig med en minimal vægt. Sidestøtterne er betrukket med sort læder, og sædernes midterstykke med perforeret Race-Tex. Sidstnævnte har en baggrund i Shade Green. Syningerne og de broderede 911-modelbetegnelser er ligeledes holdt i Shade Green.


Adaptive sportssæder Plus.
Disse elektriske 18-vejs-sæder sikrer ekstra stor komfort for eventyrerne. Sædehynderne er i Race-Tex, sidestøtterne i læder. Kontrastsyninger og broderede 911-modelbetegnelser i Shade Green sætter et yderligere præg.

 

80 mm mere frihøjde.
Hold afstand. Ikke kun fremad og bagud, men også nedad. Dakar er den eneste 911'er, som er hævet 50 mm i forhold til 911 med sportsundervogn. Hvis pladsen alligevel skulle blive knap under bundskjoldet i rustfrit stål under kørsel på en grusvej, så kan 911 Dakar hæves yderligere 30 mm for og bag med et specialudviklet liftsystem – mens den holder stille eller under kørslen – endda op til 150 km/h.


Specifik front med frontskjold.
Frontskjold i rustfrit stål med forstærket bjærgningsøje af smedet aluminium.


Specifik bagende med spoiler.
Bagende med skjold i rustfrit stål, bjærgningsøje og fast hækspoiler.

Dekorfoliesæt.

Til 911 Dakar fås tre andre designs som dekorfolier, der minder om de historiske Porsche biler fra East African Safari Rally fra 1971, 1974 og 1978 og kan monteres direkte fra fabrikken eller efterfølgende via Porsche Tequipment.

*

Tagtelt.

*

Et tilvalg fra Porsche Tequipment. Pop up-tagteltet til to personer monteres på bilens tagtransportsystem og kan opbygges med nogle få greb – optimale forudsætninger for drømmen om at stå øverst på sejrsskamlen. Når man kører, ligger telt, madras og stige godt og sikkert i hardcasen.

*

Kamp om hvert enkelt gram.

*

CfK-frontklap.
I sandfyldt terræn tæller hvert enkelt gram. Derfor er frontklappen på 911 Dakar ligesom på 911 GT3 udført i ekstra let kulfiberforstærket kunststof (CfK) med integrerede luftåbninger.


CfK-hækspoiler.
Den nødvendige downforce på hurtige etaper sikres af en fast hækspoiler af kulfiberforstærket kunststof (CfK), som er blevet udviklet til at give optimal aerodynamik.


Kraftfuld performance.
Uanset om det er på asfalt, grus eller sand: De stivere aggregatophæng fra 911 GT3 øger især ved terrænkørsel de køredynamiske præstationer i 911 Dakar. Sammen med bagakselstyringen og den aktive krængningsstabilisering PDCC opnår man en optimalt afstemt undervognspakke, som også klarer selv de vanskeligste rallyture på en sikker og komfortabel måde. 911 Dakar drives af en motor med 480 hk og den 8-trins Porsche dobbeltkoblingsgearkasse (PDK), som overfører kraften til alle fire hjul.


Rallye Launch Control.
Sport Chrono-pakken til 911 Dakar omfatter to andre specifikke performance-tilpasninger: den køreglædeorienterede Rallye-indstilling til grusveje, mudrede veje og våde marker samt Offroad-indstillingen til surfing i klitterne og til stenede klatreture. Derudover omfatter den Rallye Launch Control til den perfekte start på etapen på løst underlag.

*

Rallye Sport-pakke.

*

Rallye Sport-pakken indeholder ekstra beskyttelse til offroadkørsel og kørsel på racerbanen. Den består af en sort pulverlakeret styrtbøjle af stål, som er skruet fast på karrosseriet bag forsæderne, og to vedlagte 6-punkts-seler. Derudover indeholder den en ildslukker, som er monteret i passagersiden, hvor den er nem at få fat i.


Tofarvet lakering.
En hyldest til den historiske originale model: Den tofarvede lakering i hvid/Gentian Blue Metallic med guldfarvede/røde dekorstriber og hvidlakerede 19”/20” fælge med all-terrain-dæk er en hyldest til den legendariske Porsche 953 fra 1984. Startnummeret kan vælges individuelt.


All-terrain-dæk og robuste sidepaneler.
19”/20” smedede Dakar-letmetalfælge med nyudviklede all-terrain-dæk, paneler med indlæg i rustfrit stål og markante hjulkasseforøgelser.

Tagtelt.

Et tilvalg fra Porsche Tequipment. Pop up-tagteltet til to personer monteres på bilens tagtransportsystem og kan opbygges med nogle få greb – optimale forudsætninger for drømmen om at stå øverst på sejrsskamlen. Når man kører, ligger telt, madras og stige godt og sikkert i hardcasen.

Kamp om hvert enkelt gram.

CfK-frontklap.
I sandfyldt terræn tæller hvert enkelt gram. Derfor er frontklappen på 911 Dakar ligesom på 911 GT3 udført i ekstra let kulfiberforstærket kunststof (CfK) med integrerede luftåbninger.


CfK-hækspoiler.
Den nødvendige downforce på hurtige etaper sikres af en fast hækspoiler af kulfiberforstærket kunststof (CfK), som er blevet udviklet til at give optimal aerodynamik.


Kraftfuld performance.
Uanset om det er på asfalt, grus eller sand: De stivere aggregatophæng fra 911 GT3 øger især ved terrænkørsel de køredynamiske præstationer i 911 Dakar. Sammen med bagakselstyringen og den aktive krængningsstabilisering PDCC opnår man en optimalt afstemt undervognspakke, som også klarer selv de vanskeligste rallyture på en sikker og komfortabel måde. 911 Dakar drives af en motor med 480 hk og den 8-trins Porsche dobbeltkoblingsgearkasse (PDK), som overfører kraften til alle fire hjul.


Rallye Launch Control.
Sport Chrono-pakken til 911 Dakar omfatter to andre specifikke performance-tilpasninger: den køreglædeorienterede Rallye-indstilling til grusveje, mudrede veje og våde marker samt Offroad-indstillingen til surfing i klitterne og til stenede klatreture. Derudover omfatter den Rallye Launch Control til den perfekte start på etapen på løst underlag.

Rallye Sport-pakke.

Rallye Sport-pakken indeholder ekstra beskyttelse til offroadkørsel og kørsel på racerbanen. Den består af en sort pulverlakeret styrtbøjle af stål, som er skruet fast på karrosseriet bag forsæderne, og to vedlagte 6-punkts-seler. Derudover indeholder den en ildslukker, som er monteret i passagersiden, hvor den er nem at få fat i.


Tofarvet lakering.
En hyldest til den historiske originale model: Den tofarvede lakering i hvid/Gentian Blue Metallic med guldfarvede/røde dekorstriber og hvidlakerede 19”/20” fælge med all-terrain-dæk er en hyldest til den legendariske Porsche 953 fra 1984. Startnummeret kan vælges individuelt.


All-terrain-dæk og robuste sidepaneler.
19”/20” smedede Dakar-letmetalfælge med nyudviklede all-terrain-dæk, paneler med indlæg i rustfrit stål og markante hjulkasseforøgelser.

 

 

Oplev 911 Dakar i detaljer. Sportmade.

 

 

Highlights
*

Limited Edition som tilvalg.

*

Antallet af stjerner i den mørke nat i ørkenen er uendeligt. Men 911 Dakar er derimod begrænset til 2.500 eksemplarer. Aluminiumsplaketten med Limited Edition-nummer som tilvalg viser dette særlige aspekt helt tydeligt.

*

Porsche Exclusive Manufaktur.

*

Fascinationen ved Dakar – kombineret med usædvanlig håndværkskunst: Fra Porsche Exclusive Manufaktur er designet af den nye 911 Dakar blevet afstemt specielt til udseendet på vindermodellen 953 fra 1984. Og signeret med det indprægede logo på afdækningen til opbevaringsrummet.

Limited Edition som tilvalg.

Antallet af stjerner i den mørke nat i ørkenen er uendeligt. Men 911 Dakar er derimod begrænset til 2.500 eksemplarer. Aluminiumsplaketten med Limited Edition-nummer som tilvalg viser dette særlige aspekt helt tydeligt.

Porsche Exclusive Manufaktur.

Fascinationen ved Dakar – kombineret med usædvanlig håndværkskunst: Fra Porsche Exclusive Manufaktur er designet af den nye 911 Dakar blevet afstemt specielt til udseendet på vindermodellen 953 fra 1984. Og signeret med det indprægede logo på afdækningen til opbevaringsrummet.

*

Udvidet Rallye Design-pakke.

*

Det er ikke et fata morgana: Den udvidede pakke omfatter ekstra detaljer i Race-Tex inkl. blå syninger – fra den indvendige beklædning på panelerne, afdækningen til sikringsboksen og servicemappen til det centrale luftdysepanel med lameller i læder. Et andet blikfang er konsollen til bakspejlet, som er beklædt med sort Race-Tex med syninger i samme farvenuance.

I 911 Dakar venter der føreren et GT-sportsrat betrukket med Race-Tex, der giver et godt greb. Andre specifikationer: en kl. 12-markering i Shade Green, PDK-skiftekontakter og en Mode-knap til valg af køreindstillinger. Af andre highlights kan nævnes dekorindlæg i sort børstet aluminium, dekorelement i Shade Green og Limited Edition-plakette i passagersiden.


Cockpit med Rallye Design-pakke.
Rallye Design-pakken gør det hele endnu mere dynamisk med ekstra elementer i Race-Tex, herunder fx dekorindlæg i kombination med dekorelementer i Ceramica. Blå kontrastsyninger, den blå kl. 12-markering på GT-sportsrattet og de blå seler giver et endnu mere sportsligt præg.

*

Sort aluminium.

*

Eksklusivt og sportsligt: Pedaler og fodstøtte er fremstillet af smedet aluminium, delvist sort eloxeret og nanobelagt. Den fræsede PDK-gearvælger kombinerer matsort og sølvfarvet aluminium med sorte læderindlæg.

*

Surround View.

*

Ved offroadkørsel bør man altid have overblik over omgivelserne – og endnu mere over underlaget. Grus? Grene? Mudder? Terrænkameraet viser det hele på displayet til Porsche Communication Management (PCM), når bilen kører med lav hastighed. Dermed kan man også parkere sin 911 Dakar på nogle alternative steder.

Udvidet Rallye Design-pakke.

Det er ikke et fata morgana: Den udvidede pakke omfatter ekstra detaljer i Race-Tex inkl. blå syninger – fra den indvendige beklædning på panelerne, afdækningen til sikringsboksen og servicemappen til det centrale luftdysepanel med lameller i læder. Et andet blikfang er konsollen til bakspejlet, som er beklædt med sort Race-Tex med syninger i samme farvenuance.

I 911 Dakar venter der føreren et GT-sportsrat betrukket med Race-Tex, der giver et godt greb. Andre specifikationer: en kl. 12-markering i Shade Green, PDK-skiftekontakter og en Mode-knap til valg af køreindstillinger. Af andre highlights kan nævnes dekorindlæg i sort børstet aluminium, dekorelement i Shade Green og Limited Edition-plakette i passagersiden.


Cockpit med Rallye Design-pakke.
Rallye Design-pakken gør det hele endnu mere dynamisk med ekstra elementer i Race-Tex, herunder fx dekorindlæg i kombination med dekorelementer i Ceramica. Blå kontrastsyninger, den blå kl. 12-markering på GT-sportsrattet og de blå seler giver et endnu mere sportsligt præg.

Sort aluminium.

Eksklusivt og sportsligt: Pedaler og fodstøtte er fremstillet af smedet aluminium, delvist sort eloxeret og nanobelagt. Den fræsede PDK-gearvælger kombinerer matsort og sølvfarvet aluminium med sorte læderindlæg.

Surround View.

Ved offroadkørsel bør man altid have overblik over omgivelserne – og endnu mere over underlaget. Grus? Grene? Mudder? Terrænkameraet viser det hele på displayet til Porsche Communication Management (PCM), når bilen kører med lav hastighed. Dermed kan man også parkere sin 911 Dakar på nogle alternative steder.

 

 

Galleri