Tekniske Data
Akselafstand: 2.450 mm
Længde: 4.527 mm Højde: 1.285 mm
Oversigt over tekniske data
*Vigtig information

I øjeblikket sker omstillingen til modelår 2019 og til den helt nye europæiske målestandard for brændstofforbrug og udstødning – WLTP.
Denne model er endnu ikke færdigtestet eller endelig godkendt i forhold til de nye standarder og kan derfor ikke konfigureres som modelår 2019 endnu. Tekniske data og priser som vises, gælder for det udgående modelår 2018.

Modelinformation

Idéen bag 911 Carrera T

Skal du noget i dag? Denne sportsvogn fører dig derhen, hvor du ikke har været længe. Tættere på vejen. Og tættere på dig selv. Den nye 911 Carrera T er en rendyrket 911’er. Til førere, ikke til samlere. Til de kurvede veje, ikke til garagen. Til køreoplevelsen, ikke til destinationen. Og hvad skal der til? En 6-cylindret boxermotor med biturbo. En 7-trins manuel gearkasse. En undervogn, der mestrer ethvert sving. En en fører – nemlig dig. Sæt dig ind. Ikke bare på et tidspunkt. Nu. Tag på en tur, der starter når nøglen drejes, og som man ønsker aldrig slutter igen. Kør bare for køreoplevelsens skyld. En idé, som allerede var aktuel med 911 T fra 1967. Helt i tråd med T’et for Touring i bilens modelbetegnelse. Det erklærede mål allerede dengang: at erobre vejene. Med en basismotor med 110 hk og udstyr, der var begrænset til det mest nødvendige. For den enestående kørefornemmelse i en 911’er – følelsesbetonet og unik. Den nye 911 Carrera T har fået lidt ekstra hestekræfter i forhold til urmodellen. Idéen har ikke ændret sig: Less is more. Lavere vægt og frem for alt mere køreglæde. Konkret: Isoleringen er reduceret til et minimum, og bagrude, forrude og sideruder er fremstillet af letvægtsglas. Bagsæderne er helt udeladt. Og det samme er tilfældet med Porsche Communication Management (PCM). Soundtracket består alene af boxermotoren bagest og sportsudstødningsanlægget. De ekstra præstationer opnås via køreindstillingerne, der kan foretages via Mode-kontakten, i kombination med PASM-sportsundervogn og Porsche Torque Vectoring (PTV). Helheden gør den nye 911 Carrera T til en helstøbt sportsvogn, der gør sin forgænger fra 60’erne ære.

Læs mere

Udvendigt design

Det kan måske falde dig svært, men alligevel anbefaler vi følgende: Tænd blinklyset, hold ind til siden, stig ud, og stands op et øjeblik. Og kig dig mæt – på den nye 911 Carrera T. Den er et løfte. En fristelse. En udfordring. En flugtbil – fra hverdagen. 911 Carrera T har alt, hvad du ønsker dig af en 911’er: en tidløs silhuet. Markante skærme. En bagudhældende taglinje og en kraftfuld bagende. Sportsvognsproportioner – som kun en 911’er kan byde på. Og når det gælder bilens front. Fronten på 911 Carrera T med sine rene former, store luftindtag og aerodynamisk tilpasset frontspoilerkant. Og bixenonforlygter med integreret 4-punkts LED-dagskørelys. Blikfang på bilens sider: Dekorlisterne med ”911 Carrera T”-modelbetegnelse og sidespejlene i SportDesign i farven agatgrå.

Læs mere

Indvendigt design

Sidder du godt? Det er også vores hensigt. For hver eneste komponent, hver eneste kontakt og hver eneste polstring i en 911’er er tilpasset til sportslig kørsel. Og til dig. Dine hænder griber fat om GT-sportsrattet. Og inden for umiddelbar rækkevidde har du Mode-kontakten med køreindstillingerne SPORT, SPORT PLUS og Individual, hvor du kan vælge din kørestil. Interiøret: sort og enkelt. De områder, der er inden for rækkevidde, er fremstillet af glat læder. De sortlakerede (højglans) pyntelister udgør en kontrast til læderet. Døren lukker med en fuldendt lyd. Den venstre hånd bevæger sig til tændingsnøglen, og den højre bevæger sig til den forkortede gearvælger med endnu mere direkte skifteveje. Skiftediagrammet i indisk rød understreger de sportslige egenskaber. Det er tid til at fortsætte turen. Den nye 911 Carrera T accelererer fra 0-100 km/h på 4,5 sek. Så du bliver presset eftertrykkeligt tilbage i de standardmonterede sportssæder Plus. På nakkestøtterne: ”911”-modelbetegnelse i sort. Som ekstraudstyr fås helstøbte skålformede sæder i kulfiberforstærket kunststof (CfK), hvor sædernes midterstykker er i Alcantara®. Interiørpakken Carrera T (ekstraudstyr) byder på detaljer i kontrastfarverne Racing gul, indisk rød eller GT-sølv. Et højdepunkt: pyntesyningerne på sædernes midterstykker i Sport-Tex Stripe-mønster er også udført i kontrastfarven. Bagsæderne er bortfaldet. Men du skal jo alligevel også bare kigge fremad. For at kunne koncentrere dig om det, der ligger forude: præstationer i topklasse.

Læs mere

Motor

Bag dig – dybt inde i bilens bagende – ligger den 6-cylindrede biturbomotor, som hører til Carrera T. Motordata: en slagvolumen på 3,0 l, 370 hk (272 kW) og et maksimalt drejningsmoment på 450 Nm. De kolde fakta, der præcist sammenfatter bilens ydelse, men ikke helt beskriver oplevelsen. De leverede accelerationsværdier siger måske lidt mere: Sprinten fra 0-100 km/h er klaret på kun 4,5 sek., og 200 km/h-mærket passeres efter 15,1 sek. Tophastighed: 293 km/h. Det siger vist alt. Næsten alt. Vi mangler måske at nævne biturbomotorens imponerende egenskaber: direkte respons og et højt drejningsmoment, som allerede er til rådighed ved lave omdrejningstal. Og naturligvis den fede lyd fra den 6-cylindrede boxermotor i en 911’er – en lyd, som forstærkes yderligere af det standardmonterede sportsudstødningssystem med to centralt placerede afgangsrør i sort (højglans). Kort sagt: Fremragende præstationer, der øjeblikkeligt overføres til vejen. Og til føreren. Hvilket bringer os tilbage til dig.

Læs mere

Kraftoverføring

Analog køreglæde, kapitel I-VII: Træd koblingen ned, skift gear, giv gas, og smil tilfreds. Og næste gear. Når du skifter gear, ligger alt i dine hænder. Også køreglæden. Den manuelle 7-trins gearkasse er ensbetydende med rendyrket sportslighed. Den byder på: korte skifteveje med optimal kontakt til de enkelte gear. Eller sagt på en anden måde: hurtige gearskift og en stærk tilknytning mellem fører og bil. Når indstillingen SPORT eller SPORT PLUS er valgt, leverer den dynamiske mellemgasfunktion et optimalt omdrejningstal ved nedgearing, en endnu mere emotionel køreoplevelse og naturligvis en imponerende lyd. Gearstangen er forkortet, og skiftediagrammet viser med den sportslige farve indisk rød hvilket gear, der er valgt. Som ekstraudstyr fås den 7-trins Porsche dobbeltkoblingsgearkasse (PDK), som leverer ekstremt hurtigt gearskift uden afbrydelse af trækkraften, og som kan betjenes både manuelt og automatisk.

Læs mere

Undervogn

Ingen pligter, masser af muligheder. Et fast greb om rattet – blikket fast rettet mod vejen. Og mærkbart tæt på asfalten. PASM-sportsundervogn I forhold til basismodellen er karrosseriet sænket yderligere 10 mm. Den elektroniske regulering af støddæmpersystemet – Porsche Active Suspension Management (PASM) – regulerer kontinuerligt dæmpningskraften til hvert enkelt hjul afhængigt af kørebanens tilstand og kørestilen. Fjedrene er hårdere og kortere, og krængningsstabilisatorerne på for- og bagaksel har større torsionsstivhed. Frontspoilerkanten er endnu mere sportsligt udformet, og hækspoileren kører endnu længere ud. Konsekvens: mindre opdrift på forakslen og mere downforce på bagakslen. For en bedre aerodynamik og endnu bedre præstationer. Porsche Torque Vectoring (PTV) Det standardmonterede Porsche Torque Vectoring (PTV) øger køredynamikken og -stabiliteten. I den forbindelse arbejder systemet med et reguleret bremseindgreb på baghjulene og en tværspærring på bagakslen. Hvis man kører dynamisk, bremses det inderste baghjul i sving let, når rattet drejes. Dermed har det yderste baghjul i svinget stor trækkraft, hvilket muliggør en ekstra drejeimpuls i den retning, som rattet er drejet i. For en direkte og dynamisk indstyring i et sving. Den mekanisk regulerede bagakseltværspærring, som er en del af PTV, har en asymmetrisk spærreeffekt. Det giver mulighed for et bedre vejgreb fx ved acceleration ud af sving og på forskellige vejbelægninger. Resultatet: omfattende tværdynamisk stabilisering af bilen og fremragende vejgreb. Stor adræthed ved alle hastigheder – med præcis indstyring og afbalanceret belastningsændringsadfærd. Og naturligvis enorm køreglæde i sving. Bagakselstyring Ekstraudstyr: bagakselstyring. Den øger bilens præstationer og hverdagsanvendelighed på en og samme tid. For særligt adrætte køreegenskaber med markant større kørselsstabilitet. Ved lave hastigheder forkortes akselafstanden virtuelt, og indstyringen i sving bliver mærkbart mere dynamisk. Ved sportslig kørsel forlænges akselafstanden virtuelt, hvorved kørselsstabiliteten øges. Samlet set resulterer det i maksimale kørepræstationer. På en positiv måde naturligvis.

Læs mere

Mode-kontakt

Venstresving. Højresving. Og så den lange strækning ligeud. En invitation, som man kun kan sige ja tak til med en sportsvogn. Frem for alt med den nye 911 Carrera T. Takket være Mode-kontakten, som er standardudstyr, kan du holde hænderne på rattet og skifte mellem fire køreindstillinger: Normal, SPORT, SPORT PLUS og Individual, så bilen kan tilpasses endnu mere præcist til din personlige kørestil. I indstillingen SPORT styrer den elektroniske motorstyring drivlinjen mere aggressivt. Motordynamikken bliver mere direkte, og sportsudstødningssystemet aktiveres. I indstillingen SPORT PLUS kan den nye 911 Carrera T udfolde sit ydelsespotentiale fuldt ud. Motor, undervogn og sportsudstødningssystem – alt er 100 % præstationsorienteret. Resultatet: en endnu federe lyd, endnu mere sportslig dæmpning og endnu bedre køredynamik. I indstillingen Individual følges din personlige kørestil: Du kan vælge og gemme de forskellige bilindstillinger efter dine præferencer.

Læs mere

Porsche Connect

Porsche Communication Management (PCM) inklusive onlinenavigation. PCM (ekstraudstyr uden merpris) er din centrale styreenhed til audiosystem, navigationssystem og kommunikation. Porsche Connect. Porsche Connect (ekstraudstyr) supplerer de eksisterende bilfunktioner med intelligente tjenester og apps. De har alle til formål at gøre tilknytningen mellem dig og din 911 Carrera T endnu stærkere. Connect Plus. Med Connect Plus-modulet integreres din smartphone optimalt i din bil. Desuden giver Connect Plus-modulet mulighed for at bruge talrige Porsche Connect-tjenester og -apps som fx navigations- og infotainmenttjenester. Tjenesterne omfatter eksempelvis trafikinformationer i realtid. Så ved du allerede før køreturen, hvilken rute du skal følge for at komme hurtigst frem til din destination – hvis det er det, du vil. På www.porsche.com/connect kan du finde flere informationer om de tilgængelige tjenester og apps.

Læs mere

Soundsystemer

Hvis soundtracket på dine køreture ikke altid skal være den rå lyd fra sportsudstødningssystemet: BOSE®-surroundsoundsystemet (ekstraudstyr) er udviklet specielt til 911-modellerne og leverer en systemeffekt på 555 W. Det omfatter 12 aktive højttalere og forstærkerkanaler inklusive en patenteret karrosseriintegreret 100 W-bashøjttaler med høj ydelse. Det førsteklasses Burmester®-surroundsoundsystem byder på en lydoplevelse på højeste niveau. Fakta: 12 forstærkerkanaler med en samlet effekt på 821 W, 12 højttalere inklusive en aktiv subwoofer med en 300 W Class D-forstærker, en samlet membranflade på over 1.340 cm² og et frekvensområde fra 35 Hz til 20 kHz.

Læs mere
Galleri
Brochure