718 Cayman T

Fra kr. 1.173.808 inkl. moms og afgifter

Teknik | Konfigurér

718 Boxster T

Fra kr. 1.214.388 inkl. moms og afgifter

Teknik | Konfigurér

Tekniske Data

718 Cayman T

Forbrug / C02-udledning
Forbrug, kombineret (WLTP): 10,9 - 11,2 km/l
 
CO2-udledning, kombineret (WLTP): 207 - 202 g/km
10,9 - 11,2
km/l
207 - 202
g/km
300 hk / 220 kW Ydelse (hk / kW)
4,9 sek. Acceleration 0 - 100 km/t
18,1 sek. Acceleration 0 - 200 km/t
275 km/t Tophastighed
1.801 mm Bredde
4.379 mm Længde
Highlights
*

Idéen bag 718 Boxster T/718 Cayman T

*

Den nye 718 Boxster T og 718 Cayman T er rendyrkede sportsvogne. Med et motto: kørsel for køreoplevelsens skyld. Helt i tråd med T’et for Touring i bilens modelbetegnelse. Det centrale element er en 300 hk stærk 4-cylindret turboboxermotor, som er placeret kun få centimeter bag føreren. Og dens tyngdepunkt? Ligger lavt. Sportsundervognen (-20 mm) gør, at du kommer tæt på vejbanen – og endnu tættere på følelsen af at være i live. Det passende soundtrack dertil: råbet om frihed fra bilens sportsudstødningssystem. 

Den nye 718 Boxster T og 718 Cayman T er dit personlige ”her og nu” – den spontane lejlighed til at lægge hverdagens spor bag dig. Super dynamisk. Puristisk. Autentisk. Porsche Communication Management (PCM)? Det ville bare aflede opmærksomheden fra køreglæden. Porsche dobbeltkoblingsgearkasse (PDK)? Kan man få – men man skal ikke. I stedet: sportssæder Plus, stropper til døråbning, et GT-sportsrat med Mode-kontakt. Det er alt, hvad du har brug for, så hverdagen ikke kan følge efter dig.

*

Eksteriør

*

Et godt design fortæller en historie. Designet af 718 Boxster T og 718 Cayman T fortæller endda 2. For det første en om bilernes bevægede historie. Om vundne bjergracerløb. Om utallige besejrede sving. Samtidig fortæller det om en opbrydningstid. Om nye veje, uopdagede ruter, talrige muligheder. Kort sagt: om muligheden for at køre afsted spontant – og ikke stoppe igen i lang tid.

Sidelinjen på 718 Boxster T og 718 Cayman T er lav, angrebslysten og understreger centermotorkonceptet. Hjulkasserne er store, og de 20” Carrera S-fælge er lakeret i en mørkegrå farve. Det samme gælder sidespejlene. En markant signatur på siden: dekorstriben med ”718 Boxster T”- eller ”718 Cayman T”-modelbetegnelse.

Et blik på fronten viser de for 718-modellerne typiske klare og kraftfulde former med store luftindtag, der sikrer en optimal lufttilførsel. Skærmene understreger i den forbindelse designet af de integrerede bixenonforlygter med LED-dagskørelys.

Den brede bagende er prydet af ”718 Boxster T“- eller ”718 Cayman T”-modelbetegnelsen udført i farven Agate Grey. Et andet blikfang er sportsudstødningssystemet med det centralt placerede sorte dobbelte afgangsrør.

Lav og bred. Selvsikker. Det er dens fremtoning. Som det hører sig til for en ægte sportsvogn. Den nye 718 Boxster T og 718 Cayman T. Den er fast besluttet på at katapultere dig ind i det virkelige liv. Så snart du drejer tændingsnøglen.

Idéen bag 718 Boxster T/718 Cayman T

Den nye 718 Boxster T og 718 Cayman T er rendyrkede sportsvogne. Med et motto: kørsel for køreoplevelsens skyld. Helt i tråd med T’et for Touring i bilens modelbetegnelse. Det centrale element er en 300 hk stærk 4-cylindret turboboxermotor, som er placeret kun få centimeter bag føreren. Og dens tyngdepunkt? Ligger lavt. Sportsundervognen (-20 mm) gør, at du kommer tæt på vejbanen – og endnu tættere på følelsen af at være i live. Det passende soundtrack dertil: råbet om frihed fra bilens sportsudstødningssystem. 

Den nye 718 Boxster T og 718 Cayman T er dit personlige ”her og nu” – den spontane lejlighed til at lægge hverdagens spor bag dig. Super dynamisk. Puristisk. Autentisk. Porsche Communication Management (PCM)? Det ville bare aflede opmærksomheden fra køreglæden. Porsche dobbeltkoblingsgearkasse (PDK)? Kan man få – men man skal ikke. I stedet: sportssæder Plus, stropper til døråbning, et GT-sportsrat med Mode-kontakt. Det er alt, hvad du har brug for, så hverdagen ikke kan følge efter dig.

Eksteriør

Et godt design fortæller en historie. Designet af 718 Boxster T og 718 Cayman T fortæller endda 2. For det første en om bilernes bevægede historie. Om vundne bjergracerløb. Om utallige besejrede sving. Samtidig fortæller det om en opbrydningstid. Om nye veje, uopdagede ruter, talrige muligheder. Kort sagt: om muligheden for at køre afsted spontant – og ikke stoppe igen i lang tid.

Sidelinjen på 718 Boxster T og 718 Cayman T er lav, angrebslysten og understreger centermotorkonceptet. Hjulkasserne er store, og de 20” Carrera S-fælge er lakeret i en mørkegrå farve. Det samme gælder sidespejlene. En markant signatur på siden: dekorstriben med ”718 Boxster T”- eller ”718 Cayman T”-modelbetegnelse.

Et blik på fronten viser de for 718-modellerne typiske klare og kraftfulde former med store luftindtag, der sikrer en optimal lufttilførsel. Skærmene understreger i den forbindelse designet af de integrerede bixenonforlygter med LED-dagskørelys.

Den brede bagende er prydet af ”718 Boxster T“- eller ”718 Cayman T”-modelbetegnelsen udført i farven Agate Grey. Et andet blikfang er sportsudstødningssystemet med det centralt placerede sorte dobbelte afgangsrør.

Lav og bred. Selvsikker. Det er dens fremtoning. Som det hører sig til for en ægte sportsvogn. Den nye 718 Boxster T og 718 Cayman T. Den er fast besluttet på at katapultere dig ind i det virkelige liv. Så snart du drejer tændingsnøglen.

*

Interiør

*

Feng shui? Hygge? Det er alt sammen meget godt. Men nogle gange har man bare brug for mindre – og til gengæld lidt mere plads til at trække vejret. Det er lige præcis derfor, at designet i den nye 718 Boxster T og 718 Cayman T har fokus på præcist 3 ting: kørsel, kørsel, kørsel. Det betyder stor ergonomi, kort afstand mellem rat og gearstang og direkte tilgængelighed til alle vigtige funktioner.

Så tag bare fat om GT-sportsrattet! Og inden for umiddelbar rækkevidde har du Mode-kontakten, som du kan bruge til at vælge mellem køreindstillingerne Normal, SPORT, SPORT PLUS og Individual-indstillingen. Den forkortede gearstang understreger med skiftediagrammet med rød baggrund de sportslige ambitioner i kabinen.

Interiøret: sort og enkelt. På rat og gearstang: glat læder for en behagelig fornemmelse. På dørene: puristiske stropper til døråbning. De sortlakerede (højglans) pyntelister på instrumentpanel og midterkonsol fuldender designet på harmonisk vis.

At koble fra: ja. At sidde og hænge: nej. Det sørger sportssæderne Plus (2-vejs) med forhøjede sidestykker og midterstykker af modstandsdygtigt Sport-Tex – eller som ekstraudstyr de adaptive sportssæder Plus (18-vejs) for. Lyst til noget endnu mere sportsligt? Skålformede sportssæder eller særligt lette komplet skålformede sæder af kulfiberforstærket kunststof (CfK) fås også som ekstraudstyr. I forbindelse med alle sædevarianter er hovedstøtterne prydet af ”718”-logoet.

Med interiørpakkerne, der fås som ekstraudstyr, kan du sætte dit eget farvemæssige præg: med kontrastfarverne GT Silver, India Red, Racing Yellow eller Lizard Green. De ses på sikkerhedsselerne, pyntesyningerne, stropperne til døråbning, ”718”-modelbetegnelsen på hovedstøtterne og syningerne – samt på Porsche logoet på måtterne. Et højdepunkt i den forbindelse: pyntesyningerne på sædernes midterstykke i Sport-Tex Stripe-mønster er også udført i kontrastfarven.

Som ekstraudstyr kan du også supplere interiøret med elementer udført i motorsportsafprøvet Alcantara®.

*

Motor

*

Hvis og hvis og hvis. Livet er for kort til for lange overvejelser. For kort til uudlevede dagdrømme. 718 T sætter et klart statement: Sæt i gang!

Og i den forbindelse fortolker den legenden 718 med en rendyrket roadsters typiske frihedstrang: med masser af sving, med masser af fartvind, med masser af adrenalin. Kort sagt: med en direkte og åben køreoplevelse. Altså de ideelle betingelser for den mest fascinerende workout overhovedet: livet i sig selv.

 

*

Kraftoverføring

*

Fremad. Eller det vil sige tilbage til rødderne. Og for os betyder det også at tage fat og at mærke – uden omsvøb. Seks gear, der alle er bedre end det forrige. Det kan godt koste lidt mælkesyre. For det at køre i en rigtig sportsvogn er også hårdt arbejde. Den præcise 6-trins manuelle gearkasse er udstyret med et dobbelt svinghjul og overfører motorens høje ydelse direkte til vejen. Og hvad nærmest er endnu vigtigere, så skaber den en usædvanligt sportslig køreoplevelse. Præstationer, der får hjertet til at banke og giver dig en autentisk og rendyrket sportsvognsoplevelse.

Interiør

Feng shui? Hygge? Det er alt sammen meget godt. Men nogle gange har man bare brug for mindre – og til gengæld lidt mere plads til at trække vejret. Det er lige præcis derfor, at designet i den nye 718 Boxster T og 718 Cayman T har fokus på præcist 3 ting: kørsel, kørsel, kørsel. Det betyder stor ergonomi, kort afstand mellem rat og gearstang og direkte tilgængelighed til alle vigtige funktioner.

Så tag bare fat om GT-sportsrattet! Og inden for umiddelbar rækkevidde har du Mode-kontakten, som du kan bruge til at vælge mellem køreindstillingerne Normal, SPORT, SPORT PLUS og Individual-indstillingen. Den forkortede gearstang understreger med skiftediagrammet med rød baggrund de sportslige ambitioner i kabinen.

Interiøret: sort og enkelt. På rat og gearstang: glat læder for en behagelig fornemmelse. På dørene: puristiske stropper til døråbning. De sortlakerede (højglans) pyntelister på instrumentpanel og midterkonsol fuldender designet på harmonisk vis.

At koble fra: ja. At sidde og hænge: nej. Det sørger sportssæderne Plus (2-vejs) med forhøjede sidestykker og midterstykker af modstandsdygtigt Sport-Tex – eller som ekstraudstyr de adaptive sportssæder Plus (18-vejs) for. Lyst til noget endnu mere sportsligt? Skålformede sportssæder eller særligt lette komplet skålformede sæder af kulfiberforstærket kunststof (CfK) fås også som ekstraudstyr. I forbindelse med alle sædevarianter er hovedstøtterne prydet af ”718”-logoet.

Med interiørpakkerne, der fås som ekstraudstyr, kan du sætte dit eget farvemæssige præg: med kontrastfarverne GT Silver, India Red, Racing Yellow eller Lizard Green. De ses på sikkerhedsselerne, pyntesyningerne, stropperne til døråbning, ”718”-modelbetegnelsen på hovedstøtterne og syningerne – samt på Porsche logoet på måtterne. Et højdepunkt i den forbindelse: pyntesyningerne på sædernes midterstykke i Sport-Tex Stripe-mønster er også udført i kontrastfarven.

Som ekstraudstyr kan du også supplere interiøret med elementer udført i motorsportsafprøvet Alcantara®.

Motor

Hvis og hvis og hvis. Livet er for kort til for lange overvejelser. For kort til uudlevede dagdrømme. 718 T sætter et klart statement: Sæt i gang!

Og i den forbindelse fortolker den legenden 718 med en rendyrket roadsters typiske frihedstrang: med masser af sving, med masser af fartvind, med masser af adrenalin. Kort sagt: med en direkte og åben køreoplevelse. Altså de ideelle betingelser for den mest fascinerende workout overhovedet: livet i sig selv.

 

Kraftoverføring

Fremad. Eller det vil sige tilbage til rødderne. Og for os betyder det også at tage fat og at mærke – uden omsvøb. Seks gear, der alle er bedre end det forrige. Det kan godt koste lidt mælkesyre. For det at køre i en rigtig sportsvogn er også hårdt arbejde. Den præcise 6-trins manuelle gearkasse er udstyret med et dobbelt svinghjul og overfører motorens høje ydelse direkte til vejen. Og hvad nærmest er endnu vigtigere, så skaber den en usædvanligt sportslig køreoplevelse. Præstationer, der får hjertet til at banke og giver dig en autentisk og rendyrket sportsvognsoplevelse.

Velkommen til livet

Drej tændingen, kør afsted på de åbne veje i kurver og sving og nyd følelsen af frihed.
Galleri