718 Cayman GTS 4.0

Fra kr. 1.634.900 inkl. moms og afgifter

Teknik | Konfigurér

718 Boxster GTS 4.0

Fra kr. 1.674.900 inkl. moms og afgifter

Teknik | Konfigurér

Tekniske Data

718 Cayman GTS 4.0

Forbrug / C02-udledning
Forbrug, kombineret (WLTP): 9,2 km/l
 
CO2-udledning, kombineret (WLTP): 247 g/km
9,2
km/l
247
g/km
400 hk / 294 kW Ydelse (hk / kW)
4,5 sek. Acceleration 0 - 100 km/t
14,1 sek. Acceleration 0 - 200 km/t
293 km/t Tophastighed
1.801 mm Bredde
4.405 mm Længde

Er du interesseret i at høre mere om 718?

Hvis du ønsker at høre mere om 718, bedes du udfylde formularen, hvorefter du vil blive kontaktet af en salgsrådgiver fra dit valgte Porsche Center hurtigst muligt.
Når du henvender dig, behandler vi dine personoplysninger. Læs mere om behandlingen her.

Du giver samtykke til, at autoriserede Porsche-forhandlere (2), Porsche-servicepartnere (3) og Volkswagen Semler Finans Danmark A/S kan ringe til dig med henblik på at indgå en aftale om service og reparation af min bil, forsikringsprodukter, leasing og finansiering ved køb af ny bil, køb af en ny eller brugt bil samt køb af ladeløsning til plug-in hybrid og elbiler.

Ved at tilmelde dig, giver du samtidig samtykke til at modtage nyheder og tilbud, herunder indkaldelse til service fra Skandinavisk Motor Co. Premium Import A/S, Skandinavisk Motor Co. A/S, Dr. Ing. H.c. F. Porsche AG, Porsche Smart Mobility GmbH og Porsche Financial Services GmbH, autoriserede Porsche-forhandlere (2) og autoriserede Porsche-servicepartnere (3) i Danmark, Clever A/S og Volkswagen Semler Finans Danmark A/S via post, e-mail, SMS, App, push beskeder, widgets, notifikationer, private beskeder og besvarelse af kommentarer på Facebook, Messenger, YouTube, LinkedIn, Snapchat, Twitter, og Instagram. Nyheder og tilbud vil vedrøre vores produktkategorier.

Du giver også samtykke til, at dine personoplysninger må deles mellem og behandles af ovennævnte selskaber til markedsføringsformål. Personoplysningerne behandles i overensstemmelse med databeskyttelseslovgivningen og vores privatlivspolitikker, som du kan læse mere om her.

Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage og bede os ophøre med at behandle dine personoplysninger til markedsføringsformål.

Highlights
*

Ideen bag 718 GTS

*

Man kan næsten ikke skabe mere 6-appeal på fire hjul. Med en sportsvogn, der hvirvler alle dine sanser rundt i en pærevælling – men som alligevel formår at ramme dig lige i hjertekulen. 400 hk, 100 % Porsche, seks cylindre, én fører: dig. Nedtællingen er begyndt ...

Den nye 718 Boxster GTS 4.0 og den nye 718 Cayman GTS 4.0 repræsenterer sportsvognsfascination i sin rene form. Det kommer i særdeleshed til udtryk, når du oplever lyden, der går direkte fra øret og videre til lykkecentret: Lyden fra 4,0-liters boxersugemotoren med seks cylindre er rendyrket, rå og klassisk. Og ikke mindst medrivende.

Hvad mere? Centermotorkoncept. Typisk 718. Og det vil også sige fremragende køreegenskaber og en adræthed, der vil få dig til at hvine af fryd inden hvert nyt sving. Med andre ord en atletisk og veltrænet sixpack på Porsche måden, som viser dig essensen af dynamisk kørsel. Og det kan man jo aldrig få nok af. Så få mere ud af det. Og få mere af det, du godt kan lide.

De nye 718 GTS 4.0-modeller. More of what you love.

*

Eksteriør

*

Fronten er klassisk GTS: kraftfuld og muskuløs. Store luftindtag sikrer optimal lufttilførsel. Sammen med de tonede forlygter i frontspoileren og side-airblades får de fronten til at fremstå endnu bredere. Bixenonforlygterne giver dig et godt udsyn. LED-forlygter inklusive Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus) fås som tilvalg og har et markant design. Silhuetten med den såkaldte flyline er typisk for biler med centermotor: Bilens tyngdepunkt er lavt og afstanden til vejen tilsvarende lille. Store hjulkasser giver de sortlakerede (silkeglans) 20” 718-sportsfælge den plads, de fortjener. Dekorstriben med teksten ”GTS 4.0” udgør et vaskeægte blikfang.

Bagenden er klar og reduceret. Men alt andet end tilbageholdende. Sportsudstødningssystemets sorte afgangsrør, der er rykket væk fra hinanden, symboliserer en ustoppelig kraft, og modelbetegnelsen i sort er signaturen på det.

Og herudover har den endnu et talent, som man ikke nødvendigvis forventer sig af en sportsvogn: nemlig at den er hverdagsanvendelig. Og hvilken sommerfuglekriblende sportsvogn har lige to bagagerum? Læg hertil masser af gennemtænkte og praktiske opbevaringsmuligheder. Så er der plads til det hele. Og ikke mindst til masser af følelser.

Alt i alt en dejligt nådesløs bil. Og en nådesløst dejlig bil. Sådan er den nye 718 Boxster GTS 4.0 og den nye 718 Cayman GTS 4.0.

Ideen bag 718 GTS

Man kan næsten ikke skabe mere 6-appeal på fire hjul. Med en sportsvogn, der hvirvler alle dine sanser rundt i en pærevælling – men som alligevel formår at ramme dig lige i hjertekulen. 400 hk, 100 % Porsche, seks cylindre, én fører: dig. Nedtællingen er begyndt ...

Den nye 718 Boxster GTS 4.0 og den nye 718 Cayman GTS 4.0 repræsenterer sportsvognsfascination i sin rene form. Det kommer i særdeleshed til udtryk, når du oplever lyden, der går direkte fra øret og videre til lykkecentret: Lyden fra 4,0-liters boxersugemotoren med seks cylindre er rendyrket, rå og klassisk. Og ikke mindst medrivende.

Hvad mere? Centermotorkoncept. Typisk 718. Og det vil også sige fremragende køreegenskaber og en adræthed, der vil få dig til at hvine af fryd inden hvert nyt sving. Med andre ord en atletisk og veltrænet sixpack på Porsche måden, som viser dig essensen af dynamisk kørsel. Og det kan man jo aldrig få nok af. Så få mere ud af det. Og få mere af det, du godt kan lide.

De nye 718 GTS 4.0-modeller. More of what you love.

Eksteriør

Fronten er klassisk GTS: kraftfuld og muskuløs. Store luftindtag sikrer optimal lufttilførsel. Sammen med de tonede forlygter i frontspoileren og side-airblades får de fronten til at fremstå endnu bredere. Bixenonforlygterne giver dig et godt udsyn. LED-forlygter inklusive Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus) fås som tilvalg og har et markant design. Silhuetten med den såkaldte flyline er typisk for biler med centermotor: Bilens tyngdepunkt er lavt og afstanden til vejen tilsvarende lille. Store hjulkasser giver de sortlakerede (silkeglans) 20” 718-sportsfælge den plads, de fortjener. Dekorstriben med teksten ”GTS 4.0” udgør et vaskeægte blikfang.

Bagenden er klar og reduceret. Men alt andet end tilbageholdende. Sportsudstødningssystemets sorte afgangsrør, der er rykket væk fra hinanden, symboliserer en ustoppelig kraft, og modelbetegnelsen i sort er signaturen på det.

Og herudover har den endnu et talent, som man ikke nødvendigvis forventer sig af en sportsvogn: nemlig at den er hverdagsanvendelig. Og hvilken sommerfuglekriblende sportsvogn har lige to bagagerum? Læg hertil masser af gennemtænkte og praktiske opbevaringsmuligheder. Så er der plads til det hele. Og ikke mindst til masser af følelser.

Alt i alt en dejligt nådesløs bil. Og en nådesløst dejlig bil. Sådan er den nye 718 Boxster GTS 4.0 og den nye 718 Cayman GTS 4.0.

*

Interiør

*

Et sted, der passer til os, som var det skræddersyet. Som kræver noget af os, og som samtidig giver sig selv fuldt ud. Et sted, hvor vi elsker at opholde os. Velkommen i cockpittet. Det er konstrueret til en performanceorienteret ergonomi eller med andre ord til motorsport, der er til at tage at føle på. Eksempelvis med Alcantara® på GT-sportsrattets ratkrans og på gearvælgeren, som er blevet testet til kørsel på racerbaner. De standardmonterede Plus-sportssæder med en sportslig og stram polstring og ekstra store sidestykker giver en optimal støtte – også når det går ekstra dynamisk for sig. Noget særligt er kombinationen af læder og Alcantara® med markante syninger. Sædernes midterstykke er også udført i Alcantara®. Hovedstøtterne har en broderet ”GTS”-modelbetegnelse.

Herudover kan du tilvælge fuldelektriske sportssæder samt de adaptive Plus-sportssæder. De giver mulighed for masser af individuelle indstillingsmuligheder. Skålformede sportssæder og komplet skålformede sæder, der begge fås som ekstraudstyr, vil tage dig et skridt længere ind i motorsportens univers.

GTS-interiørpakken, der fås som ekstraudstyr, gør de nye 718 GTS 4.0-modeller endnu mere markante og sportslige. Mere markante med kontrastfarverne karminrød og kridt i kabinen. Mere sportslige med udvidet brug af Alcantara® i forbindelse med sort læderudstyr og pyntebeklædning af kulfiber.

*

Motor

*

Det næste sving venter. Men det gør du ikke. Den næste langside kommer. Og du er allerede godt i gang med den. Hvorfor skulle du også tøve? Hvorfor ikke lade hele muskelmassen udfolde sig? Det kan du for alvor gøre med den kraftfulde 4,0-liters sekscylindrede sugemotor med sine imponerende 400 hk. Det maksimale drejningsmoment er ved 5.000-6.500 omdr./min., og det maksimale omdrejningstal ligger på 7.800 omdr./min. Sprinten fra 0-100 km/h klarer du på 4,5 sek. Responsen? Den er direkte. Omdrejningsvilligheden? Den er enorm.

Fyldt med følelser og samtidig effektiv – motoren har direkte benzinindsprøjtning (DFI), integreret tørsumpsmøring og er udstyret med adaptiv cylinderstyring.

Desuden sørger et variabelt indsugningssystem med aktiverbart resonansspjæld for en optimal lufttilførsel til motoren. Du ved, hvad det betyder, allerede når du blot hører motoren. Og hvis man godt kan lide at gasse op, så er det nu engang fedest med den rigtige lyd – hvilket bringer os videre til sportsudstødningssystemet med to sorte afgangsrør, der er rykket væk fra hinanden. For en endnu mere markant og gennemtrængende sportsvognslyd.

Det næste sving kalder. Og hvad med dig? Du kan helt sikkert godt høre det ...

*

Kraftoverføring

*

Fremad. Eller det vil sige tilbage til rødderne. Og for os betyder det også at tage fat og at mærke – uden omsvøb. Seks gear, der alle er bedre end det forrige. Det kan godt koste lidt mælkesyre. For det at køre i en rigtig sportsvogn er også hårdt arbejde. Den præcise 6-trins manuelle gearkasse er udstyret med et dobbelt svinghjul og overfører motorens høje ydelse direkte til vejen. Og hvad nærmest er endnu vigtigere, så skaber den en usædvanligt sportslig køreoplevelse. Præstationer, der får hjertet til at banke og giver dig en autentisk og rendyrket sportsvognsoplevelse.

Herudover forbedrer det standardmonterede Porsche Torque Vectoring (PTV) køredynamikken. Den integrerede bagakseltværspærring giver mulighed for et bedre vejgreb samt en markant forøget tværdynamik og kørselsstabilitet ved belastningsskift i sving og ved vognbaneskift. PTV giver endvidere bedre indstyringsegenskaber og dermed også endnu mere adræthed.

Den dynamiske mellemgasfunktion gør i sportsfunktionen ligeledes sit til at gøre bilens fremdrift dynamisk.

Interiør

Et sted, der passer til os, som var det skræddersyet. Som kræver noget af os, og som samtidig giver sig selv fuldt ud. Et sted, hvor vi elsker at opholde os. Velkommen i cockpittet. Det er konstrueret til en performanceorienteret ergonomi eller med andre ord til motorsport, der er til at tage at føle på. Eksempelvis med Alcantara® på GT-sportsrattets ratkrans og på gearvælgeren, som er blevet testet til kørsel på racerbaner. De standardmonterede Plus-sportssæder med en sportslig og stram polstring og ekstra store sidestykker giver en optimal støtte – også når det går ekstra dynamisk for sig. Noget særligt er kombinationen af læder og Alcantara® med markante syninger. Sædernes midterstykke er også udført i Alcantara®. Hovedstøtterne har en broderet ”GTS”-modelbetegnelse.

Herudover kan du tilvælge fuldelektriske sportssæder samt de adaptive Plus-sportssæder. De giver mulighed for masser af individuelle indstillingsmuligheder. Skålformede sportssæder og komplet skålformede sæder, der begge fås som ekstraudstyr, vil tage dig et skridt længere ind i motorsportens univers.

GTS-interiørpakken, der fås som ekstraudstyr, gør de nye 718 GTS 4.0-modeller endnu mere markante og sportslige. Mere markante med kontrastfarverne karminrød og kridt i kabinen. Mere sportslige med udvidet brug af Alcantara® i forbindelse med sort læderudstyr og pyntebeklædning af kulfiber.

Motor

Det næste sving venter. Men det gør du ikke. Den næste langside kommer. Og du er allerede godt i gang med den. Hvorfor skulle du også tøve? Hvorfor ikke lade hele muskelmassen udfolde sig? Det kan du for alvor gøre med den kraftfulde 4,0-liters sekscylindrede sugemotor med sine imponerende 400 hk. Det maksimale drejningsmoment er ved 5.000-6.500 omdr./min., og det maksimale omdrejningstal ligger på 7.800 omdr./min. Sprinten fra 0-100 km/h klarer du på 4,5 sek. Responsen? Den er direkte. Omdrejningsvilligheden? Den er enorm.

Fyldt med følelser og samtidig effektiv – motoren har direkte benzinindsprøjtning (DFI), integreret tørsumpsmøring og er udstyret med adaptiv cylinderstyring.

Desuden sørger et variabelt indsugningssystem med aktiverbart resonansspjæld for en optimal lufttilførsel til motoren. Du ved, hvad det betyder, allerede når du blot hører motoren. Og hvis man godt kan lide at gasse op, så er det nu engang fedest med den rigtige lyd – hvilket bringer os videre til sportsudstødningssystemet med to sorte afgangsrør, der er rykket væk fra hinanden. For en endnu mere markant og gennemtrængende sportsvognslyd.

Det næste sving kalder. Og hvad med dig? Du kan helt sikkert godt høre det ...

Kraftoverføring

Fremad. Eller det vil sige tilbage til rødderne. Og for os betyder det også at tage fat og at mærke – uden omsvøb. Seks gear, der alle er bedre end det forrige. Det kan godt koste lidt mælkesyre. For det at køre i en rigtig sportsvogn er også hårdt arbejde. Den præcise 6-trins manuelle gearkasse er udstyret med et dobbelt svinghjul og overfører motorens høje ydelse direkte til vejen. Og hvad nærmest er endnu vigtigere, så skaber den en usædvanligt sportslig køreoplevelse. Præstationer, der får hjertet til at banke og giver dig en autentisk og rendyrket sportsvognsoplevelse.

Herudover forbedrer det standardmonterede Porsche Torque Vectoring (PTV) køredynamikken. Den integrerede bagakseltværspærring giver mulighed for et bedre vejgreb samt en markant forøget tværdynamik og kørselsstabilitet ved belastningsskift i sving og ved vognbaneskift. PTV giver endvidere bedre indstyringsegenskaber og dermed også endnu mere adræthed.

Den dynamiske mellemgasfunktion gør i sportsfunktionen ligeledes sit til at gøre bilens fremdrift dynamisk.

Highlights
*

Undervogn

*

Et højresving efterfulgt af et venstresving og så ellers bare derudaf. Tak, undervogn, du er fantastisk.

Sportsligt afstemt. Styretøjet er direkte, hvilket giver en god performance i sving. Kun to ting, der taler for PASM-sportsundervognen, som er udført i en letvægtskonstruktion og er sænket 20 mm. Og hvis du gerne vil have lidt mere frihøjde og komfort, kan du også vælge Porsche Active Suspension Management (PASM), der er sænket 10 mm. Det elektroniske støddæmperreguleringssystem regulerer løbende hvert enkelt hjuls støddæmpningskraft afhængigt af kørestilen og kørebanens tilstand. Det har to indstillinger, som du betjener via en knap i midterkonsollen: I den normale indstilling er støddæmpningen sportslig og komfortabel, mens den er sportslig og stram i sportsindstillingen.

718 GTS 4.0-modellernes køreegenskaber er præcise og adrætte, hvilket øger kørselsstabiliteten, kørekomforten og bilens performance. Stoppe? Lige om lidt. Bare lige én omgang mere ...

*

Sport Chrono-pakke

*

Sport Chrono-pakken, der er standard, gør det muligt at få en endnu mere sportslig afstemning af undervognen, motoren og gearkassen. Og kan katapultere dig ind i nye sportslige sfærer. Ud over stopuret og de fire køreindstillinger, du kan vælge på GT-sportsrattet, omfatter pakken et dynamisk gearkasseophæng. Dette ophæng kombinerer fordelene ved et hårdt og et blødt gearkasseophæng, hvilket øger kørselsstabiliteten og kørekomforten på samme tid.

Endvidere er Porsche Track Precision-appen* inkluderet i Sport Chrono-pakken. I forbindelse med navigation inklusive Porsche Connect kan du måle omgangstider og køredata samt administrere, dele og sammenholde resultaterne.

*Det er kun tilladt at anvende appen på et afspærret område. Anvendelsen af dette produkt (især videooptagelsen) kan være forbudt i bestemte lande eller ved arrangementer på grund af retlige forskrifter. Før du anvender produktet, skal du hver gang undersøge, om anvendelsen er tilladt i henhold til de lokale retlige forskrifter.

Undervogn

Et højresving efterfulgt af et venstresving og så ellers bare derudaf. Tak, undervogn, du er fantastisk.

Sportsligt afstemt. Styretøjet er direkte, hvilket giver en god performance i sving. Kun to ting, der taler for PASM-sportsundervognen, som er udført i en letvægtskonstruktion og er sænket 20 mm. Og hvis du gerne vil have lidt mere frihøjde og komfort, kan du også vælge Porsche Active Suspension Management (PASM), der er sænket 10 mm. Det elektroniske støddæmperreguleringssystem regulerer løbende hvert enkelt hjuls støddæmpningskraft afhængigt af kørestilen og kørebanens tilstand. Det har to indstillinger, som du betjener via en knap i midterkonsollen: I den normale indstilling er støddæmpningen sportslig og komfortabel, mens den er sportslig og stram i sportsindstillingen.

718 GTS 4.0-modellernes køreegenskaber er præcise og adrætte, hvilket øger kørselsstabiliteten, kørekomforten og bilens performance. Stoppe? Lige om lidt. Bare lige én omgang mere ...

Sport Chrono-pakke

Sport Chrono-pakken, der er standard, gør det muligt at få en endnu mere sportslig afstemning af undervognen, motoren og gearkassen. Og kan katapultere dig ind i nye sportslige sfærer. Ud over stopuret og de fire køreindstillinger, du kan vælge på GT-sportsrattet, omfatter pakken et dynamisk gearkasseophæng. Dette ophæng kombinerer fordelene ved et hårdt og et blødt gearkasseophæng, hvilket øger kørselsstabiliteten og kørekomforten på samme tid.

Endvidere er Porsche Track Precision-appen* inkluderet i Sport Chrono-pakken. I forbindelse med navigation inklusive Porsche Connect kan du måle omgangstider og køredata samt administrere, dele og sammenholde resultaterne.

*Det er kun tilladt at anvende appen på et afspærret område. Anvendelsen af dette produkt (især videooptagelsen) kan være forbudt i bestemte lande eller ved arrangementer på grund af retlige forskrifter. Før du anvender produktet, skal du hver gang undersøge, om anvendelsen er tilladt i henhold til de lokale retlige forskrifter.

*

Sikkerhed

*

Synes du, køreturen er spændende? Absolut. Men den er også helt igennem afslappende. I hvert et sving og i alle situationer.

Bremsesystemet er forstærket og er tilpasset til den høje motorydelse, og på forakslen anvendes der 6‑stemplede, faste aluminiums-monobloc-bremsesadler. Pedalvandringen er kort, og trykpunktet er præcist. Det er optimalt til en høj performance. Det gælder især den motorsportstestede Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB), der fås som ekstraudstyr. Med bremsens store bremseskivediametre, 350 mm foran og bagpå, har den en imponerende stor bremseeffekt.

Og du vil opleve samme styrke fra de standardmonterede bixenonforlygter med integreret LED-dagskørelys. Som ekstraudstyr fås tonede bixenonforlygter inklusive Porsche Dynamic Light System (PDLS) og LED-forlygter inklusive Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus).

Og hvis du ønsker endnu mere komfort og sikkerhed, kan du tilvælge et stort antal forskellige assistentsystemer, der understøtter og aflaster føreren. Heriblandt finder du den adaptive fartpilot, vognbaneskiftassistenten, der overvågner området bag bilen og den blinde vinkel ved hjælp af radarsensorer, samt parkeringsassistenten foran og bagpå inklusive bakkamera.

*

Porsche Connect

*

Der er kun én, der kan have hænderne på rattet. Men det betyder ikke, at vedkommende står alene med det hele. Porsche Connect giver dig den ideelle startposition til ethvert roadtrip – og ved alle dine destinationer.

Porsche Communication Management (PCM) udgør den centrale styreenhed til lyd og kommunikation. Den er udstyret med et 7” touchdisplay i høj opløsning og med diverse lydinterfaces, som du kan anvende, når du gerne vil høre din yndlingsmusik på turen. Derudover giver din Porsche dig mulighed for at anvende en lang række Car Connect-tjenester som eksempelvis lokalisering af bilen via smartphone.

Navigation inklusive Porsche Connect

Ekstraudstyret navigation inklusive Porsche Connect bringer dig hurtigere frem til destinationen takket være trafikinformationer i realtime og giver dig mulighed for at anvende en lang række Porsche Connect-tjenester. Du kan anvende samtlige onlinefunktioner ved hjælp af det integrerede LTE-kommunikationsmodul med SIM-kortlæser. I nogle lande er der desuden inkluderet et integreret LTE‑kompatibelt SIM-kort inklusive dataforbrug, som du kan anvende til Porsche Connect-tjenester som fx navigations og infotainmenttjenesterne.

Herudover kan du få diverse smartphoneapps til Porsche Connect. På Porsche Connect siden kan du finde mere information herom. Med My Porsche kan du konfigurere Porsche Connect og de dermed forbundne Porsche Connect-tjenester individuelt.

iPhone-brugere kan tilvælge Apple CarPlay, der er bindeled mellem din iPhone og din Porsche, og som du kan hente nogle af dine apps direkte ind på det centrale PCM-display via.

*

Soundsystemer

*

Seks cylindre og endnu flere højttalere. Så er der dømt rock’n’roll nonstop på dine køreture.

Sound Package Plus

Sound Package Plus sørger for en fremragende lyd. Med forstærkeren, der er integreret i PCM, tilpasses lydbilledet i bilens kabine optimalt til fører og passagerer.

BOSE®-surroundsoundsystem

Surroundsoundsystemet fra BOSE® er udviklet specielt til 718-modellerne og afstemt optimalt efter den specifikke kabineakustik i bilerne. Audiosystemet omfatter 10 højttalere og forstærkerkanaler inklusive en patenteret karrosseriintegreret 100 W-subwoofer. Den komplet aktive opsætning af systemet giver mulighed for en optimal tilpasning af hver enkelt højttaler til bilens kabine. Den samlede effekt er 505 W. Hvis du skulle få lyst til at overdøve den sprøde lyd fra motoren. Uvist af hvilken årsag.

Burmester® highend-surroundsoundsystem

Burmester® highend-surroundsoundsystemet (ekstraudstyr) byder på en endnu større lydoplevelse. Med en samlet effekt på 821 W og 12 enkeltvis aktiverbare højttalere inklusive en 300 W aktiv subwoofer integreret i karrosseriet med class-D digitalforstærker byder det på en enestående lydoplevelse – i 718 Boxster GTS 4.0 endda med åben kaleche. Avancerede komponenter fra highend-området som eksempelvis specielle bånddiskanthøjttalere (Air-Motion-Transformer AMT) og en akustisk effektiv samlet membranflade på over 1.340 cm² bevarer afspilningens præcision selv ved høje niveauer. Flere forudindstillede lydsæt giver mulighed for en musikoplevelse i topklasse, og i den forbindelse tilpasser en sound-conditioner via en mikrofon lyden helt præcist til den pågældende kørselssituation i realtime.

Sikkerhed

Synes du, køreturen er spændende? Absolut. Men den er også helt igennem afslappende. I hvert et sving og i alle situationer.

Bremsesystemet er forstærket og er tilpasset til den høje motorydelse, og på forakslen anvendes der 6‑stemplede, faste aluminiums-monobloc-bremsesadler. Pedalvandringen er kort, og trykpunktet er præcist. Det er optimalt til en høj performance. Det gælder især den motorsportstestede Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB), der fås som ekstraudstyr. Med bremsens store bremseskivediametre, 350 mm foran og bagpå, har den en imponerende stor bremseeffekt.

Og du vil opleve samme styrke fra de standardmonterede bixenonforlygter med integreret LED-dagskørelys. Som ekstraudstyr fås tonede bixenonforlygter inklusive Porsche Dynamic Light System (PDLS) og LED-forlygter inklusive Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus).

Og hvis du ønsker endnu mere komfort og sikkerhed, kan du tilvælge et stort antal forskellige assistentsystemer, der understøtter og aflaster føreren. Heriblandt finder du den adaptive fartpilot, vognbaneskiftassistenten, der overvågner området bag bilen og den blinde vinkel ved hjælp af radarsensorer, samt parkeringsassistenten foran og bagpå inklusive bakkamera.

Porsche Connect

Der er kun én, der kan have hænderne på rattet. Men det betyder ikke, at vedkommende står alene med det hele. Porsche Connect giver dig den ideelle startposition til ethvert roadtrip – og ved alle dine destinationer.

Porsche Communication Management (PCM) udgør den centrale styreenhed til lyd og kommunikation. Den er udstyret med et 7” touchdisplay i høj opløsning og med diverse lydinterfaces, som du kan anvende, når du gerne vil høre din yndlingsmusik på turen. Derudover giver din Porsche dig mulighed for at anvende en lang række Car Connect-tjenester som eksempelvis lokalisering af bilen via smartphone.

Navigation inklusive Porsche Connect

Ekstraudstyret navigation inklusive Porsche Connect bringer dig hurtigere frem til destinationen takket være trafikinformationer i realtime og giver dig mulighed for at anvende en lang række Porsche Connect-tjenester. Du kan anvende samtlige onlinefunktioner ved hjælp af det integrerede LTE-kommunikationsmodul med SIM-kortlæser. I nogle lande er der desuden inkluderet et integreret LTE‑kompatibelt SIM-kort inklusive dataforbrug, som du kan anvende til Porsche Connect-tjenester som fx navigations og infotainmenttjenesterne.

Herudover kan du få diverse smartphoneapps til Porsche Connect. På Porsche Connect siden kan du finde mere information herom. Med My Porsche kan du konfigurere Porsche Connect og de dermed forbundne Porsche Connect-tjenester individuelt.

iPhone-brugere kan tilvælge Apple CarPlay, der er bindeled mellem din iPhone og din Porsche, og som du kan hente nogle af dine apps direkte ind på det centrale PCM-display via.

Soundsystemer

Seks cylindre og endnu flere højttalere. Så er der dømt rock’n’roll nonstop på dine køreture.

Sound Package Plus

Sound Package Plus sørger for en fremragende lyd. Med forstærkeren, der er integreret i PCM, tilpasses lydbilledet i bilens kabine optimalt til fører og passagerer.

BOSE®-surroundsoundsystem

Surroundsoundsystemet fra BOSE® er udviklet specielt til 718-modellerne og afstemt optimalt efter den specifikke kabineakustik i bilerne. Audiosystemet omfatter 10 højttalere og forstærkerkanaler inklusive en patenteret karrosseriintegreret 100 W-subwoofer. Den komplet aktive opsætning af systemet giver mulighed for en optimal tilpasning af hver enkelt højttaler til bilens kabine. Den samlede effekt er 505 W. Hvis du skulle få lyst til at overdøve den sprøde lyd fra motoren. Uvist af hvilken årsag.

Burmester® highend-surroundsoundsystem

Burmester® highend-surroundsoundsystemet (ekstraudstyr) byder på en endnu større lydoplevelse. Med en samlet effekt på 821 W og 12 enkeltvis aktiverbare højttalere inklusive en 300 W aktiv subwoofer integreret i karrosseriet med class-D digitalforstærker byder det på en enestående lydoplevelse – i 718 Boxster GTS 4.0 endda med åben kaleche. Avancerede komponenter fra highend-området som eksempelvis specielle bånddiskanthøjttalere (Air-Motion-Transformer AMT) og en akustisk effektiv samlet membranflade på over 1.340 cm² bevarer afspilningens præcision selv ved høje niveauer. Flere forudindstillede lydsæt giver mulighed for en musikoplevelse i topklasse, og i den forbindelse tilpasser en sound-conditioner via en mikrofon lyden helt præcist til den pågældende kørselssituation i realtime.

Col de Turini.

To biler. To førere. Én destination: Col de Turini; det legendariske pas. Mange sving og uendeligt mange biløjeblikke. Det er det helt rigtige sted til at opleve ægte sportsvognsfascination. Du mærker sommerfuglene i maven. Forventningens glæde stiger. Og det gør pulsen også.
Galleri