718 Cayman GT4 RS

Fra kr. 3.164.900 inkl. moms og afgifter

Teknik | Konfigurér

Tekniske Data

718 Cayman GT4 RS

Forbrug / C02-udledning
Forbrug, kombineret (WLTP): 7,6 km/l
 
CO2-udledning, kombineret (WLTP): 299 g/km
7,6
km/l
299
g/km
500 hk / 368 kW Ydelse (hk / kW)
3,4 sek. Acceleration 0 - 100 km/t
10,9 sek. Acceleration 0 - 200 km/t
315 km/t Tophastighed
1.822 mm Bredde
4.456 mm Længde

Er du interesseret i at høre mere om 718?

Hvis du ønsker at høre mere om 718, bedes du udfylde formularen, hvorefter du vil blive kontaktet af en salgsrådgiver fra dit valgte Porsche Center hurtigst muligt.
Når du henvender dig, behandler vi dine personoplysninger. Læs mere om behandlingen her.

Du giver samtykke til, at autoriserede Porsche-forhandlere (2), Porsche-servicepartnere (3) og Volkswagen Semler Finans Danmark A/S kan ringe til dig med henblik på at indgå en aftale om service og reparation af min bil, forsikringsprodukter, leasing og finansiering ved køb af ny bil, køb af en ny eller brugt bil samt køb af ladeløsning til plug-in hybrid og elbiler.

Ved at tilmelde dig, giver du samtidig samtykke til at modtage nyheder og tilbud, herunder indkaldelse til service fra Skandinavisk Motor Co. Premium Import A/S, Skandinavisk Motor Co. A/S, Dr. Ing. H.c. F. Porsche AG, Porsche Smart Mobility GmbH og Porsche Financial Services GmbH, autoriserede Porsche-forhandlere (2) og autoriserede Porsche-servicepartnere (3) i Danmark, Clever A/S og Volkswagen Semler Finans Danmark A/S via post, e-mail, SMS, App, push beskeder, widgets, notifikationer, private beskeder og besvarelse af kommentarer på Facebook, Messenger, YouTube, LinkedIn, Snapchat, Twitter, og Instagram. Nyheder og tilbud vil vedrøre vores produktkategorier.

Du giver også samtykke til, at dine personoplysninger må deles mellem og behandles af ovennævnte selskaber til markedsføringsformål. Personoplysningerne behandles i overensstemmelse med databeskyttelseslovgivningen og vores privatlivspolitikker, som du kan læse mere om her.

Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage og bede os ophøre med at behandle dine personoplysninger til markedsføringsformål.

Motorsportsfølelse hele vejen igennem.

Vil du gerne have en tur i 718 Cayman GT4 RS? Her kan du se flere detaljer.

 

 

Highlights
*

Aerodynamisk design.

*

Eksteriør og letvægtskoncept.

 

Der er udsigt til storm. En storm af følelser.
Det aerodynamiske koncept til 718 Cayman GT4 RS er endnu engang blevet skærpet markant sammenlignet med 718 Cayman GT4; helhedskonceptet er blevet tilpasset til den enorme ydelse: performance, aerodynamik, undervogn og designet. Det ses især på den faste hækvinge med svanehals-montering eller på hækdiffusoren. Det garanterer ikke kun en masse downforce og et godt vejgreb, men også et knivskarpt tracktool-look.

 

Frontdiffusor til optimeret aerodynamisk balance.
Frontdiffusoren, der kan indstilles i flere trin, forbedrer bilens aerodynamiske balance og er konstrueret til at nå tophastigheden med minimal luftmodstand. I Performance-positionen, der skal anvendes på racerbaner og ikke er tilladt på vejen, opnår 718 Cayman GT4 RS markant mere downforce sammenlignet med 718 Cayman GT4, som optimerer bilens stabilitet – især når du kører hurtigt gennem sving. Kort sagt: et topmål af maksimen ”form follows function”.

 

Frontklap med NACA-luftindtag.
Frontklappen af særligt let kulfiberforstærket kunststof (CfK) trodser ihærdigt modvinden. NACA-luftindtagene forbedrer afkølingen af bremserne og gør det klart for alle, at her holder en rendyrket sportsvogn.

 

Skærm af kulfiberforstærket kunststof (CfK).
De øverste åbninger (lameller) i skærmen, der er lavet af kulfiberforstærket kunststof (CfK), samt den nyudformede frontspoilerkant med blades i siderne, som der strømmer luft rundt om, optimerer udluftningen af hjulkasserne. Resultatet er, at overtrykket i hjulkassen reduceres, hvilket giver mere downforce.

 

Luftindtag i stedet for bagerste sideruder.
I stedet for de bagerste sideruder er der luftindtag af sortlakeret kulfiberforstærket kunststof (CfK). De øger fartvindens tryk og forsyner motoren med ekstra luft. I forbindelse med Weissach-pakken er de fremstillet af kulfiber og udstyret med ekstra blades for en endnu mere målrettet luftføring.

 

Stor hækvinge med svanehals-montering.
Den fastmonterede hækvinge af kulfiberforstærket kunststof (CfK) sætter nye optiske standarder. Svanehals-monteringen oppefra gør, at der strømmer luft omkring hele undersiden af vingen uden at blive hindret af nogen konturer. Den kan desuden indstilles manuelt til kørsel på racerbaner. Resultatet er mindre downforce-tab og bedre vejgreb.

 

Stor spoiler.
Den karakteristiske, endnu mere forstørrede hækspoiler på 718 Cayman GT4 RS skaber en masse downforce. I midten har den en tredje integreret stoplygte.

 

Testet på teststrækninger og til kørsel på racerbaner: Weissach-pakken.
Den gennemgående anvendelse af kulfiber samt den geometriske optimering af de øverste luftindtag i siderne giver en endnu bedre lufttilførsel. I kabinen: sikkerhedsbur af titan samt udvidede Race-Tex-elementer. Følelsesbetonet signatur: Weissach-pakkens logo, der er broderet på hovedstøtterne, samt plaketten på instrumentpanelets pyntebeklædning.

 

Fælge og dæk.
20” smedede aluminiumsfælge: 20” sportsdækkene giver en stor kontaktflade og et godt vejgreb. De særligt lette smedede aluminiumsfælge med særligt design fremhæver bilens sportslige karakter. De fås med forskellige lakeringer.

20” smedede magnesiumfælge: Så er der letvægt: De 20” smedede magnesiumfælge fås som ekstraudstyr sammen med Weissach-pakken. De findes med forskellige lakeringer og giver en vægtmæssig besparelse på næsten 10 kg.

 

*

Performance.

*

Undervogn, bremser og Sport Chrono-pakke.

 

I midten slår dens hjerte. Og du kan mærke – og høre det.
Flacht. Stedet, hvor racerbilerne fra Porsche er født og hører hjemme, og som ligger i den sydlige ende af Porsches udviklingscenter i Weissach. Her udvikler, tester og forbedrer Porsche biler igen og igen. For en tiendedel af et sekund kan gøre den afgørende forskel på racerbanen. Også motoren i 718 Cayman GT4 RS stammer herfra. Det dybe og centrale tyngdepunkt, som centermotoren giver bilen, er karakteristisk for 718-modellerne og sikrer dynamiske egenskaber i sving og høj performance.

 

4,0-liters 6-cylindret boxersugemotor.
En motor med et højomdrejningskoncept, der er direkte afledt af 911 GT3 R og 911 RSR: Med en maksimal ydelse på 500 hk ved 8.400 omdr./min. og et maksimalt drejningsmoment på 450 Nm ved 6.750 omdr./min. er den centerplacerede 4,0-liters 6-cylindrede boxersugemotor den absolut mest kraftfulde i 718-modelrækken.

 

Testet til kørsel på racerbaner.
6 separate gasspjæld forsyner hver af de 6 cylindre optimalt med luft og bevirker en yderst direkte respons og en fremragende doseringsevne i motoren. Takket være den centrale olietilførsel, de smedede stempler og den lette titanplejlstang er den ikke kun kraftfuld, men også meget robust.

 

Egnet til motorsport.
Udviklingen af motoren er inspireret af racerbanen. Den faste ventilmekanisme samt tørsumpsmøringen med separat olietank har allerede stået deres prøve i 911 GT3. Det dobbelte svinghjul stammer fra 718 Cayman GT4 Clubsport.

 

Indvendig airbox med nyt, forbedret luftfilter.
Et teknisk highlight, en optisk lækkerbisken og en akustisk nydelse: airboxen, der er placeret i kabinen, i sort kunststof med sølvfarvet GT4 RS-logo og nyudviklet luftfilter. Den forsyner ikke kun motoren med frisk luft på optimal vis, men giver også en rendyrket lyd.

 

Puristisk lyd møder sportsligt look.
Den store volumen i letvægts- og sportsudstødningssystemet i ædelstål med lyddæmper og to afgangsrør i ædelstål, der er rykket væk fra hinanden, reducerer udstødningsmodtrykket. En stereo-lambda-regulering regulerer udstødningssammensætningen og overvåger skadestofomdannelsen i katalysatorerne. I forbindelse med Weissach-pakken er afgangsrøret som standard fremstillet af titan. Dets look minder om den lille 935-motorsportsserie i begrænset antal fra 2018 – en hyldest til den legendariske Le Mans-racerbil 935/78.

 

Fra irrationel til perfekt på hundrededele af et sekund.
Stor adræthed, korte skifteveje, særligt sportsligt afstemte gear – det er 7-trins Porsche dobbeltkoblingsgearkassen (PDK). Selv det 7. gear har en sportsligt kort udveksling. PDK-gearvælgerens design minder om en manuel gearstang og giver også mulighed for at skifte gear i den manuelle kulisse. Med skiftekontakterne direkte på rattet får du endnu kortere skifteveje. Det mekaniske spærredifferentiale sørger for en optimal overførsel af kræfterne til vejen.

 

Letvægtskonstruktion.
For en endnu større performance er det, der ikke er nødvendigt, blevet fjernet. Eller er blevet udskiftet med lettere materialer: Frontklap, forskærme, luftindtag i siderne, hækvinge, pyntebeklædninger og komplet skålformede sæder er fremstillet af let, modstandsdygtigt, kulfiberforstærket kunststof (CfK). Bagruden er af letvægtsglas, hvilket også reducerer vægten.

 

Sikkerhedsbur af titan.
Fås i Weissach-pakken (ekstraudstyr): det påskruede sikkerhedsbur af let, men modstandsdygtig titan. Det er ca. 6 kg lettere end Clubsport-pakkens stålsikkerhedsbur.

 

100 % performance ved ca. 1.400 kg.
Lettere. Endnu lettere. Tættere på perfektion. Det var den maksime, som vores ingeniører rettede sig efter ved udviklingen af 718 Cayman GT4 RS. Resultatet er ren performance ved en samlet vægt på blot 1.415 kg.

 

GT-teknik i undervognen.
En særlig kombination af motorsportstestede undervognskomponenter, der er optimeret til racerbanen. Letvægtsstøddæmperne har samme konstruktionsprincip som på 911 GT3 RS (991 II). Stive fjedre sammen med motorsportstypiske hjælpefjedre og specifikke hjullejehuse giver godt vejgreb og høj stabilitet. Kugleled giver mulighed for en særligt præcis hjulføring. Undervognshøjde, styrt, sporing og stabilisator kan indstilles individuelt til racerbanen.

 

Undervogn og reguleringssystemer.
Undervogn: Affjedringsniveauerne og støddæmperafstemningerne følger principperne på 911 GT3 RS (991 II). En ny støddæmperteknologi og stivere fjedre i forbindelse med motorsportstypiske hjælpefjedre anvendes både for og bag. Resultatet er en racerbaneundervogn for høj dynamik i sving, spontane indstyringsegenskaber og dermed højere hastighed i sving.

Porsche Active Suspension Management (PASM, -30 mm): Den elektroniske regulering af støddæmpersystemet regulerer aktivt og kontinuerligt dæmpningskraften i hvert enkelt hjul – afhængigt af kørebanens tilstand og kørestilen. PASM har to indstillinger: sportslig-komfortabel og sportslig-stram.

Porsche Stability Management (PSM): PSM er et automatisk reguleringssystem til stabilisering i det køredynamiske grænseområde. Systemerne kan deaktiveres komplet i to trin. For bevidst sportslige køreegenskaber på racerbanen.

Porsche Torque Vectoring (PTV): Kort sagt, PTV forbedrer køredynamikken. Og lidt mere udførligt, den integrerede mekaniske bagakseltværspærring giver mulighed for et bedre vejgreb og en bedre tværdynamik samt en markant forhøjet kørselsstabilitet ved belastningsskift i sving og ved vognbaneskift.

Liftsystem på forakslen: 30 mm lyder måske ikke af meget, men i hastighedsområder op til ca. 60 km/t gør de den afgørende forskel takket være en større frihøjde. Derfor er 718 Cayman GT4 RS udstyret med et forakselliftsystem som den første model i modelrækken.

 

Bremser.
De 6-stemplede aluminiums-monoblok-fastsadler foran, de 4-stemplede aluminiums-monoblok-fastsadler bagpå med røde bremsesadler og bremseskiver af en støbejerns-aluminiums-sammensætning med en særligt stor diameter på 408 mm på forakslen og 380 mm på bagakslen sørger for hurtig og mere sikker nedbremsning til stilstand takket være en nyudviklet afkøling af bremserne – selv ved høj belastning.

 

Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).
Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB), der fås som ekstraudstyr, og som har en diameter på 410 mm foran og 390 mm bagpå giver en høj bremseeffekt og mulighed for et konstant bremsetryk. En anden fordel er den ca. 50 % lavere vægt for bremseskiverne sammenlignet med støbejernsbremseskiver med sammenlignelig konstruktion og størrelse. Bremsesadlerne er som standard gule og fås som ekstraudstyr i sort (højglans).

 

Aerodynamisk design.

Eksteriør og letvægtskoncept.

 

Der er udsigt til storm. En storm af følelser.
Det aerodynamiske koncept til 718 Cayman GT4 RS er endnu engang blevet skærpet markant sammenlignet med 718 Cayman GT4; helhedskonceptet er blevet tilpasset til den enorme ydelse: performance, aerodynamik, undervogn og designet. Det ses især på den faste hækvinge med svanehals-montering eller på hækdiffusoren. Det garanterer ikke kun en masse downforce og et godt vejgreb, men også et knivskarpt tracktool-look.

 

Frontdiffusor til optimeret aerodynamisk balance.
Frontdiffusoren, der kan indstilles i flere trin, forbedrer bilens aerodynamiske balance og er konstrueret til at nå tophastigheden med minimal luftmodstand. I Performance-positionen, der skal anvendes på racerbaner og ikke er tilladt på vejen, opnår 718 Cayman GT4 RS markant mere downforce sammenlignet med 718 Cayman GT4, som optimerer bilens stabilitet – især når du kører hurtigt gennem sving. Kort sagt: et topmål af maksimen ”form follows function”.

 

Frontklap med NACA-luftindtag.
Frontklappen af særligt let kulfiberforstærket kunststof (CfK) trodser ihærdigt modvinden. NACA-luftindtagene forbedrer afkølingen af bremserne og gør det klart for alle, at her holder en rendyrket sportsvogn.

 

Skærm af kulfiberforstærket kunststof (CfK).
De øverste åbninger (lameller) i skærmen, der er lavet af kulfiberforstærket kunststof (CfK), samt den nyudformede frontspoilerkant med blades i siderne, som der strømmer luft rundt om, optimerer udluftningen af hjulkasserne. Resultatet er, at overtrykket i hjulkassen reduceres, hvilket giver mere downforce.

 

Luftindtag i stedet for bagerste sideruder.
I stedet for de bagerste sideruder er der luftindtag af sortlakeret kulfiberforstærket kunststof (CfK). De øger fartvindens tryk og forsyner motoren med ekstra luft. I forbindelse med Weissach-pakken er de fremstillet af kulfiber og udstyret med ekstra blades for en endnu mere målrettet luftføring.

 

Stor hækvinge med svanehals-montering.
Den fastmonterede hækvinge af kulfiberforstærket kunststof (CfK) sætter nye optiske standarder. Svanehals-monteringen oppefra gør, at der strømmer luft omkring hele undersiden af vingen uden at blive hindret af nogen konturer. Den kan desuden indstilles manuelt til kørsel på racerbaner. Resultatet er mindre downforce-tab og bedre vejgreb.

 

Stor spoiler.
Den karakteristiske, endnu mere forstørrede hækspoiler på 718 Cayman GT4 RS skaber en masse downforce. I midten har den en tredje integreret stoplygte.

 

Testet på teststrækninger og til kørsel på racerbaner: Weissach-pakken.
Den gennemgående anvendelse af kulfiber samt den geometriske optimering af de øverste luftindtag i siderne giver en endnu bedre lufttilførsel. I kabinen: sikkerhedsbur af titan samt udvidede Race-Tex-elementer. Følelsesbetonet signatur: Weissach-pakkens logo, der er broderet på hovedstøtterne, samt plaketten på instrumentpanelets pyntebeklædning.

 

Fælge og dæk.
20” smedede aluminiumsfælge: 20” sportsdækkene giver en stor kontaktflade og et godt vejgreb. De særligt lette smedede aluminiumsfælge med særligt design fremhæver bilens sportslige karakter. De fås med forskellige lakeringer.

20” smedede magnesiumfælge: Så er der letvægt: De 20” smedede magnesiumfælge fås som ekstraudstyr sammen med Weissach-pakken. De findes med forskellige lakeringer og giver en vægtmæssig besparelse på næsten 10 kg.

 

Performance.

Undervogn, bremser og Sport Chrono-pakke.

 

I midten slår dens hjerte. Og du kan mærke – og høre det.
Flacht. Stedet, hvor racerbilerne fra Porsche er født og hører hjemme, og som ligger i den sydlige ende af Porsches udviklingscenter i Weissach. Her udvikler, tester og forbedrer Porsche biler igen og igen. For en tiendedel af et sekund kan gøre den afgørende forskel på racerbanen. Også motoren i 718 Cayman GT4 RS stammer herfra. Det dybe og centrale tyngdepunkt, som centermotoren giver bilen, er karakteristisk for 718-modellerne og sikrer dynamiske egenskaber i sving og høj performance.

 

4,0-liters 6-cylindret boxersugemotor.
En motor med et højomdrejningskoncept, der er direkte afledt af 911 GT3 R og 911 RSR: Med en maksimal ydelse på 500 hk ved 8.400 omdr./min. og et maksimalt drejningsmoment på 450 Nm ved 6.750 omdr./min. er den centerplacerede 4,0-liters 6-cylindrede boxersugemotor den absolut mest kraftfulde i 718-modelrækken.

 

Testet til kørsel på racerbaner.
6 separate gasspjæld forsyner hver af de 6 cylindre optimalt med luft og bevirker en yderst direkte respons og en fremragende doseringsevne i motoren. Takket være den centrale olietilførsel, de smedede stempler og den lette titanplejlstang er den ikke kun kraftfuld, men også meget robust.

 

Egnet til motorsport.
Udviklingen af motoren er inspireret af racerbanen. Den faste ventilmekanisme samt tørsumpsmøringen med separat olietank har allerede stået deres prøve i 911 GT3. Det dobbelte svinghjul stammer fra 718 Cayman GT4 Clubsport.

 

Indvendig airbox med nyt, forbedret luftfilter.
Et teknisk highlight, en optisk lækkerbisken og en akustisk nydelse: airboxen, der er placeret i kabinen, i sort kunststof med sølvfarvet GT4 RS-logo og nyudviklet luftfilter. Den forsyner ikke kun motoren med frisk luft på optimal vis, men giver også en rendyrket lyd.

 

Puristisk lyd møder sportsligt look.
Den store volumen i letvægts- og sportsudstødningssystemet i ædelstål med lyddæmper og to afgangsrør i ædelstål, der er rykket væk fra hinanden, reducerer udstødningsmodtrykket. En stereo-lambda-regulering regulerer udstødningssammensætningen og overvåger skadestofomdannelsen i katalysatorerne. I forbindelse med Weissach-pakken er afgangsrøret som standard fremstillet af titan. Dets look minder om den lille 935-motorsportsserie i begrænset antal fra 2018 – en hyldest til den legendariske Le Mans-racerbil 935/78.

 

Fra irrationel til perfekt på hundrededele af et sekund.
Stor adræthed, korte skifteveje, særligt sportsligt afstemte gear – det er 7-trins Porsche dobbeltkoblingsgearkassen (PDK). Selv det 7. gear har en sportsligt kort udveksling. PDK-gearvælgerens design minder om en manuel gearstang og giver også mulighed for at skifte gear i den manuelle kulisse. Med skiftekontakterne direkte på rattet får du endnu kortere skifteveje. Det mekaniske spærredifferentiale sørger for en optimal overførsel af kræfterne til vejen.

 

Letvægtskonstruktion.
For en endnu større performance er det, der ikke er nødvendigt, blevet fjernet. Eller er blevet udskiftet med lettere materialer: Frontklap, forskærme, luftindtag i siderne, hækvinge, pyntebeklædninger og komplet skålformede sæder er fremstillet af let, modstandsdygtigt, kulfiberforstærket kunststof (CfK). Bagruden er af letvægtsglas, hvilket også reducerer vægten.

 

Sikkerhedsbur af titan.
Fås i Weissach-pakken (ekstraudstyr): det påskruede sikkerhedsbur af let, men modstandsdygtig titan. Det er ca. 6 kg lettere end Clubsport-pakkens stålsikkerhedsbur.

 

100 % performance ved ca. 1.400 kg.
Lettere. Endnu lettere. Tættere på perfektion. Det var den maksime, som vores ingeniører rettede sig efter ved udviklingen af 718 Cayman GT4 RS. Resultatet er ren performance ved en samlet vægt på blot 1.415 kg.

 

GT-teknik i undervognen.
En særlig kombination af motorsportstestede undervognskomponenter, der er optimeret til racerbanen. Letvægtsstøddæmperne har samme konstruktionsprincip som på 911 GT3 RS (991 II). Stive fjedre sammen med motorsportstypiske hjælpefjedre og specifikke hjullejehuse giver godt vejgreb og høj stabilitet. Kugleled giver mulighed for en særligt præcis hjulføring. Undervognshøjde, styrt, sporing og stabilisator kan indstilles individuelt til racerbanen.

 

Undervogn og reguleringssystemer.
Undervogn: Affjedringsniveauerne og støddæmperafstemningerne følger principperne på 911 GT3 RS (991 II). En ny støddæmperteknologi og stivere fjedre i forbindelse med motorsportstypiske hjælpefjedre anvendes både for og bag. Resultatet er en racerbaneundervogn for høj dynamik i sving, spontane indstyringsegenskaber og dermed højere hastighed i sving.

Porsche Active Suspension Management (PASM, -30 mm): Den elektroniske regulering af støddæmpersystemet regulerer aktivt og kontinuerligt dæmpningskraften i hvert enkelt hjul – afhængigt af kørebanens tilstand og kørestilen. PASM har to indstillinger: sportslig-komfortabel og sportslig-stram.

Porsche Stability Management (PSM): PSM er et automatisk reguleringssystem til stabilisering i det køredynamiske grænseområde. Systemerne kan deaktiveres komplet i to trin. For bevidst sportslige køreegenskaber på racerbanen.

Porsche Torque Vectoring (PTV): Kort sagt, PTV forbedrer køredynamikken. Og lidt mere udførligt, den integrerede mekaniske bagakseltværspærring giver mulighed for et bedre vejgreb og en bedre tværdynamik samt en markant forhøjet kørselsstabilitet ved belastningsskift i sving og ved vognbaneskift.

Liftsystem på forakslen: 30 mm lyder måske ikke af meget, men i hastighedsområder op til ca. 60 km/t gør de den afgørende forskel takket være en større frihøjde. Derfor er 718 Cayman GT4 RS udstyret med et forakselliftsystem som den første model i modelrækken.

 

Bremser.
De 6-stemplede aluminiums-monoblok-fastsadler foran, de 4-stemplede aluminiums-monoblok-fastsadler bagpå med røde bremsesadler og bremseskiver af en støbejerns-aluminiums-sammensætning med en særligt stor diameter på 408 mm på forakslen og 380 mm på bagakslen sørger for hurtig og mere sikker nedbremsning til stilstand takket være en nyudviklet afkøling af bremserne – selv ved høj belastning.

 

Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).
Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB), der fås som ekstraudstyr, og som har en diameter på 410 mm foran og 390 mm bagpå giver en høj bremseeffekt og mulighed for et konstant bremsetryk. En anden fordel er den ca. 50 % lavere vægt for bremseskiverne sammenlignet med støbejernsbremseskiver med sammenlignelig konstruktion og størrelse. Bremsesadlerne er som standard gule og fås som ekstraudstyr i sort (højglans).

 

*

Interiør og infotainment.

*

Cockpit, sæder og Porsche Track Precision-app.

 

Uundværlige, især i skarpe sving: lige linjer.
Cockpittet står for ubetinget førerorientering, korte afstande, direkte aflæselige informationer, høj funktionalitet, optimal ergonomi og koncentration på det væsentlige. Materialer og detaljer som fx Race-Tex, der ligger godt i hånden, pyntebeklædningerne i kulfiberlook (silkeglans) og døråbningsstropperne i kabinen i 718 Cayman GT4 RS er afledt direkte fra motorsporten. Airboxen, der er placeret i kabinen, giver optisk og akustisk nærhed til motoren.

 

PDK-gearvælger og skiftekontakter.
Korte veje til bedre performance: PDK-gearvælgeren, der har en GT-specifik udførelse, og som optisk set minder om en manuel gearstang, samt de sorte skiftekontakter med gule markeringer.

 

Motorsportsmaterialer på vejen.
Ratkransen, holdeområdet på PDK-gearvælgeren inklusive gearstangsmanchetten og dørgrebene i 718 Cayman GT4 RS er betrukket med Race-Tex. Pyntebeklædningerne på instrumentpanelet og midterkonsollen med kulfiberlook (silkeglans) fremhæver racerbanekarakteren.

 

Typisk motorsport: døråbningsstropper i stedet for almindelige håndtag.
Ingen krummelurer, ingen sniksnak. I stedet: døråbningsstropper som i motorsporten. Og lette opbevaringsnet i dørene. Porsche har dog tilladt én sjov detalje: kontrastfarven Arctic Grey – eller afhængigt af udstyr – dybhavsblå til døråbningsstropperne og pyntesyningerne.

 

Clubsport-pakke.
Ekstraudstyr uden merpris: Clubsport-pakken omfatter et stålsikkerhedsbur, der er skruet fast på karrosseriet. Desuden medfølger der en 6-punkts-sele til førersiden samt en ildslukker inklusive holder.

 

Motorlyd møder hjertebanken.
Takket være den reducerede isolering og airboxen, der er placeret i kabinen, oplever du motorlyden fra 718 Cayman GT4 RS direkte og uforfalsket.

 

Sæder.
Komplet skålformede sæder: De komplet skålformede sæder af kulfiberforstærket kunststof (CfK) i kulfiberlook giver særligt god sidestøtte ved minimal vægt. Sædernes midterstykke er udført i perforeret Race-Tex i Arctic Grey eller dybhavsblå med sort baggrund. GT4 RS-modelbetegnelsen er som standard broderet ind i hovedstøtterne, og i forbindelse med Weissach-pakken er får du et tilsvarende logo med stiliseret racerbane.

Adaptive sportssæder Plus: Fås som ekstraudstyr. De adaptive sportssæder Plus med elektrisk 18-vejs-indstilling. Sidestøtterne er betrukket med læder, sædernes midterstykker er udstyret med sort Race-Tex, og GT4 RS-modelbetegnelsen er broderet ind i hovedstøtterne i Arctic Grey eller alternativt i dybhavsblå, så den passer til den pågældende kontrastfarve.

 

Chrono-pakke.
PCM med Chrono-pakke bliver udvidet med Performance-visningen for at vise, lagre og bedømme målte omgangstider. Dermed har du altid overblik over den aktuelle omgangstid og -strækning samt antallet af kørte omgange. Det analoge Chrono-ur på den øverste del af instrumentpanelet udgør endnu et blikfang.

 

Porsche Track Precision-app.
Den nye Porsche Track Precision-app giver en præcis visning, registrering og analyse af køredata på din smartphone. Omgangstider kan stoppes automatisk via et GPS-signal i PCM eller manuelt via betjeningsarmen til Chrono-pakken (ekstraudstyr).

 

Porsche Connect.
På racerbanen og på vejen: Porsche Connect udvider de eksisterende bilfunktioner i 718 Cayman GT4 RS med intelligente tjenester og apps. På den måde kan informationer om bilen nemt kaldes frem på smartphonen, og kommandoer som fx låsning af bilen kan udføres. Apple CarPlay, der er standardudstyr, giver mulighed for at anvende smartphonen sikkert under kørsel. Med trafikinformationer i realtid kommer du endnu hurtigere frem til din destination. Og Porsche Track Precision-appen, der kan anvendes intuitivt, giver en præcis visning og analyse af køredata.

 

*

Motorsport.

*

Motorsportsfølelse, 718 Cayman GT4 Clubsport og Porsche Motorsports univers.

 

Tilbage på racerbanen. Der, hvor det hele begyndte.
Porsche har dyrket motorsport siden første sekund. Ikke fordi vi skal. Men fordi vi slet ikke kan gøre andet. Igen og igen tester vi alle ideer, alle teknologier og alle detaljer. Fordi der opstår ideer i motorsport, der udvikles, testes og afprøves under de hårdeste betingelser, indtil de ikke kun har evnen til at vinde, men også til at køre på vejen.

 

Perfectly irrational.
Motorsportsfølelsen er ikke til at tage fejl af i den nye 718 Cayman GT4 RS. Det ses blandt andet ved: Frontklap med NACA-luftindtag til optimal afkøling af bremserne. Lameller i CfK-skærmen for bedre udluftning af hjulkasserne. Hækvingen med svanehals-montering giver øget downforce. Udviklet i Flacht og hjemmehørende på vejen: den 4,0-liters 6-cylindrede boxersugemotor med 6 separate gasspjæld. Synlig motorteknik: airboxen, der er placeret i kabinen, med nyudviklet luftfiler for en sprød kabinelyd og optimal lufttilførsel. Puristisk lyd med motorsportskarakter. Weissach-pakken har en karakteristisk anvendelse af kulfiber og er testet på teststrækninger og til kørsel på racerbaner. 7-trins Porsche dobbeltkoblingsgearkasse (PDK) med en ny PDK-gearvælger, som visuelt minder om en manuel gearstang, for sportsligt korte gearskift.

Den nye 718 Cayman GT4 RS Clubsport indånder også rendyrket motorsport med alle fibre. Dens territorium? Racerløb på sprint- og langdistancer i den internationale konkurrence. En allrounder med en 6-cylindret 4,0-liters boxermotor og en ydelse på 500 hk.

 

Dit tracktool til håndleddet.
Porsche Design Chronograph 718 Cayman GT4 RS udvider letvægtskonceptet med performance-karakter til dit håndled. Som ekstraudstyr også med Weissach-pakken. Med Porsche Design-urkonfiguratoren kan flere udvalgte detaljer personaliseres. Eksklusivt til ejere af 718 Cayman GT4 RS.

 

*

Individualisering og perfektionering.

*

I Porsche Exclusive Manufaktur tilbyder vi dig en lang række individualiseringsmuligheder til eksteriør og interiør. For din helt personlige bil.

Kontakt dit foretrukne Porsche Center for at høre mere.

Interiør og infotainment.

Cockpit, sæder og Porsche Track Precision-app.

 

Uundværlige, især i skarpe sving: lige linjer.
Cockpittet står for ubetinget førerorientering, korte afstande, direkte aflæselige informationer, høj funktionalitet, optimal ergonomi og koncentration på det væsentlige. Materialer og detaljer som fx Race-Tex, der ligger godt i hånden, pyntebeklædningerne i kulfiberlook (silkeglans) og døråbningsstropperne i kabinen i 718 Cayman GT4 RS er afledt direkte fra motorsporten. Airboxen, der er placeret i kabinen, giver optisk og akustisk nærhed til motoren.

 

PDK-gearvælger og skiftekontakter.
Korte veje til bedre performance: PDK-gearvælgeren, der har en GT-specifik udførelse, og som optisk set minder om en manuel gearstang, samt de sorte skiftekontakter med gule markeringer.

 

Motorsportsmaterialer på vejen.
Ratkransen, holdeområdet på PDK-gearvælgeren inklusive gearstangsmanchetten og dørgrebene i 718 Cayman GT4 RS er betrukket med Race-Tex. Pyntebeklædningerne på instrumentpanelet og midterkonsollen med kulfiberlook (silkeglans) fremhæver racerbanekarakteren.

 

Typisk motorsport: døråbningsstropper i stedet for almindelige håndtag.
Ingen krummelurer, ingen sniksnak. I stedet: døråbningsstropper som i motorsporten. Og lette opbevaringsnet i dørene. Porsche har dog tilladt én sjov detalje: kontrastfarven Arctic Grey – eller afhængigt af udstyr – dybhavsblå til døråbningsstropperne og pyntesyningerne.

 

Clubsport-pakke.
Ekstraudstyr uden merpris: Clubsport-pakken omfatter et stålsikkerhedsbur, der er skruet fast på karrosseriet. Desuden medfølger der en 6-punkts-sele til førersiden samt en ildslukker inklusive holder.

 

Motorlyd møder hjertebanken.
Takket være den reducerede isolering og airboxen, der er placeret i kabinen, oplever du motorlyden fra 718 Cayman GT4 RS direkte og uforfalsket.

 

Sæder.
Komplet skålformede sæder: De komplet skålformede sæder af kulfiberforstærket kunststof (CfK) i kulfiberlook giver særligt god sidestøtte ved minimal vægt. Sædernes midterstykke er udført i perforeret Race-Tex i Arctic Grey eller dybhavsblå med sort baggrund. GT4 RS-modelbetegnelsen er som standard broderet ind i hovedstøtterne, og i forbindelse med Weissach-pakken er får du et tilsvarende logo med stiliseret racerbane.

Adaptive sportssæder Plus: Fås som ekstraudstyr. De adaptive sportssæder Plus med elektrisk 18-vejs-indstilling. Sidestøtterne er betrukket med læder, sædernes midterstykker er udstyret med sort Race-Tex, og GT4 RS-modelbetegnelsen er broderet ind i hovedstøtterne i Arctic Grey eller alternativt i dybhavsblå, så den passer til den pågældende kontrastfarve.

 

Chrono-pakke.
PCM med Chrono-pakke bliver udvidet med Performance-visningen for at vise, lagre og bedømme målte omgangstider. Dermed har du altid overblik over den aktuelle omgangstid og -strækning samt antallet af kørte omgange. Det analoge Chrono-ur på den øverste del af instrumentpanelet udgør endnu et blikfang.

 

Porsche Track Precision-app.
Den nye Porsche Track Precision-app giver en præcis visning, registrering og analyse af køredata på din smartphone. Omgangstider kan stoppes automatisk via et GPS-signal i PCM eller manuelt via betjeningsarmen til Chrono-pakken (ekstraudstyr).

 

Porsche Connect.
På racerbanen og på vejen: Porsche Connect udvider de eksisterende bilfunktioner i 718 Cayman GT4 RS med intelligente tjenester og apps. På den måde kan informationer om bilen nemt kaldes frem på smartphonen, og kommandoer som fx låsning af bilen kan udføres. Apple CarPlay, der er standardudstyr, giver mulighed for at anvende smartphonen sikkert under kørsel. Med trafikinformationer i realtid kommer du endnu hurtigere frem til din destination. Og Porsche Track Precision-appen, der kan anvendes intuitivt, giver en præcis visning og analyse af køredata.

 

Motorsport.

Motorsportsfølelse, 718 Cayman GT4 Clubsport og Porsche Motorsports univers.

 

Tilbage på racerbanen. Der, hvor det hele begyndte.
Porsche har dyrket motorsport siden første sekund. Ikke fordi vi skal. Men fordi vi slet ikke kan gøre andet. Igen og igen tester vi alle ideer, alle teknologier og alle detaljer. Fordi der opstår ideer i motorsport, der udvikles, testes og afprøves under de hårdeste betingelser, indtil de ikke kun har evnen til at vinde, men også til at køre på vejen.

 

Perfectly irrational.
Motorsportsfølelsen er ikke til at tage fejl af i den nye 718 Cayman GT4 RS. Det ses blandt andet ved: Frontklap med NACA-luftindtag til optimal afkøling af bremserne. Lameller i CfK-skærmen for bedre udluftning af hjulkasserne. Hækvingen med svanehals-montering giver øget downforce. Udviklet i Flacht og hjemmehørende på vejen: den 4,0-liters 6-cylindrede boxersugemotor med 6 separate gasspjæld. Synlig motorteknik: airboxen, der er placeret i kabinen, med nyudviklet luftfiler for en sprød kabinelyd og optimal lufttilførsel. Puristisk lyd med motorsportskarakter. Weissach-pakken har en karakteristisk anvendelse af kulfiber og er testet på teststrækninger og til kørsel på racerbaner. 7-trins Porsche dobbeltkoblingsgearkasse (PDK) med en ny PDK-gearvælger, som visuelt minder om en manuel gearstang, for sportsligt korte gearskift.

Den nye 718 Cayman GT4 RS Clubsport indånder også rendyrket motorsport med alle fibre. Dens territorium? Racerløb på sprint- og langdistancer i den internationale konkurrence. En allrounder med en 6-cylindret 4,0-liters boxermotor og en ydelse på 500 hk.

 

Dit tracktool til håndleddet.
Porsche Design Chronograph 718 Cayman GT4 RS udvider letvægtskonceptet med performance-karakter til dit håndled. Som ekstraudstyr også med Weissach-pakken. Med Porsche Design-urkonfiguratoren kan flere udvalgte detaljer personaliseres. Eksklusivt til ejere af 718 Cayman GT4 RS.

 

Individualisering og perfektionering.

I Porsche Exclusive Manufaktur tilbyder vi dig en lang række individualiseringsmuligheder til eksteriør og interiør. For din helt personlige bil.

Kontakt dit foretrukne Porsche Center for at høre mere.

 

 

Galleri