718 Boxster

Fra kr. 1.040.915 inkl. moms og afgifter

Teknik | Konfigurér

718 Boxster S

Fra kr. 1.301.863 inkl. moms og afgifter

Teknik | Konfigurér

Tekniske Data

718 Boxster S

Forbrug / C02-udledning
Forbrug, kombineret (WLTP): 10,1 - 10,4 km/l
 
CO2-udledning, kombineret (WLTP): 224 - 218 g/km
10,1 - 10,4
km/l
224 - 218
g/km
350 hk / 257 kW Ydelse (hk / kW)
4,4 sek. Acceleration 0 - 100 km/t
15,0 sek. Acceleration 0 - 200 km/t
285 km/t Tophastighed
1.801 mm Bredde
4.379 mm Længde

718 Boxster

Highlights
*

Ideen bag 718

*

Den nye Boxster og den nye Cayman viderefører 718-æraen. I deres 4-cylindrede turboboxermotor banker det fighterhjerte, som har erobret utallige sejrsskamler. Og de har viljen til at bryde normerne. Og til at imponere. Så er det også på sin plads, at de nu også bærer disse tre tal i deres navn og dermed viderefører legenden 718.

De nye 718-modeller er bygget til et liv fyldt med sport. De er centermotorsportsvogne, som kombinerer sportsånden fra den legendariske Porsche 718 med morgendagens sportsvogn – og overfører den til vejbanerne verden over.

Med ét formål: at fjerne det dagligdags fra hverdagen.

Resultatet er et nyt design, som er væsentligt mere markant end på forgængermodellerne, en endnu mere sportsligt afstemt undervogn samt en lang række nye performance-, komfort- og assistentsystemer. Og naturligvis op til 350 hk – samtidig med et markant reduceret forbrug. Så er der kun ét spørgsmål tilbage: Hvad venter du på?

Den nye 718 Boxster og den nye 718 Cayman. Fyldt med sport.

*

Interiør

*

Intuitiv håndtering, præstationsorienteret ergonomi, klart design. Interiøret i 718-modellerne er også sat op til rendyrket sport.

En kraftig understregning af de vandrette linjer giver instrumentpanelets design i 718-modellerne et markant look. Med den velkendte gode Porsche ergonomi: Den stigende midterkonsol giver en kort afstand fra rattet til gearstangen eller gearvælgeren. Den tydelige placering af funktionsknapperne sparer tid.

Rendyrket motorsport: sportsrattet – afledt fra 918 Spyder. GT-sportsrattet med mindre diameter, der fås som ekstraudstyr, øger fornemmelsen i cockpittet yderligere.

Af typiske elementer kan nævnes de tre runde instrumenter med omdrejningstæller i midten og den 4,6” farveskærm.

Porsche Communication Management (PCM) med 7” touchscreen passer med den eksklusive glasoverflade rent optisk perfekt ind i midterkonsollen.

De bedste forudsætninger for en sportslig og aktiv livsstil. Detaljerne? Dem bestemmer du selv. Med omfangsrige individualiseringsmuligheder og et stort udbud af materialer og farver.

Ideen bag 718

Den nye Boxster og den nye Cayman viderefører 718-æraen. I deres 4-cylindrede turboboxermotor banker det fighterhjerte, som har erobret utallige sejrsskamler. Og de har viljen til at bryde normerne. Og til at imponere. Så er det også på sin plads, at de nu også bærer disse tre tal i deres navn og dermed viderefører legenden 718.

De nye 718-modeller er bygget til et liv fyldt med sport. De er centermotorsportsvogne, som kombinerer sportsånden fra den legendariske Porsche 718 med morgendagens sportsvogn – og overfører den til vejbanerne verden over.

Med ét formål: at fjerne det dagligdags fra hverdagen.

Resultatet er et nyt design, som er væsentligt mere markant end på forgængermodellerne, en endnu mere sportsligt afstemt undervogn samt en lang række nye performance-, komfort- og assistentsystemer. Og naturligvis op til 350 hk – samtidig med et markant reduceret forbrug. Så er der kun ét spørgsmål tilbage: Hvad venter du på?

Den nye 718 Boxster og den nye 718 Cayman. Fyldt med sport.

Interiør

Intuitiv håndtering, præstationsorienteret ergonomi, klart design. Interiøret i 718-modellerne er også sat op til rendyrket sport.

En kraftig understregning af de vandrette linjer giver instrumentpanelets design i 718-modellerne et markant look. Med den velkendte gode Porsche ergonomi: Den stigende midterkonsol giver en kort afstand fra rattet til gearstangen eller gearvælgeren. Den tydelige placering af funktionsknapperne sparer tid.

Rendyrket motorsport: sportsrattet – afledt fra 918 Spyder. GT-sportsrattet med mindre diameter, der fås som ekstraudstyr, øger fornemmelsen i cockpittet yderligere.

Af typiske elementer kan nævnes de tre runde instrumenter med omdrejningstæller i midten og den 4,6” farveskærm.

Porsche Communication Management (PCM) med 7” touchscreen passer med den eksklusive glasoverflade rent optisk perfekt ind i midterkonsollen.

De bedste forudsætninger for en sportslig og aktiv livsstil. Detaljerne? Dem bestemmer du selv. Med omfangsrige individualiseringsmuligheder og et stort udbud af materialer og farver.

*

Eksteriør

*

Præcist, ikke overdrevet. Selvsikkert, ikke tilbageholdende. Lavt og bredt. Designet på 718-modellerne er præget af sportslige kanter og klart definerede former.

Den vandrette geometri i luftindtagene får fronten til at virke endnu bredere – det giver dem endnu mere bid. Skærmene? Umiskendeligt Porsche. De er højere end fronthjelmen og understreger med deres formsprog forlygternes design med et udtryksfuldt indre og integreret LED-dagskørelys.

Sidelinjen understreger centermotorkonceptet. Hjulkasserne er store – til hjul på op til 20”. Så det står klart, at 718-modellerne ikke er bygget til at stå i garagen. Men i stedet til at skabe masser af køreglæde. Så passer det fint, at linjeføringen langs dørene leder fartvinden ind i de store luftindtag på bilens sider. For optimal lufttilførsel til turbomotorerne og dermed for en kraftfuld fremdrift.

En anden sportslig detalje: sidespejlene med V-formet spejlfod.

Stofkalechen på 718 Boxster forløber fladt på en sportsvognstypisk måde, når den er lukket. Med et tryk på en knap kan den åbnes eller lukkes fuldautomatisk på 9 sek. – endda under kørsel med op til 50 km/h.

Bagenden på 718-modellerne udtrykker sportslige toppræstationer – også toppræstationerne fra vores designere. Den er mere klar, mere spartansk. Og alligevel meget mere end bare tilpasset. Baglygterne er smalle, og deres indre har en tredimensionel udformning. De vandrette baglygter omfatter hver fire LED-stoplysspots. Mellem de to baglygter får en pynteliste bagenden til at virke endnu bredere.

Spoileren derover kører automatisk ud ved en hastighed på 125 km/h, hvor den reducerer opdriften og dermed giver en endnu bedre vejbeliggenhed.

*

Motor

*

Hvis og hvis og hvis. Livet er for kort til for lange overvejelser. For kort til uudlevede dagdrømme. 718 Boxster sætter et klart statement: Sæt i gang!

Og i den forbindelse fortolker den legenden 718 med en rendyrket roadsters typiske frihedstrang: med masser af sving, med masser af fartvind, med masser af adrenalin. Kort sagt: med en direkte og åben køreoplevelse. Altså de ideelle betingelser for den mest fascinerende workout overhovedet: livet i sig selv.

718 Cayman lader gerningerne tale for sig selv. Altså de sportslige af slagsen. Som en coupé, der elsker sving, har den et standpunkt langt væk fra modetrends og firesporede indfaldsveje. Nogle gange i byen. Nogle gange på racerbanen. Men altid med sporten i centrum.

Derfor er det ikke så overraskende, at 718 Cayman ikke blot fortsætter, hvor 718 GTR Coupé ophørte i 1963. Men i stedet arbejder på sin egen legendestatus. Med sit eget hoved. Med sportslig kampgejst. Og med alle sving.

*

Kraftoverføring

*

Fremad. Eller det vil sige tilbage til rødderne. Og for os betyder det også at tage fat og at mærke – uden omsvøb. Seks gear, der alle er bedre end det forrige. Det kan godt koste lidt mælkesyre. For det at køre i en rigtig sportsvogn er også hårdt arbejde. Den præcise 6-trins manuelle gearkasse er udstyret med et dobbelt svinghjul og overfører motorens høje ydelse direkte til vejen. Og hvad nærmest er endnu vigtigere, så skaber den en usædvanligt sportslig køreoplevelse. Præstationer, der får hjertet til at banke og giver dig en autentisk og rendyrket sportsvognsoplevelse.

Herudover forbedrer det standardmonterede Porsche Torque Vectoring (PTV) køredynamikken. Den integrerede bagakseltværspærring giver mulighed for et bedre vejgreb samt en markant forøget tværdynamik og kørselsstabilitet ved belastningsskift i sving og ved vognbaneskift. PTV giver endvidere bedre indstyringsegenskaber og dermed også endnu mere adræthed.

Den dynamiske mellemgasfunktion gør i sportsfunktionen ligeledes sit til at gøre bilens fremdrift dynamisk.

Eksteriør

Præcist, ikke overdrevet. Selvsikkert, ikke tilbageholdende. Lavt og bredt. Designet på 718-modellerne er præget af sportslige kanter og klart definerede former.

Den vandrette geometri i luftindtagene får fronten til at virke endnu bredere – det giver dem endnu mere bid. Skærmene? Umiskendeligt Porsche. De er højere end fronthjelmen og understreger med deres formsprog forlygternes design med et udtryksfuldt indre og integreret LED-dagskørelys.

Sidelinjen understreger centermotorkonceptet. Hjulkasserne er store – til hjul på op til 20”. Så det står klart, at 718-modellerne ikke er bygget til at stå i garagen. Men i stedet til at skabe masser af køreglæde. Så passer det fint, at linjeføringen langs dørene leder fartvinden ind i de store luftindtag på bilens sider. For optimal lufttilførsel til turbomotorerne og dermed for en kraftfuld fremdrift.

En anden sportslig detalje: sidespejlene med V-formet spejlfod.

Stofkalechen på 718 Boxster forløber fladt på en sportsvognstypisk måde, når den er lukket. Med et tryk på en knap kan den åbnes eller lukkes fuldautomatisk på 9 sek. – endda under kørsel med op til 50 km/h.

Bagenden på 718-modellerne udtrykker sportslige toppræstationer – også toppræstationerne fra vores designere. Den er mere klar, mere spartansk. Og alligevel meget mere end bare tilpasset. Baglygterne er smalle, og deres indre har en tredimensionel udformning. De vandrette baglygter omfatter hver fire LED-stoplysspots. Mellem de to baglygter får en pynteliste bagenden til at virke endnu bredere.

Spoileren derover kører automatisk ud ved en hastighed på 125 km/h, hvor den reducerer opdriften og dermed giver en endnu bedre vejbeliggenhed.

Motor

Hvis og hvis og hvis. Livet er for kort til for lange overvejelser. For kort til uudlevede dagdrømme. 718 Boxster sætter et klart statement: Sæt i gang!

Og i den forbindelse fortolker den legenden 718 med en rendyrket roadsters typiske frihedstrang: med masser af sving, med masser af fartvind, med masser af adrenalin. Kort sagt: med en direkte og åben køreoplevelse. Altså de ideelle betingelser for den mest fascinerende workout overhovedet: livet i sig selv.

718 Cayman lader gerningerne tale for sig selv. Altså de sportslige af slagsen. Som en coupé, der elsker sving, har den et standpunkt langt væk fra modetrends og firesporede indfaldsveje. Nogle gange i byen. Nogle gange på racerbanen. Men altid med sporten i centrum.

Derfor er det ikke så overraskende, at 718 Cayman ikke blot fortsætter, hvor 718 GTR Coupé ophørte i 1963. Men i stedet arbejder på sin egen legendestatus. Med sit eget hoved. Med sportslig kampgejst. Og med alle sving.

Kraftoverføring

Fremad. Eller det vil sige tilbage til rødderne. Og for os betyder det også at tage fat og at mærke – uden omsvøb. Seks gear, der alle er bedre end det forrige. Det kan godt koste lidt mælkesyre. For det at køre i en rigtig sportsvogn er også hårdt arbejde. Den præcise 6-trins manuelle gearkasse er udstyret med et dobbelt svinghjul og overfører motorens høje ydelse direkte til vejen. Og hvad nærmest er endnu vigtigere, så skaber den en usædvanligt sportslig køreoplevelse. Præstationer, der får hjertet til at banke og giver dig en autentisk og rendyrket sportsvognsoplevelse.

Herudover forbedrer det standardmonterede Porsche Torque Vectoring (PTV) køredynamikken. Den integrerede bagakseltværspærring giver mulighed for et bedre vejgreb samt en markant forøget tværdynamik og kørselsstabilitet ved belastningsskift i sving og ved vognbaneskift. PTV giver endvidere bedre indstyringsegenskaber og dermed også endnu mere adræthed.

Den dynamiske mellemgasfunktion gør i sportsfunktionen ligeledes sit til at gøre bilens fremdrift dynamisk.

Design

Galleri