Letvægtskonstruktion

Hvis man vil vinde kampen mod uret og for en effektiv ydelse, må man ikke have nogen ballast med sig. Derfor er letvægtskonstruktion et andet nøgleprincip i 911.

Men letvægtskonstruktion bliver først intelligent, når man også monterer det rette materiale det rette sted på bilen. Det er også Porsches konceptharmoni. For uden karrosseristivhed, ingen adræthed.

På samme vis hører køredynamik og kørekomfort uløseligt sammen. Til råkarrossen anvender vores ingeniører meget tyndt stål, som samtidig har en meget stor stivhed, for at opnå dette. Hertil kommer, at der anvendes aluminium og magnesium på større flader – fx til taget, bunden, forvognen, dørene, bagvognen, skærmene, motorhjelmen og bagagerumsklappen.

Den store materialeeffektivitet reducerer totalvægten – og dermed også forbruget. Den gør 911 til den letteste sportsvogn i segmentet. En førerposition, som vi er lige så stolte af som mangen en skelsættende racerløbssejr.

Modelinformation