Design

Designet af 911 viser, hvor vi kommer fra, og hvor vi har vores rødder. Men det viser også, i hvilken retning vores tanker går, og hvordan vi ser på fremtiden.

Formsproget, proportionerne og linjeføringen følger 911-traditionen. Med skærme, der er højere end motorhjelmen, runde forlygter, en bagudhældende taglinje og tilspidsede sideruder. Det samlede indtryk: lav, bred, flad. Sportsvognsproportioner, der udspringer fra racerbanerne.

Et ikon? Men kun fordi vi videreudvikler den. Vores designere har tegnet 911 endnu mere præcist end nogensinde før. Og dermed tegnet linjerne for vores fremtid. Med et markant lysdesign og karakteristisk 4-punkts LED-dagskørelys, som er integreret i bixenonforlygterne. Med blinklygter, der er udført i et ekstremt skarpt design. Til en Porsche, som selv på lang afstand kan genkendes som en 911.

Med store luftindtag skaber fronten en meget sportslig fremtoning. I de yderste luftindtag styrer aktive køleluftspjæld aerodynamikken og afkølingen efter behov.

Lad os sammenfatte: 911 udstråler aggressivitet forfra. Fremtiden skærper appetitten.

Bagenden omslutter hjertet i 911: motoren. Her har hjertet banket siden 1963. Og det kraftigere end nogensinde før. Det ændrer også parametrene, hvad angår designet.

Men lad os først tale om funktionen, og derefter om formen: En forbrændingsmotor uden luft kan ingenting yde. Det er et fysisk faktum. En Porsche motor skal bruge meget luft. Det er læren fra motorsporten. Den turboladede motor i 911 Carrera- og 911 Targa 4-modellerne får mere luft end nogensinde før. Takket være de langsliggende lameller på bagklappens gitter.

De tredimensionelt udformede baglygter med LED-teknik er meget markante. De giver en skulpturel optik, som også er typisk for 918 Spyder. Altså fremtidens design kombineret med en teknik til en ny tid.

Kendetegnende for firehjulstræksmodellerne er det gennemgående lysbånd, der visuelt fortsætter ind i baglygterne og understreger firehjulstræksmodellernes 44 mm bredere bagende.

Afgangsrørene er lavet af ædelstål. På S-modellerne er de tostrengede. Tilpasset til 911 GT3: centralt placerede afgangsrør i forbindelse med sportsudstødningen (ekstraudstyr). Her udgør form, funktion og lyd en helhed.

Skarp, sportslig, tidløs. Bagenden har en klar udformning, og den virker bred, fuldendt og robust. Det er vores erfaring fra evolutionen.

Modelinformation