Udvendigt design

Præcist, ikke overdrevet. Selvsikkert, ikke tilbageholdende. Lavt og bredt. Designet på 718-modellerne er præget af sportslige kanter og klart definerede former.

Den vandrette geometri i luftindtagene får fronten til at virke endnu bredere – det giver dem endnu mere bid. Skærmene? Umiskendeligt Porsche. De er højere end fronthjelmen og understreger med deres formsprog forlygternes design med et udtryksfuldt indre og integreret LED-dagskørelys.

Sidelinjen understreger centermotorkonceptet. Hjulkasserne er store – til hjul på op til 20”. Så det står klart, at 718-modellerne ikke er bygget til at stå i garagen. Men i stedet til at skabe masser af køreglæde. Så passer det fint, at linjeføringen langs dørene leder fartvinden ind i de store luftindtag på bilens sider. For optimal lufttilførsel til turbomotorerne og dermed for en kraftfuld fremdrift.

En anden sportslig detalje: sidespejlene med V-formet spejlfod.

Stofkalechen på 718 Boxster forløber fladt på en sportsvognstypisk måde, når den er lukket. Med et tryk på en knap kan den åbnes eller lukkes fuldautomatisk på 9 sek. – endda under kørsel med op til 50 km/h.

Bagenden på 718-modellerne udtrykker sportslige toppræstationer – også toppræstationerne fra vores designere. Den er mere klar, mere spartansk. Og alligevel meget mere end bare tilpasset. Baglygterne er smalle, og deres indre har en tredimensionel udformning. De vandrette baglygter omfatter hver fire LED-stoplysspots. Mellem de to baglygter får en pynteliste bagenden til at virke endnu bredere.

Spoileren derover kører automatisk ud ved en hastighed på 125 km/h, hvor den reducerer opdriften og dermed giver en endnu bedre vejbeliggenhed.

Modelinformation