Panamera 4 E-Hybrid

fra kr. 1.910.289

Teknik | Konfigurer

Panamera 4 E-Hybrid Executive

Fra. kr. 2.052.509

Teknik | Konfigurer

Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo

fra kr. 2.011.397

Teknik | Konfigurer

Panamera Turbo S E-Hybrid

fra kr. 3.428.762

Teknik | Konfigurer

Panamera Turbo S E-Hybrid Executive

fra kr. 3.692.202

Teknik | Konfigurer

Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo

fra kr. 3.488.116

Teknik | Konfigurer

Tekniske Data
Akselafstand: 2.950 mm
Længde: 5.049 mm Højde: 1.427 mm
Oversigt over tekniske data
Modelinformation

Porsche E-Performance

Porsche E-Performance er alt det, som du forventer af en Porsche. Og mere til. Det er gåsehud. G-kræfter. Adrenalin. Fordi vi ikke stiller os tilfredse med blot at øge effektiviteten, når man også samtidig kan sikre topmålet af præstationer og køreglæde. Det er ikke for ingenting, at alle vores erfaringer og succeser fra motorsporten indgår som en del af udviklingen. Kernen i Porsche E-Performance er selve bilen. Derfor skal vores plug-in-hybridteknologi opfylde hele to store krav: For det første skal forbruget og emissionerne reduceres markant. For det andet skal den kunne presse føreren langt tilbage i sædet. Altså præcist som det hører sig til for en Porsche. Det kræver mod at gå nye veje. Indrømmet – det er der ikke noget nyt i. Og alligevel vil vi gerne holde fast i det. Derfor er det nærmest en selvfølge, at vi tager næste skridt inden for Porsche E-Performance med en sportsvogn, som allerede har revolutioneret limousinesegmentet. Resultatet er både fornuftigt og imponerende. En hybriddrivlinje, som kombinerer en forbrændingsmotor og en elmotor på optimal vis. Til din dagligdag. Til din køreoplevelse. Til fremtidens sportsvogn.

Læs mere

Ideen bag Panamera

For et par år siden ændrede alt sig pludseligt, når det gjaldt limousiner. Stor og tung og tykt polstret gjaldt pludselig ikke længere. Der skete noget på vejen – ret hurtigt og dynamisk: En sportsvogn dukkede op. En sportsvogn med fire sæder, en umiskendelig silhuet og præstationer, som man ellers kun kendte fra en Porsche. Panamera. Den ændrede alt. Men i særdeleshed dem, der kører limousine. Sportsånden – både på jobbet og privat – har fundet sit automobile modstykke. Modet til ydelse har fundet sin modydelse. Nu videreføres forandringen. Fremad. Der sker noget på vejen igen. Til sportslige førere – og deres sportslige passagerer – har vores ingeniører og designere bygget den næste Panamera. Med modet til en ny generation. Med ideen bag Panamera går vores ingeniører deres egen vej. Ved at kombinere ting, der opfattes som modsætninger: præstationer og komfort, dynamik og effektivitet, arbejde og familie. Og samtidig forblive tro mod vores rødder – fx med tændingslåsen til venstre for rattet og den centralt placerede omdrejningstæller – kort sagt: med det typiske Porsche DNA. Den nye generation af Panamera er optimalt forberedt til vejen. Og til dine forestillinger om en moderne sportsvogn. De nye Panamera Executive-modeller byder på endnu mere spillerum, fx til arbejde eller afslapning: med endnu bedre pladsforhold og komfort ved bagsædet. Undervognsreguleringssystemer som Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) Porsche 4D-Chassis Control, 3-kammer-luftaffjedringen eller bagakselstyringen intensiverer køreoplevelsen. Assistentsystemer som Porsche InnoDrive gøre kørslen mere sikker og afslappet. Alle nye modeller er digitalt fuldt opkoblede med Porsche Connect. Altså det, man har brug for, når man er på vej ind i fremtiden. Alle Panamera-modeller oplyser vejbanen med LED-forlygter, som ekstraudstyr desuden med LED-Matrix Beam inklusive Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus). Den nye Panamera. Mod ændrer alt.

Læs mere

Udvendigt design

Skal en sportslig limousine egentlig se ud som en limousine? Eller måske hellere mere atletisk? Eksempelvis med en stram taglinje med et lavt og harmonisk forløb, der nærmere leder tankerne hen på en tosæders bil. De nye Panamera-modellers silhuet og proportioner er mere Porsche end nogensinde før. Klare lyskanter, kraftfulde muskler og en skærpet sportsvognssilhuet understreger præcisionen ved det nye design. Akselafstanden er vokset med 3 cm i forhold til forgængeren – det kortere overhæng foran og det længere overhæng bagpå skaber en optisk dynamik. Siden har en stærkere udformning, der giver en Porsche typisk talje og lethed. Et markant kendetegn på fronten: LED-forlygter med 4-punkts-dagskørelys, på Panamera Turbo inklusive Porsche Dynamic Light System (PDLS). Et karakteristisk element for alle Panamera-modeller: lysstriben bagpå og de smalle tredimensionelle baglygter i LED-teknik med 4-punkts-stoplys. Den udkørlige hækspoiler, som er integreret i karrosseriet, reducerer opdriften på bagakslen ved høje hastigheder.

Læs mere

Indvendigt design

Interiøret har fået et komplet nyt design – og alligevel er det stadig typisk for Porsche: Midterkonsollen er opadgående. Instrumentpanelet har en lav og bred udformning. Den analoge omdrejningstæller sidder i midten af kombiinstrumentet. Betjeningskonceptet er også nyt: Porsche Advanced Cockpit. Midterkonsollen med Direct Touch Control er udstyret med en overflade i glaslook med berøringsfølsomme knapper til direkte adgang til de vigtigste funktioner. Derimellem sidder den kompakte gearvælger. Der er integreret et 12” touchdisplay med høj opløsning i instrumentpanelet. I forbindelse med det 4-zoners klimaanlæg (ekstraudstyr) har bagsædepassagererne et ekstra touchdisplay til rådighed. Til højre og venstre for omdrejningstælleren sidder der displays med høj opløsning til visning af virtuelle instrumenter, kort og andre informationer. Men primært er der masser af plads og komfort. Atypisk for en sportsvogn. Men typisk for den nye Panamera.

Læs mere
Galleri
Brochure