Panamera 4 E-Hybrid

fra kr. 1.910.289

Teknik | Konfigurer

Panamera 4 E-Hybrid Executive

Fra. kr. 2.052.509

Teknik | Konfigurer

Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo

fra kr. 2.011.397

Teknik | Konfigurer

Panamera Turbo S E-Hybrid

fra kr. 3.428.762

Teknik | Konfigurer

Panamera Turbo S E-Hybrid Executive

fra kr. 3.692.202

Teknik | Konfigurer

Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo

fra kr. 3.488.116

Teknik | Konfigurer

Tekniske Data
Akselafstand: 2.950 mm
Længde: 5.049 mm Højde: 1.432 mm
Oversigt over tekniske data
Modelinformation

Porsche E-Performance

et kræver mod at gå nye veje. Denne vej går vi med den nye Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo. Den vil ændre dit syn på hybridteknologi. Ligesom den vil ændre din hverdag. Med en maksimal systemydelse på 462 hk. Lyder det godt? Så læs videre. Det afgørende for hybriddrivlinjekonceptets performance er kombinationen af en forbrændingsmotor og en elmotor: Forbrændingsmotoren genererer ydelse og drejningsmoment i takt med et stigende omdrejningstal. Elmotorens maksimale drejningsmoment er til gengæld til rådighed med det samme. Resultatet er, at der allerede er et enormt drejningsmoment på 700 Nm lige fra start – igangsætningsegenskaberne er enestående og giver et nyt boost til din indre adrenalinjunkie. Altså helt igennem sportsvognspræstationer. Tallene taler for sig selv: en acceleration fra 0 til 100 km/h på blot 4,6 sek. og en tophastighed på 275 km/h. Og det med hele 40,0 km/l. Seks køreindstillinger Via Mode-kontakten på rattet, som er afledt fra 918 Spyder, og Porsche Communication Management (PCM) kan du vælge mellem seks køreindstillinger – og funktionen SPORT Response for maksimal respons. 1. E-power I E-power-indstillingen kører bilen rent elektrisk. Hvis du træder forbi et trykpunkt i speederen, træder forbrændingsmotoren også til, og du kan dermed altid gøre brug af den maksimalt tilgængelige systemydelse. 2. Hybrid Auto Den intelligente Hybrid Auto-indstilling er bilens mest effektive indstilling ved bykørsel og kørsel uden for bymæssig bebyggelse. Her kommer Panamera 4 E-Hybrids fremdrift – alt efter kørselssituationen – fra elmotoren, fra forbrændingsmotoren eller fra begge på samme tid. For den bedst mulige kombination af de to motorer beregnes den optimale driftsstrategi ved hjælp af oplysninger om køreprofil, opladningsniveau, topologi og hastighed. 3. E-hold I E-hold-indstillingen holdes højvoltsbatteriets opladningsniveau på det aktuelle niveau. Batteriets energi kan på den måde anvendes på et senere tidspunkt – fx til kørsel udelukkende på el eller til boost-manøvrer. 4. E-charge Ved kørsel i E-charge-indstillingen lades højvoltsbatteriet op af forbrændingsmotoren. På den måde kan du eksempelvis bruge en del af en motorvejsstrækning til at køre den efterfølgende bykørsel udelukkende på el. 5. SPORT I SPORT-indstillingen er forbrændingsmotoren aktiveret som standard og accelererer Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo sammen med elmotoren. Drivlinjen og undervognen skifter til en mere sportslig afstemning. Endvidere er hele højvoltsbatteriets energi til rådighed til boost-manøvrer. 6. SPORT PLUS I SPORT PLUS-indstillingen er drivlinjen og undervogn i Performance-indstillingen. Herudover er tophastigheden på 275 km/h til rådighed i SPORT PLUS-indstillingen. Batteriet lades op af forbrændingsmotorens kraftreserver – og dermed kan denne energi anvendes til boost-manøvrer.

Læs mere

Ideen bag Panamera

Foran dig holder en sportsvogn, som fører alt det ud i livet, som du har brug for for at komme videre. På jobbet. I dagligdagen. Og på alle andre tidspunkter. Projekter i skuffen? Steder, som du altid har haft lyst til at besøge? Sportslige målsætninger, som ikke er opfyldte? Nu gælder det bare om at komme afsted. Gå i gang, sæt i værk, få det klaret. Det er princippet bag Panamera Sport Turismo. Den er karakteriseret ved udpræget sportslighed, stor anvendelighed i dagligdagen og et design, som ikke kun sætter nye standarder hos Porsche. Et segment? Det har den ikke. Og slet ikke en niche. I stedet erobrer den straks vejbanen. Den drives af en ny generation af kraftfulde motorer. Dens drivkraft er modet til at sætte sig ud over konventionerne. En ægte Porsche? En atypisk Panamera? Den nye Panamera Sport Turismo står først og fremmest for sig selv. Den er bygget til mennesker, som ikke venter på, at andre siger, at det går videre nu. Til alle dem, der har modet til at sætte i gang. Helst med det samme. Den nye Panamera Sport Turismo. Mod som drivkraft. De nye Sport Turismo-modeller viser præcist det, som Panamera står for: Performance og komfort er ikke modsætninger, men udgør en samlet enhed. Dynamik og effektivitet er heller ikke modsætninger – at øge begge dele samtidigt er drivkraften for vores ingeniører. Og det er jo fint nok. Men som Sport Turismo går den nye Panamera et skridt videre – ikke kun med designet. I stedet for at søge kompromiser forener den job, familie, fritid og køreglæde i en dynamisk pakke, som ikke findes andre steder. 4+1-sædekoncept. Stor hovedhøjde og benplads. Stor bagagerumsvolumen – til præsentationsmapperne, til kulfiberracercyklen, til rejsebagagen. Eller til mødet med en særligt vigtig person: dig. Undervognsreguleringssystemer som Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) eller bagakselstyringen intensiverer køreoplevelsen – og sikkerheden. Assistentsystemer som Porsche InnoDrive gøre kørslen mere sikker og afslappet. Alle Panamera Sport Turismo-modeller er digitalt fuldt opkoblede med Porsche Connect. Altså det, man har brug for, når man er på vej ind i fremtiden. Den stærkeste drivkraft nogensinde. Drømme. Og modet til at føre dem ud i livet.

Læs mere

Udvendigt design

Lad os begynde der, hvor en Porsche altid skaber størst opmærksomhed: bagpå. Bagenden har en bred og klar udformning, og alle linjer understreger bilens horisontale design. Den nyskabte højere taglinje falder hen mod bagenden, og de store bageste sideruder går ud i en spids. Og alligevel er der god plads til indstigning for bagsædepassagererne. En sportsvogn: skarp, adræt, moderne. Et usædvanligt element er den adaptive tagspoiler over den store bagrude. Ved højere hastigheder reducerer den opdriften på bagakslen og sørger for fremragende aerodynamiske egenskaber. Lysstriben bagpå og de tredimensionelt udformede baglygter i LED-teknik med 4-punkts-stoplys er iøjnefaldende i ordets bedste forstand. Et typisk element ved Panamera Turbo Sport Turismos stilsikre fremtoning er de markante Turbo-specifikke, dobbelte afgangsrør. S-modellerne er udstyret med runde dobbelt afgangsrør, mens Panamera 4-modellerne har et afgangsrør i venstre og højre side. At design og anvendelighed i dagligdagen ikke udelukker hinanden, ses også på den store bagklap og den lave læssekant, som gør det lettere for dig at integrere ikke kun dagligdags ting i Panamera Sport Turismo – og i dit liv. Især takket være den for en sportsvogn usædvanligt store bagagerumsvolumen på op til 1.390 l. Bagenden på en sportsvogn viser den sportslige holdning. Fronten og siderne afslører derimod meget om bilens elegance og linjeføring. Fra dette perspektiv er proportionerne på den nye Panamera Sport Turismo især en ting: Porsche. Man lægger mærke til de klare lyskanter, de kraftfulde muskler og en skærpet sportsvognssilhuet. Akselafstanden er lang, og foran er overhænget forholdsvis kort, hvilket forstærker det dynamiske indtryk. Siderne har en stærk udformning, hvorved der opstår en Porsche typisk talje og lethed. Et særligt kendetegn ved den nye Panamera Turbo Sport Turismo: Luftindtagene i forskærmene er lakeret i bilens farve. De understreger – ligesom den selvstændige front med de karakteristiske forlygter – Panamera Turbo Sport Turismos dominerende position. Et typisk kendetegn for alle Panamera-modeller: LED-forlygter med 4-punkts-dagskørelys, på Panamera Turbo Sport Turismo inklusive Porsche Dynamic Light System (PDLS). 20” Panamera Turbo-fælge og røde bremsesadler er et andet kendetegn på Panamera Turbo Sport Turismo. Panamera 4S Sport Turismo-modellerne overfører kræfterne til vejen via de 19” Panamera S-fælge. Bag dem sidder der titangrå bremsesadler. Panamera 4 og Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo kører på 19” Panamera-fælge. Deres bremsesadler er sort eloxerede – og lakeret i farven Acid Green på E-Hybrid.

Læs mere

Indvendigt design

Det indvendige design viser vejen i retning mod fremtiden for sportsvogne – og alligevel forbliver det tro mod klassiske Porsche principper: Midterkonsollen har en stigende udformning, den analoge omdrejningstæller sidder i midten af kombiinstrumentet, og instrumentpanelet har en lav og bred udformning. Et avanceret betjeningskoncept: Porsche Advanced Cockpit. Midterkonsollen med Direct Touch Control er udstyret med en overflade i glaslook med berøringsfølsomme knapper til direkte adgang til de vigtigste funktioner. Derimellem sidder den kompakte gearvælger. Der er integreret et 12” touchdisplay med høj opløsning i instrumentpanelet. I forbindelse med det 4-zoners klimaanlæg (ekstraudstyr) og komfortsæder bagi har bagsædepassagererne et ekstra touchdisplay til rådighed. Til højre og venstre for omdrejningstælleren sidder der displays med høj opløsning til visning af virtuelle instrumenter, kort og andre informationer. Men primært er der masser af plads og komfort. Både foran og bagi. Atypisk for en sportsvogn? Typisk for Panamera-modelrækken. I Sport Turismo-varianten er der med det standardmonterede 4+1-sædekoncept nu som noget nyt mulighed for, at en femte person kan nyde køreglæden i en Panamera. Den ekstra plads er ikke udformet som et fuldgyldigt sæde, men den fungerer fint som udvidelsesmulighed på korte eller mellemlange strækninger. Rent optisk får man stadig indtrykket af en sportslig 4-sæders bil, som er et typisk kendetegn ved Panamera. Som ekstraudstyr kan man med de elektriske komfortsæder bagi også vælge den klassiske 4-sæders-konfiguration. Takket være den højere taglinje har passagererne på bagsæderne i Sport Turismo også lidt mere lofthøjde til rådighed.

Læs mere
Galleri
Brochure