Tekniske Data
Akselafstand: 2.450 mm
Længde: 4.507 mm Højde: 1.294 mm
Oversigt over tekniske data
Det nye benchmark

Vi har aldrig før præsenteret en ny generation af 911 Turbo, der er sætter så mange ny standarder. Der er visse traditioner, vi altid vil holde fast i. Som at 911 Turbo altid vil have en 6-cylindret boxermotor med dens lave tyngdepunkt og suveræne balance. Men derfra har vi altid givet vore ingeniører frit spil til at sætte nye standarder, hvilket den nye 911 Turbo gør på alle områder, ikke mindst når det gælder køredynamik og præstationer.

Modelinformation
Ideen bag 911

Ideen bag 911

Stor overlegenhed opstår ikke blot med ord. Nogle gange er en enkelt optræden nok. Hvad angår 911 Turbo, skete det på biludstillingen i Paris i 1974: Det kraftfulde nærvær af denne bil udfoldede sig som ved et trylleslag.

Læs mere
Udvendigt design

Udvendigt design

For os handler det altid om ikke blot at følge nye trends, men at overhale dem. Ikke blot at komme ind i hovedet på folk, men også komme ind i deres hjerter. At konfrontere det sædvanlige med det usædvanlige. Og det flygtige med det vedvarende.

Læs mere
Motor

Motor

6 cylindre. Hækmotor. I boxerplacering. Der er visse principper, vi simpelthen ikke afviger fra. For den klassiske Porsche konstruktion og motorplacering er garanti for super gode belastningsskift, en fremragende masseudligning, få vibrationer i motorgangen og et lavt tyngdepunkt.

Læs mere
Bagakselstyring

Bagakselstyring

Ved hjælp af bagakselstyringen øges anvendeligheden i dagligdagen og præstationerne i lige høj grad. Ved hastigheder på op til 50 km/h styrer systemet baghjulene i modsat retning af de drejede forhjul.

Læs mere