Tekniske Data
Akselafstand: 2.450 mm
Længde: 4.499 mm Højde: 1.288 mm
Oversigt over tekniske data
Targa 4

For første gang kombineres det klassiske Targa-koncept med helt ny teknologi. Som med den oprindelige 911 Targa, har den nye 911 Targa også en bred sikkerhedsbøjle i stedet for den traditionelle B-stolpe samt en bagrude, som går hele vejen rundt uden C-stolper. Men samtidig kan taget åbnes og lukkes blot ved et tryk på en knap.

Modelinformation
911

911

Det drejer sig om alt. Om en målestok, man ikke kan pille ved. Om en sportsvogn, som er noget helt særligt. Og som har fascineret i flere generationer. Og står vores hjerter nær. Derfor kigger...

Læs mere
Konstruktion

Konstruktion

Motor, undervogn, karosseri. I enhver komponent i 911 gemmer der sig mange års erfaring, tusindvis af ideer og et utal af udviklingstimer. Og der ville kunne skrives en bog om hver enkelt lille innovation. Men...

Læs mere
Indvendigt design

Indvendigt design

I en Porsches kabine gemmer der sig 60 års erfaring med at bygge sportsvogne. Det kan man mærke. På materialerne, der er behagelige og i en lækker kvalitet. Det kan man se. På det sportslige design. Og det udstråler...

Læs mere
En 911, to motorvarianter

En 911, to motorvarianter

911'eren er fra starten udviklet som rendyrket sportsvogn, og den første havde en ydelse på 130 hk. Men allerede i 1966 kom den første S-model med højere kompression på gaden. 911 S 2.0 Coupé...

Læs mere
Letvægtskonstruktion

Letvægtskonstruktion

Hvis man vil vinde kampen mod uret og for en effektiv ydelse, må man ikke have nogen ballast med sig. Derfor er letvægtskonstruktion et andet nøgleprincip i 911. Men letvægtskonstruktion bliver...

Læs mere
Design 911 Targa

Design 911 Targa

En legendarisk 911'er, en klassiker, en sportsvognsdrøm – ”Targa” har altid haft en helt særlig position hos Porsche. Da den blev konstrueret som sikkerhedscabriolet for 50 år siden, gav dens...

Læs mere