911 Turbo

fra kr. 3.388.410

Teknik | Konfigurer

911 Turbo S

fra kr. 3.945.147

Teknik | Konfigurer

911 Turbo Cabriolet

fra kr. 3.646.062

Teknik | Konfigurer

911 Turbo S Cabriolet

fra kr. 4.197.397

Teknik | Konfigurer

Tekniske Data
Akselafstand: 2.450 mm
Længde: 4.507 mm Højde: 1.294 mm
Oversigt over tekniske data
Modelinformation

Ideen bag 911 Turbo

Stor overlegenhed opstår ikke blot med ord. Nogle gange er en enkelt optræden nok. Hvad angår 911 Turbo, skete det på biludstillingen i Paris i 1974: Det kraftfulde nærvær af denne bil udfoldede sig som ved et trylleslag. I en tid med oliekrise og tilbageholdenhed med bilkøb viste Porsche os noget: holdning. Betingelsesløs, konsekvent. Med en af de første serieproducerede sportsvogne med udstødningsturbolader. Verdenen holdt vejret. Og det gør den stadig, hver gang en ny 911 Turbo præsenteres. Også med den aktuelle 911 Turbo er det lykkedes for vores ingeniører at forblive tro mod bilens meget konsekvente udviklingslinje – og samtidig genopfinde den. Resultatet er et design, der er umiskendeligt præcis som for 40 år siden. Detaljer, der både er præcise og kraftfulde i udførelsen. Præstationer, som kan give et ekstra boost med et ”S” på bagenden. Og banebrydende teknologier som fx Connect Plus, som gør, at 911 Turbo også digitalt går nye veje. Nemlig en sportsvogn. En sportsvogn? For os er den altid det samme: sportsvognen. Som på perfekt vis udtrykker vores mærke og dets filosofi. Toppræstationer kombineret med intelligent effektivitet. Det gælder stadig for 911 Turbo, at den ikke er et mål i sig selv. Men en idé, som frem for alt bærer én ting i sig: holdbarhed. For hos os handler det lige så meget om langsigtet holdbarhed som om høj ydelse. Dengang, i dag og i fremtiden: 911 Turbo er en bil, som tager pusten fra en ved første øjekast. Som får pulsen til at slå hurtigere. Uden bøvl. Uden at trænge sig i forgrunden. Uden at larme. Sådan er det: Mange kan rokke tronen, men kun én kan tage plads på den.

Læs mere

Udvendigt design

For os handler det altid om ikke blot at følge nye trends, men at overhale dem. Ikke blot at komme ind i hovedet på folk, men også komme ind i deres hjerter. At konfrontere det sædvanlige med det usædvanlige. Og det flygtige med det vedvarende. Det er vores stil. Porsche stilen. Derfor ændrer vi ikke på recepten. Vi forfiner derimod ingredienserne. På 911 Turbo kan det fx ses på den nye front med de ligeledes nye forlygter samt de sorte airblades. Den er kraftfuldt udformet og understreger bilens dynamik. LED-forlygterne med 4-punkts dagskørelys er standardudstyr på alle modeller. Dørhåndtagene er integreret endnu mere harmonisk i bilen, og de smedede fælge er endnu mere elegante. Bagpå tiltrækker gitret med de vertikale lameller sig opmærksomhed. Det samme gør de tredimensionelle baglygter, reflekserne, der er integreret i luftudtagene, og de kraftfuldt udformede dobbelte afgangsrør. Alle fornyelserne får 911 Turbo til at fremstå endnu mere præcis, fokuseret og skarp. Naturligvis også som cabriolet med sin lette, men alligevel yderst stabile stofkaleche med støtteelementer i magnesium.

Læs mere

Indvendigt design

Indvendigt er den lige så dynamisk som udvendigt: eksempelvis takket være GT-sportsrattet. Det er afledt fra supersportsvognen 918 Spyder og er udstyret med skiftekontakter for ergonomiske gearskift, en Mode-kontakt til 4 køreindstillinger samt som tilvalg med multifunktionsknapper og -rulleknapper. Kort sagt: konkret motorsportsemotion. 911 Turbo-modellerne: Porsche i rendyrket form. Det er vores retning. Vores stilretning. At bekende kulør. En sportslig. En umiskendelig. Og give den dette præg af evighed.

Læs mere

Karakter

Ydelse har altid været et løfte hos Porsche. I 911 Turbo S bliver dette løfte indfriet på særligt imponerende vis: med en 3,8-liters 6-cylindret biturbo-boxermotor, der i forhold til 911 Turbo har endnu større turboladere. Dens ydelse: 580 hk. Maksimalt drejningsmoment: 750 Nm Du accelererer fra 0-100 km/h på forrygende 2,9 sek. Fra 0 til 200 km/h på 9,9 sek. Tophastighed: 330 km/h. Teknisk set er 911 Turbo S lige så omfattende udstyret som 911 Turbo. Og når det gælder præstationer, har den sågar endnu flere udstyrsdetaljer: Undervognsreguleringssystemet Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) sørger for en aktiv krængningsstabilisering og endnu mere neutrale køreegenskaber. Keramikbremsesystemet Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) giver endnu bedre bremseegenskaber. Og de 20” 911 Turbo S-fælge har med centermøtrikken en teknologi, som er afledt direkte fra motorsporten. LED-forlygter i forbindelse med Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus) giver stor komfort og høj sikkerhed. De særlige designdetaljer udvendigt på 911 Turbo S omfatter rørhaler i sort højglans samt SportDesign-sidespejle med V-formet spejlfod. I kabinen giver de adaptive sportssæder Plus både mere komfort og markant mere sidestøtte til en sportslig kørestil. Sædernes skålformede ryglæn er betrukket med læder. Et tofarvet læderinteriør eller læderinteriør i specialfarve er ligeledes standardudstyr, og det samme gælder interiørafdækningerne i kulfiber.

Læs mere
Galleri