718 Cayman

Fra kr. 940.657

Teknik | Konfigurer

718 Cayman S

Fra kr. 1.192.050

Teknik | Konfigurer

Tekniske Data
Akselafstand: 2.475 mm
Længde: 4.379 mm Højde: 1.295 mm
Oversigt over tekniske data
Modelinformation

Ideen bag 718

Den nye Boxster og den nye Cayman viderefører 718-æraen. I deres 4-cylindrede turboboxermotor banker det fighterhjerte, som har erobret utallige sejrsskamler. Og de har viljen til at bryde normerne. Og til at imponere. Så er det også på sin plads, at de nu også bærer disse tre tal i deres navn og dermed viderefører legenden 718. De nye 718-modeller er bygget til et liv fyldt med sport. De er centermotorsportsvogne, som kombinerer sportsånden fra den legendariske Porsche 718 med morgendagens sportsvogn – og overfører den til vejbanerne verden over. Med ét formål: at fjerne det dagligdags fra hverdagen. Resultatet er et nyt design, som er væsentligt mere markant end på forgængermodellerne, en endnu mere sportsligt afstemt undervogn samt en lang række nye performance-, komfort- og assistentsystemer. Og naturligvis op til 350 hk – samtidig med et markant reduceret forbrug. Så er der kun ét spørgsmål tilbage: Hvad venter du på? Den nye 718 Boxster og den nye 718 Cayman. Fyldt med sport.

Læs mere

Princippet bag en centermotorsportsvogn

Hvis og hvis og hvis. Livet er for kort til for lange overvejelser. For kort til uudlevede dagdrømme. 718 Boxster sætter et klart statement: Sæt i gang! Og i den forbindelse fortolker den legenden 718 med en rendyrket roadsters typiske frihedstrang: med masser af sving, med masser af fartvind, med masser af adrenalin. Kort sagt: med en direkte og åben køreoplevelse. Altså de ideelle betingelser for den mest fascinerende workout overhovedet: livet i sig selv. 718 Cayman lader gerningerne tale for sig selv. Altså de sportslige af slagsen. Som en coupé, der elsker sving, har den et standpunkt langt væk fra modetrends og firesporede indfaldsveje. Nogle gange i byen. Nogle gange på racerbanen. Men altid med sporten i centrum. Derfor er det ikke så overraskende, at 718 Cayman ikke blot fortsætter, hvor 718 GTR Coupé ophørte i 1963. Men i stedet arbejder på sin egen legendestatus. Med sit eget hoved. Med sportslig kampgejst. Og med alle sving.

Læs mere

Karakter 718 Cayman

718 Cayman lader gerningerne tale for sig selv. Altså de sportslige af slagsen. Som en coupé, der elsker sving, har den et standpunkt langt væk fra modetrends og firesporede indfaldsveje. Nogle gange i byen. Nogle gange på racerbanen. Men altid med sporten i centrum. Derfor er det ikke så overraskende, at 718 Cayman ikke blot fortsætter, hvor 718 GTR Coupé ophørte i 1963. Men i stedet arbejder på sin egen legendestatus. Med sit eget hoved. Med sportslig kampgejst. Og med alle sving.

Læs mere

Udvendigt design

Præcist, ikke overdrevet. Selvsikkert, ikke tilbageholdende. Lavt og bredt. Designet på 718-modellerne er præget af sportslige kanter og klart definerede former. Den vandrette geometri i luftindtagene får fronten til at virke endnu bredere – det giver dem endnu mere bid. Skærmene? Umiskendeligt Porsche. De er højere end fronthjelmen og understreger med deres formsprog forlygternes design med et udtryksfuldt indre og integreret LED-dagskørelys. Sidelinjen understreger centermotorkonceptet. Hjulkasserne er store – til hjul på op til 20”. Så det står klart, at 718-modellerne ikke er bygget til at stå i garagen. Men i stedet til at skabe masser af køreglæde. Så passer det fint, at linjeføringen langs dørene leder fartvinden ind i de store luftindtag på bilens sider. For optimal lufttilførsel til turbomotorerne og dermed for en kraftfuld fremdrift. En anden sportslig detalje: sidespejlene med V-formet spejlfod. Stofkalechen på 718 Boxster forløber fladt på en sportsvognstypisk måde, når den er lukket. Med et tryk på en knap kan den åbnes eller lukkes fuldautomatisk på 9 sek. – endda under kørsel med op til 50 km/h. Bagenden på 718-modellerne udtrykker sportslige toppræstationer – også toppræstationerne fra vores designere. Den er mere klar, mere spartansk. Og alligevel meget mere end bare tilpasset. Baglygterne er smalle, og deres indre har en tredimensionel udformning. De vandrette baglygter omfatter hver fire LED-stoplysspots. Mellem de to baglygter får en pynteliste bagenden til at virke endnu bredere. Spoileren derover kører automatisk ud ved en hastighed på 125 km/h, hvor den reducerer opdriften og dermed giver en endnu bedre vejbeliggenhed.

Læs mere

Indvendigt design

Intuitiv håndtering, præstationsorienteret ergonomi, klart design. Interiøret i 718-modellerne er også sat op til rendyrket sport. En kraftig understregning af de vandrette linjer giver instrumentpanelets design i 718-modellerne et markant look. Med den velkendte gode Porsche ergonomi: Den stigende midterkonsol giver en kort afstand fra rattet til gearstangen eller gearvælgeren. Den tydelige placering af funktionsknapperne sparer tid. Rendyrket motorsport: sportsrattet – afledt fra 918 Spyder. GT-sportsrattet med mindre diameter, der fås som ekstraudstyr, øger fornemmelsen i cockpittet yderligere. Af typiske elementer kan nævnes de tre runde instrumenter med omdrejningstæller i midten og den 4,6” farveskærm. Porsche Communication Management (PCM) med 7” touchscreen passer med den eksklusive glasoverflade rent optisk perfekt ind i midterkonsollen. De bedste forudsætninger for en sportslig og aktiv livsstil. Detaljerne? Dem bestemmer du selv. Med omfangsrige individualiseringsmuligheder og et stort udbud af materialer og farver.

Læs mere
Galleri